PDA

View Full Version : Vernet Cab: The kinky edition!



Nielsje
16 augustus 2009, 14:11
Ow Yeah!

http://img33.imageshack.us/img33/641/vernetverkoop1.jpg

http://img190.imageshack.us/img190/4838/vernetverkoop3.jpg

Hij staat hier thuis, de Vernet 212MK, serienummer 2! (Nou ja, eigenlijk serienummer 1, aangezien die van Mitch toch het prototype was). Nog geen eigen pics, duurt ook nog wel ff. Het paars is écht heel erg geil, en er ligt nu ook al een witte klodder op m'n nieuwe cab..

Cab is uitgerust met een viertal extra pootjes, zodat je hem kan kantelen. De pootjes gaan eraf, als ik ze nodig heb, zet ik ze er wel weer op. Mooi is dat het rooster met het doek eenvoudig te verwijderen is (zit een 'trekleertje' aan), zodat je eenvoudig aan de voorzijde kan komen, wil je frontloaded speakers hebben. Het vernet logo, op plexiglas, zit stevig op een stukje hout geschroefd, als je cab draait, kan je het logo ook verplaatsen, er zit namelijk ook een extra stukje hout voor het logo op de lange zijde van het frame.

Verder is de achterzijde in drieën deelbaar, maar het 'Vernet switching system' zit er niet meer op. Het bleek dat op hoger volume dit systeem ging resoneren. Maakt niet uit, ik gebruik hem toch gesloten.
Verder heeft 'ie stalen handvatten, en kwam 'ie met een mooie beschermhoes.

Binnenkort de cab even uitrusten met de geliefde 20 watt speakertjes (front of rearloaded mitch?), en één beamblocker, en dan gaat het vergelijken beginnen!

Had ik al gezegd dat 'ie heel erg geil is? Hij is zeker mooier dan die van Mitch hoor..

En zo denk ik erover:

http://img27.imageshack.us/img27/9343/1052830.jpg

Lexvandoef
16 augustus 2009, 14:20
Lekker Niels! Ik kom net terug van vakantie en dan nu al al dit moois! :cheerup:

J-sus Rulez
16 augustus 2009, 14:21
De tweede link die je vindt nadat je Vernet bij google hebt ingetypt is : VERNET BEHRINGER ... is dit nou toeval of niet?






:seriousf:

Desalnietemin een heel heel lekkere cab:hippie:

the sure thing
16 augustus 2009, 14:43
Ha Niels, mooi hoor! Ik heb nog meer foto's voor je als je wilt :)

De speakers gaan er backloaded in, maar frontloaded is misschien ook een optie! Nooit geprobeerd!


Veel plezier ermee! En natuurlijk is de jouwe beter, mooier en geiler dan die van Mitch....

Mitch
16 augustus 2009, 14:49
Hé kappen nou :D
Laten we hopen dat er nog velen van gaan volgen, dit kabinet verdient écht meer aandacht. Draagbaar, goeie looks, wereldsound en een goeie prijs.

Ik wil verder niet de Van Gaal uithangen, maar de twee keer dat ik een idee had om iets custom te laten maken heeft het allebei de keren wel verdomd goed uitgepakt :listen:

Arjan12
16 augustus 2009, 16:43
http://www.anica.com.br/wp-content//borat_nice.jpg

Roel#1
16 augustus 2009, 17:26
http://i243.photobucket.com/albums/ff78/Moob_Le_Kie/Gefeliciteerd.jpg

Bernd Veenema
17 augustus 2009, 14:25
Mooi ding hoor! Het is idd een wereldkast. Eigenlijk zou je nu je Studiocage in zo'n 20W Lead & Bass behuizing moeten laten inbouwen en die ook paars laten tolexen. Dat zou wel ultiem mooi zijn denk ik.

Hier mijn nr.3:

http://i404.photobucket.com/albums/pp123/berndveenema/DSC00859.jpg

Chris Winsemius
17 augustus 2009, 14:29
Eigenlijk zou je nu je Studiocage in zo'n 20W Lead & Bass behuizing moeten laten inbouwen en die ook paars laten tolexen. Dat zou wel ultiem mooi zijn denk ik.


Gaat ie minder van klinken.... ;)

Serieus: schakeling is complexer/uitgebreider, 4 inpus en volume/tone dubbel zou moeten kunnen maar dan moet er nog gekeken worden of de SC-trafo's passen en (!) of 6V6s genoeg ruimte hebben.

Nielsje
17 augustus 2009, 14:31
Die CMW blijft lekker in z'n eigen behuizing.
Nu ben ik er tenmiste zeker van dat niemand dat ding ooit zal jatten :D
Enige wat ik er nog aan wil hebben, is een interne impedantie schakelaar en een euro netstroom chassis deel.

Verder roest het kastje langzaam weg, en de 'roadworn' look ziet er prima uit!

Chris Winsemius
17 augustus 2009, 14:35
Die CMW blijft lekker in z'n eigen behuizing.
Nu ben ik er tenmiste zeker van dat niemand dat ding ooit zal jatten :D
Enige wat ik er nog aan wil hebben, is een interne impedantie schakelaar en een euro netstroom chassis deel.

Verder roest het kastje langzaam weg, en de 'roadworn' look ziet er prima uit!

Kan wel 'n x...

Je hebt iig. 'n pre-GIO cmw ;)

Nielsje
17 augustus 2009, 14:53
Mooi! Gaan we een keer regelen.
Vandaag of morgen stoot ik namelijk een keer die schakelaar eraf, of struikel ik over dat snoer..

Beetje offtopic, maar:
Ga je binnenkort nog wat Studiocages produceren?
Volgens mij zijn er zat muzikanten die prima zo'n ding kunnen gebruiken.
Anders eentje ruilen voor een Malmsteen strat? :D Moet toch nog een keer een 2e amp hebben :D

Chris Winsemius
17 augustus 2009, 15:14
mail me anders ff

almarvk
17 augustus 2009, 15:24
Regel dat ff lekker via PM oid.

AART
17 augustus 2009, 15:40
Kan wel 'n x...

Je hebt iig. 'n pre-GIO cmw ;)

Zeg, wanneer komen de GIO-CMW's dan? Heb je het logo al? Ben nog steeds benieuwd naar de nieuwe look. :)

Chris Winsemius
17 augustus 2009, 17:42
Zeg, wanneer komen de GIO-CMW's dan? Heb je het logo al? Ben nog steeds benieuwd naar de nieuwe look. :)

sample wordt van de week bezorgd en indien ok: dan komen er met 'n nog (met onbekende leverijd) 'n heleboel aan....

dan montage
dan foto's
en dan 'n hoop werk voor 'n nieuwe website

IRL hangt er gewoon 'n GIO-logo-print op de deur van mijn werkplaats....

Mitch
17 augustus 2009, 18:21
Ik kon zweren dat het over Vernet ging in dit topic :chicken:

toneblo
17 augustus 2009, 18:23
INdirect ja, er wordt als cab nog steeds dat kinky geval gebruikt!;)

Chris Winsemius
17 augustus 2009, 18:27
die VERNET 2x12" is gewoon uber-uber-cool!!!

:ok::blast::ok:

Dirk_Hendrik
17 augustus 2009, 18:35
Ik krijg via de achtergrond een klacht dat dit topic een hoog spamgehalte krijgt. Mensen bejubelen en promoten.. prima. Maar ik kan me de klacht wel voorstellen..

Houd er effe rekening mee :makeup:

Nielsje
17 augustus 2009, 18:39
Net even de speakers gemonteerd (wat moet je anders tijdens het leren), en van blijdschap even een rondje gelopen met het ding :D

Nu nog speakerdraad halen, het beetje wat ik nog had is wat te kort..

Lexvandoef
17 augustus 2009, 18:44
Je weet duidelijk niet wat je moet doen met een speakerkast Niels, pfff rondjes lopen.

Bernd Veenema
17 augustus 2009, 18:51
Je weet duidelijk niet wat je moet doen met een speakerkast Niels, pfff rondjes lopen.

Tja Lex, met een Vernet kan dat. Probeer het maar eens met de oude Bogner van Niels, die zijn niet te tillen!

Ps. Het idee van het rehousen/retolexen van de Studiocage was niet erg serieus hoor. Het moet wel een StudioCAGE blijven natuurlijk. Het zou denk ik wel erg cool staan. Net als Mitch met zijn bijpassende Tweedy Twinchamp.

Nielsje
20 augustus 2009, 21:50
Goed, vandaag even de hele meuk aangesloten.
Het geheel klinkt hier, op m'n studentenkamer, al lekker!
Vooral opvallend is het missen van het 'bonkende' laag. Ben benieuwd hoe het in de oefenruimte is, aangezien die vloer je laag wel aandikt..

Nog even vergeleken met m'n 1x12 cab met H30, maar die klinkt misschien wel iets lekkerder, iets agressiever hier thuis. Denk dat de Vernet goed gaat uitpakken binnen de band.

Anyway: Met m'n nieuwe japanner, de tonepress en de rest was het hier net een feestje! De toneknob van m'n versterker lekker naar rechts, wordt 'ie wat smeriger van, en samen met de volume knop, compressor en 5 standen schakelaar had ik een heel arsenaal aan goeie geluiden beschikbaar!

Jeuj!:cheerup:

Nou moet ik alleen nog even die schroefgaten van die poten aan de zijkant een beetje fatsoeneren (grmbl....)

Anyway: Ik bedenk me net dat kleine kikkerlandje toch drie fabrikanten zitten van onwijs goeie cabs!
De Vernet is, naar mijn mening, met de juiste speakers heerlijk voor een goeie bruikbare sound voor niet te zware muziek.
De K&E is, naar mijn mening, wat beter geschikt voor het stevigere werk.
En de PL Clubcab (die ik overigens niet gehoord heb), schijnt heel erg licht, en bruikbaar te zijn voor allerlei diverse geluiden (coverbands?)

En volgens mij zijn alle drie de cabs zonder speakers behoorlijk goed te betalen. Waarom zou je wat anders willen?
Woei!

Michael AE
21 augustus 2009, 02:26
Mijn Bogner cabs zijn veel duurder en daarom dus ook VEEL beter dan die Nederlandse meuk. Verdomme.

TimmU
21 augustus 2009, 03:07
Gegehe,precies.Zo is het maar net,Michael.

the sure thing
21 augustus 2009, 07:59
Tsja.... En daarom heb ik mijn Bogner cab weggedaan.... Voor die Nederlandse rommel... :)

JeroenSchaaf
21 augustus 2009, 08:04
Het is natuurlijk maar net wat je mooi vind! ( qua looks & geluid )

Ik vind zowel Bogner als Vernet er ubber geil uit zien!:D

the sure thing
21 augustus 2009, 09:03
Het is natuurlijk maar net wat je mooi vind! ( qua looks & geluid )

Ik vind zowel Bogner als Vernet er ubber geil uit zien!:D... eerlijk gezegd vind ik de Bogner OS 2x12 het stoerste cabinet, maar de VERNET is way exclusiever!! En stijlvoller.

ieme
21 augustus 2009, 17:25
F*ck! dus jij was me voor niels, ik heb een paarse vernet top, had deze cab er graag bij willen hebben, indien je em eens weg doet... let me know!

toneblo
21 augustus 2009, 17:36
[QUOTE][/QUIk vind zowel Bogner als Vernet er (bl)ubber geil uit zien!:DOTE]

Nielsje
21 augustus 2009, 18:48
F*ck! dus jij was me voor niels, ik heb een paarse vernet top, had deze cab er graag bij willen hebben, indien je em eens weg doet... let me know!

De ervaring leert, dat jij waarschijnlijk eerder je Vernet van de hand doet, dan ik :D

ieme
21 augustus 2009, 18:49
De ervaring leert, dat jij waarschijnlijk eerder je Vernet van de hand doet, dan ik :D

Ja, dat is aannemelijk.... al klinkt dat ding wel f*cking awesome...

Nielsje
21 augustus 2009, 18:50
Dat is zeker waar :)
Binnenkort krijgt 'ie de vuurdoop bij de band.

ieme
21 augustus 2009, 18:51
Dat is zeker waar :)
Binnenkort krijgt 'ie de vuurdoop bij de band.

Succes ermee! ben benieuwd. die bognercab al verkocht?

Nielsje
21 augustus 2009, 18:53
Nou, ik heb een gegadigde, en die wil hem binnenkort ophalen.
Maar dat is nog iemand van de generatie "ik-check-een-keer-per-week-m'n-mail".
Derhalve heb ik in het laatste mailtje maar even m'n telefoonnummer meegestuurd...

ieme
21 augustus 2009, 18:54
Nou, ik heb een gegadigde, en die wil hem binnenkort ophalen.
Maar dat is nog iemand van de generatie "ik-check-een-keer-per-week-m'n-mail".
Derhalve heb ik in het laatste mailtje maar even m'n telefoonnummer meegestuurd...

:D tja, er zijn ook nog mensen in het wild zonder mobiele telefoon...