PDA

View Full Version : Telecaster Plussss



Hendriks
16 augustus 2009, 13:41
Vanmorgen een ruil gedaan , hij een strat ik een telecaster plus, duurde 10 minuten en beide weer huiswaarts. Eigenlijk was ik meer opzoek naar een meer traditionele tele , maar je moet alles geprobeerd hebben.

Het is dus een Fender Telecaster Plus uit 1992 , essen bodie in een transparant rode uitvoering , nerf is helaas op de foto's niet te zien ,maar ziet er erg goed uit.
Deze is dus gezegend met Lace Sensor elementen , Blue in de hals en een dubbele rode in de brug , de laatste heeft een mini switch , om ze beide of afzonderlijk of tegelijk te schakelen , dus 9 verschillende element schakelingen mogelijk. Ook zit er een TBX tone control op , dus hij zal dus behoorlijk veelzijdig zijn. Ik kan hem niet proberen want mijn versterker staat in revisie .

Hij ziet er voor zijn leeftijd erg netjes uit , alleen 2 kleine lakbeschadigingen op de rand van de bodie.
Hals voelt goed , C-shape , radius 9,5, wat dikkere frets dan ik gewent ben.
Hals en frets zijn ook keurige , netjes afgelet.

Weer genoeg gelult : foto's.http://img7.imageshack.us/img7/7561/dscn1945b.jpg

http://img7.imageshack.us/img7/3695/dscn1946b.jpg

http://img7.imageshack.us/img7/4528/dscn1948e.jpg

budje
16 augustus 2009, 13:51
Erg mooi! Ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig naar die dubbele singlecoils ipv een humbucker die te splitten is. Versterkertje kopen? :seriousf:

geintje :soinnocent:

Gefeliciteerd!

Hendriks
16 augustus 2009, 13:55
Versterker komt morgen weer terug , dus dat gaat goedkomen.
Ja ik ben ook zeer nieuwsgierig hoe hij klinkt.

AriaProII
16 augustus 2009, 14:28
Damn it, zo'n één wil ik er ook altijd al hebben...

Hendriks
16 augustus 2009, 14:29
Damn it, zo'n één wil ik er ook altijd al hebben...

Je ziet ze niet zoveel , ze zijn ook maar een paar jaar gemaakt, dit is een serie 1, deze is gemaakt van 1989 tot 1995.

FruscianteFan
16 augustus 2009, 17:14
Gefeliciteerd, maar hoe kom je op 9 schakelingen?

Hendriks
16 augustus 2009, 17:18
Gefeliciteerd, maar hoe kom je op 9 schakelingen?

Je hebt de 'normale"3 weg schakelaar en de mini switch , dus 3x3=9.
http://img44.imageshack.us/img44/6705/dscn1949k.jpg

Het setje.

marter544
16 augustus 2009, 17:33
Mooie gitaar! Je redenering klopt niet, de miniswitch heeft slechts effect in 2 standen van je normale switch (neem aan dat 1 van de standen alleen neck pup is), dus heb je 7 geluiden.

Hendriks
16 augustus 2009, 18:06
mini switch heeft 3 standen , voorste, achterste en beide van de brugpup, dat kan in alle 3 standen van de 3 weg schakelaar , dus in alle 3 standen heb je 3 mogelijkheden. Dus 3x3.

Edit je hebt gelijk , 7 mogelijkheden.

RobertoL
17 augustus 2009, 10:21
Zaten er op de telecaster plus al standaard van die lace censors? Ziet er goed uit!

FruscianteFan
17 augustus 2009, 10:35
Die zaten er standaard op ja.

Hendriks
17 augustus 2009, 16:00
Zaten er op de telecaster plus al standaard van die lace censors? Ziet er goed uit!

Hij is inderdaad helemaal origineel.

deefke666
17 augustus 2009, 16:03
die is echt wel lekker ja....
ziet er goed uit
veel plezier ermee....

Ibanez666
17 augustus 2009, 17:57
Mooi, rode Tele, met zon blanke hals en zwarte dot inlay, heb ik ook!

Hendriks
18 augustus 2009, 15:16
Vandaag eindelijk geprobeerd , klinkt goed hoor , stil , vet , veeelzijdig, maaar geef mij maar een traditionele. Geen blijver.

hole
18 augustus 2009, 15:34
Dus binnenkort geen Dick Smith tele in de verkoop? :seriousf:

(jammer, Olaf (R.I.P.) was enorm te spreken over de zijne, dus ik hou het maar in de gaten)

Hendriks
18 augustus 2009, 15:58
Dus binnenkort geen Dick Smith tele in de verkoop? :seriousf:

(jammer, Olaf (R.I.P.) was enorm te spreken over de zijne, dus ik hou het maar in de gaten)


Ik heb toevallig net nog contact gehad met Olaf (RIP), hij heeft het bouwvirus goed te pakken , ik ga zeker nog weer een Dick Smith maken , ik wil deze eerst nog even in de band proberen.
Ik heb al wel een aantal plannen voor een nieuwe DS.
Je mag deze Dick Smith altijd komen proberen .

hole
18 augustus 2009, 16:14
Ik heb toevallig net nog contact gehad met Olaf (RIP), hij heeft het bouwvirus goed te pakken , ik ga zeker nog weer een Dick Smith maken , ik wil deze eerst nog even in de band proberen.
Ik heb al wel een aantal plannen voor een nieuwe DS.
Je mag deze Dick Smith altijd komen proberen .

Doe 'm maar de groeten dan.


en bedankt voor de uitnodiging. Jammer dat je zover weg woont :mad:

Hendriks
18 augustus 2009, 16:23
Doe 'm maar de groeten dan.


en bedankt voor de uitnodiging. Jammer dat je zover weg woont :mad:

Doe ik....