PDA

View Full Version : Welke semiakoestische voor mij, €300,-



Jimwoud
15 augustus 2009, 21:02
Hallo,

Ik ben totaal niet bekend met akoesische gitaren. Ik zoek een semi akoestische (western)gitaar met een tweedehands prijs rond de 300 euro of minder.

Ik wil de gitaar voornamelijk voor akkoorden en lead gebruiken. Hij moet vol klinken maar ook helder, er moet wel echt leven inzitten.

Wat raden jullie mij aan. Is een Yamaha APX700 wat voor mij?

Bedankt!

gr Jim

Git Aar
15 augustus 2009, 21:47
Ik heb voor dat geld een Tanglewood voor je;

http://www.tanglewoodguitars.co.uk/products/default.asp?cID=26463187&sID=26465116

Als nieuw.
Incl. mooie Boston koffertas (twv E45) en een kabel.
Geluid is echt geweldig!

Een ander mag zeggen of dat een mooie prijs is ;)

Portel
16 augustus 2009, 00:19
Crafter gitaren zijn ook wel hele goede gitaren.
Ik ben ook op zoek naar een semi-akoestische Crafter, maar ik kan geen goede tweedehands vinden binnen de 300 euro.

peter_heijnen
16 augustus 2009, 10:19
Ik heb voor dat geld een Tanglewood voor je;

http://www.tanglewoodguitars.co.uk/products/default.asp?cID=26463187&sID=26465116

Als nieuw.
Incl. mooie Boston koffertas (twv E45) en een kabel.
Geluid is echt geweldig!

Een ander mag zeggen of dat een mooie prijs is ;)
Maar graag wel via pm afhandelen verder aub!

q-elvis-p
17 augustus 2009, 23:36
Tanglewood is goed:) let vooral op solid top (meer toon en volume). Verder zijn de instap modellen van Taylor, Guild en Martin erg interessant en deze komen tweedehands weleens langs rond de 300 euro.

Uit ervaring kan ik zeggen dat de gitaren van crafter, ibanez etc tot 700 (nieuwprijs) erg tegenvallen in vergelijking met de instapmodellen van taylor, guild en martin.

Portel
18 augustus 2009, 19:10
Tanglewood is goed:) let vooral op solid top (meer toon en volume). Verder zijn de instap modellen van Taylor, Guild en Martin erg interessant en deze komen tweedehands weleens langs rond de 300 euro.

Uit ervaring kan ik zeggen dat de gitaren van crafter, ibanez etc tot 700 (nieuwprijs) erg tegenvallen in vergelijking met de instapmodellen van taylor, guild en martin.

Uit ervaring kan ik zeggen dat de gitaren van Crafter tot 300 euro veel beter zijn dan die van Ibanez.

(Guild en Taylor heb ik geen ervaring mee, maar de duurdere Guilds zijn echt topgitaren!)