PDA

View Full Version : Mesa/boogie



Basman
30 maart 2003, 23:28
ik heb al verdeelde meningen gehoord en gelezen over de mesa/boogie versterkers, maar wat vinden jullie nu van die versterkers?

andy
30 maart 2003, 23:42
tjaaaa goed maar ook erg duur.

Negative K3 fan
31 maart 2003, 07:45
te duur voor wat ze geven, helemaal hier in europa. In amerika zit iedereen enorm op Engls te geilen, en wij op mesa's.

Dus voor een goedee prijs prestatie verhouding zou ik geen mesa kopen, maar als je het er voor over hebt houd ik je niet tegen.

gerrekat
31 maart 2003, 09:08
MESA zijn leuk, meer niet, als ze 1200 EURO goedkoper waren geweest had ik gezegd dat je waar voor je geld krijgt.

Maar ze zijn echt overgewaardeerd, ik had er hele hoge verwachtingen van, en wilde er zelfs een kopen.

Maar ik ben er achter gekomen dat er veel amps op de markt zijn die gedefinieerder klinken meer gain hebben, en ook nog goedkoper zijn, sommige zelfs VEEL goedkoper.

Ik bedoel een MESA kost net zoveel als een DIEZEL!!!! of een VHT, en duurder dan een ENGL, en dat zijn amps die ik toch wel een stuk hoger aansla dan MESA!

Ik heb destijds zelfs een PEAVEY triple XXX verkozen over een dual recto, en ik sta nog steeds achter die keuze, de XXX was toen iets van 1400-1500 EURO, de mesa 2600!



Ik zou verder kijken!

Zhou
31 maart 2003, 10:17
Ok, dus ff een vraagje over dat gegeil op Engl in de VS.
Ik wil nu over op een eindversterker + preamp, is die engl 50/50 & 60/60 eindtrap bijvoorbeeld beter dan de Mesa 50/50 & 90/90??
En hoe is de verhouding tussen de triaxis en de quad met de preamps van Engl?

hartelijk dank alvast

ED BOB
31 maart 2003, 12:48
Hoi,
Ik heb vroeger ook een Mesa Boogie Mark IV gehad. Klonk wel goed echter wel veel ellende meegehad. Ik heb hem ooit een keer opengeschroeft en ik schrok er toch wel van hoe de elektronica inelkaar gesoldeerd was.
Inmiddels heb ik een Engl Sovereign 100W. Hier ben ik veel meer tevreden over. 1) beter geluid zowel clean als overstuurd, 2) meer mogelijkheden: 4 kanaals, 2 masters, 2 equalizings en midi 3)degelijker van opzet, 4) een stuk lichter (in gewicht dan) en 5) een stuk goedkoper, ongeveer 2/3 van een Mesa. En wat ik ook belangrijk vind: versterker klinkt ook nog goed op lager volumes.

gerrekat
31 maart 2003, 14:12
Ty[pisch ja dat alle europeanen op US versterkers geilen en de Amerikanen op het ogenblik op europese versterkers geilen!

Maar feit blijft dat MESAs hier twee keer zo duur zjin als in de US, en ongekeerd de ENGLs daar net zo duur zijn als hier in NL!

Anyway MESA is gewoon way overpriced hier, ze zjin echt niet slecht, maar dat geld zijn ze gewoon niet waard!

BLOK182
31 maart 2003, 16:59
Gewoon ff de aanbiedingen checken, heb een Nomad 55 gekocht, voor het geld een geweldig ding, maar ik had er niet die 2150 euro voor over gehad, daar heb je idd een vette Engl stack voor.

signsofzodiac
31 maart 2003, 18:33
Nou, als je geld over hebt, en je wilt een mooie rack-setup: niet de Mesa Triaxis en 2:90 doen, maar de E580-preamp en 930/60 poweramp. Onwaarschijnlijk geluid!

Ik dacht eerder altijd, door wat je op TV aan amps zag, dat MESA het einde was, maar daar ben ik ondertussen wel achter gekomen dat het volkomen gehyped is. Tuurlijk, er zit best leuk spul tussen, maar er is beter spul (subjectief uiteraard). Ik heb nu ruim een jaar een Engl Savage Special Edition, en da's zonder twijfel de beste amp die ik ken. En ik heb er al wat getest :smile: Bogner Uberschall, Diezel VH4 (zeer goed, vond de Engl "beter", meer mijn ding), Rivera Knucklehead, enz.... Alleen de Soldano Lucky13/Decatone/SLO100 staan nog op mijn testlijsje om eens te proberen.

Zhou
31 maart 2003, 19:07
T Y :smile:

Zhou
31 maart 2003, 19:08
T Y :smile:

Negative K3 fan
31 maart 2003, 19:44
Op 2003-03-31 18:33, schreef signsofzodiac:
Nou, als je geld over hebt, en je wilt een mooie rack-setup: niet de Mesa Triaxis en 2:90 doen, maar de E580-preamp en 930/60 poweramp. Onwaarschijnlijk geluid!

Ik dacht eerder altijd, door wat je op TV aan amps zag, dat MESA het einde was, maar daar ben ik ondertussen wel achter gekomen dat het volkomen gehyped is. Tuurlijk, er zit best leuk spul tussen, maar er is beter spul (subjectief uiteraard). Ik heb nu ruim een jaar een Engl Savage Special Edition, en da's zonder twijfel de beste amp die ik ken. En ik heb er al wat getest :smile: Bogner Uberschall, Diezel VH4 (zeer goed, vond de Engl "beter", meer mijn ding), Rivera Knucklehead, enz.... Alleen de Soldano Lucky13/Decatone/SLO100 staan nog op mijn testlijsje om eens te proberen.


sorry dat ikw eer off topic ga en weer over rocksebarge begin, maar wat jij die gast die bij rocksebarge indoor zn eigen engl half stack meenam?

signsofzodiac
31 maart 2003, 21:33
Eh, nee. Heb m'n Engl nog niet op Rocksebarge gehad. Tijdelijk ff bandloos. Was denk ik Iwan van death-metal band Deification... De versterker gaat volgende week wel de studio in met Caedere voor hun debuut-CD, die jongens hebben ook al in Haaksbergen gespeeld.