PDA

View Full Version : welke buizenamp - 700€ tweedehands



m@rijn
14 augustus 2009, 21:15
zo... net mijn flextone verkocht en nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe amp. Ik koop wel enkel tweedehands. Ik zoek dus een versterker die tweedehands voor 700€ ongeveer te vinden is, buizen uiteraard.

Mijn geluid? Ligt nogal breed eigenlijk: Lynyrd Skynyrd, Led Zeppelin, Deep Purple, Blackbox Revelation, the Scorpions, AC/DC, ... Vooral classical rock dus.

clean met een randje mag. Ik wil er een goede clean op en goede drive om eventueel een solootje uit de pols te schudden ;)

heel erg bedankt voor de tijd!
Marijn

fenderke
14 augustus 2009, 21:17
ik zou zeggen vox ac30, marshall achtig...
ik zou ook eens kijken naar de statesman van hughes and kettner.

:p:p

m@rijn
14 augustus 2009, 21:19
ok, ik zie net deze advertentie staan:

http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Gitaar_en_basversterkers/19861958/MESA_BOOGIE_STUDIO_22_i.html

mss is dit wat? En kun je met een vox wel een goede drive eruithalen? Ik heb toch al gehoord dat hij niet zo bijster goed op pedaaltjes reageert...

soup
14 augustus 2009, 21:23
Enige wat ik kan aanraden in die prijsklasse is een engl thunder/screamer. Zou zeker moeten lukken. (qua klank en $$$)

the sure thing
14 augustus 2009, 21:35
2e hands Marshall JCM 800 combo. Waarom heb je eigenlijk clean nodig? Alles wat je noemt, is niet bekend om zijn mooie heldere clean geworden....

m@rijn
14 augustus 2009, 21:45
da's wel waar. Maar soms wil ik wel eens clean kloten.

maar het is helemaal geen must. Een goeie drive is de hoofdzaak. Kzal eens uitkijken voor zo'n marshall.

the sure thing
14 augustus 2009, 21:52
da's wel waar. Maar soms wil ik wel eens clean kloten.

maar het is helemaal geen must. Een goeie drive is de hoofdzaak. Kzal eens uitkijken voor zo'n marshall.Clean kloten kan op elke versterker. De JCM 800 combo'tjes zijn voor jouw bedrag te krijgen. Ik zou voor de 2 kanaals gaan (je hebt ook 1 kanaals versies). De 2 kanaals versies klinken clean ook niet vreselijk, maar zijn qua scheur prima in te stellen.

heavy-metal-thunder
14 augustus 2009, 22:12
Marshall DSL vind ik persoonlijk dan meer geschikt als een jcm800. Nu ga ik mss tegenwind krijgen, maar de DSL op kanaal 1 crunch klinkt identiek aan de jcm800 (single channel). Ik heb de jcm800 uitvoerig vergeleken met een DSL (via head switch, waardoor over zelfde cab en met zelfde gitaar) en die klinken gelijk. Bovendien heeft de DSL een 2 de kanaal dat erg goed geschikt is voor lead. Op kanaal 1 heb je ook een cleane setting, maar dat klinkt niet zo bijster goed, te dun, te mid scooped. Daarom heb ik mijn DSL laten modden, waardoor clean meer gain heeft (als gain op 7 en met humbuckers krijg je dan randje, met strat nog steeds clean). Bovendien is de DSL goedkoper en laat ons eerlijk zijn, een jcm800 is goed, maar als combo vind ik het toch maar plattekes. Voor mij komt de Marshall sound toch uit een gesloten cab (bij voorkeur 4*12).

xaviervr
14 augustus 2009, 22:23
Ik zou gaan voor een Vox ac30 combo.

Volgens mij gebruikt Jan Paternoster die zelfs (Blackbox Revelations)

caliban
14 augustus 2009, 22:26
Enige wat ik kan aanraden in die prijsklasse is een engl thunder/screamer. Zou zeker moeten lukken. (qua klank en $$$)

Goeie amps, maar naar de bands gezien die de TS heeft opgenoemd, heeft hij geen strakke overdrive nodig. De mesa die hij occasie toonde, lijkt me wel leuk, maar er zit precies geen grafische equalizer op, en voor zover ik iets afweet van die amps hebben ze dat wel nodig.
Een vox lijkt me wel geschikt met een pedaal voor. Anders marshall, DSL ofzo, kan je ook schakelen tussen clean en overdrive (in tegenstelling tot de JCM 800).

heavy-metal-thunder
14 augustus 2009, 22:41
Ik zou gaan voor een Vox ac30 combo.

Volgens mij gebruikt Jan Paternoster die zelfs (Blackbox Revelations)

absoluut, die heeft een ac30, maar die heeft nog veel, hoor.

Persoonlijk ben ik nogal een Vox-fan, maar heb nog steeds niet door wat de mensen in die nieuwe horen. Ik vind die toch zo plat klinken, geen ballen. Maar da's mijn mening en ik ben bevooroordeeld, want ik heb oude Vox.

soup
14 augustus 2009, 22:41
Goeie amps, maar naar de bands gezien die de TS heeft opgenoemd, heeft hij geen strakke overdrive nodig. De mesa die hij occasie toonde, lijkt me wel leuk, maar er zit precies geen grafische equalizer op, en voor zover ik iets afweet van die amps hebben ze dat wel nodig.
Een vox lijkt me wel geschikt met een pedaal voor. Anders marshall, DSL ofzo, kan je ook schakelen tussen clean en overdrive (in tegenstelling tot de JCM 800).
Strak? Hangt gewoon van je settings af.

heavy-metal-thunder
14 augustus 2009, 22:43
Goeie amps, maar naar de bands gezien die de TS heeft opgenoemd, heeft hij geen strakke overdrive nodig. De mesa die hij occasie toonde, lijkt me wel leuk, maar er zit precies geen grafische equalizer op, en voor zover ik iets afweet van die amps hebben ze dat wel nodig.
Een vox lijkt me wel geschikt met een pedaal voor. Anders marshall, DSL ofzo, kan je ook schakelen tussen clean en overdrive (in tegenstelling tot de JCM 800).

Ik heb zo'n studio 22 (of de Plus, of hoe noemt dat?) al gehoord. Is wel ok. Gaat hard genoeg voor in een band, maar ik vind een 1*12 in groepsverband een beetje onvolwassen klinken (tenzij je over PA gaat).

BartL
14 augustus 2009, 22:47
Als je voor een Studio 22 gaat van Mesa, kijk dan of je een 22+ vindt. Die hebben een extra equalizer en zijn wat beter af te stellen. Met equalizer zijn het geweldige ampjes en gaan zeker hard genoeg voor in een band.

Persoonlijk heb ik niets tegen een 1x12" in band-verband. Speel er zelf ook mee.

Kijk ook eens naar de wat kleinere Rivera'tjes. Ik heb er zelf ook een en het zijn echt superamps. Hij is wel te koop (boven je budget), maar dat heeft andere redenen :)

heavy-metal-thunder
14 augustus 2009, 22:51
Als je voor een Studio 22 gaat van Mesa, kijk dan of je een 22+ vindt. Die hebben een extra equalizer en zijn wat beter af te stellen. Met equalizer zijn het geweldige ampjes en gaan zeker hard genoeg voor in een band.

Persoonlijk heb ik niets tegen een 1x12" in band-verband. Speel er zelf ook mee.

Kijk ook eens naar de wat kleinere Rivera'tjes. Ik heb er zelf ook een en het zijn echt superamps. Hij is wel te koop (boven je budget), maar dat heeft andere redenen :)

ja, maar als je niet over PA gaat, vind ik het in een rockband toch wat "klein". Ik vind dat het geluid te weinig doorgaat in de zaal. Zelf heb ik een poos op een Fender Deluxe reverb gespeeld. Die sound was goed, slikte goed pedalen, prima af te stellen op het podium, maar als er geen PA aan te pas kwam, dan hoorde men mij achteraan in zaal/café niet. Maar een micro van 100 euro maakt veel goed en is comfortabeler te dragen dan een F(o)ul stack :-)

marc_o
14 augustus 2009, 23:19
Test een keer een Laney, VC50 of een TT50. niet al te duur, zeker 2e hands en verraste me van de week volkomen. Zeker de TT50, een 3 kanaalscombo, is echt te gek. In ieder geval klinkt ie voor je genoemde muzieksoorten een heel stuk beter dan de Engl Screamer, Thunder of Sovereign.
Er staat nu een VC50 212 combo te koop voor iets van 450 euro op Gitaarmarkt.

Kaïn
14 augustus 2009, 23:26
Misschien een ENGL Richie Blackmore? Pas voor precies 700 er eentje te koop gezien op MP volgens mij.

heavy-metal-thunder
14 augustus 2009, 23:43
Misschien een ENGL Richie Blackmore? Pas voor precies 700 er eentje te koop gezien op MP volgens mij.

Heb onderhand wat multichannels (Mesa lone star, Triamp, Prosonic, Supersonic, hotrod, Twins, DSL's, Laney, vergeet er nog wat) gehad en samen met mijn gitaarmaatjes vonden we dit de minste van allemaal. Ben er zelf nog niet goed van, want Richie is toch wel wat mijn idool. Ik vond het een kille en doodse amp. MAAR, toen ik hem verkocht kwam er een gast old school metal op spelen en dat klonk verduiveld goed... m.a.w. het is maar wat en hoe je 't speelt.

jutter
14 augustus 2009, 23:52
Test een keer een Laney, VC50 of een TT50. niet al te duur, zeker 2e hands en verraste me van de week volkomen. Zeker de TT50, een 3 kanaalscombo, is echt te gek. In ieder geval klinkt ie voor je genoemde muzieksoorten een heel stuk beter dan de Engl Screamer, Thunder of Sovereign.
Er staat nu een VC50 212 combo te koop voor iets van 450 euro op Gitaarmarkt.

Een paar weken geleden heb ik ook over een Laney VC50 gespeelt en vond hem erg goed. Engl zou ik links laten liggen.

caliban
15 augustus 2009, 00:51
Ik heb zo'n studio 22 (of de Plus, of hoe noemt dat?) al gehoord. Is wel ok. Gaat hard genoeg voor in een band, maar ik vind een 1*12 in groepsverband een beetje onvolwassen klinken (tenzij je over PA gaat).

Combo met 1 speaker is wel compact om te dragen. Zonder EQ klinken ze vrees ik wel wat aan de schelle kant. Je kan natuurlijk een pedaal-EQ in de FX loop steken.

m@rijn
15 augustus 2009, 03:00
wat is het verschil met een vox ac30 cc1 en cc2? buiten het verschil aan aantal speakers natuurlijk, maar gaat een cc2 dan zoveel harder? het zijn toch beiden 30 watters? Het lijkt mss een erg domme vraag, maar toch :)

en kan je met een cc1 over een drummer komen?

bedankt voor het advies trouwens, ik zal alles eens rustig bekijken wat ik tot nog toe heb gehad van tips :)

sjaak1990
15 augustus 2009, 03:15
Vox gaat hard. Ik zeg DSL

jutter
15 augustus 2009, 10:18
zo... net mijn flextone verkocht en nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe amp. Ik koop wel enkel tweedehands. Ik zoek dus een versterker die tweedehands voor 700€ ongeveer te vinden is, buizen uiteraard.

Mijn geluid? Ligt nogal breed eigenlijk: Lynyrd Skynyrd, Led Zeppelin, Deep Purple, Blackbox Revelation, the Scorpions, AC/DC, ... Vooral classical rock dus.

clean met een randje mag. Ik wil er een goede clean op en goede drive om eventueel een solootje uit de pols te schudden ;)

heel erg bedankt voor de tijd!
Marijn

Hallo Marijn,

Ik heb een Koch TwinTone die ik erg goed vind. Tweedehands te vinden voor 700,00 euro(combo). Heeft een 1x12 inch speaker en EL-34 eindbuizen(EL-34 klinkt lekker voor classicrock). Ieder kanaal heeft zijn eigen EQ dus erg goed te regelen. Hij is 50Watt en je kunt het vermogen ook halveren naar 25Watt. Ik gebruik hem thuis en op het podium. Misschien heb je hier iets aan....

m@rijn
15 augustus 2009, 10:48
bedankt.
wat denken jullie van de peavey classic 50? (of 30)

ligt wel wat onder mijn prijsklasse +-500€.
zijn dat goede versterkertjes en zijn ze wat betrouwbaar?

heavy-metal-thunder
15 augustus 2009, 11:07
bedankt.
wat denken jullie van de peavey classic 50? (of 30)

ligt wel wat onder mijn prijsklasse +-500€.
zijn dat goede versterkertjes en zijn ze wat betrouwbaar?

is een tijdje geleden dat ik ze hoorde. Vind ze mooi klinken, maar echte ruige disto komt er volgens mij niet uit. Voor zover ik me herinner eerder een crunch. Voor de stijlen die jij opnoemt zou ik toch eerder Marshall gaan. Niet dat ik een echte fan ben van de big M, maar de gitaristen/groepen die je opnoemt zijn overwegend Marshall-mannen. Respecteerd dat, uit een Fender krijg je geen Marshall-sound. Ik heb hier een Prosonic, mooi clean, goede overdrive/disto (met veel mogelijkheden, van een randje tot very heavy), maar dat is anders, dat klinkt niet als een Marshall overdrive/disto. Een DSL zou je toch echt eens moeten horen (indien gewenst, ik speel momenteel op ene en woon ook in België, je mag gerust een komen bepotelen).

jutter
15 augustus 2009, 11:30
Ik heb ook een Peavey Classic 50 gehad. Die tweed uitvoering met 2x12 speakers. Goede amp maar je hebt wel pedalen nodig om te kunnen scheuren.

peter_heijnen
15 augustus 2009, 12:32
Er staat nu een VC50 212 combo te koop voor iets van 450 euro op Gitaarmarkt.
En als die er nog staat zou IK snel reageren!

minoin
15 augustus 2009, 12:36
Sorry dudes, maar dit vraagt duidelijk voor een Blackmore Head met een cabje. Volgens mij staat er een op MP en gitaarmarkt en nee, hij is niet van mij.
Ik heb er echter wel een gehad en ik vond hem ondanks de spartaanse mogelijkheden, erg veelzijdig en zeker voor een lekkere scheur.

caliban
15 augustus 2009, 13:06
Sorry dudes, maar dit vraagt duidelijk voor een Blackmore Head met een cabje. Volgens mij staat er een op MP en gitaarmarkt en nee, hij is niet van mij.
Ik heb er echter wel een gehad en ik vond hem ondanks de spartaanse mogelijkheden, erg veelzijdig en zeker voor een lekkere scheur.

Dat zal waarschijnlijk wel een geweldige amp zijn, maar de bands die de topic starter opnoemt, passen beter bij iets meer Marshall-achtig, of zoals gezegd Vox of Laney.

marc_o
17 augustus 2009, 10:58
En als die er nog staat zou IK snel reageren!


En Peter, HEB je ook snel gereageerd?????

:-)

Jimwoud
17 augustus 2009, 11:13
De Blackmore is prima, maar toch wat moderner, goede mix voor classic en modern. Maar als je echt alleen classic wil zou ik toch voor een DSL50 + 2x12 cab gaan. Als je een combo wilt is die Laney VC50 ook erg veelzijdig, en goedkoop.

m@rijn
19 augustus 2009, 00:06
nou ben ik ook een Marshall JMP Combo 50 Watt tegengekomen, tweedehands voor 700. Misschien is dit wat?

ik hoor het graag!

xaviervr
19 augustus 2009, 00:21
De deze zal je bedoelen? http://www.2dehands.be/marshall-62641596.html?qq=marshall%20jmp

Ik zou toch nog wat proberen af te pingelen. 600 EUR lijkt me een goede deal

m@rijn
19 augustus 2009, 00:28
jep, was ik van plan :)

maar kbedoel: ligt hij wat in de classical rock stijl à la Led Zeppelin?

Jimwoud
19 augustus 2009, 11:14
jep, was ik van plan :)

maar kbedoel: ligt hij wat in de classical rock stijl à la Led Zeppelin?

Dat gaat ie zeker redden. Weet niet of deze een mastervolume heeft, anders een goed overdrive pedaaltje erbij.

the sure thing
19 augustus 2009, 11:40
Dat gaat ie zeker redden. Weet niet of deze een mastervolume heeft, anders een goed overdrive pedaaltje erbij. Hij heeft een mastervolume. Het is de combo versie van de 2203.

caliban
19 augustus 2009, 11:40
Hij heeft een mastervolume. Het is de combo versie van de 2203.

Voor the Scorpions zal hij sowieso een pedaaltje nodig hebben verwacht ik, maar lijkt me een prima versterker.

heavy-metal-thunder
20 augustus 2009, 12:42
Dat gaat ie zeker redden. Weet niet of deze een mastervolume heeft, anders een goed overdrive pedaaltje erbij.

Uiteraard, want is een 2- inputter

heavy-metal-thunder
20 augustus 2009, 12:46
Voor the Scorpions zal hij sowieso een pedaaltje nodig hebben verwacht ik, maar lijkt me een prima versterker.

Waarom? Is toch een jcm800 in een ouder jasje? Met humbuckers scheurt die hard genoeg. Of bedoel je een delay-pedaaltje?

Plagiato
21 augustus 2009, 16:17
Nou, nee...

Punt is dit: oude marshallscheur is eindbuizenoversturing.
De 800 heeft wat op de preamp maar niet veel. Ik kreeg met humbuckers (dimarzio super3) net een vroeg scorpions geluid uit de 2kanaals, de 2010.
Hangt natuurlijk ook af van de buizen.
Oplossing: power attenuater kopen, bijv. marshall powerbrake
OF
Een lekker ts of sd-1, naar gelang je meer of minder mid wilt.
Ik zou beide doen, kun je je volumeknop gebruiken voor bijna clean naar dikke crunch en de overdrive als boost voor de solo's.
Succes! Dat combo'tje is iig erg vet!:blast:

Plagiato
21 augustus 2009, 16:24
Waarom de attenuater?!
Ik weet niet hoe 't met je gehoor zit, maar zelfs een 50watter is té, als je 'm openschroeft.

Hier wordt ik voor neergesabeld, maar goed:
Check ook eens de london city bulldog of hornet. Lekkere JJ's erin knallen en gaan met die banaan. Dan heb je geen attenuater of booster/overdrive nodig.
Krijg je zeker een zep en purple sound uit. Alleen waarschijnlijk wat smeriger...

m@rijn
21 augustus 2009, 21:44
ik heb een heel goed gehoor en ik wil dat ook zo houden ;)
Ik draai men amp nooit helemaal open hoor, en ik draag zelfs oordoppen op fuiven ;)

ik ga voor die JMP 50 gaan denk ik. Hij is heel waardevast heb ik zo het idee, waar ik niet zo van overtuigd ben met die LC

Rooker
23 augustus 2009, 01:05
Ik vind persoonlijk de klank van een Hughes en Ketner Stageman erg mooi. Ze worden bijna nooit aangeraden maar klinkt errug goet zowel met een strat als met een LP. Lekkere vintage sound en mooie Fender achtige clean en reverb. Je hebt hem in 20 watt voor kleinere gigs en 50 watt als je behoorlijk herrie wilt maken. En.... Hij ziet er erg gaaf uit.( vind ik). Volgens mij ligt de prijs ook wat onder die van de concurentie:ok:

m@rijn
23 augustus 2009, 10:01
bedoel je niet statesman?

Rooker
23 augustus 2009, 10:27
Haha, ja die:chicken: