PDA

View Full Version : Nederlandse "gitaar bouwer" of toch niet?



macwilliams
14 augustus 2009, 18:02
De laatste tijd was ik weer aan het rondstoberen op MP waar ik een "oude bekende" tegen kwam. Een vermeend gitaarbouwer uit Nederland die begonnen is met gitaren bouwen en dit later is gaan uitbesteden naar het buitenland aangezien daar de lonen lager liggen. Hij had nog een goldtop met P-90's staan? volgens hem het best bewaarde geheim in gitaar land... Duhhhsss... Zijn vraagprijs was €650,- en er kwam een heuse koffer bij van Gibson!!! Maar er mocht ook op geboden worden en dat heb ik dus maar gedaan. Veel te weinig natuurlijk maar ja hij reageert toch wel. En inderdaad hij reageerde dat het bod te laag was maar zakte zomaar €100,- toch weer 15% korting das mooi meegenomen.*

Ondertussen zag ik twee LP's voorbij komen op MP van die zelfde bouwer. En met een van die aanbieders heb ik contact opgenomen en tot een prijs van €300,- gekomen en daaropvolgend een afspraak gemaakt.*

De volgende dag kwam ik daar aan en ik werd vriendelijk begroet en kreeg een glas drinken. Daar stond een ogenschijnlijk mooie gitaar die er netjes afgesteld bijstond. Ook stond er een peavey versterkertje die hij special voor mijn komst had geleend. Ik vroeg hem waarom hij de gitaar wegdeed en hij antwoorde dat een LP hem niet lag, onmogelijk denkt u misschien maar het kan echt! De gitaar zou pas zijn afgesteld en als ik globaal keek dan klopte dat ook wel. Dat voor zover prima!

Ik ben even gaan spelen maar hoe ik ook mijn best deed het ging niet. Zo vanzelf als het op al mijn gitaren maar kan gaan zo slecht ging het op deze. Ik dacht van dan maar even concentreren maar ook dat hielp niet. Shit! Op een of andere manier kwam het mij wel bekend voor maar ik wist niet waarvan.*

Vanaf dat moment ben ik de gitaar echt gaan bekijken en heb de kenmerken goed in mij opgenomen. De headstock hoek en de aanwezigheid *van binding op de headstock die overliep in de binding van de hals. Ook heel kenmerkend was de plaatsing van de pots en de gekozen elementen.*

Ik weet nu waar deze gitaren gebouwd worden en het is nu duidelijk dat zijn specifieke eisen wel heel erg overeen komen met een bepaalde bouwer uit het verre oosten. *

Ik had zo gehoopt op een revieuw vol lof en bewondering. En na dit tweedehandsje een opdracht bij hem te plaatsen voor een customer build naar mijn eisen. Nou daar zie ik maar van af. Als ik €800 tot €1200,- te besteden heb voor een gitaar, ga ik niet naar deze bouwer! Nee dan houd ik liever 900 euro in mijn zak en bestel ik liever zelf bij musoland. *Dan maar geen pigro op m'n headstock. *

Sorry voor de mensen die er een hebben, ik heb musoland gitaren in mijn handen gehad. Alles maar dan ook alles is hetzelfde aan de pigro. Voor de mensen die het hebben overwogen. Koop een epi, tokai of zo'n vintage. Die zijn tenminste hun geld waard! De STAGG LP die ik gehad heb was ronduit een briljant instrument vergeleken bij deze troep!!


Fraude!

Maar dat is mijn mening, en wie ben ik nu helemaal.

sjaak1990
14 augustus 2009, 18:08
Het lijken op de plaatjes mooie gitaren! Mooi dat je dit zo vermeld, het maakt een hoop duidelijk, wel erg apart:dontgeti:

toneblo
14 augustus 2009, 18:09
Joh, die gast heeft een hobby en er zijn er dus die daar voor willen betalen... tja....
Zo zie je maar weer, eerst spelen en dan besluiten, niet zomaar blind kopen....:ok:

sjaak1990
14 augustus 2009, 18:12
Mooi is dat: "In europa gebouwd, worden deze gitaren onbetaalbaar, vandaar dat deze door een gitaarbouwer in het verre oosten, volgens mijn specificaties worden gebouwd." toevallig dat zijn specificaties hetzelfde zijn.
Musoland is dus ook niks?

Luke-wannabe
14 augustus 2009, 18:13
Een hobby? Bedoel je nep gibsons voor 125 eu kopen en voor veel meer verkopen? Lekkere hobby heb je dan!

Mitch
14 augustus 2009, 18:25
Mooie advertentie was dat ja, "P90's zijn het best bewaarde geheim in gitarland"hahahahahhahaha. Maar wat een irritante tweedehands markt wordt het op zo'n manier...

mrweird
14 augustus 2009, 18:26
Goei'n dag,
Ik ben pas bij Pigro in Wormer wezen kijken, voor een LP beter dan mijn Richwood maar heb geen zin om door te sparen voor een Gibson en ik vond een paar Gibson LP's die ik heb bespeeld bij Peter Verspuy en feedback eigenlijk een beetje tegenvallen voor de vraagprijs.

Ik heb op een exemplaar zitten spelen die volgens Pigro uit Korea kwam (en ook op marktplaats heeft gestaan pas) en om te vergelijken heb ik die Richwood meegenomen en ook nog ff op de Gibson standaard faded van Pigro zelf zitten spelen, ik vondt 't een heel best net gitaartje voor de prijs, dus ik heb inmiddels een bestelling lopen bij hem. Een LP standard ongeveer modelletje classic in Honeyburst met GFS elementen moet het gaan worden.

Ik ben het met je eens op basis van wat ik gezien heb dat het niet de bouwkwaliteit haalt van als je een custom gitaar laat bouwen in NL or UK door een gerenomeerde bouwer zoals bijvoorbeeld Orpheo heeft laten doen in de UK maar daar is de prijs ook naar.

Midwolda
14 augustus 2009, 18:35
Maar wat een irritante tweedehands markt wordt het op zo'n manier...

Precies, dat is het probleem.
Ik kan inmiddels aardig inschatten wat ik op een gegeven moment in handen heb, en jij ook, en macwilliams, en vele anderen hier op GN.
Maar er zijn duizenden minder ervaren gitaristen voor wie de GAS-guldens misschien wel veel duurder zijn.
En daar wordt te vaak misbruik van gemaakt.
Trouwens, hetzelfde ge-OH kom ik ook vaak tegen in de muziek-winkels, vooral de grotere.
In de pc-handel noemen we dat dozen-schuivers: kwantiteit boven kwaliteit.
Word er soms wel eens moe van.

macwilliams
14 augustus 2009, 18:36
Hoe je het went of keert het exemplaar dat ik heb gezien is gewoon exact hetzelfde als een musoland. Dan kan er wel made in nl op staan maar op de muso exemplaren staat made in USA.

Dan kun je wel andere elementen erin steken en alles het is en blijft made in China

Assembled in the dutch mountains!

Sorry

macwilliams
14 augustus 2009, 19:07
Ik zeg niet totale onbespeelbaarheid maar voor het zelfde geld staan er Gibson studio's op MP en die zijn 1000x prettiger.

Ach wie weet was het exemplarisch..... Kuch



Goei'n dag,
Ik ben pas bij Pigro in Wormer wezen kijken, voor een LP beter dan mijn Richwood maar heb geen zin om door te sparen voor een Gibson en ik vond een paar Gibson LP's die ik heb bespeeld bij Peter Verspuy en feedback eigenlijk een beetje tegenvallen voor de vraagprijs.

Ik heb op een exemplaar zitten spelen die volgens Pigro uit Korea kwam (en ook op marktplaats heeft gestaan pas) en om te vergelijken heb ik die Richwood meegenomen en ook nog ff op de Gibson standaard faded van Pigro zelf zitten spelen, ik vondt 't een heel best net gitaartje voor de prijs, dus ik heb inmiddels een bestelling lopen bij hem. Een LP standard ongeveer modelletje classic in Honeyburst met GFS elementen moet het gaan worden.

Ik ben het met je eens op basis van wat ik gezien heb dat het niet de bouwkwaliteit haalt van als je een custom gitaar laat bouwen in NL or UK door een gerenomeerde bouwer zoals bijvoorbeeld Orpheo heeft laten doen in de UK maar daar is de prijs ook naar.

minoin
14 augustus 2009, 19:19
Ja, met bluf wordt vaak meer verkocht dan je denkt. En er zijn er ook genoeg die zo'n Pigro bestellen, omdat het "toch maar 500 euro" is. Thanks voor de raad Mac!

Doet me trouwens denken aan deze website:
http://www.bounry.com/product_info.php?cPath=65&products_id=1117

Zou ik toch over na gaan denken, want "ziet" er goed uit :D

mrweird
14 augustus 2009, 19:47
Ik zeg niet totale onbespeelbaarheid maar voor het zelfde geld staan er Gibson studio's op MP en die zijn 1000x prettiger.
Ach wie weet was het exemplarisch..... Kuch

Ik hoop dat het exemplarisch was :D anders zit ik te balen over een tijdje.. en 1 van de tegenvallende gibsons was een studio, ik heb toen ook een tokai zitten bespelen (bij Peter Verspuy) en de tokai was lekkerder dan die gibson naar mijn bescheiden mening. Daar tegenover staat dat ik later bij Kees Dee op een tokai heb zitten spelen (niet met een gibson open book headstock maar met nog een bobbeltje in het midden van het boek als het ware...) die behoooorlijk tegenviel. Daar zat geen topkam op maar een "snaren onstem klem" leek het wel.

macwilliams
14 augustus 2009, 20:04
Ja, met bluf wordt vaak meer verkocht dan je denkt. En er zijn er ook genoeg die zo'n Pigro bestellen, omdat het "toch maar 500 euro" is. Thanks voor de raad Mac!

Doet me trouwens denken aan deze website:
http://www.bounry.com/product_info.php?cPath=65&products_id=1117

Zou ik toch over na gaan denken, want "ziet" er goed uit :D
Bounry en muso zijn beide distributeur van fake Gibsons enz. Deze worden niet vanuit de fabriek verkocht.


Ik hoop dat het exemplarisch was :D anders zit ik te balen over een tijdje.. en 1 van de tegenvallende gibsons was een studio, ik heb toen ook een tokai zitten bespelen (bij Peter Verspuy) en de tokai was lekkerder dan die gibson naar mijn bescheiden mening. Daar tegenover staat dat ik later bij Kees Dee op een tokai heb zitten spelen (niet met een gibson open book headstock maar met nog een bobbeltje in het midden van het boek als het ware...) die behoooorlijk tegenviel. Daar zat geen topkam op maar een "snaren onstem klem" leek het wel.

ik hoop dat ik ongelijk heb maar ikben bang van niet

geert1976
14 augustus 2009, 20:09
tja laatst bood mij iemand zo'n Pigro te ruil, aan, ik wilde hem niet.

Het was te verwachten dat dit Musoland gitaren waren gezien de prijs.

Reken maar uit, inkoopprijs+verscheping/vervoer/advertentiekosten+winstopslag
dan kun je niet verwachten dat je voor een paar honderd euri een gitaar hebt die vergelijkbaar is met een Gibson.

Het manco aan ons nederlanders is dat we voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten en daarom willen we graag genaaid worden door dit soort verkopers.

Zelfde doet onze vriend uit spijkerboor die "customshop"waardige gitaren te koop aanbiedt voor nog geen E 500,00.

En dan nog de Deventer geiteneuker die R.J Allisons gitaren aanbiedt als zijnde "customshop" gitaren terwijl dit opgevijzelde Squiers zijn.

We klagen wel steen en been, maar werken dit ook in de hand door ons koopjesjagers gedrag, niet dat ik deze praktijken goedpraat, absoluut niet.

Ik knutsel zelf regelmatig aan gitaren en als ik kijk wat de onderdelen etc, kosten (ik doe voor de rest alles zelf) aankoop gitaar, vervoer etc. weet ik waar ik het over heb, draai geen verlies hoor, maar ik beschouw het als hobby waar ik een paar centjes aan over houdt, maar vooral het knutselen, daar doe ik het voor.

de voornoemde jongens zijn broodknutselaars en die gaan jou geen plezier doen met een gitaar, daar staan de euro's voorop, niet meer, niet minder en ze spelen helaas heel goed op onze hollandse zuinigheid in.

macwilliams
14 augustus 2009, 20:22
@ mrweird,

ik nodig je uit om op mijn gibsons te spelen. En daarna mag je mij vertellen wat je niet aanstaat.

geert1976
14 augustus 2009, 20:28
@ mrweird,

ik nodig je uit om op mijn gibsons te spelen. En daarna mag je mij vertellen wat je niet aanstaat.

Me to, durf zelfs met mijn Arbiter SG de confrontatie met zo'n Pigro aan.

Mitch
14 augustus 2009, 20:31
@ mrweird,

ik nodig je uit om op mijn gibsons te spelen. En daarna mag je mij vertellen wat je niet aanstaat.

Gelukkig vatten we het nooit persoonlijk op hè, kritiek op Gibsons? :D

Maar goed, kopieën zijn van alle tijden en van alle markten. Of het nou een merk shirtje is of een horloge, of een zonnebril of een elektrische gitaar: mensen willen iets zien glimmen, willen er een merknaam bij en dan het liefst voor een schijtprijs. Merkengeile krenterige eksters, dat zijn het. Ik zou bijna zeggen: "waar maken we ons hier nou druk over?", ware het niet dat we de morele plicht hebben om oprechte, slecht ingelichte aspirant kopers te waarschuwen tegen dit soort praktijken.

Hendriks
14 augustus 2009, 20:33
Ik knutsel ook regelmatig een telecaster in elkaar , niet voor de handel ,maar voor de fun , het meeste werk zit erin om de onderdelen bij elkaar te krijgen , via ebay ,etc uitdokteren waar je het voordeligst kunt kopen. Als hij klaar is zet ik hem te koop voor wat het mij gekost heeft e begin ik weeraan de volgende . Voor (Piet) Pigro is het echte handel en als je in deze handel wat wilt verdienen ,moet je die troep wel uit China laten komen. Helaas zijn er altijd gasten die erin trappen. Voor €500 koop je geen goede LesPaul die hier gemaakt is.
Een beetje tele kost mij al gauw €500 aan onderdelen.

geert1976
14 augustus 2009, 20:49
Ik knutsel ook regelmatig een telecaster in elkaar , niet voor de handel ,maar voor de fun , het meeste werk zit erin om de onderdelen bij elkaar te krijgen , via ebay ,etc uitdokteren waar je het voordeligst kunt kopen. Als hij klaar is zet ik hem te koop voor wat het mij gekost heeft e begin ik weeraan de volgende . Voor (Piet) Pigro is het echte handel en als je in deze handel wat wilt verdienen ,moet je die troep wel uit China laten komen. Helaas zijn er altijd gasten die erin trappen. Voor €500 koop je geen goede LesPaul die hier gemaakt is.
Een beetje tele kost mij al gauw €500 aan onderdelen.

dat bedoel ik, volledig met je eens

macwilliams
14 augustus 2009, 20:57
Gelukkig vatten we het nooit persoonlijk op hè, kritiek op Gibsons? :D

Maar goed, kopieën zijn van alle tijden en van alle markten. Of het nou een merk shirtje is of een horloge, of een zonnebril of een elektrische gitaar: mensen willen iets zien glimmen, willen er een merknaam bij en dan het liefst voor een schijtprijs. Merkengeile krenterige eksters, dat zijn het. Ik zou bijna zeggen: "waar maken we ons hier nou druk over?", ware het niet dat we de morele plicht hebben om oprechte, slecht ingelichte aspirant kopers te waarschuwen tegen dit soort praktijken.

Ik kan natuurlijk niet op tegen persoonlijke voorkeuren, dat wil ik ook niet. Maar zou het graag zo uit iemands mond willen horen dat de gitaren die ik heb niet in orde zijn. Dat er iets ontbreekt, of dat ze niet dien wat ik je vertel dat ze doen. Elk van mijn instrumenten doet voor mij wat hij moet doen daar heb ik zelf tijd in gestoken. Als ik naar een winkel ga en een gitaar inplug dan zullen de meeste gitaren mij tegen vallen ongeacht of het een Gibson, Fender, Ibanez of wat dan ook is. Maar als het hout verder goed is en hij speelt goed dan kun je er geschikte elementen bij zoeken. Dus ik ga niet perse voor veelzeidigheid. Maar of een gitaar doet wat ik wil!

Behalve mijn Goldtop, die vergulde blonde droom van een gitaar. Perfectie met zes snaren en zoetgevooisd als het land van melk en honing. Een stukje paradijs op aardehhhhhmm

*mac schud zijn hoofd en herpakt zich*

nou ja, ik wil geen hetze tegen Pigro starten en iedereen mag mijn mening naast zich neerleggen. Maar ik vind;

Chinese brol-> Muso/Bounry-> ander naamplaatje-> Pigro.

Het is wat mitch zei, ik zou mij schuldig hebben gevoeld als ik dit niet had geschreven. Ik wou dat het anders was want even heel ouderwets

Hollanders helpt elkaar koopt enkel hollandsche waar !

Maar dit....

mrweird
14 augustus 2009, 20:58
@ mrweird,
ik nodig je uit om op mijn gibsons te spelen. En daarna mag je mij vertellen wat je niet aanstaat.

Hela hola, dat zei ik niet. De Gibson's die ik gespeeld heb stonden mij prima aan. Prima gitaren kwa afwerking en sound en dergelijke maar 't was een beetje dat ik meer verwachte van een gitaar die 1000 euri kost (studio) of 1600 euro (standard) nieuw als instap prijs. Mijn conclusie was als ik een beetje leuke Gibson wil hebben kom ik terecht bij custom shoppers die beduidend meer kosten. Ik ben toch een nederlander met een dubbeltje enzo..

Het verschil mbt tot sound en speelgemak/plezier tussen een budget LP van Richwood waar ik zelf aan heb zitten knutselen en een amerikaan was mij te klein. Naar mijn bescheiden mening doen de aziaten het wat betreft prijs/kwaliteit beter dus ik heb een gokje gedaan door een pigro te bestellen, ik kon ook een burny/edwards oid dergelijks bestellen op ebay maar het feit dat ik bij Piet een wensen lijstje kon neerleggen sprak me ook wel aan.

geert1976
14 augustus 2009, 21:04
Hela hola, dat zei ik niet. De Gibson's die ik gespeeld heb stonden mij prima aan. Prima gitaren kwa afwerking en sound en dergelijke maar 't was een beetje dat ik meer verwachte van een gitaar die 1000 euri kost (studio) of 1600 euro (standard) nieuw als instap prijs. Mijn conclusie was als ik een beetje leuke Gibson wil hebben kom ik terecht bij custom shoppers die beduidend meer kosten. Ik ben toch een nederlander met een dubbeltje enzo..

Het verschil mbt tot sound en speelgemak/plezier tussen een budget LP van Richwood waar ik zelf aan heb zitten knutselen en een amerikaan was mij te klein. Naar mijn bescheiden mening doen de aziaten het wat betreft prijs/kwaliteit beter dus ik heb een gokje gedaan door een pigro te bestellen, ik kon ook een burny/edwards oid dergelijks bestellen op ebay maar het feit dat ik bij Piet een wensen lijstje kon neerleggen sprak me ook wel aan.

en dan nog legt die het af.

als je een honderdje of 7 a 8 uitgeeft kun je her en der een 2e hands Gibby kopen en daar zal echt wel een exemplaar tussen zitten die jou schikt.

Bedenk wel dat je die Pigro volledig kunt afschrijven, indien je hem zat bent zul je er bij verkoop bij lange na niet beuren wat je er voor betaald hebt

macwilliams
14 augustus 2009, 21:09
tja laatst bood mij iemand zo'n Pigro te ruil, aan, ik wilde hem niet.

omdat? Heb je hem gezien? Welke was het?

Hendriks
14 augustus 2009, 21:11
Ik zou in dit geval gaan voor een japanner: Tokai, Burny, Edwards, grappige is dat die ook nog eens behoorlijk waardevast zijn.

Hendriks
14 augustus 2009, 21:14
BTW, ik heb een paar keer contact gehad met Mensinger uit Polen , deze maken volledig handgebouwde gitaren helemaal naar jouw specs ,tegen zeer scherpe prijzen . Goede recencies in G&B.

geert1976
14 augustus 2009, 21:24
omdat? Heb je hem gezien? Welke was het?

verkoper noemde zich gudmuntje en het ging om een rode pigro Les Paul, de gitaar heeft ook voor E 750,00 op MP gestaan
Wilde deze ruilen tegen mijn Gibson Spirit

heb de ads en site van Pigro wel bekeken, maar ik had toen al het geval dat ik met chineze gitaren te maken had, mede gezien de prijzen van Pigro

frankpaul1
14 augustus 2009, 21:27
Deze misschien:

http://link.marktplaats.nl/265278090

Die gitaar ziet er uit als pure Musoland bagger idd.

Mitch
14 augustus 2009, 21:31
Prachtig ook hoe dat logootje van Pigro bijna tot ín de split diamond doorloopt...

http://jamie-online.com/random-jamz/wp-content/uploads/2009/06/facepalm.jpg

Nou ja, als je van Norlin style maple necks houdt en van kitsch is het natuurlijk wel een leuke gitaar.

geert1976
14 augustus 2009, 21:31
Deze misschien:

http://link.marktplaats.nl/265278090

Die gitaar ziet er uit als pure Musoland bagger idd.

jackpot, die is het, ik had inderdaad exact de zelfde gedachte

Hendriks
14 augustus 2009, 21:36
Deze misschien:

http://link.marktplaats.nl/265278090

Die gitaar ziet er uit als pure Musoland bagger idd.

Hij heeft al een bod van 275 , niet gek voor een gitaaar die 1000 gekost heeft.;)

macwilliams
14 augustus 2009, 21:43
Ik bekijk de foto's op mp even niet want ik zit op m'n iPhone te netten in Engeland en een foto op mp bekijken kost me een fortuin. Ja ja ons bent zuinig

Maar goed de foto's vertellen nog niet het hele verhaal ook bij dit is zelf testen echt het belangrijkste.

Geert19 666;
Je zou echt freakin gestoord zijn geweest als je had geruild.

geert1976
14 augustus 2009, 21:50
Ik bekijk de foto's op mp even niet want ik zit op m'n iPhone te netten in Engeland en een foto op mp bekijken kost me een fortuin. Ja ja ons bent zuinig

Maar goed de foto's vertellen nog niet het hele verhaal ook bij dit is zelf testen echt het belangrijkste.

Geert19 666;
Je zou echt freakin gestoord zijn geweest als je had geruild.

dat ben ik niet, want er gaat niets boven een Gibby:soinnocent:;)

Ezyduck
14 augustus 2009, 22:07
Ik geloof graag dat Pigro een obscure handel is (op zijn minst), maar neemt niet weg dat ik regelmatig zwaar teleurgesteld ben in Gibson. Ik heb Gibsons boven de € 1000,- in handen gehad die gewoon niet goed afgewerkt waren. Dat past niet bij de prijs van de gitaar en het prestige van het merk. (Gek genoeg is mijn ervaring dat ik de Gibson studio's beter vind dan standards of classics, ongeacht de prijs. Beter lakwerk, frets beter afgewerkt.) Dus voor een dubbeltje op de eerste rang zitten: nee, dat werkt vaak niet, maar in alle onervarenheid de hoofdprijs betalen voor een plek achter het podium is ook niet alles...

guitarkid
14 augustus 2009, 23:12
Ik zou bijna zeggen: "waar maken we ons hier nou druk over?", ware het niet dat we de morele plicht hebben om oprechte, slecht ingelichte aspirant kopers te waarschuwen tegen dit soort praktijken.

Zo is het, Mitch...!!!!

@ MacWilliams: Bedankt. Ik vind dat je op een duidelijke, maar respectvolle manier je ervaring hebt beschreven. Niet rücksichtlos afbranden, maar goed gefundeerde kritiek waar je wat aan hebt. Jammer voor Pigro, maar 't is niet anders. We zijn weer wat wijzer.

Gr. C.

geert1976
14 augustus 2009, 23:21
Zo is het, Mitch...!!!!

@ MacWilliams: Bedankt. Ik vind dat je op een duidelijke, maar respectvolle manier je ervaring hebt beschreven. Niet rücksichtlos afbranden, maar goed gefundeerde kritiek waar je wat aan hebt. Jammer voor Pigro, maar 't is niet anders. We zijn weer wat wijzer.

Gr. C.

Hier op het forum wel ja, maar er zijn genoeg mensen die er wel intrappen, omdat ze onwetend zijn

mrweird
15 augustus 2009, 09:21
Ik ben even gaan spelen maar hoe ik ook mijn best deed het ging niet. Zo vanzelf als het op al mijn gitaren maar kan gaan zo slecht ging het op deze. Ik dacht van dan maar even concentreren maar ook dat hielp niet. Shit! .

Ik ben eigenlijk nog wel erg nieuwschierig waarom het spelen zo slecht ging? Ondanks dat hij netjes was afgesteld zoals je zegt. Rare halsvorm? afwijkende mensuur?

macwilliams
15 augustus 2009, 14:05
Waarom het spelen moeilijk ging, goeie vraag !
Als ik zeg dat hij moeilijk te bespelen is moet ik toch op z'n minst kunnen toelichten waarom. Ik zal het proberen.

Toen ik ongeveer twee jaar geleden ben herbegonnen met het gitaarspelen had ik niets anders voor handen dan mijn '86/87er BC Rich warlock uit de platinum series made in Korea het kreng had minimaal twaalf jaar in een koffer gelegen maar ik speelde eigenlijk meer als 15 jaar niet meer. Ik pakte het ding op en sloeg wat akoorden aan, stemde de gitaar even bij en speelde zo even vier uur weg. Het was dus niet allemaal weg.

Aangezien de gitaar toch even schoongemaakt moest worden en ik vanaf dat moment ook niet wilde stoppen met spelen ben ik korte tijd daarna gitaren gaan testen. Vooral de ibanez stal ging als boter, met name de rgt42dx ging voor mijn gevoel als de BC Rich. Super!
De tijd verstrijkt en degene hier die mij een beetje gevolgd hebben weten wat ik ongeveer allemaal in handen heb gehad, ongeveer het topje van de ijsberg That is want de meesten heb ik niet beschreven om het forum van vervuiling te besparen.

Tot nu toe heb ik op alle gitaren kunnen spelen. Ene beter dan de ander moet ik toegeven. Goed je weet nu dus dat ik niet alleen op een soort plank heb gespeeld!

Pak een A , de snaren zitten klem onder m'n vingers en door een verkeerde snaarspanning oid moet ik harder knijpen dan op een akoestische en dat wil ik niet. Als je net als ik redelijk wat gitaren in je handen hebt gehad weet je ondertussen de verschillen tussen de gangbare maten wel. Ook de meer exotische customerfit gitaren als die van orpheo. Je pakt ze op en speelt ermee wat je wilt en na 5 minuten ben je gewend.

Deze Pigro had na een half uur nog niets van dit alles!!

Chocola
15 augustus 2009, 15:22
Ik neem aan dat er wel echte EMG's inzitten bij die Boundry gitaren? Ik zie plaatjes van die elementen en die zien er toch heel authentiek uit (gesloten, quickconnect, logo), of zijn ze zo ziek in hun kop dat ze die zelfs nabootsen?

Maar als dat zo is zijn de gitaren ideaal als je een mooie body wil + elementen. Normaal ben je dan 250+180 kwijt, nu dan maar 330 + je hebt nog een bunch met bagger crap onderdelen ook :p. De body's van die PRS modellen bijvoorbeeld, zien er best gelikt uit, of zit er een addertje onder het gras?

Zijn het echte elementen? Of zijn we in de tijd gekomen dat alles vrijwel identiek wordt nagebouwd qua uiterlijk, maar qua innerlijk ruk is?


En dan nog een vraag die macWilliams wellicht kan beantwoorden.
Als de pots toch bij die copy's anders zitten, en de thrustrodcover 3 ipv 2 schroefjes heeft, waarom veranderen ze dit niet dan ook? Dit lijken mij doodsimpele ingrepen bij de bouw van een body en neck, en ze lijken dan "echter". Like, ze proberen het toch al vrij identiek te doen?

Saf
15 augustus 2009, 16:01
i kzou er neit te hard vnauit gaan dat het emg's zijn of anders dat het top emg's zijn.

Waaro mze die kleine verschillen er ook niet uithalen begrijp ik ook niet. Als ze al zo goed zijn in namaken waaro mdie laatste schoonheidsgfoutjes er ook niet uit halen. Rechtzaken etc?

Chocola
15 augustus 2009, 16:21
i kzou er neit te hard vnauit gaan dat het emg's zijn of anders dat het top emg's zijn.

Waaro mze die kleine verschillen er ook niet uithalen begrijp ik ook niet. Als ze al zo goed zijn in namaken waaro mdie laatste schoonheidsgfoutjes er ook niet uit halen. Rechtzaken etc?

http://www.bounry.com/product_info.php?cPath=73&products_id=1035 hier had ik het over.

En Gibson is velen rechtzaken begonnen voor minder.

guitarkid
15 augustus 2009, 16:31
i kzou er neit te hard vnauit gaan dat het emg's zijn of anders dat het top emg's zijn.

Waaro mze die kleine verschillen er ook niet uithalen begrijp ik ook niet. Als ze al zo goed zijn in namaken waaro mdie laatste schoonheidsgfoutjes er ook niet uit halen. Rechtzaken etc?

Net als de schoonheidsfoutjes in jouw post...? :D

Gr. C.

Saf
15 augustus 2009, 16:36
oke dan is het hun vergeven

mrweird
15 augustus 2009, 16:48
Waarom het spelen moeilijk ging, goeie vraag !
Als ik zeg dat hij moeilijk te bespelen is moet ik toch op z'n minst kunnen toelichten waarom. Ik zal het proberen.

Pak een A , de snaren zitten klem onder m'n vingers en door een verkeerde snaarspanning oid moet ik harder knijpen dan op een akoestische en dat wil ik niet. Als je net als ik redelijk wat gitaren in je handen hebt gehad weet je ondertussen de verschillen tussen de gangbare maten wel. Ook de meer exotische customerfit gitaren als die van orpheo. Je pakt ze op en speelt ermee wat je wilt en na 5 minuten ben je gewend.

Deze Pigro had na een half uur nog niets van dit alles!!

Thanks! Toen ik dit las over niet gangbare maten zat ik denken over wat ik een keer las op http://www.mylespaul.com/forums/custom-shop/3497-eden-guitars-ebay.html over de LP bodies van Eden die volgens de schrijver van dit draadje geen mensuur hebben van standaard LP 24.75 maar 24-7/8 oftewel ietsje langer, en ietsje meer snaarspanning zou je dan kunnen zeggen. En Eden is ook vaak zat in verband gebracht met bounry/Musoland/payless etc.. op diverse fora. Zou dit een reden kunnen zijn waarom die Pigro moeilijker speelde? Een mensuur die afwijkt van standaard gibson 24.75 of standaard fender/Ibanez 25.5 zodat je als je op de automatische piloot je favoriete rifjes/toonladders speelt opeens er net naast zit?

Pepe
15 augustus 2009, 17:03
Die Eden, ze hebben hun eigen metrieke stelsel wat onhandig is als je iets wil vervangen, het past bijna http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif
Maar goed, als je nieuwe bound en gelakte bodies kan kopen voor 45 euro dan denk ik eerder aan huisvrouwen met figuurzaag en spuitbus dan aan een computergestuurde router.

mrweird
15 augustus 2009, 17:08
Het lijkt me een fikse klus om met de figuurzaagjes die ik ken van handenarbeid op school vroeger een 4 centimeter dikke LP body uit te zagen.. :D Heb je een boel chineesjes nodig

Pepe
15 augustus 2009, 17:16
.. :D Heb je een boel chineesjes nodig

Guess what...

Arjan12
15 augustus 2009, 17:19
http://therealbarackobama.files.wordpress.com/2009/03/1-1-1-a-china-army1.jpg

Ze hebben er zat!

Hendriks
15 augustus 2009, 17:33
Die Eden, ze hebben hun eigen metrieke stelsel wat onhandig is als je iets wil vervangen, het past bijna http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif
Maar goed, als je nieuwe bound en gelakte bodies kan kopen voor 45 euro dan denk ik eerder aan huisvrouwen met figuurzaag en spuitbus dan aan een computergestuurde router.


Eden niet te verwarren met Edenhaus , die maken wel goed spul. Ik heb eens een Eden thinline bodie gehad via ebay en daar klopte werkelijk niets aan , pocket was te groot, controlruimte was scheef, etc,etc , maar koste ook maar een paar tientjes.

Saf
15 augustus 2009, 17:57
ik heb ook een eden thinline body thuis. Neckpocket te groot maar ik ga er een short scale bas van maken dus voor mij kwam het goed uit.

Vind de kwaliteit voor derest niet slecht zeker voor de prijs.

macwilliams
15 augustus 2009, 22:46
Thanks! Toen ik dit las over niet gangbare maten zat ik denken over wat ik een keer las op http://www.mylespaul.com/forums/custom-shop/3497-eden-guitars-ebay.html over de LP bodies van Eden die volgens de schrijver van dit draadje geen mensuur hebben van standaard LP 24.75 maar 24-7/8 oftewel ietsje langer, en ietsje meer snaarspanning zou je dan kunnen zeggen. En Eden is ook vaak zat in verband gebracht met bounry/Musoland/payless etc.. op diverse fora. Zou dit een reden kunnen zijn waarom die Pigro moeilijker speelde? Een mensuur die afwijkt van standaard gibson 24.75 of standaard fender/Ibanez 25.5 zodat je als je op de automatische piloot je favoriete rifjes/toonladders speelt opeens er net naast zit?


Nee dat was het niet, het gevoel klopte niet alsof je je dag niet hebt en de snaren niet onder je vingers blijven zitten maar er onder weg springen tegen een andere vinger. Eigenlijk als ik er goed over na denk moet ik wat ik eerder zei over de bespeelbaarheid terug nemen. Het was voor mij een niet te bespelen gitaar. Na 30 minuten nog geen gevoel van ja het komt er aan maar van, verdomme hut koer wat doe je me aan. Alsof je verstijfd bent en door de zenuwen spastisch. Ergernis in optima forma!

Maar dat kan voor jouw natuurlijk anders zijn hoor, tenslotte laat jij die van jou op jouw specs maken. Dus jij hebt zelf invloed op de hals breedte gehad en fretsize en natuurlijk de neck shape. Dus als hij zich daar aan houd kan er niks mis gaan.

Wat die EMG elementen betrefd, als ze een Gibson bijna kunnen nabouwen moet een plastic kapje op een brak element helemaal wel lukken.

En dan nog wat, de cosmetische foutjes die af fabriek gemaakt worden kunnen ook een andere reden bij de imitatie gibsons hebben. Zometeen komen ze met de optisch perfecte kopie, en wij maar gerust zijn en die shit kopen hij ziet er toch goed uit niet waar?

Dit geld niet voor de Pigro, die is toch wel echt pigro.

Greetings,

macwilliams
16 augustus 2009, 12:22
Heeft verder niemand ervaring met die gitaren? Nieman in het verleden eentje gehad?

benwave
16 augustus 2009, 14:08
Thanks! Toen ik dit las over niet gangbare maten zat ik denken over wat ik een keer las op http://www.mylespaul.com/forums/custom-shop/3497-eden-guitars-ebay.html over de LP bodies van Eden die volgens de schrijver van dit draadje geen mensuur hebben van standaard LP 24.75 maar 24-7/8 oftewel ietsje langer, en ietsje meer snaarspanning zou je dan kunnen zeggen. En Eden is ook vaak zat in verband gebracht met bounry/Musoland/payless etc.. op diverse fora. Zou dit een reden kunnen zijn waarom die Pigro moeilijker speelde? Een mensuur die afwijkt van standaard gibson 24.75 of standaard fender/Ibanez 25.5 zodat je als je op de automatische piloot je favoriete rifjes/toonladders speelt opeens er net naast zit?

Wat een slap gelul... 24,75 inch is 62,865 cm 24,7/8 is 62,875 cm... Dat verschil kan al in je topkam zitten.. Dat ga je echt niet merken tijdens het spelen.

Verder wat een slap gezeik over die chinese gitaren.. Ik vraag me af hoeveel van jullie daadwerkelijk wel eens zòn ding in handen hebben gehad.

Waar komt de wijsheid vandaan dat een muzoland het zelfde is als èèn van bounry

Allemaal elkaar lekker na lullen.. ja daar worden we wijzer van.

benwave
16 augustus 2009, 14:12
Heeft verder niemand ervaring met die gitaren? Nieman in het verleden eentje gehad?

Niet met pigro, maar wel met wat andere chinese gibson`s.
En ik beweer dat ze niet onder doen voor de echte, zowel qua looks als geluid als bespeelbaarheid.
Ik kan dus vergelijken want ik heb ook een aantal standaards gehad.

mrweird
16 augustus 2009, 14:24
Heeft verder niemand ervaring met die gitaren? Nieman in het verleden eentje gehad?

Nog niet als je m'n test rondje bij de heer Piet zelf niet meetelt :D
Dat was iets afwijkend geval wat betreft de body, leek wel een soort kruising tussen een sunburst custom les paul en ESP eclipse omdat de knoppen op een rijtje zaten en een scherpe cutaway, via google cache heb ik nog een (errug klein) plaatje gevonden
http://tbn3.google.com/images?q=tbn:PxNXZgIQRkktLM:http://images2.speurders.nl/images/50/5011/50115992_1_detail.jpg
Dat was een net gitaartje maar wel volgens beproefd chinees recept, de hals was bijvoorbeeld drie stukken, de kop, de hals zelf en een stukje onder aan de hiel. Maar verder netjes afgesteld en die speelde erg licht, wat ook wel door het setje 009 kwam wat er op lag.. Lakwerk zag er netjes uit maar was wel poly maar gelukkig vrij dun voor zover ik kon nagaan.

Dat die gitaren uit china of korea komen wist ik al, heeft hij me zelf verteld en dat ze de pigro's maken tussen twee nep gibsons door had ik al zo'n beetje zelf al geconcludeerd na een stevig rondje surfen, internationale copyrights ed boeit ze niet echt daarginder.. maar toen ik dit topic zag wat betreft onbespeelbaarheid schrok ik wel ff. Maar je laatste antwoord was duidelijk. Ik herken 't gevoel, heb ik ook wel 's gehad op een gitaar.

Mitch
16 augustus 2009, 14:26
Wat een slap gelul...
Verder wat een slap gezeik over die chinese gitaren..
Allemaal elkaar lekker na lullen.. ja daar worden we wijzer van.
Wat mrweird zei was alleen maar een vraag hè? Hij vroeg aan degene die de gitaar getest had, macwilliams, of het verschil in mensuur een rol zou kunnen spelen. Je hoeft 'm dus niet meteen af te branden.

En weet je, of iemand ze nou goed vindt of juist heel slecht, of iemand nou alle Chinese producten over één kam scheert alsof er maar één fabriek is in dat immense land: het zal allemaal wel. Het enige dat je kan doen op een forum is je mening geven, liefst zo genuanceerd mogelijk en er dan daarna over in discussie gaan. Da's ook precies wat hier gebeurt.
Dan zal er altijd wel wat onzin tussen alles posts staan maar da's altijd op een forum en daar zul je zelf doorheen moeten filteren.
Ik heb ook geen idee hoe serieus ik jouw vergelijking moet nemen. Ik ben al genoeg mensen tegengekomen die amper het verschil hoorden tussen een geweldige gitaar en een draak van een gitaar. Of types die over een dusdanig slechte versterker speelden met genoeg gain om iedere gitaar hetzelfde te laten klinken. Zo heb ik ook geen idee of ik macwilliams wel serieus moet nemen, ik ken hem, zijn gitaren en zijn smaak niet.

geert1976
16 augustus 2009, 14:27
Niet met pigro, maar wel met wat andere chinese gibson`s.
En ik beweer dat ze niet onder doen voor de echte, zowel qua looks als geluid als bespeelbaarheid.
Ik kan dus vergelijken want ik heb ook een aantal standaards gehad.

Ik denk dat jij slap lult, heb meerdere chinese ripp offs in handen gehad en bespeeld en die kwamen niet in de buurt van een Gibson, niet qua geluid, afwerking en bespeelbaarheid.

geert1976
16 augustus 2009, 14:30
Wat een slap gelul... 24,75 inch is 62,865 cm 24,7/8 is 62,875 cm... Dat verschil kan al in je topkam zitten.. Dat ga je echt niet merken tijdens het spelen.

Verder wat een slap gezeik over die chinese gitaren.. Ik vraag me af hoeveel van jullie daadwerkelijk wel eens zòn ding in handen hebben gehad.

Waar komt de wijsheid vandaan dat een muzoland het zelfde is als èèn van bounry

Allemaal elkaar lekker na lullen.. ja daar worden we wijzer van.

Ik lul niemand na, heb heel veel gitaren in handen gehad en ook gerepareerd, weet dus ook wel hoe ze in elkaar zitten.

En de chinzen maken voor iedereen gitaren en elk model, als je maar betaald, het kan er van de buitenkant allemaal op lijken, tot de pupkapjes aan toe, maar onderhuids, daar zit het verschil

benwave
16 augustus 2009, 14:32
Ik denk dat jij slap lult, heb meerdere chinese ripp offs in handen gehad en bespeeld en die kwamen niet in de buurt van een Gibson, niet qua geluid, afwerking en bespeelbaarheid.


Ik lul niet slap.. Bij mij kan je erop komen spelen en jezelf overtuigen, bij jou moeten we je maar op je woord geloven dat je er uberhaupt èèn hebt gezien

benwave
16 augustus 2009, 14:35
Ik lul niemand na, heb heel veel gitaren in handen gehad en ook gerepareerd, weet dus ook wel hoe ze in elkaar zitten.

En de chinzen maken voor iedereen gitaren en elk model, als je maar betaald, het kan er van de buitenkant allemaal op lijken, tot de pupkapjes aan toe, maar onderhuids, daar zit het verschil


Weer zòn fabel.. De gitaren die ik in bezit heb zijn gemaakt van mahonie met een mapletop, van 18 mm dik. Precies het zelfde als een echte.

Pepe
16 augustus 2009, 14:37
Niet met pigro, maar wel met wat andere chinese gibson`s.
En ik beweer dat ze niet onder doen voor de echte, zowel qua looks als geluid als bespeelbaarheid.
Ik kan dus vergelijken want ik heb ook een aantal standaards gehad.


Ik hou me afzijdig kwa oordeel wegens geen kennis van den chinees maar ik frons altijd mijn wenkbrauwen bij dit soort ongenuanceerde uitspraken. Hoezo elke chinees en hoezo elke Gibson?
Hoe meer kennis je van gitaren krijgt hoe meer je gaat inzien dat je ze per exemplaar moet beoordelen.

Maar goed, als je net zo lief een budget copie hebt als een usa origineel dan heb je niks te klagen, hou je geld over.

mrweird
16 augustus 2009, 14:42
Weer zòn fabel.. De gitaren die ik in bezit heb zijn gemaakt van mahonie met een mapletop, van 18 mm dik. Precies het zelfde als een echte.

Da's pas een fabel! De chineesjes gebruiken meestal Meranti, Keruing, Lauan nato etc.. Welliswaar vergelijkbaar met echt mahonie uit Honduras wat betreft geluid maar het is geen mahonie als je feiten wil hebben.. :D

benwave
16 augustus 2009, 14:47
Ik hou me afzijdig kwa oordeel wegens geen kennis van den chinees maar ik frons altijd mijn wenkbrauwen bij dit soort ongenuanceerde uitspraken. Hoezo elke chinees en hoezo elke Gibson?
Hoe meer kennis je van gitaren krijgt hoe meer je gaat inzien dat je ze per exemplaar moet beoordelen.

Maar goed, als je net zo lief een budget copie hebt als een usa origineel dan heb je niks te klagen, hou je geld over.


Daar heb jij natuurlijk gelijk in.. je moet elke gitaar apart bekijken waar hij ook vandaan komt.
Maar hier op het forum mag je niets zeggen over Gibson.. dan krijgen een berg jongens het rood voor de ogen.

Het is iig zo dat ik ervaring heb met beide en dat kunnen er niet veel zeggen.
ook ik stel en repareer al jaren gitaren af voor een muziekwinkel, en weet waar ik over praat.
Die chinezen die ik heb zijn net zo goed als de echte.
Ze zijn ook al een paar keer vergeleken met echte gibsons hier bij mij thuis, en alle mensen die met hun echte gibson komen balen er eigenllijk een beetje van
En ik zeg een Gibson is zwaar overpriced.. een chinees is tien keer goedkoper

Mitch
16 augustus 2009, 14:47
Meranti is net zo'n goed toonhout als Honduras mahonie? Over je eigen graf graven gesproken :D Ik probeerde de posts nog een beetje te relativeren, but you're on your own now!

benwave
16 augustus 2009, 14:50
Da's pas een fabel! De chineesjes gebruiken meestal Meranti, Keruing, Lauan nato etc.. Welliswaar vergelijkbaar met echt mahonie uit Honduras wat betreft geluid maar het is geen mahonie als je feiten wil hebben.. :D


Grappig ik ben huis uit antiek restaurateur van antiek meubelen. Ik kan echt wel een stuk honduras onderscheiden van een stuk merantie.

En de gitaren zijn gemaakt van mahonie en maple.

geert1976
16 augustus 2009, 14:50
Ik lul niet slap.. Bij mij kan je erop komen spelen en jezelf overtuigen, bij jou moeten we je maar op je woord geloven dat je er uberhaupt èèn hebt gezien

uh de mensen op het forum hier weten dat ik zowel Gibsons bezit als asiacrap en nee je hoeft mij niet te overtuigen ik weet hoe ze spelen en hoe ze in elkaar zitten.

En zo zijn er hier wel meer op het forum die het verschil weten. macwilliams heeft meerdere Gibby's, die weet het verschil ook dus dom lullen doet die niet.


Heb jij Gibsons in bezit?

Chocola
16 augustus 2009, 14:50
Da's pas een fabel! De chineesjes gebruiken meestal Meranti, Keruing, Lauan nato etc.. Welliswaar vergelijkbaar met echt mahonie uit Honduras wat betreft geluid maar het is geen mahonie als je feiten wil hebben.. :D


Als het toch meestal wordt gebruikt door Chinezen, betekend het niet dat het altijd zo is? Ik zeg niet dat zijn gitaar van mahonie, of whatever is... Alleen dat het een beetje vreemd is om iets fabel te noemen als iemand zegt dat zijn gitaar van mahonie is, omdat je weet dat hij Chinees is en die vaker andere houtsoorten gebruiken.

Als iemand aankomt met een nieuwe fiets uit Hongkong zonder Shimano erop, zeg ik toch ook niet": FABEL! Hij komt niet uit Hongkong!

Pepe
16 augustus 2009, 14:51
Meranti is net zo'n goed toonhout als Honduras mahonie? Over je eigen graf graven gesproken :D Ik probeerde de posts nog een beetje te relativeren, but you're on your own now!

Haha, ik dacht het, jij zegt het..http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

mrweird
16 augustus 2009, 14:51
Meranti is net zo'n goed toonhout als Honduras mahonie? Over je eigen graf graven gesproken :D Ik probeerde de posts nog een beetje te relativeren, but you're on your own now!

Nope.. Het enige wat ik zei is dat ze in china geen Mahonie gebruiken maar hout wat er wat betreft looks en toon op lijkt. Wat vaak aziatisch mahonie word genoemd met als gevolg, maar strikt genomen is het geen mahonie.. http://www.green.cusu.cam.ac.uk/archive/earthfirst/case2.html

geert1976
16 augustus 2009, 14:55
Als het toch meestal wordt gebruikt door Chinezen, betekend het niet dat het altijd zo is? Ik zeg niet dat zijn gitaar van mahonie, of whatever is... Alleen dat het een beetje vreemd is om iets fabel te noemen als iemand zegt dat zijn gitaar van mahonie is, omdat je weet dat hij Chinees is en die vaker andere houtsoorten gebruiken.

Als iemand aankomt met een nieuwe fiets uit Hongkong zonder Shimano erop, zeg ik toch ook niet": FABEL! Hij komt niet uit Hongkong!

die musoland/chinacrap gitaren, hebben een kostprijs die zo laag is dat je geen dure houtsoorten kunt gebruiken, evenals dure electronica.

De goedkope Koreanen en Jappanners hadden dit vroeger ook niet, simpelweg omdat ze daar het grote verschil in kosten maakten.

Tokai's en dure Kasuga's hadden dit wel, maar die waren niet cheap meer snappu:ok:

benwave
16 augustus 2009, 14:56
uh de mensen op het forum hier weten dat ik zowel Gibsons bezit als asiacrap en nee je hoeft mij niet te overtuigen ik weet hoe ze spelen en hoe ze in elkaar zitten.

En zo zijn er hier wel meer op het forum die het verschil weten. macwilliams heeft meerdere Gibby's, die weet het verschil ook dus dom lullen doet die niet.


Heb jij Gibsons in bezit?

Ha ik wil jou helemaal van niets overtuigen.. Ik geef alleen wat tegengas over dat afgezeik van die chinese gitaren die in jullie ogen helemaal niets zijn.
Hier is iemand die er totaal ander over denkt. En ander lezers kunnen er mee doe wat ze willen

benwave
16 augustus 2009, 14:57
die musoland/chinacrap gitaren, hebben een kostprijs die zo laag is dat je geen dure houtsoorten kunt gebruiken, evenals dure electronica.

De goedkope Koreanen en Jappanners hadden dit vroeger ook niet, simpelweg omdat ze daar het grote verschil in kosten maakten.

Tokai's en dure Kasuga's hadden dit wel, maar die waren niet cheap meer snappu:ok:

Enig idee wat een kub mahonie kost en hoeveel gitaren je daar van kan maken ?
Zou het niet eerder zitten in het feit dat een chinees honderd keer minder verdient dan een yank of europeaan

macwilliams
16 augustus 2009, 14:59
Wat een slap gelul... 24,75 inch is 62,865 cm 24,7/8 is 62,875 cm... Dat verschil kan al in je topkam zitten.. Dat ga je echt niet merken tijdens het spelen.

Verder wat een slap gezeik over die chinese gitaren.. Ik vraag me af hoeveel van jullie daadwerkelijk wel eens zòn ding in handen hebben gehad.

Waar komt de wijsheid vandaan dat een muzoland het zelfde is als èèn van bounry

Allemaal elkaar lekker na lullen.. ja daar worden we wijzer van.

Als je nu eerst zo vriendelijk zou willen zijn om te lezen wat ik gepost heb en dan pas iets gaat zeggen. Ik kan mij namelijk niet aan de indruk onttrekken dat dat niet gebeurd is.

Als ik bounry en musoland moet beoordelen dan durf ik een stelling als deze te nemen. Ze verkopen beide replica troep die op de zelfde plek gemaakt is. Heb ik dat gezien? Nee! Heb ik daar bewijs voor? Nee! Kan ik hard maken dat pigro daadwerkelijk daar vandaan komt? Nee!

Maar als het naar stront ruikt, sta je meestal in een drol.

Dat jij ze net zo goed vind als gibsons zegt dat meer over jou dan over de inferieure kwaliteit van die veredelde brood planken.

Ik heb het objectief bekeken en heb van alles in m'n handen gehad. Die Chinese brollen kunnen nog niet in de schaduw staan van een epiphone zo'n troep is dat. Er zijn er hier meer die niet mijn mening hebben overgenomen maar zelf uit eigen ervaring hebben gevormd. Het hoeft niet jouw mening te zijn maar dat na lullen?? Ik dacht toch van niet!

geert1976
16 augustus 2009, 15:00
Weer zòn fabel.. De gitaren die ik in bezit heb zijn gemaakt van mahonie met een mapletop, van 18 mm dik. Precies het zelfde als een echte.

gelul, de dikte kan iedereen namaken, sorry maar je kletst uit je nek, als die gitaren echt zo goed waren, waren ze al een verkoophit geweest, in de reguliere verkoop, probeer jij je handel te beschermen of zo?

geert1976
16 augustus 2009, 15:01
Als je nu eerst zo vriendelijk zou willen zijn om te lezen wat ik gepost heb en dan pas iets gaat zeggen. Ik kan mij namelijk niet aan de indruk onttrekken dat dat niet gebeurd is.

Als ik bounry en musoland moet beoordelen dan durf ik een stelling als deze te nemen. Ze verkopen beide replica troep die op de zelfde plek gemaakt is. Heb ik dat gezien? Nee! Heb ik daar bewijs voor? Nee! Kan ik hard maken dat pigro daadwerkelijk daar vandaan komt? Nee!

Maar als het naar stront ruikt, sta je meestal in een drol.

Dat jij ze net zo goed vind als gibsons zegt dat meer over jou dan over de inferieure kwaliteit van die veredelde brood planken.

Ik heb het objectief bekeken en heb van alles in m'n handen gehad. Die Chinese brollen kunnen nog niet in de schaduw staan van een epiphone zo'n troep is dat. Er zijn er hier meer die niet mijn mening hebben overgenomen maar zelf uit eigen ervaring hebben gevormd. Het hoeft niet jouw mening te zijn maar dat na lullen?? Ik dacht toch van niet!

same here!!

Mitch
16 augustus 2009, 15:05
Weet je, ik doe eens gek, ik post 'm gewoon nog een keer.


En weet je, of iemand ze nou goed vindt of juist heel slecht, of iemand nou alle Chinese producten over één kam scheert alsof er maar één fabriek is in dat immense land: het zal allemaal wel. Het enige dat je kan doen op een forum is je mening geven, liefst zo genuanceerd mogelijk en er dan daarna over in discussie gaan. Da's ook precies wat hier gebeurt.
Dan zal er altijd wel wat onzin tussen alles posts staan maar da's altijd op een forum en daar zul je zelf doorheen moeten filteren.
Ik heb ook geen idee hoe serieus ik jouw vergelijking moet nemen. Ik ben al genoeg mensen tegengekomen die amper het verschil hoorden tussen een geweldige gitaar en een draak van een gitaar. Of types die over een dusdanig slechte versterker speelden met genoeg gain om iedere gitaar hetzelfde te laten klinken. Zo heb ik ook geen idee of ik macwilliams wel serieus moet nemen, ik ken hem, zijn gitaren en zijn smaak niet.

Peace :grouphug:

geert1976
16 augustus 2009, 15:05
Enig idee wat een kub mahonie kost en hoeveel gitaren je daar van kan maken ?
Zou het niet eerder zitten in het feit dat een chinees honderd keer minder verdient dan een yank of europeaan

als het zo makkelijk ging hadden de de Jappan en Koreanen dit in het verleden ook wel gedaan, toen de mahony nog veel goedkoper was, en volgens mij is er ook nog verschil tussen mahonie en mahonie


En ga mij nu niet vertellen dat de electronica net zo goed is, want dan kan ik je echt niet meer serieus nemen en is het niet meer eens de moeite om op je posting te reageren

geert1976
16 augustus 2009, 15:07
misshien wordt het tijd dat bijvoorbeel MAC en ik iets geld inleggen en zo'n ding kopen en helemaal uit elkaar trekken:cooler:

Pepe
16 augustus 2009, 15:07
Ik weet het niet hoor Ben.
Ik heb een Greco Super Real, de beste Japanse Les Paul die Fuji indertijd maakte en die samen met de Tokai's Reborn verantwoordelijk zijn voor alle heisa van Japan beter dan USA.
Nou is dat een goeie gitaar, no doubt, maar als ik hem tegen mijn Historic aan hou dan moet ie het toch afleggen op puntjes.

Ik geloof graag dat de Greco een betere '59 rendention is dan alles wat Gibson toen produceerde maar Gibson heeft nu zijn zaakjes heel goed op orde. True, het kost een paar duiten (maar dan heb je ook wat)

Het gaat er bij mij gewoon niet in dat goedwillende chinese fietsemakers door een kleine omscholing voor een fractie van de prijs een even goede gitaar kunnen maken.
MIsschien als ze wat ervaring op de teller krijgen, geef ze 10 jaar en dan kan het een ander verhaal worden.

Maar afgezien daarvan, het kan natuurlijk niet, schaamteloos Gibson op je kop zetten als je er geen een bent. Ik snap niet dat je daar gewoon aan voorbij gaat.

macwilliams
16 augustus 2009, 15:12
Weet je, ik doe eens gek, ik post 'm gewoon nog een keer.



Peace :grouphug:


Over de laatste zin in je zelf quote,
of je mij serieus moet nemen laat ik aan je eigen beoordeling over. Het gaat er om of ik objektief kan zijn.

Ik was op zoek naar een bouwer die een mooi eigen produkt kon neerzetten.
Ik schreeuw niet dat alleen Gibson goed is en brand niet iedereen af die dat niet vind.

Ik denk dat ik mijn toevlucht bij een andere bouwer moet zoeken.
Misschien wel Warmoth..

benwave
16 augustus 2009, 15:15
misshien wordt het tijd dat bijvoorbeel MAC en ik iets geld inleggen en zo'n ding kopen en helemaal uit elkaar trekken:cooler:

Dat heeft geen enkele zin .. Jij kan dat helemaal niet opjectief beoordelen.
Jij heb een Gibsonwaas voor de ogen.

Het is ook moeilijk accepteren dat als je een gitaar koopt van 2500 euro, je een net zòn goede kan krijgen voor 400 euro

Mitch
16 augustus 2009, 15:17
Het was ook vooral bedoeld om alle meningen te relativeren. Er zijn heel veel meningen, maar je kunt er pas iets mee als je degene die die mening ventileert ook goed kent en je weet hoe zijn smaak zich tot die van jou verhoudt.

benwave
16 augustus 2009, 15:19
Het was ook vooral bedoeld om alle meningen te relativeren. Er zijn heel veel meningen, maar je kunt er pas iets mee als je degene die die mening ventileert ook goed kent en je weet hoe zijn smaak zich tot die van jou verhoudt.


Dat was ook de enigste reden dat ik hier reageer.. puur voor wat tegengas.
Er zijn er een paar die willen wel heel graag gelijk hebben, en hun mening aan andere opdringen

minoin
16 augustus 2009, 15:20
Dat heeft geen enkele zin .. Jij kan dat helemaal niet opjectief beoordelen.
Jij heb een Gibsonwaas voor de ogen.

Het is ook moeilijk accepteren dat als je een gitaar koopt van 2500 euro, je een net zòn goede kan krijgen voor 400 euro

Hahahahaha

Ik respecteer ieder zijn mening en ik vind Gibson soms ook overpriced, maar dit is gewoon niet waar. Er is simpelweg een minimum in de kosten van het maken van een dergelijke gitaar.
Ik heb veel gitaren in mijn handen gehad in de 13 jaar die ik al speel. Ik denk echt dat je door een bijzonder gekleurde bril zit te loeren. Ik word bijna jaloers, ik zou willen dat ik tevreden was met een pauperchinees!

Mitch
16 augustus 2009, 15:20
Dat heeft geen enkele zin .. Jij kan dat helemaal niet opjectief beoordelen.
Jij heb een Gibsonwaas voor de ogen.
Gelukkig maar dat jij dat dan wel kunt. Maar als geert een Gibson waas voor zijn ogen heeft dan heb jij bami tussen je voortanden. Verwijt een ander geen subjectiviteit als je het zelf net zo hard doet.
En voor je me veroordeelt tot het 'Gibson' kamp, ik heb met veel plezier een Chinese Dean gehad.

macwilliams
16 augustus 2009, 15:25
misshien wordt het tijd dat bijvoorbeel MAC en ik iets geld inleggen en zo'n ding kopen en helemaal uit elkaar trekken:cooler:
Zo iets is toch al gebeurd? Maar ik ben niet op voorhand tegen!

Hendriks
16 augustus 2009, 15:26
Ik denk dat ik mijn toevlucht bij een andere bouwer moet zoeken.
Misschien wel Warmoth..

Volledig handgebouwd ,specs naar wens, kleur naar wens, Pools vakwerk.

http://www.public-peace.de/index.php?option=com_content&view=article&id=61&Itemid=74

benwave
16 augustus 2009, 15:35
Gelukkig maar dat jij dat dan wel kunt. Maar als geert een Gibson waas voor zijn ogen heeft dan heb jij bami tussen je voortanden. Verwijt een ander geen subjectiviteit als je het zelf net zo hard doet.
En voor je me veroordeelt tot het 'Gibson' kamp, ik heb met veel plezier een Chinese Dean gehad.

Ja mooi is dat hè als je dan kan.. objectief zijn... en ik kan dat..

macwilliams
16 augustus 2009, 15:39
Volledig handgebouwd ,specs naar wens, kleur naar wens, Pools vakwerk.

http://www.public-peace.de/index.php?option=com_content&view=article&id=61&Itemid=74


Wanneer ik weer thuis ben ga ik dit eens bekijken.
Ervaring er mee?

Ezyduck
16 augustus 2009, 15:45
Mensinger ziet er op het net wel erg lekker uit, moet ik zeggen. Raak ik wel erg nieuwsgierig naar.

Hendriks
16 augustus 2009, 15:47
Wanneer ik weer thuis ben ga ik dit eens bekijken.
Ervaring er mee?

Nee , ik heb wel al contact gehad met de bouwer over een tele en in G&B zijn ze er nogal enthousiast over.

Chocola
16 augustus 2009, 15:57
Ik heb net half het internet afgezocht naar deze gitaren en mijn bevindingen zijn:

- Elektronica is nagemaakt. Bij de EMG varianten zitten er (passieve) humbuckers in die overwound zijn. Bij de Alnico II Pro zijn het Vintage-wound elementen die een beetje bij het geluid in de buurt komen, maar natuurlijk lukt dat niet. De andere elementen zijn gewoon goedkope humbuckers.
- Stemmechanieken zijn exacte copy's van Grover tuners en naar het schijnt werken die net zo goed (wat ik best aan wil nemen gezien het feit dat mijn GuitarFetisch tuners van 20 euro stemvaster zijn dan mijn Grover tuners), weliswaar zijn dat lockingtuners. Ik heb ook de Grover variant en ik kan gewoon geen verschil vinden met de originele, zelfs hetzelfde uiterlijk.
- Body's zijn anders dan de Gibson's. De Supreme modellen van Gibson hebben een gelakte achterkant terwijl de copy's maar één kleur hebben, namelijk blauw, groen, bruin, rood e.d. De body's schijnen van prima kwaliteit te wezen voor wat het is, ook de lak is helemaal goed. Er zijn mensen die de afwerking van die copy's beter vonden dan Gibson omdat er Gibsons zijn die kut afgewerkt zijn (dont tell me about it), al zal dit wel best vs. worst zijn vergeleken ofzo. De body's zijn voor zover ik kon vinden niet van mahonie maar van andere houtsoorten.
- Neck is anders en ook de angle van de neck klopt niet met die van Gibson's. Zijn mensen die ze heel lekker vinden spelen (like me) en ook mensen die ze ruk vinden (MacWilliam?). De neck bestaat uit twee delen, namelijk een headstoch die tot 2/3e loopt (schuin) van de neck, en de neck die naar de neckpocket toegaat.
- Potknoppen zijn ruk en klein. Normaal heb je van die alpha pots, vrij groot enzo, deze zijn mega klein en bij het draaien ervan geven ze soms beetje kraak.

Het is een bedrijf in China dat over de hele wereld zaken doet. Ze bootsen modellen van Fender, Gibson, PRS, ESP en Ibanez na maar maken deze in eerste instantie met hun EIGEN merk. Alleen bedrijven kopen daar en DIE vragen dus om Gibson headstocks, Gibson inlay, Ibanez, Fender zooi e.d. Van zichzelf heeft het bedrijf een soort van adelaar logo.

Dit is alles wat ik kon vinden, samen met velen die Gibson beter vonden en ook velen die de copy's beter vonden (vaak nadat de elementen vervangen waren).

Oh en over de prijzen... Iemand stelde hier dat die gitaren niet voor dat geld gemaakt konden worden, of niet uit mahonie:
1. Je kan mahonie zo groot inkopen dat het nog maar 20-25 euro per gitaar kost. En ja, dan heb je niet alleen maar super mahonie, ook slechte stukken.
2. hardware op massa productie in eigen land kan perfect en zeer goedkoop (dan doel ik op Azië).

Dit zijn mijn bevindingen...

Pepe
16 augustus 2009, 16:04
Een mooie afsluiter.

Jammer, het topic kwam net weer wat op gang...

mrweird
16 augustus 2009, 16:05
Het is een bedrijf in China dat over de hele wereld zaken doet. Ze bootsen modellen van Fender, Gibson, PRS, ESP en Ibanez na maar maken deze in eerste instantie met hun EIGEN merk. Alleen bedrijven kopen daar en DIE vragen dus om Gibson headstocks, Gibson inlay, Ibanez, Fender zooi e.d. Van zichzelf heeft het bedrijf een soort van adelaar logo.

...

Interesant, heb je mischien een linkje voor me van dit bedrijf?

Chocola
16 augustus 2009, 16:06
Volledig handgebouwd ,specs naar wens, kleur naar wens, Pools vakwerk.

http://www.public-peace.de/index.php?option=com_content&view=article&id=61&Itemid=74

Ziet er goed uit, ik ga ook eens op die website struinen. De prijzen zijn ook lekker.

Leuke namen hebben ze bedacht ^^

Chocola
16 augustus 2009, 16:07
Interesant, heb je mischien een linkje voor me van dit bedrijf?

omg dat vraag je nu. Ik zal even zoeken in mijn geschiedenis.

Het is de groothandelaar van World Market Music, Bounry (of zoiets) en Chinese Replica Guitars.

WMM en CRG bestellen je custom order gewoon bij de fabriek, en hebben geen voorraad en leveren langzaam (is zelfde bedrijf, en ook zelfde principe als die dude in Nederland waar dit topic in eerste instantie over ging) terwijl Bounry de gitaren gewoon inkoopt in de vorm van batches met de merklogo's erop.

Ik kan alleen de fabriek niet vinden, wel sporen dat ze over de hele wereld leveren en dat er MEGA veel bedrijven zijn (vooral online) die deze gitaren als "echte" Gibsons, Fenders e.d. proberen te slijten. Musoland ofzo en Bounry slagen hier ook aardig in. Echt afzetten is het ook niet bij WMM en CRG, er staat duidelijk op de website dat het copy's zijn en dat een echte beter is maar dat een wijziging van elementen en hardware hem er wel bij in de buurt laat komen. Ook is het gewoon een winkel dus als je dan wel SD's erin wil hebben doen ze dat voor je tegen een meerprijs van de SD's. Bounry enzo doen het alleen wat minder eerlijk en leuk. Daar staat er zelfs 'REAL" voor elke gitaar.

mrweird
16 augustus 2009, 16:10
omg dat vraag je nu. Ik zal even zoeken in mijn geschiedenis.

Tx!! Dit soort dingen vin ik leuk, ik kan ook uren op alibaba zitten zoeken naar allerlei zooi. Komt mischien beetje door m'n werk aangezien ik werk voor een bedrijf wat containers vol spul uit china haalt (nee, helaas geen gitaren)

geert1976
16 augustus 2009, 16:14
Dat heeft geen enkele zin .. Jij kan dat helemaal niet opjectief beoordelen.
Jij heb een Gibsonwaas voor de ogen.

Het is ook moeilijk accepteren dat als je een gitaar koopt van 2500 euro, je een net zòn goede kan krijgen voor 400 euro

klets toch niet zo, heb hier ook een vracht asia gitaren staan, dat weet het halve forum, dus ik kijk helemaal niet met een Gibson waas voor mijn ogen.

Er zijn een heleboel Japanse en Koreaanse rip offs die ik heel erg waardeer, omdat ze gewoon goed zijn, dat is niet wat ik kan zeggen van die musolands.

probeer het niet op de man te spelen, is erg dom en teken van zwakte

Chocola
16 augustus 2009, 16:16
Tx!! Dit soort dingen vin ik leuk, ik kan ook uren op alibaba zitten zoeken naar allerlei zooi. Komt mischien beetje door m'n werk aangezien ik werk voor een bedrijf wat containers vol spul uit china haalt (nee, helaas geen gitaren)

Zie mijn edit in vorige post ;). Ik ben niet verder gegaan dan een paar websites want ik moet nu weg, wellicht kan je nu zelf genoeg vinden :).

frankpaul1
16 augustus 2009, 16:17
Iets zegt me dat Benwave één van die oplichters op marktplaats.nl is die de hele tijd van die cheap-ass kopieen aan de man probeert te brengen.

mrweird
16 augustus 2009, 16:21
Zie mijn edit in vorige post ;). Ik ben niet verder gegaan dan een paar websites want ik moet nu weg, wellicht kan je nu zelf genoeg vinden :).

Muchisimas gracias en heel erg bedankt, ik ga ff grasduinen op deze site..

geert1976
16 augustus 2009, 16:24
Iets zegt me dat Benwave één van die oplichters op marktplaats.nl is die de hele tijd van die cheap-ass kopieen aan de man probeert te brengen.

Ik dacht het, jij zegt het:ok:

guitarkid
16 augustus 2009, 16:36
Iets zegt me dat Benwave één van die oplichters op marktplaats.nl is die de hele tijd van die cheap-ass kopieen aan de man probeert te brengen.

Hallo allen.

Jonge jonge, wat een boel postjes in één keer. En dat gaat dan vooral over smaak... En daar viel toch niet over te twisten? :)
Ik denk oprecht dat Benwave niets met die gitaren van doen heeft in negatieve zin. Hij speelt erop en is tevreden. Wat wil je nog meer?
Ik persoonlijk (met een beetje ervaring met Chinese kopieën) vind ze zeker minder en ik durf te stellen dat ik geen "Gibson-waas" voor mijn ogen heb. Sterker nog, ik heb lang gezocht naar één die me beviel en op heel veel gespeeld die het (net) niet waren.
Laten we niet te hard naar elkaar schoppen en iedere (in fatsoenlijk bewoordingen ge-uitte) mening respecteren. Winst voor iedereen.
En realiseer je dat er niets zo subjectief is als een mening. Ik hanteer al heel lang het principe dat je een review alleen echt op waarde kunt schatten als je de gene die 'm geschreven heeft kent. Wat niet wegneemt dat je uit een post of review vaak wel kunt opmaken of iemand wat ervaring heeft of niet.
En dat gevoel (van wel...) heb ik zeker bij het verhaal van Macwilliams, waar deze draad mee begonnen is.
Maar uiteindelijk vinden we toch de reviews die onze eigen mening ook weergeven de beste... Of niet? :soinnocent:
Veel wijsheid, allen.....

H. gr. C.

Hendriks
16 augustus 2009, 16:54
Noordelijke nuchterheid?:crazyhappy:

Mitch
16 augustus 2009, 16:59
Nee hoor, deze Randstedeling heeft al twee keer hetzelfde gepost :D

Daarom zijn meetings ook zo verhelderend. Je hoort iemand spelen op zijn eigen gear, over jouw gear, je praat wat en je kan daardoor veel beter 'snappen' wat iemand bedoelt als je daarna eens een mening van 'm tegenkomt op het forum. Zo zijn hier bijvoorbeeld ook mensen die hier heel veel posten over elementen en gitaren die ik wel interessant vind, maar waarvan ik weet dat ze wel een heel andere smaak hebben dan ik. En ik ken gasten waarvan ik eerst niet zo goed wist wat ik van hun posts moest denken, tot ik ze een keer ontmoette en nu weet ik precies wat ik aan ze heb.

ACSlater
16 augustus 2009, 17:04
Ik lees in de posts van benwave dat hij nogal teleurgesteld/verbitterd is om de waarde van een eventuele verkoop van zijn pigro of verwante chinees :)

benwave
16 augustus 2009, 17:07
Iets zegt me dat Benwave één van die oplichters op marktplaats.nl is die de hele tijd van die cheap-ass kopieen aan de man probeert te brengen.

Dan vraag ik me nu af waar Mitch is gebleven... Is dat normaal op dit forum om iemand voor oplichter uit te maken.. ?? Zonder enige vorm van bewijs. ?? Idioot

Ik heb niets met die oplichters te maken die nep gibsons verkopen voor echte.
Als ik al zòn chinese gibson verkoop dan zal het bij mij overduidelijk zijn dat het gaat om een nep gibson gemaakt in china.

Verder zit ik in de vintage Fenders.. daar maak je mij meer blij mee dan met wat voor Gibson dan ook

benwave
16 augustus 2009, 17:09
Ik lees in de posts van benwave dat hij nogal teleurgesteld/verbitterd is om de waarde van een eventuele verkoop van zijn pigro of verwante chinees :)


Nog zòn gek... En waar lees je dat dan..?

geert1976
16 augustus 2009, 17:11
Dan vraag ik me nu af waar Mitch is gebleven... Is dat normaal op dit forum om iemand voor oplichter uit te maken.. ?? Zonder enige vorm van bewijs. ?? Idioot

Ik heb niets met die oplichters te maken die nep gibsons verkopen voor echte.
Als ik al zòn chinese gibson verkoop dan zal het bij mij overduidelijk zijn dat het gaat om een nep gibson gemaakt in china.

Verder zit ik in de vintage Fenders.. daar maak je mij meer blij mee dan met wat voor Gibson dan ook

zeg, het is de toon die de muziek maakt en je loopt telkens op de man te spelen, Mac moet niet lullen, nu is er iemand weer een idioot, jij maakt je lekker geliefd zo.

je vraagt waar de mod is gebleven, maar je doet het zelf ook, op de man spelen:ok:

benwave
16 augustus 2009, 17:14
dat op de man spelen van mij valt wel mee dacht ik zo. Ik maak tenminste niemand uit voor oplichter.. Dat gaat toch wel ietsje verder.
En Mitch die er daarstraks zo snel bij was zou hier iets van kunnen zeggen.
Dit ruikt wel erg naar selectief modereren

frankpaul1
16 augustus 2009, 17:18
Dan vraag ik me nu af waar Mitch is gebleven... Is dat normaal op dit forum om iemand voor oplichter uit te maken.. ?? Zonder enige vorm van bewijs. ?? Idioot

Ik heb niets met die oplichters te maken die nep gibsons verkopen voor echte.
Als ik al zòn chinese gibson verkoop dan zal het bij mij overduidelijk zijn dat het gaat om een nep gibson gemaakt in china.

Verder zit ik in de vintage Fenders.. daar maak je mij meer blij mee dan met wat voor Gibson dan ook

In die ads staat ook vaak dat het een kopie betreft daar niet van, maar ik heb er gewoon uberhaupt een hekel aan dat iemand deze illegale praktijken ondersteunt. Oplichter is uiteraard niet goed gekozen, maar ik hoop dat je je wel realiseert dat jij met het kopen en eventuele verkopen van deze goedkope illegale meuk echt verkeerd bezig bent. Het enige wat je hiermee bewerkstelligt is het vervuilen van de markt.

Daarbij heb ik sterke twijfels over het hele mijn kopie is beter dan een Gibson verhaal, je bent zowat de enige op het hele web die dit verkondigt. De rest is het er ronduit over eens dat het gewoon goedkope crap is met slechte hardware en electronica en niet te vergeten houtsoorten. Dus mijn gedachte dat je iemand bent die er wel eens eentje verkoopt is daardoor wel wat versterkt. Gelukkig zit ik er dus naast.

benwave
16 augustus 2009, 17:20
In die ads staat ook vaak dat het een kopie betreft daar niet van, maar ik heb er gewoon uberhaupt een hekel aan dat iemand deze illegale praktijken ondersteunt. Oplichter is uiteraard niet goed gekozen, maar ik hoop dat je je wel realiseert dat jij met het kopen en eventuele verkopen van deze goedkope illegale meuk echt verkeerd bezig bent. Het enige wat je hiermee bewerkstelligt is het vervuilen van de markt.


Dat is wat anders wat je nu zegt. Dat is jou mening en die respecteer ik, hoewel en dat zal je niet verbazen ik er iets anders over denk.

Chocola
16 augustus 2009, 17:21
zeg, het is de toon die de muziek maakt en je loopt telkens op de man te spelen, Mac moet niet lullen, nu is er iemand weer een idioot, jij maakt je lekker geliefd zo.

je vraagt waar de mod is gebleven, maar je doet het zelf ook, op de man spelen:ok:

Ik zie hem nergens idioot als scheldwoord gebruiken, het staat er nu als reactie op de moderatie, dat het dus idioot is dat vals beschuldigen kan. Het was overigens geen beschuldiging...

Verder, ACSLater... Waar zie je dat? Je weet zelf ook dat dat er niet staat... Beetje kansloos vind je niet?

Edit: waarom gaat dit topic zo snel? -_-

Schuey
16 augustus 2009, 17:23
.........

Het is een bedrijf in China dat over de hele wereld zaken doet. Ze bootsen modellen van Fender, Gibson, PRS, ESP en Ibanez na maar maken deze in eerste instantie met hun EIGEN merk. Alleen bedrijven kopen daar en DIE vragen dus om Gibson headstocks, Gibson inlay, Ibanez, Fender zooi e.d. Van zichzelf heeft het bedrijf een soort van adelaar logo.
...

Zoiets? Deze staat op mijn chinese multiplex strat (na echt alles af te stellen best bespeelbaar hoor, maar kwalitatief zum kotsen, tone pots werken niet eens)
http://img212.imageshack.us/img212/9358/101poq.jpg

@ Benwave
Als student, hoop ik dat je gelijk hebt dat je een gitaar van 400 euro hebt die het kan aangaan met eentje van 2500 euro :)

Chocola
16 augustus 2009, 17:24
Zoiets? Deze staat op mijn chinese multiplex strat (na echt alles af te stellen best bespeelbaar hoor, maar kwalitatief zum kotsen, tone pots werken niet eens)
http://img212.imageshack.us/img212/9358/101poq.jpg

@ Benwave
Als student, hoop ik dat je gelijk hebt dat je een gitaar van 400 euro hebt die het kan aangaan met eentje van 2500 euro :)

Nee het zijn alleen de vleugels, een soort van Amerikaans luchtmacht logo

benwave
16 augustus 2009, 17:26
Zoiets? Deze staat op mijn chinese multiplex strat (na echt alles af te stellen best bespeelbaar hoor, maar kwalitatief zum kotsen, tone pots werken niet eens)
http://img212.imageshack.us/img212/9358/101poq.jpg

@ Benwave
Als student, hoop ik dat je gelijk hebt dat je een gitaar van 400 euro hebt die het kan aangaan met eentje van 2500 euro :)

Schuey je bent van harte uitgenodigd om er een keer op te komen spelen.
Ik moet zeggen ik heb ook een nep Fender uit china hier liggen... daar zou je de kachel nog niet mee aan willen steken zo slecht

Schuey
16 augustus 2009, 17:29
Nee het zijn alleen de vleugels, een soort van Amerikaans luchtmacht logo
Helaas :)

@benwave
als je in Breda woont sta ik morgen bij je op de stoep :P
Ik zou met mijn strat trouwens niet de kachel willen aanmaken, wel zonde want hij speelt nu redelijk fijn (na anderhalf jaar pas). Het scheelt ook dat ik nog nooit op een echt kwalitatieve gitaar gespeeld heb dus ik weet nog niet beter :D

guitarkid
16 augustus 2009, 17:30
zeg, het is de toon die de muziek maakt en je loopt telkens op de man te spelen, Mac moet niet lullen, nu is er iemand weer een idioot, jij maakt je lekker geliefd zo.

je vraagt waar de mod is gebleven, maar je doet het zelf ook, op de man spelen:ok:

Neemt niet weg dat er wel gesuggereerd wordt dat hij iets te maken kan hebben met (de verkoop) van Chinese kopeën. En ik zou ook pissig worden als dat van mijn zou worden gezegd (gesteld dat ik daar inderdaad niets mee van doen had en ik geloof Benwave echt wel).

Nogmaals: Benwave vindt de Chinese Gibsons wel ok, maar is naar nu blijkt, vooral Fender-minded.... ;) Dat mag !!!
Veel forumleden vinden (al dan niet uit ervaring) dat die Chinezen niets te maken hebben met het origineel. Dat mag ook !!!
Dan wordt daar over van mening verschild en worden er dingen gezegd die m.i. niet helemaal mogen en op de man gespeeld en...: Dat mag niet !!! ;)
Voorstel: laten we eens over de kleur blauw gaan discussiëren... :crazyhappy:
Serieus: ik vind dit een fantastisch forum (vergelijk het maar eens met een sommige anderen) en bij een aantal leden heb ik het gevoel dat ik ze inmiddels een beetje ken. Ik vind het jammer dat dit topic wat ontspoort en stel voor dat we met elkaar de vredespijp gaan roken. How...!!! :hippie:

Gr. C.

geert1976
16 augustus 2009, 17:30
Ik zie hem nergens idioot als scheldwoord gebruiken, het staat er nu als reactie op de moderatie, dat het dus idioot is dat vals beschuldigen kan. Het was overigens geen beschuldiging...

Verder, ACSLater... Waar zie je dat? Je weet zelf ook dat dat er niet staat... Beetje kansloos vind je niet?

Edit: waarom gaat dit topic zo snel? -_-


Dan vraag ik me nu af waar Mitch is gebleven... Is dat normaal op dit forum om iemand voor oplichter uit te maken.. ?? Zonder enige vorm van bewijs. ?? Idioot

Ik heb niets met die oplichters te maken die nep gibsons verkopen voor echte.
Als ik al zòn chinese gibson verkoop dan zal het bij mij overduidelijk zijn dat het gaat om een nep gibson gemaakt in china.

Verder zit ik in de vintage Fenders.. daar maak je mij meer blij mee dan met wat voor Gibson dan ook


staat er wel hoor

benwave
16 augustus 2009, 17:34
Anyway Hier een bluesje gespeeld op een imitatie Gibson uit China.
Model 1954 met P-90 pickups.
Ik zelf vind het dan toch wel een lekker geluid voor die paar honderd euries.


http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=660703&content=songinfo&songID=7979040

Chocola
16 augustus 2009, 17:35
staat er wel hoor

En staat daar ook bij aan wie het gericht is dan? Nu staat er namelijk dat het idioot is dat er niets aan gedaan wordt door een mod.

Wat ik dus ook bedoelde in mijn vorige post: kap met dat heen en weer geflame, het heeft geen zin en lost niets op.

Jij en Mc zijn niet blij met die copy's, anderen wel... Hé, wat een mooie slotconclusie :p.

frankpaul1
16 augustus 2009, 17:36
Neemt niet weg dat er wel gesuggereerd wordt dat hij iets te maken kan hebben met (de verkoop) van Chinese kopeën. En ik zou ook pissig worden als dat van mijn zou worden gezegd (gesteld dat ik daar inderdaad niets mee van doen had en ik geloof Benwave echt wel).

Nogmaals: Benwave vindt de Chinese Gibsons wel ok, maar is naar nu blijkt, vooral Fender-minded.... ;) Dat mag !!!
Veel forumleden vinden (al dan niet uit ervaring) dat die Chinezen niets te maken hebben met het origineel. Dat mag ook !!!
Dan wordt daar over van mening verschild en worden er dingen gezegd die m.i. niet helemaal mogen en op de man gespeeld en...: Dat mag niet !!! ;)
Voorstel: laten we eens over de kleur blauw gaan discussiëren... :crazyhappy:
Serieus: ik vind dit een fantastisch forum (vergelijk het maar eens met een sommige anderen) en bij een aantal leden heb ik het gevoel dat ik ze inmiddels een beetje ken. Ik vind het jammer dat dit topic wat ontspoort en stel voor dat we met elkaar de vredespijp gaan roken. How...!!! :hippie:

Gr. C.

Nogmaals ik was te stellig daarin, maar als je mijn post leest kun je ook zien waarom ik daar over twijfel en waarom ik daar echt problemen mee heb. Ik heb genoeg verhalen gelezen van mensen die superblij waren met hun duurbetaalde nieuwe "Gibson" om daarna via fora te horen dat ze een Musoland kopie in handen hadden. En als Benwave er wel bij zet dat het een kopie betreft wil niet zeggen dat de volgende verkoper net zo netjes daar mee omgaat. Je moet de illegale kopieen gewoon geen kans geven en dus ook niet importeren en promoten als beter dan een Gibson.

Chocola
16 augustus 2009, 17:36
Anyway Hier een bluesje gespeeld op een imitatie Gibson uit China.
Model 1954 met P-90 pickups.
Ik zelf vind het dan toch wel een lekker geluid voor die paar honderd euries.


http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=660703&content=songinfo&songID=7979040

Klinkt goed :). Wat voor versterker en eventuele pedalen zijn dat?

Chocola
16 augustus 2009, 17:39
Nogmaals ik was te stellig daarin, maar als je mijn post leest kun je ook zien waarom ik daar over twijfel en waarom ik daar echt problemen mee heb. Ik heb genoeg verhalen gelezen van mensen die superblij waren met hun duurbetaalde nieuwe "Gibson" om daarna via fora te horen dat ze een Musoland kopie in handen hadden. En als Benwave er wel bij zet dat het een kopie betreft wil niet zeggen dat de volgende verkoper net zo netjes daar mee omgaat. Je moet de illegale kopieen gewoon geen kans geven en dus ook niet importeren en promoten als beter dan een Gibson.

Als een copy toch een prima gitaar is voor het geld, moeten die gewoon te koop blijven vind ik. Ik ben van mening dat ze dan lekker onder een ander merk mogen komen, maar dat verander je niet. Mensen kiezen er zelf voor om een gitaar te kopen die 1/8e van een Gibby kost, als er dan geen lampje gaat branden is het gewoon je eigen schuld ;).

Ik ben het met je eens dat het moet veranderen, maar niet kopen is geen optie, niet bij mij iig.

guitarkid
16 augustus 2009, 17:41
Anyway Hier een bluesje gespeeld op een imitatie Gibson uit China.
Model 1954 met P-90 pickups.
Ik zelf vind het dan toch wel een lekker geluid voor die paar honderd euries.


http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=660703&content=songinfo&songID=7979040

OK en nu allemaal heel eerlijk zijn: stel dat er gezegd was dat dit een op een (pak 'm beet) 1968 Gibson Les Paul Goldtop met P90's was gespeeld. Wie had er dan gepost: "Nou, volgens mij is dit een Chinese kopie"....... :)

Gr. C.

frankpaul1
16 augustus 2009, 17:42
Als een copy toch een prima gitaar is voor het geld, moeten die gewoon te koop blijven vind ik. Ik ben van mening dat ze dan lekker onder een ander merk mogen komen, maar dat verander je niet. Mensen kiezen er zelf voor om een gitaar te kopen die 1/8e van een Gibby kost, als er dan geen lampje gaat branden is het gewoon je eigen schuld ;).

Ik ben het met je eens dat het moet veranderen, maar niet kopen is geen optie, niet bij mij iig.


Je leest duidelijk niet goed, maar ja...

Ik zeg dus dat er ook mensen zijn die de echte Gibson prijs betalen voor een kopie, wegens onwetendheid.

Mitch
16 augustus 2009, 17:44
dat op de man spelen van mij valt wel mee dacht ik zo. Ik maak tenminste niemand uit voor oplichter.. Dat gaat toch wel ietsje verder.
Dat mag inderdaad een tandje minder. En als je je daar terecht aan stoort dan gebruik je de rapporteer knop, da's dat driehoekje dat onderaan staat bij iemands nickname.


En Mitch die er daarstraks zo snel bij was zou hier iets van kunnen zeggen. Dit ruikt wel erg naar selectief modereren
In de eerste plaats zit ik hier niet te modereren (heb wel een poging gedaan te relativeren, maar zat ik daar jou af te kraken?) want dit is niet mijn subforum. Alleen bij afwezigheid van de dienstdoende mods, almarvk en bert k zou ik kunnen mdoereren hier maar dat zou ik dan in rood doeen. In de tweede plaats zat ik heel even op een ander forum. Naast die rapporteerknop zit een aanduiding voor de on-line status. Als je had gekeken dan had je gezien dat die grijs was, off line dus. Leuke beschuldiging, maar hij raakt kant noch wal.

benwave
16 augustus 2009, 17:44
Nogmaals ik was te stellig daarin, maar als je mijn post leest kun je ook zien waarom ik daar over twijfel en waarom ik daar echt problemen mee heb. Ik heb genoeg verhalen gelezen van mensen die superblij waren met hun duurbetaalde nieuwe "Gibson" om daarna via fora te horen dat ze een Musoland kopie in handen hadden. En als Benwave er wel bij zet dat het een kopie betreft wil niet zeggen dat de volgende verkoper net zo netjes daar mee omgaat. Je moet de illegale kopieen gewoon geen kans geven en dus ook niet importeren en promoten als beter dan een Gibson.


Als dat gebeurd is het schandalig..Daar zal iedereen het over eens zijn.
Maar aan de andere kant, als je jezelf op het pad begeeft van de tweedehands mark, zal je goed beslagen ten ijs moeten komen.
Met andere woorden, je kunt de Nep gibsons herkennen als je jezelf er een beetje in verdiept.

Het is het zelfde als je een antieke kast koop zonder dat je er verstand van heb. Dan kan je wel eens met een neppert thuis komen.
Oplossing.. Ga gewoon naar een betrouwbare dealer, of zorg dat je verstand van zaken hebt. Of het nu gaat om gitaren auto`s of wasmachines die je tweedehands koopt, je zal er wat van moeten weten. Anders gewoon niet doen

guitarkid
16 augustus 2009, 17:45
Je leest duidelijk niet goed, maar ja...

Ik zeg dus dat er ook mensen zijn die de echte Gibson prijs betalen voor een kopie, wegens onwetendheid.

Er moet dus gewoon geen Gibson op staan...!

Gr. C.

Chocola
16 augustus 2009, 17:53
De vorige eigenaar van mijn gitaar speelde in 2 bands, Brainstew en Spanking Mosquito. De Les Paul is blauw, heeft Gibson elementen, Lockingtuners en werd gespeeld over een JCM800 met stereo mod.

Tjek de filmpjes eens, dan krijg je een idee van de gitaren:

Studio (goede kwaliteit):
http://www.myspace.com/spankingmosquito

Live (slechte kwaliteit):
- http://www.youtube.com/watch?v=cJEAlZcRxOU
- http://www.youtube.com/watch?v=fD7rO8RG_-I&feature=related
- http://www.youtube.com/watch?v=-J44Es-bhaw

Dat is gewoon die goedkope Chinese copy, werd daar gebruikt als leadgitaar. De single was opgenomen bij Oscar Holleman (als je dat zo schrijft). Ik heb zelf geen filmpjes ervan, dus kan die niet posten. Overigens, best relaxte muziek, vooral Rain Man.

flitslicht
16 augustus 2009, 17:58
Als iemand gitaren verkoopt en zegt dat ie net zo goed is als een Gibson heb ik daar geen moeite mee, zolang er maar geen nagemaakt Gibson logo op de hals staat, dat is gewoon fraude en moet uitgeroeid worden. Als mensen er niets van afweten en zich om laten praten door een handige verkoper, tja dat is van alle tijden en alle branches.

Waar ik veel meer moeite mee heb is dat bij echt *iedere* gitaarzaak de gitaren niet-afgesteld in de winkel hangen, dat schijnt volledig normaal te zijn :???:. 'Toevallig' kletteren de snaren dan altijd als een gek en als je dan je wenkbrauwen ophaalt zeggen ze, 'ja, die moet nog afgesteld worden'.

Kom je dan later de gitaar ophalen dan blijkt de actie veel hoger. Je kan dus van te voren eigenlijk niet inschatten hoe de gitaar uiteindelijk gaat spelen. Het is nooit zo dat bij de niet-afgestelde gitaren de actie veel te hoog staat, hij staat altijd veel te laag.

Althans dat is mijn ervaring. Daarom heb ik eigenlijk het land aan nieuwe gitaren kopen.

frankpaul1
16 augustus 2009, 17:59
De vorige eigenaar van mijn gitaar speelde in 2 bands, Brainstew en Spanking Mosquito. De Les Paul is blauw, heeft Gibson elementen, Lockingtuners en werd gespeeld over een JCM800 met stereo mod.

Tjek de filmpjes eens, dan krijg je een idee van de gitaren:

Studio (goede kwaliteit):
http://www.myspace.com/spankingmosquito

Live (slechte kwaliteit):
- http://www.youtube.com/watch?v=cJEAlZcRxOU
- http://www.youtube.com/watch?v=fD7rO8RG_-I&feature=related
- http://www.youtube.com/watch?v=-J44Es-bhaw

Dat is gewoon die goedkope Chinese copy, werd daar gebruikt als leadgitaar. De single was opgenomen bij Oscar Holleman (als je dat zo schrijft). Ik heb zelf geen filmpjes ervan, dus kan die niet posten. Overigens, best relaxte muziek, vooral Rain Man.

Ah, jij bent het. Jij had in het vorige topic de "voor de vorige eigenaar op maat gemaakte Gibson copy" :seriousf:. Klinkt inderdaad wel OK, maar bij die van jou zitten er ook betere elementen en tuners op.

Chocola
16 augustus 2009, 18:04
Ah, jij bent het. Jij had in het vorige topic de "voor de vorige eigenaar op maat gemaakte Gibson copy" :seriousf:. Klinkt inderdaad wel OK, maar bij die van jou zitten er ook betere elementen en tuners op.

Ja, en jullie zeiden dat dat bullshit was... , maar het was geen bullshit. Hij heeft gewoon zijn favo neck gekozen, frets, tuners, elementen... En dat bedrijf bestelt ze dan weer in China.

frankpaul1
16 augustus 2009, 18:12
En dat bedrijf zet dan toch maar Gibson op de headstock.

Chocola
16 augustus 2009, 18:21
En dat bedrijf zet dan toch maar Gibson op de headstock.

Zoal ik in dat topic ook al zei: das echt een manko.

Dat betreur ik echt, had er liever een leuk logo op gehad ofzo :P

benwave
16 augustus 2009, 18:21
Klinkt goed :). Wat voor versterker en eventuele pedalen zijn dat?

Gespeeld over een Fender Princeton recording, en de galm komt uit de GT-10

macwilliams
16 augustus 2009, 21:54
Als het allemaal waar is wat mr Pigro beweert dan neem ik mijn woorden terug! Neemt niet weg dat het door mij geteste exemplaar alle overeenkomsten had met een eerder bespeelde muso.

Ik heb trouwens zat Chinese gitaren in mijn handen gehad die ik goed vond.
Dat benwave een goede Chinees gevonden heeft geloof ik ook direkt.

Ik hoop dat er nu een paar lezers bijzitten die er wat van opgestoken hebben.
Ik zelf in iedergeval wel, ik heb mijn conclusies wel getrokken en zal nog voorzichtiger zijn.

mrweird
17 augustus 2009, 12:29
Ik kan alleen de fabriek niet vinden, wel sporen dat ze over de hele wereld leveren en dat er MEGA veel bedrijven zijn (vooral online) die deze gitaren als "echte" Gibsons, Fenders e.d. proberen te slijten. Musoland ofzo en Bounry slagen hier ook aardig in. Echt afzetten is het ook niet bij WMM en CRG, er staat duidelijk op de website dat het copy's zijn en dat een echte beter is maar dat een wijziging van elementen en hardware hem er wel bij in de buurt laat komen. Ook is het gewoon een winkel dus als je dan wel SD's erin wil hebben doen ze dat voor je tegen een meerprijs van de SD's. Bounry enzo doen het alleen wat minder eerlijk en leuk. Daar staat er zelfs 'REAL" voor elke gitaar.

Net ff zitten googl'en (het is rustig vandaag op 't werk.. :) ) en deze http://qisheng-guitars.com/ lijkt me een heel erg geschikte kandidaat voor in ieder geval 1 van de makers van chinese neppers. Een hoop van de modellen komen op basis van de foto's die ik hier zie 1 op 1 overeen met modellen die op bounry ed te vinden zijn naar mijn mening. Een middelgrote OEM gitaarbouwer (1-50 man personeel volgens een andere site) waar handelaren foute partijtjes met Gibson logo ed kennelijk bestellen gok ik.

Ik heb de smoking gun -> link naar dit WMM of Pigro ed nog niet kunnen vinden..

Chocola
17 augustus 2009, 12:35
Net ff zitten googl'en (het is rustig vandaag op 't werk.. :) ) en deze http://qisheng-guitars.com/ lijkt me een heel erg geschikte kandidaat voor in ieder geval 1 van de makers van chinese neppers. Een hoop van de modellen komen op basis van de foto's die ik hier zie 1 op 1 overeen met modellen die op bounry ed te vinden zijn naar mijn mening. Een middelgrote OEM gitaarbouwer (1-50 man personeel volgens een andere site) waar handelaren foute partijtjes met Gibson logo ed kennelijk bestellen gok ik.

Ik heb de smoking gun -> link naar dit WMM of Pigro ed nog niet kunnen vinden..

Indeed, dit bedrijf staat ingeschreven als groothandelaar. Dat betekend nog niet dat ze zelf ook niet afnemer van een andere groothandelaar zijn, maar het betekend wel dat veel kleinschalige websites waarschijnlijk bestellen bij Qingdao. Ze noemen zich een fabriek maar ik vind geen fabrieken op hun naam, dus het zal wel zo een groothandel zijn die dingen uitbesteed aan fabrieken. Of het is een bedrijf dat naast de fabriek zit die anders heet, maar wel hetzelfde moederbedrijf hebben (wat je toch erg vaak ziet daar in China).

mrweird
17 augustus 2009, 12:48
Indeed, dit bedrijf staat ingeschreven als groothandelaar. Dat betekend nog niet dat ze zelf ook niet afnemer van een andere groothandelaar zijn, maar het betekend wel dat veel kleinschalige websites waarschijnlijk bestellen bij Qingdao. Ze noemen zich een fabriek maar ik vind geen fabrieken op hun naam, dus het zal wel zo een groothandel zijn die dingen uitbesteed aan fabrieken. Of het is een bedrijf dat naast de fabriek zit die anders heet, maar wel hetzelfde moederbedrijf hebben (wat je toch erg vaak ziet daar in China).

Klinkt goed, je hebt ervaring met handel vanuit China? Ik zoek ff verder als ik nog een momentje heb.. Grappig detail, ik zie net dat de Ephiphone fabriek in dezelfde stad zit..

Chocola
17 augustus 2009, 13:00
Klinkt goed, je hebt ervaring met handel vanuit China? Ik zoek ff verder als ik nog een momentje heb.. Grappig detail, ik zie net dat de Ephiphone fabriek in dezelfde stad zit..

Ja klopt, veel van de gitaren worden zelfs in dezelfde fabriek gemaakt. In China zitten de fabrieken anders in elkaar dan in de EU of USA. Hier ben je stapels met onderdelen en wat mensen gewend, die dan bezig zijn e.d., In China wemelt het van de mensen en grote systemen die veel meer automatisch doen (en naar mijn mening minder goed dan met de hand). Er lopen overal Chinezen te controleren, en over de schouders heen te kijken van de werkers, terwijl die ook weer gecontroleerd worden. Vaak hebben ze meerdere fabrieksdelen. Zoals laatst was er een foam bedrijf (zorgt voor ongeveer 30% van alle kussens, matrassen en andere foam zaken, grote kans dat het foam uit je kussen dus ook door dat bedrijf wordt gemaakt. Het bedrijf levert sinds kort foam aan een groothandelaar in NL die weer alle kwantums, trendhoppers e.d. van kussens voorziet. Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen: Ze hebben dure en minder dure lijnen, als er een foutje optreed bij een dure variant gaat hij gewoon naar de goedkope lijn toe, as simple as that. Het lijkt mij dat dit ook gebeurd bij gitaren. Het zou mij niets verbazen dat het exact dezelfde fabriek is daar, die voor Epiphone produceert en ook voor andere merken. Als Chinezen ergens goed in zijn, is het (buiten namaken van Gibsons :P) ZEER goed in efficiënt werken, ze zijn zeer communicatief vaardig en weten overal winst uit te halen. Ze werken ongelooflijk vaak samen, en steunen elkaar. Als er hier in Europa een stel concurenten zijn, maken ze elkaar af. In China dineren ze met elkaar en overleggen ze hoe ze samen hun winst kunnen vergroten, that's the main difference. Overigens generaliseer ik enorm in deze post, maar het merendeel werkt op deze manier, uitzonderingen daar gelaten dus.

Ik heb veel gewerkt bij Chinese bedrijven, en sta vaker dan eens op grote internationale beurzen als tolk of als verkoper aan NL/BE. Ik spreek zelf overigens geen Chinees, door de jaren heen begrijp ik standaard dingen als hoi en doei maar verder kom ik niet. Ben vaak aanwezig voor de Nederlanders :p, wij kunnen toch niet zo goed Engels namelijk als men denkt (meeste Nederlands kunnen echt niet op tegen het Engels van Chinese zakenlui).

Arjan12
17 augustus 2009, 13:09
In China dineren ze met elkaar en overleggen ze hoe ze samen hun winst kunnen vergroten, that's the main difference.

Je hebt het over kartelvorming?

Chocola
17 augustus 2009, 13:14
Je hebt het over kartelvorming?

Nee want ze veranderen niets aan de concurrentie, ook maken ze allemaal optimaal winst. Ze spreken geen verlaging van prijzen af e.d., geen verandering van afzet, gewoon hoe ze dingen aan elkaar kunnen uitbesteden, of waar de een beter in is om zo de kwaliteit te verhogen. Het is geen OPEC :p.

Overigens, komt er wel Kartelvorming voor tussen China en westerse landen (westerse landen die grip op de Chinese markt proberen te krijgen bijvoorbeeld).

Kaboemba
17 augustus 2009, 13:42
tja laatst bood mij iemand zo'n Pigro te ruil, aan, ik wilde hem niet.

Het was te verwachten dat dit Musoland gitaren waren gezien de prijs.

Reken maar uit, inkoopprijs+verscheping/vervoer/advertentiekosten+winstopslag
dan kun je niet verwachten dat je voor een paar honderd euri een gitaar hebt die vergelijkbaar is met een Gibson.

Het manco aan ons nederlanders is dat we voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten en daarom willen we graag genaaid worden door dit soort verkopers.

Zelfde doet onze vriend uit spijkerboor die "customshop"waardige gitaren te koop aanbiedt voor nog geen E 500,00.

En dan nog de Deventer geiteneuker die R.J Allisons gitaren aanbiedt als zijnde "customshop" gitaren terwijl dit opgevijzelde Squiers zijn.

We klagen wel steen en been, maar werken dit ook in de hand door ons koopjesjagers gedrag, niet dat ik deze praktijken goedpraat, absoluut niet.

Ik knutsel zelf regelmatig aan gitaren en als ik kijk wat de onderdelen etc, kosten (ik doe voor de rest alles zelf) aankoop gitaar, vervoer etc. weet ik waar ik het over heb, draai geen verlies hoor, maar ik beschouw het als hobby waar ik een paar centjes aan over houdt, maar vooral het knutselen, daar doe ik het voor.

de voornoemde jongens zijn broodknutselaars en die gaan jou geen plezier doen met een gitaar, daar staan de euro's voorop, niet meer, niet minder en ze spelen helaas heel goed op onze hollandse zuinigheid in.

He da's nieuw voor mij, adverteerd die op marktplaats is kijken of ik hem ken.

geert1976
17 augustus 2009, 13:51
He da's nieuw voor mij, adverteerd die op marktplaats is kijken of ik hem ken.

http://link.marktplaats.nl/265085141

deze bijvoorbeeld, noemd zichzelf telkens anders, maar "specialiseerd" zich in het verkopen van nepfenders, is al vaker besproken op het forum

Chocola
17 augustus 2009, 13:53
http://link.marktplaats.nl/265085141

deze bijvoorbeeld, noemd zichzelf telkens anders, maar "specialiseerd" zich in het verkopen van nepfenders, is al vaker besproken op het forum

Wat een kansloos figuur.

geert1976
17 augustus 2009, 13:57
Wat een kansloos figuur.

Yep, ik zie trouwens dat jij op een japans gitaartje zit te bieden, als je hem voor die prijs krijgt, vreet ik mijn Washburn op:seriousf:

Goeie keus hoor;)

Chocola
17 augustus 2009, 14:08
Yep, ik zie trouwens dat jij op een japans gitaartje zit te bieden, als je hem voor die prijs krijgt, vreet ik mijn Washburn op:seriousf:

Goeie keus hoor;)

Jij houdt heel marktplaats in de gaten ofzo? :p, het is bijna eng :p. Maar inderdaad, ik heb eens op een Elmaya gespeeld en ik vond hem fucking lekker spelen. En te weinig bieden kan nooit kwaad, het is en blijft een bod. Ik heb niet veel geld dus kan niet super veel meer bieden. Ik hoop maar op een wonder ^__^.

Jouw oude Matsumoku strat ga ik trouwens weer verkopen. Ik heb hem amper gebruikt en dat vind ik zonde. Ik ben erachter gekomen dat ik echt een Gibson speler ben (even generaliseren: vaste brug, humbuckers, zware body). Zoek alleen nog een foto toestel -___-.

Kaboemba
17 augustus 2009, 15:00
http://link.marktplaats.nl/265085141

deze bijvoorbeeld, noemd zichzelf telkens anders, maar "specialiseerd" zich in het verkopen van nepfenders, is al vaker besproken op het forum

aha, die advertentie had ik gezien.
Ik kan natuurlijk is een afspraak maken :crazyhappy:
Hij doet het kennelijk wel slim, zegt ergens iets over de " bouwer" en adverteerd met 1 gitaar tegelijk.

geert1976
17 augustus 2009, 15:08
Jij houdt heel marktplaats in de gaten ofzo? :p, het is bijna eng :p. Maar inderdaad, ik heb eens op een Elmaya gespeeld en ik vond hem fucking lekker spelen. En te weinig bieden kan nooit kwaad, het is en blijft een bod. Ik heb niet veel geld dus kan niet super veel meer bieden. Ik hoop maar op een wonder ^__^.

Jouw oude Matsumoku strat ga ik trouwens weer verkopen. Ik heb hem amper gebruikt en dat vind ik zonde. Ik ben erachter gekomen dat ik echt een Gibson speler ben (even generaliseren: vaste brug, humbuckers, zware body). Zoek alleen nog een foto toestel -___-.

ik had de advertentie gisteren zelf in tweedehands tips topic gezet.
Ik denk niet dat je bod hoog genoeg is:soinnocent: ahum ahum

Als je foto's nodig hebt voor de strat, wil ik wel kijken of ik er een paar heb, stuur mij dan even een PM met je e-mail adres, ik weet namelijk niet of ik je mailadres nog heb

Chocola
17 augustus 2009, 15:10
ik had de advertentie gisteren zelf in tweedehands tips topic gezet.
Ik denk niet dat je bod hoog genoeg is:soinnocent: ahum ahum

Als je foto's nodig hebt voor de strat, wil ik wel kijken of ik er een paar heb, stuur mij dan even een PM met je e-mail adres, ik weet namelijk niet of ik je mailadres nog heb

Ik weet wel zeker dat het te weinig is haha.

Ik heb je een mail gestuurd i.p.v. PM, ook goed? :p.

Jimwoud
17 augustus 2009, 16:31
http://link.marktplaats.nl/265085141

deze bijvoorbeeld, noemd zichzelf telkens anders, maar "specialiseerd" zich in het verkopen van nepfenders, is al vaker besproken op het forum

Lijkt me op echte Fender onderdelen ook niet nodig om er een Fender decall op te plakken, of heb ik het nou mis.

macwilliams
17 augustus 2009, 16:39
Het is maar goed dat ik het topic Nederlandse bouwer heb genoemd anders gingen we erg off topic

geert1976
17 augustus 2009, 16:53
Lijkt me op echte Fender onderdelen ook niet nodig om er een Fender decall op te plakken, of heb ik het nou mis.

daar wringt de schoen, onderdelen zijn op een paar dingetjes na helemaal geen Fender onderdelen, bv de hals is afkomstig van een Squier.

Je koop in feite een gitaar, welke is opgebouwd uit budget spul en weinig te maken heeft met Fender, maar hij wil je er wel fors voor laten betalen.

Ik heb hem ook al eens betrapt op een USA Tele, die nepperde nep was, heb hem toen gemaild dat die zo nep was als wat, hij speelde toen de vermoorde onschuld.

Deze knaap zit willens en wetens de boel te belazeren, met zijn zogenaamde customshop Fenders

Hendriks
17 augustus 2009, 16:59
Ik heb deze gast al eens gemailt en gewezen op de onzin die in zijn ads staan, hij geeft nu aan dat decal is opgebracht en hij adverteerde eerst met "Fender stratocaster USA" hij heeft nu "Fender"weggelaten, maar volgens mij zijn het inderdaad niet allemaal Fender USA onderdelen.

geert1976
17 augustus 2009, 17:23
klopt, de gitaar is inderdaad eerst in de verkoop geweest als zijnde een Robert Allisson en er zat toen ook een allisson decall op gitaar had toen ook anders slagplaat en andere tone en volume knoppen (van die bling bling dingen)

nadat die door onder andere ons is betrapt heeft die andere decall erop gekwakt en slagplaat en knopjes gewijzigd, om de wijziging te maskeren

ik denk ook wel dat die meeleest op het forum.

macwilliams
17 augustus 2009, 18:17
ik denk ook wel dat die meeleest op het forum.
Hey meelezer.....


Lul!

guitarkid
17 augustus 2009, 18:26
Hey meelezer.....


Lul!

LOL...!!! :)

Gr. C.

Ibanez666
17 augustus 2009, 18:36
Persoonlijk heb ik alleen maar positieve ervaringen met made in China gitaren...

macwilliams
17 augustus 2009, 19:12
Persoonlijk heb ik alleen maar positieve ervaringen met made in China gitaren...

Het was niet mijn intentie te suggereren dat ze in China geen goede gitaren zouden kunnen bouwen. Ik nam een Nederlandse "bouwer" onder de loep en nu vermoed ik dat er iets niet in de haak is...

Ibanez666
17 augustus 2009, 20:01
Het was niet mijn intentie te suggereren dat ze in China geen goede gitaren zouden kunnen bouwen. Ik nam een Nederlandse "bouwer" onder de loep en nu vermoed ik dat er iets niet in de haak is...

Ik bedoelde er zelf ook niets mee hoor :)

Made in China moet natuurlijk niet stiekum made in China zijn, of ze daar nou slechte of goede gitaren bouwen maakt dan niet uit.

macwilliams
17 augustus 2009, 21:40
Stiekum made in China.... :seriousf:

het positieve aan dit draadje is dat er nu een aantal NL bouwers geopperd zijn. En op het moment gaat mijn voorkeur naar NL bouwers. Afhankelijk van de mogelijkheden. Hebben jullie er nog meer? Roept u maar!!

superken_nl
13 september 2009, 23:14
heren, ik heb het hele topic gelezen, hierbij mijn opmerkingen:

- als je zelf zegt dat iemand "op de man speelt" en dat "dat een teken van zwakte is" ..... De pot verwijt de ketel ofzo... :soinnocent: overigens vind ik het niet netjes om mensen zonder bewijs publiekelijk in verband te brengen met chinese zwendel.....

- "stel alles wat pigro zegt waar is", dit is niet mogelijk. Pigro beweert dat de gitaren in het oosten gemaakt worden volgens "zijn specificaties". Chinese productieprocessen staan bekend om hun inconsistentie en procentuele afwijkingen, slechte nacontrole, etc etc. De kans dat 5% van je zending niet aan je specificaties voldoet is geen uitzondering.... Als je goed kijkt op de musoland en bounry sites zie je dat veel exemplaren bijvoorbeeld de 3way switch/pots niet op precies dezelfde plekken hebben, verschoven gibson logo, een beetje random afwijkend.... etc etc. Overigens vind ik het wel netjes van pigro dat er geen gibson logo op zit. Wel zo eerlijk :ok:

- overigens vind ik het hele topic appels en peren vergelijken. Ik heb heb op gibsons gespeeld die slechter waren dan menig epiphone.... maar worden vervolgens wel verkocht voor de volle mep....... tja gibson is ook maar een bedrijf met doodgewone werknemers..... (jeweetwel, werknemers die te laat komen, koffie apparaat kapot, hebben een kater, of niet ontbeten, zijn ziek maar moeten doorwerken want ze krijgen niet doorbetaald en kunnen hun 4 kinderen niet eten.......) De Gibson-waas mensen willen het natuurlijk niet horen: Er zitten dus ook maandagochtend gitaren tussen. Als je die vergelijkt met een toevallige goede kopie......? Bovendien heeft niet iedereen evenveel ervaring/kundigheid/smaak/ontwikkeld gehoor om goed te kunnen vergelijken. Hoe waardevol is iemands mening dan? :???: Denk aan mensen die geen verschil proeven tussen cola en cola light, heineken en grolsch(overigens speelt indoctrinatie hier ook een rol ).......On-topic, Het is allemaal erg relatief......

- als je het verschil niet hoort tussen een kwalitatief goede of slechte gitaar, dan moet je aan de ene kant echt je oren laten uitspuiten en wat aan je muzikale gehoor ontwikkeling doen.......Aan de andere kant ben je ontzettend gezegend, het scheelt je echt een hoop duiten...... Het is eigenlijk hetzelfde als het afrikaanse kindje wat geen chocola mist, aangezien die niks anders dan rijst kent............. :)

- voor de liefhebbers, ik heb nog wat scherpe fotos van een pigro waar ik onlangs interesse in toonde via marktplaats....

Mitch
13 september 2009, 23:21
- voor de liefhebbers, ik heb nog wat scherpe fotos van een pigro waar ik onlangs interesse in toonde via marktplaats....
Nee joh, Pigro is zooooo augustus!

mrweird
14 september 2009, 00:11
Nee joh, Pigro is zooooo augustus!

Here we go again? http://www.gitaarnet.nl/forum/images/smilies/icon_seriousfun.gif

Ik heb wel interesse in mooie plaatjes, ook al is het september..

macwilliams
14 september 2009, 08:44
Misschien dat superken_nl het denkt te hebben tegen een stel mee pratende jong volwassene die nu met internet wijsheden zitten te gooien. Wil ik toch nog even vermelden dat dit niet zo is. Misschien niet allemaal maar van iemand zoals Geert1976 en ondergetekende weet ik dat wij uit eigen ervaring praten.

Natuurlijk is alles relatief, maar dan kunnen we nu dus na jou openbaring ineens ophouden met het voeren van discussies of openen van topics met een kritische noot? Dat is dan ter vergeefs.

Even on topic:

Beide heb ik vast gehad, alle kenmerken waren overeenstemmend.
Plaatsing Vd pots
halshoek
hals profiel
neck joint
hardware
afwerking
bespeelbaarheid/ of juist de afwezigheid hiervan.
Binding

Het spijt mij vreselijk maar ik durf de fucking Pepsi proef te doen hoor met een echte en een valse.
En de vermeende muso en de muso tonen wel zoveel overeenkomsten dat het haast niet anders kan zijn.

Als je wilt mag je van mij foto's plaatsen. Maar dan foto's van de plekken die ik omschreven heb. Ik heb er spijt van dat ik toen geen camera bij me had!!


Alvast bedankt.

flitslicht
14 september 2009, 11:10
-knip-


overigens vind ik het niet netjes om mensen zonder bewijs publiekelijk in verband te brengen met chinese zwendel.....


Volgens mij zegt MacWilliams in zijn openingspost dat Pigro zijn gitaren waarschijnlijk door Musoland laat maken. Als dat waar is dan is die Pigro geen zwendelaar maar een zgn. 'slimme' handelaar. Je koopt iets voor weinig en verkoopt het voor veel, dat probeert elke handelaar. Als MacWilliams dan zegt dat je beter een andere gitaar (Epiphone, Tokai, Vintage) kan kopen omdat je meer kwaliteit krijgt voor minder geld is daar helemaal niets mis mee. Dat is zijn mening.

Zwendel is als je imitatie Gibsons als echt gaat verkopen.

-knip-

Overigens vind ik het wel netjes van pigro dat er geen gibson logo op zit. Wel zo eerlijk :ok:


Hier geef je iemand een pluim omdat hij zich niet schuldig maakt aan diefstal! Sorry, maar dat slaat nergens op, het is normaal dat je imitatie spul niet verkoopt als merk goederen. Overigens denk ik wel dat Pigro het copyright van Gibson schendt omdat zijn gitaren teveel op Gibsons lijken. Dat is dus weer niet zo netjes.

Ik lees hier dan wel weer uit dat het volgens jou klopt dat die Pigro gitaren van Musoland afkomstig zijn, alleen dan met een custom Pigro logo ipv het gebruikelijke Gibson logo, waarvoor je hem prijst.

DeiDRagonas
14 september 2009, 11:46
Deze discussie kun je heel lang blijven voeren...
Gelukkig is het overgrote deel van de ppl het erover eens dat dit gewoon goedkope nep rommel is. Leuk dat meneer Pigro er geen Gibson logo opzet? Dat zou er nog eens bij moeten komen!

Noem meneer Pigro een handige handelaar of een zwendelaar, het is om het even.. Uiteindelijk komt het er toch op neer dat de slimme gitarist verre van zijn veel te dure nepspulletjes blijft.

Ik ben trouwens van mening dat iedereen die de markt verziekt met Chinese Musoland en Bounry zooi vandaag nog onder een bus mag verdwijnen.

Dei.

superken_nl
14 september 2009, 11:52
-knip-

Overigens denk ik wel dat Pigro het copyright van Gibson schendt omdat zijn gitaren teveel op Gibsons lijken. Dat is dus weer niet zo netjes.

Ik lees hier dan wel weer uit dat het volgens jou klopt dat die Pigro gitaren van Musoland afkomstig zijn, alleen dan met een custom Pigro logo ipv het gebruikelijke Gibson logo, waarvoor je hem prijst.

Ik ben het met je eens dat ze teveel op gibsons lijken, maar ik bedoelde in het kader van de vervuiling van de markt, dat een pigro door het missende gibson logo niet zomaar als een "echte" gibson verkocht kan worden door oplichters. Dat kan met musolands/bounry's veel makkelijker......


Misschien dat superken_nl het denkt te hebben tegen een stel mee pratende jong volwassene die nu met internet wijsheden zitten te gooien. Wil ik toch nog even vermelden dat dit niet zo is. Misschien niet allemaal maar van iemand zoals Geert1976 en ondergetekende weet ik dat wij uit eigen ervaring praten.

Natuurlijk is alles relatief, maar dan kunnen we nu dus na jou openbaring ineens ophouden met het voeren van discussies of openen van topics met een kritische noot? Dat is dan ter vergeefs.

Alvast bedankt.

Ik bedoelde dit niet persoonlijk! Meer in het algemeen. Maargoed, duscussieren over meningen is toch altijd leu? :P

macwilliams
14 september 2009, 12:29
Ik ben het met je eens dat ze teveel op gibsons lijken, maar ik bedoelde in het kader van de vervuiling van de markt, dat een pigro door het missende gibson logo niet zomaar als een "echte" gibson verkocht kan worden door oplichters. Dat kan met musolands/bounry's veel makkelijker......



Ik bedoelde dit niet persoonlijk! Meer in het algemeen. Maargoed, duscussieren over meningen is toch altijd leu? :P


Het zou mooi zijn wanneer je foto's zou plaatsen.
Na mijn betoog verwijt ik mijzelf van het ontbreken ervan.
Het is nu aan de lezer of deze mij gelooft of juist niet. Ik beticht de heer pigro niet van zwendel met replica gibsons maar van andere praktijken.

Ik ben er van geschrokken dat iets dat veel geld moet kosten naar alle waarschijnlijkheid niet is wat het lijkt te zijn. Na het verkopen van de LP copies zoals ik ze ken is er ook een LP bijgekomen met een scherpere cutaway, ook deze zien er in mijn ogen bekend uit. Zijn de specs dan ook veranderd? Ik weet het niet en dat boeit me ook niet.

superken_nl
14 september 2009, 12:43
Ik beticht de heer pigro niet van zwendel met replica gibsons maar van andere praktijken. .

Ik bedoelde eigenlijk de betichtingen gericht naar Benwaves, dat hij Pigro zou zijn en/of dat hij nepperds als echte verkoopt via marktplaats.....

De pigro foto's staan op mijn laptop, ik zal ze vanmiddag even posten.

Ontopic: Die scherpere cutaway, Bedoel je de v100 van Vintage toevallig?

http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/uploads/Image/v100_1(1).jpg

macwilliams
14 september 2009, 12:45
Dat zou zomaar kunnen dat ik die oa van een merk als vintage ken.
Dat wil je toch niet clonen?

mrweird
14 september 2009, 12:52
Ik bedoelde eigenlijk de betichtingen gericht naar Benwaves, dat hij Pigro zou zijn en/of dat hij nepperds als echte verkoopt via marktplaats.....

De pigro foto's staan op mijn laptop, ik zal ze vanmiddag even posten.

Ontopic: Die scherpere cutaway, Bedoel je de v100 van Vintage toevallig?

http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/uploads/Image/v100_1(1).jpg

Als het gaat om de Pigro waar ik op gespeeld heb (met inderdaad een scherpere cutaway dan een Gibson) nee, dat was meer een ESP eclipse achtige body, met een vrij slanke nek met Gibson custom achtige inlays op de nek en kop. Nee helaas ook geen plaatjes anders dan het veels te kleine plaatje tig posts geleden in dit topic.

Fern
15 september 2009, 02:00
hoi,

Tja het is jammer als mensen niet durven te vertellen wat voor gitaren ze maken! Ik ken ook een paar "gitaar assembleurs"...

In elk geval, het zou toch geen probleem mogen zijn om te vertellen bij welke fabriek een gitaar gemaakt wordt? Zeker voor het lage prijzen segment.

Ach! Laat ik maar weer de werkplaats in duiken, waar mensen heel transparant kunnen zien wat er gebouwd wordt, in NL en nergens anders...
;)

Groet,
Fern

geert1976
15 september 2009, 22:15
http://link.marktplaats.nl/279714463

Pietje Puk, adverteerd weer met een Les Paul.

check de headstock en de volume en tone knoppen, smells linke musoland

deze ook:

http://link.marktplaats.nl/275367561

het is ook bij de laatste advertentie duidelijk te zien dat de serienummer en logo er na het spuitwerk zijn ingezet

en voor E 499,00 een custombuild gitaar?????

geloof er niets van.....

Chocola
15 september 2009, 22:23
http://link.marktplaats.nl/279714463

Pietje Puk, adverteerd weer met een Les Paul.

check de headstock en de volume en tone knoppen, smells linke musoland

deze ook:

http://link.marktplaats.nl/275367561

het is ook bij de laatste advertentie duidelijk te zien dat de serienummer en logo er na het spuitwerk zijn ingezet

en voor E 499,00 een custombuild gitaar?????

geloof er niets van.....

What is wrong with it? Logo = anders, bodyshape = anders, elementen = anders, er wordt eerlijk gedaan over de hardware en het ding ziet er absoluut niet slecht uit. De definitie van custombuild staat niet vast, en daar bedoel ik mee: een gitaar van 300 euro kan al custombuild zijn.

of is het Gibson-gehalte je punt niet?

geert1976
15 september 2009, 22:30
Hij insinueert dat hij voor die prijs een Gitaar aflevert die beter zou zijn dan een in USA gebouwde gitaar en dat geloof ik eerlijk gezegd niet.

En zijn Nederlands is ook al om te huilen.

Chocola
15 september 2009, 22:44
Hij insinueert dat hij voor die prijs een Gitaar aflevert die beter zou zijn als een in USA gebouwde gitaar en dat geloof ik eerlijk gezegd niet.

En zijn nederlands is ook al om te huilen.

Hij zegt niet beter dan een USA, alleen goedkoper ;).

Bovendien heb ik op genoeg made in USA gitaren gespeeld die eigenlijk toch niet zo super speelde als ik had verwacht. 4 keer goedkoper bij Pigro vind ik inderdaad wat overdreven, maar 2 keer moet bij uitzonderingen echt wel lukken :p.

Ik snap je punt natuurlijk wel... Sommige vinden ze te duur voor wat je krijgt (al vind ik ze zelf beter dan bijvoorbeeld Epiphone's).

Ukeloeder
15 september 2009, 22:47
Hij insinueert dat hij voor die prijs een Gitaar aflevert die beter zou zijn als een in USA gebouwde gitaar en dat geloof ik eerlijk gezegd niet.

En zijn nederlands is ook al om te huilen.

tientekens

geert1976
15 september 2009, 22:48
Hij zegt niet beter dan een USA, alleen goedkoper ;).

Bovendien heb ik op genoeg made in USA gitaren gespeeld die eigenlijk toch niet zo super speelde als ik had verwacht. 4 keer goedkoper bij Pigro vind ik inderdaad wat overdreven, maar 2 keer moet bij uitzonderingen echt wel lukken :p.

Ik snap je punt natuurlijk wel... Sommige vinden ze te duur voor wat je krijgt (al vind ik ze zelf beter dan bijvoorbeeld Epiphone's).

Quote:

"deze gitaar is fijn afgestemd en klinkt als een klok.
U heeft hiermee een instrument dat normaal als het in de usa gemaakt zou zijn 4 maal zo duur zou kosten en vaak minder goed gemaakt/afgewerkt is."

Hij zegt dat dus wel en dit is dus complete onzin

geert1976
15 september 2009, 22:50
tientekens

Even gewijzigd, maar ik blijf erbij de man is niet eerlijk bezig.

macwilliams
15 september 2009, 22:54
Ik zal wanneer ik toestemming krijg eens een foto van iets plaatsen dat je in iedergeval als herkenning kunt gebruiken.

Chocola
15 september 2009, 23:29
Quote:

"deze gitaar is fijn afgestemd en klinkt als een klok.
U heeft hiermee een instrument dat normaal als het in de usa gemaakt zou zijn 4 maal zo duur zou kosten en vaak minder goed gemaakt/afgewerkt is."

Hij zegt dat dus wel en dit is dus complete onzin

Nogmaals. Hij zegt niet dat hij beter is dan een USA gemaakte gitaar, dat zei jij wel ;). Hij zegt dat het vaak zo is, maar niet altijd dus. Dat kan jij ook bedoelen natuurlijk, maar stond er niet. Mijn punt was dat ik voor 100 euro een betere gitaar kan bouwen dan een USA gebouwde. Het hele USA gebouwde verhaal zegt helemaal niets, is niet SMART. Die man schrijft niets dat niet klopt (tenzij de elementen anders zijn ofzo, maar daar ga ik nu even niet van uit).

Ik zou zelf zo een Pigro boven een Epiphone verkiezen qua speelgemak (en dan doel ik op nieuwe Epi's, niet de Elitist en oude versies enzo, dat die beter zijn dan nieuwe Gibsons hoor ik namelijk maar vaak genoeg :p).

macwilliams
15 september 2009, 23:47
Gibsons zijn veredeld brandhout zoals harley verchromed schroot is. Maar stiekum wil iedereen ze.

Die pick ups in pigro zijn die emg hz dingen die muso ook gebruikt.

BamBuFan1
16 september 2009, 00:08
@ mrweird,

ik nodig je uit om op mijn gibsons te spelen. En daarna mag je mij vertellen wat je niet aanstaat.

...dat ze de verkeerde eigenaar hebben?

gorgasm
16 september 2009, 01:58
...dat ze de verkeerde eigenaar hebben?

that iiiiiiiss correctly my son!!!

macwilliams
16 september 2009, 10:33
En het lullige is dat jullie er helega nieieieiets aan kunnen doenhttp://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/eerie.gif

stelletje prutsers!http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/bye.gif