PDA

View Full Version : onweer in de music man



vivalla
30 maart 2003, 22:47
Ik heb een music man 210HD en heb al sinds jaar en dag dat als ik er mee ga spelen er na een tijdje een enorm gedonder uitkomt, echt knetterhard. Hoe hard het volume staat speelt geen rol. Hij is al twee keer vergeefs nagekeken wel de rekening betaald maar geen resultaat.
Iemand een idee?

sugarfish
31 maart 2003, 11:59
al eens naar je gitaar laten kijken?

Al
31 maart 2003, 12:13
al eens naar je gitaar laten kijken?


Dat zal het niet zijn --> "Hoe hard het volume staat speelt geen rol."

Ik vermoed een slecht contact zoals een slecht soldeerpunt. Kan ook een breuk in een weerstand o.i.d. zijn. Zou ook slecht contact in buisvoet kunnen zijn. Dat laatste wordt nog wel eens over het hoofd gezien. Slechte buis kan natuurlijk ook. Het feit dat ie hard te keer gaat vind ik op zich een goed teken, dan is het meestal niks ernstigs.

Al

vivalla
31 maart 2003, 20:00
Het is inderdaad niet mijn gitaar, hij heeft het ook met andere instrumenten. Dat het probleem niet ernstig is geeft mij hoop, nu nog iemand vinden die het probleem kan lokaliseren. (hier in zweden)

Metoshade
31 maart 2003, 20:33
Ik zou op zoek gaan naar een versterker bouwer of iemand die versterkers voor klanten aanpast. Die lui die weten meestal meer dan de td van een muziekzaak. Zorg er wel voor dat je er 100% zeker van bent dat het probleem inderdaad in je versterker zit. Defect aan het buisvoetje of de buis is heel goed mogelijk...

Dude
1 april 2003, 16:41
heb ik met mijn peavey ook een keer gehad, weggebracht en het bleek of de vuile buisvoeten of de reverb, hij had beide gerepareerd en het was over...

helleke
1 april 2003, 17:06
Ik heb dat ook wel eens maar weet niet of het hetzelfde is als bij jou.Hoor ook een hoop gerommel maar hoorde ook wel eens de "lokale piraat" erop.Na een half uurtje spelen is het weg.

vivalla
2 april 2003, 08:25
Bedankt voor de reacties, heb inderdaad wel eens het gevoel gehad dat die reverb er ook iets mee te maken had iamyou. Samen met metoshade komen we dan toch ook weer op die buisvoetjes uit. Helleke ik denk niet dat wij helemaal over het zelfde praten want met het lawaai dat ik uit de versterker hoor komen hou ik het echt geen half uur vol.

Baker
4 april 2003, 12:56
Ik zou in elk geval nooit de (volledige) rekening betalen als het probleem niet is verholpen!

piezo
5 april 2003, 09:28
Als het stoorgeluid klinkt als een kruising tussen een aanzwellende donder gemengd met ruis zou het heel goed kunnen zijn dat de voedingselco's op hun eind zijn.
Laat dat in ieder geval ook nakijken, want als dat zo is kan je versterker over enig tijd zomaar met een knal de geest geven.