PDA

View Full Version : Opzoek naar een nieuwe versterker



Fenx87
14 augustus 2009, 15:48
Dag allemaal,

Ik bespeel eigenlijk sinds een paar maanden weer intensief elektrische gitaar. Recentelijk heb ik mn collectie met effect apparatuur en een fender stratocaster weer uit de kast gehaald.

Die collectie bestaat uit een OD-3, een CS-3 en een DD20 pedaal van Boss. En een TS-9 pedaal van Ibanez en Crybaby wah wah pedaal.

Ik ben nu eigenlijk op zoek naar een nieuwe versterker voor bij dit apparatuur. Mn vox is naar de kl#$%. Ik ben nu niet opzoek naar buizenversterker vanwege de onderhoud. Ik speel graag wat Red hot chilli peppers, coldplay, Deep Purple, Pink Floyd maar soms ook wat oude Iron Maiden nummers. Eigenlijk van alles wat.

Mijn vraag aan jullie is wat voor versterker kan iemand mij aanraden die ook bij deze pedalen zou passen? Ik speel laatste tijd ook wel eens wat met een paar vrienden. Dus het zou leuk zijn als je er bijvoorbeeld ook nog Live eens wat mee kan.

Alvast bedankt!

arcane
14 augustus 2009, 15:52
Wat is redelijk wat onderhoud? Eens in de 5 jaar ofzo de buizen laten vervangen vind ik niet veel onderhoud.

arcane
14 augustus 2009, 15:53
Wil je overigens een combo of een top met cab?
en wat is je budget?

caliban
14 augustus 2009, 17:57
Budget aub? En altijd die onderhoudsklachten, dat snap ik niet. Om de vijf jaar nieuwe eindbuizen laten steken, en als je niet veel over je amp speelt gaan ze pakken langer mee. Toch niks om over te klagen?!

Fenx87
14 augustus 2009, 18:06
Ik had met m'n oude Vox dat ik ze om vaak iets minder dan een jaar moest verwisselen. Ik heb er zelf geen verstand van dus ik nam hem dan mee naar de winkel. Maar waar ik woon ben ik dan wel een hele dag kwijt. Dus hij bleef eerst dan gewoon een tijdje staan totdat ik wat tijd had. Dus gewoon vanwege wat ouderwetse gemakzucht. Ik wil er niet graag mee zitten.

Sorry dat ik het budget niet heb benoemd. En van tops en cabinets weet ik niks van af, wat nu beter is of niet. Als het kan liefst gewoon een combo.
Budget ligt liefst tot de 700, 800 euro. Als het moet kan er gerust nog wat bij op ;).

caliban
14 augustus 2009, 18:11
Ik had met m'n oude Vox dat ik ze om vaak iets minder dan een jaar moest verwisselen. Ik heb er zelf geen verstand van dus ik nam hem dan mee naar de winkel. Maar waar ik woon ben ik dan wel een hele dag kwijt. Dus hij bleef eerst dan gewoon een tijdje staan totdat ik wat tijd had. Dus gewoon vanwege wat ouderwetse gemakzucht. Ik wil er niet graag mee zitten.


Ga er beter mee naar een amp doctor, die gaat je waarschijnlijk beter helpen dan de modale winkel.