PDA

View Full Version : Stratocaster pickups upgraden



crelis
14 augustus 2009, 12:44
Stel je wilt je stratocaster upgraden met een dimarzio air norton s in de brug positie en een dimarzio area 61 in de middelste postitie(specs van bijde pickups staat hieronder), hoe klinkt het dan als ze bijde parralles actief zijn?(2e postitie)

air norton s
output: 280
dc resistance: 11.21

area 61
output: 142
dc resistance: 6,43

Zoals je kunt zien is de output van de air norton wel 2 keer zo groot als die van de area 61 en ik heb eens ergens gelezen dat als de output van het brug element 2 keer zo groot is als die van het middelste element, dat de tussenstand niet veel anders klinkt dan het middelste element op zichzelf.
Ook al klinkt dit juist heel onlogisch want je zou toch zeggen dat als het brug element meer output heeft dat je bij de tussenstand ook meer van het brug element hoort..

de fender hot rod 57 strat heeft ook een brug element met een veel hogere output dan het middelste element maar toch klinkt de tussenstand wel erg goed...

maar goed, als iemand me hier meer over zou kunnen vertellen zou ik het fijn vinden.

crelis
15 augustus 2009, 13:07
iemand????

Rooker
15 augustus 2009, 19:32
Beste crelis, ik ben ook alteid erg geïnteresserd naar mensen hun ervaringen met pickups. Heb er zelf nog niet zo erg veel geprobeert dus mijn kennis is van youtube en eigen gitaren. Ik heb zelf zo een 59 hotrod en wat je zegt klopt. De Dimarzio heeft een hoge output to vd scn's en toch klinken ze best lekker met elkaar. Wel vind ik de scn's iets clinisch klinken. In mijn andere Fender mex heb ik ooit ook de scn's gezet. Ik zit er zelf een klein beetje aan te denken om de dimarzio te behouden ben ik gewoon happy mee maar dan in middenpositie een duck bucker te zetten en in de neck een lil 59. Lijkt me een mooie comby en dat vind ook sd zelf. Wat wel jammer is dat die alleen in wit zijn en ook nog is lelijk:seriousf: maarja het gaat om het geluid.
Tip: Mogt je willen dat mensen op je topick reageren verzin dan een onderwerp over Les Paul ( weet je wel logge boomstam met snaren:seriousf: uhhhh:makeup:)