PDA

View Full Version : N00bster hier



g.kopf
13 augustus 2009, 21:37
g.kopf is de virtuele naam, speel sinds 2 jaar gitaar.. Althans sinds 2 jaar bezit ik gitaren maar heb er niet zo heel veel mee gedaan tot heden.

Kan wat standaard accoorden, a e em d f g en barre accoorden pakken en wat kleine dingen pingelen.
Als me gevraagd word een nummer te spelen, houd het dus al snel op, vooral omdat ik echt geen idee heb hoe van welke accoorden een nummer te maken, maar dat volgt allemaal nog wel hoop ik :)

Nu even the gear: een tanglewood tw 115 st en een 4x gebruikte gibson nighthawk custom.

Hopelijk kan ik hier nog veel leren en advies krijgen :noob:

budje
13 augustus 2009, 21:39
Advies: Volg een lesje of wat, ga samenspelen met andere mensen, en vooral veel rondneuzen hier!

Chocola
13 augustus 2009, 21:40
Coole gitaar heb je ! Daar kan je vast goed op leren spelen :D.

Succes hier op dit forum! Het is een bron van informatie hier ;).

g.kopf
13 augustus 2009, 22:09
Ik heb ook weleens lessen gevolgd helemaal aan het begin van mijn muziekale carriere alleen ik oefen te weinig en wilde de beste man zijn tijd niet verdoen door na 2 weken weer langs te komen en dan amper geoefend te hebben. Ik zal eens rondneuzen op youtube voor wat goede kanalen.

Misty
13 augustus 2009, 22:12
Ik zal eens rondneuzen op youtube voor wat goede kanalen.

welkom Kopf
t beste is wat rondvingeren op je gitaar voor wat goede toontjes :seriousf:
grappie :mmmm: :blast::soinnocent::strat:

282
13 augustus 2009, 22:40
Ah, ik heb ng nooit 1 les gevolgt :p
Op internet kun je genoeg vinden, kijk eens op youtube, daar staan echt goeie lessen. Voor in het begin zou bekende nummers leren met 3 akkoorden of simpele riff'jes, op termijn zul je dan wel horen met welke akkoorden je een liedje kan maken

Nog veel succes:lp:

Serenity
13 augustus 2009, 23:17
Ik heb zelf les van een leraar, is wel fijn opzich.
Mja het is wel zo dat ik op het begin ook helemaal niks aanvond enzo was ongv 6 jaartjes terug en ik oefende nooit, maar toen ik eenmaal accoordjes leerde kennen enzo werd het steeds leuker, toen ging'k beetje samen spelen enzo begin is ff de basis, dat zul je gewoon moeten, bijv toonladders klinken heel lame, maar zijn best belangrijk.. vind ik dan hè :D