PDA

View Full Version : Elektrische gitaar klinkt nog niet zo goed!.



muziekfreak
13 augustus 2009, 20:16
Hallo,

Ik ben nu al een jaar aan het gitaar spelen eerst op en nog steeds op een Western een Simon and Patrick (klink goed)en het gaat steeds beter zelf ook met die lastige barre's die nu niet meer zo lastig zijn?.
Maar nu heb ik ook een Elektriche gekocht een Richwood Les Paul Re-129 copy natuurlijk maar wel een mooie vindt ik.
Nu ben ik nog maar een beginner natuurlijk,maar nu ik hem gestemd heb met een elektriche stemapparaat (Korg)klink die nog niet echt lekker teminsten sommige akkoorten de D of Cis M (barree)die klinken mooier op de de western.
Mischien komt het ook wel omdat die nog heel nieuw is dat sommige snaren snel weer onstemd zijn?.
Kan dat mischien een tijd duren voordat dat beter klinkt?.
William.

Thmz
13 augustus 2009, 20:27
Ik ken die gitaar niet maar het kan gewoon zijn dat het komt omdat een akoestische veel fijner klinkt, meer hoog in het geluid. Ik denk dat je best eerst eens zeer zorgvuldig de akoestische én elektrische stemt (misschien denk je dat het fout klinkt omdat je het fout gewoon bent? Had een vriend van me :p )

Ik neem aan dat je door een versterker speelt? :P
Probeer dan eens met die knopjes te draaien. Maakt heel veel verschil in klank. ;)

STW
13 augustus 2009, 21:52
er zit idd wel wat rek in nieuwe snaren, waardoor ze eerder ontstemmen. gaat vanzelf over (ik trek altijd flink aan mn snaren als ik nieuwe heb, dat scheelt).

het kan ook zijn dat je richwood niet helemaal goed geintoneerd is, in dat geval klinken je akkoorden steeds valser naarmate je hoger op je hals speelt. dat is vrij eenvoudig te verhelpen, via google kan je daar wel info over vinden.

veel speelplezier!

aaronstonebeat
13 augustus 2009, 22:02
Het zou ook kunnen, denk ik maar hardop, dat je op de akoestische gitaar gewend bent wat harder te knijpen om de akkoorden goed te laten klinken dan in het algemeen op een elektrische nodig is vanwege de meestal dunnere snaren. Je trekt of knijpt vrij snel iets vals.

282
13 augustus 2009, 22:45
Ik heb dat ook eens gehad dat bepaalde akkoorden echt vals klinkten, kwam blijkbaar doordat 1 van mijn snaren niet goed gestemd was. Stembakje reageerde niet goed bij die ene snaar :s Misschien eens proberen met nieuwe batterijen of stembakje van vriend ofz.
Of stem je gitaar eens voor een tijdje, als je bij de laatste bent weer opnieuw beginnen en nog eens en nog eens.... :p Nieuwe snaren zijn dadelijk weer ontstemt.

Nog veel succes :strat:

Erik70
13 augustus 2009, 22:49
Het zou ook kunnen, denk ik maar hardop, dat je op de akoestische gitaar gewend bent wat harder te knijpen om de akkoorden goed te laten klinken dan in het algemeen op een elektrische nodig is vanwege de meestal dunnere snaren. Je trekt of knijpt vrij snel iets vals.

dat zou mijn antwoord kunnen zijn op je vraag, maar hij stond er dus al. Ik denk ook dat dit 't is.

Chocola
13 augustus 2009, 23:23
Intonatie?

muziekfreak
13 augustus 2009, 23:26
He bedankt voor al die vele reactie's al he, ja dat heb ik gemerkt dat ik op de elektrische niet echt hard de snaren hoef in te drukken dat is een heel verschil met de acoustische gitaar die moet ik echt wel meer druk op uit oefen om ze goed te laten klinken.
Daar kan het best in zitten hoor,en ja deze nieuwe gitaar ben ik ook nog niet gewend moet nog goed inspelen denk ik?.
Ik heb hem nu al een paar keer gestemt na het spelen en merk dat die dan nog steeds niet af wiijkt eigelijk.
En ja ik speel via een eenvoudige gitaar versterker die is 10watt een Ag-1006D. met equalizer treble-middle-bass.
Maar ik moet nog maar eens goed oefen dus.
William.

Martijn-w
13 augustus 2009, 23:31
Het zou ook kunnen, denk ik maar hardop, dat je op de akoestische gitaar gewend bent wat harder te knijpen om de akkoorden goed te laten klinken dan in het algemeen op een elektrische nodig is vanwege de meestal dunnere snaren. Je trekt of knijpt vrij snel iets vals.

Dat had ik ook. Ik kreeg in het begin het idee dat mijn gitaar gewoon vals was, maar ik deed het zelf door te hard te knijpen.

muziekfreak
14 augustus 2009, 14:36
Dus niet te hard indrukken de snaren,maar mischine moet die nog wel goed afgestemt worden hoor hij komt nieuw uit de doos,dus niet alleen snaren stemmen maar mischien ook andere zaken afstellen,ik ben daar nog niet zo goed benkent in maar ik ken wel iemand die ook gitaar speelt acoustisch en elektrich hij kan er wel's naar kijken hoe die klinkt.
Ik merk nu ook dat ik op de A snaar tweede vakje indruk wat Fretbuzz heb (zeg ik het zo goed?).
William.