PDA

View Full Version : Nieuwe Gibson Les Paul Junior met pics...



jutter
13 augustus 2009, 14:06
Gisteren mijn nieuwe Gibson Les Paul Junior binnen gekregen. Besteld bij Thomann. Normaal gesproken bestel ik nooit een gitaar via internet maar ik wilde graag die gele kleur hebben die hier momenteel niet in NL te krijgen is. Affijn, de doos werd afgeleverd en snel openmaken. Op het eerste gezicht heel erg mooi, precies wat ik wilde! Allereerst de gitaar inspecteren; keurig rechte hals zonder oneffenheden, frets keurig afgewerkt zonder scherpe uiteinden, fingerboard ook keurig afgewerkt, body ziet er ook perfekt uit, P-90 is keurig gemonteerd, brug ziet er keurig uit en de tuners zijn ook netjes gemonteerd. Ik heb veel gehoord over de veelzijdigheid van de Juniors dus maar snel in mijn Koch TwinTone prikken. Allereerst stemmen; dit gaat lekker soepel maar ook weer niet te soepel, precies goed! Intonatie controleren: staat loepzuiver en dat voor dit type brug! Okay, tot zover ben ik dik tevreden! Allereerst het cleane geluid; laat ik eens beginnen met Make Me Smile van Steve Harley and Cockney Rebel. Nou, ik kreeg inderdaad een dikke smile op mijn gezicht! Ik weet dat dit nummer officieel akoestisch wordt gespeeld, maar dit is is mooi! Met de volumeknop ietsje terug kreeg ik fantastische sound! Snel wat countrylickjes spelen; daar red hij zich goed mee maar toch speel ik liever country op mijn telecaster; dat is net ietsje mooier. Nu wat jazzimprovisaties: volumeknop open en de toneknop ietsje dicht. In één woord:zalig! Klinkt naar hout, als je begrijpt wat ik bedoel! Funk? Pop? Geen probleem! Maar hoe klinkt hij nou op het overdrive kanaal van mijn Koch? Met de gain op de helft en de tonepot van de gitaar op 6 krijg ik een heerlijke bluessound, denk aan het nummer "Have you ever loved a woman" van E.Clapton. Nou ben ik niet zo'n groot fan van EC maar die sound vind ik nog steeds erg mooi. Zo, dat kan hij dus ook! Nu maar stiekum eens Gary Moore proberen:"Still got the Blues". Zou hij dat ook kunnen? Nou reken maar; volumepot helemaal open en de tonepot ietsje dicht en de gain op 6: scheuren maar! Nooit geweten dat een enkele P-90 zo veelzijdig kan zijn!Ondertussen valt het me op hoe gemakkelijk de hals speelt; alle vingerzettingen gaan nu wel héél gemakkelijk! In ieder geval, ik ben blij met mijn nieuwe aanwinst! Hier nog snel wat fotootjes en dan ga ik weer lekker verder spelen!
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Gibson%20les%20paul%20junior/DSC00651.jpg

jutter
13 augustus 2009, 14:07
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Gibson%20les%20paul%20junior/DSC00640.jpg

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Gibson%20les%20paul%20junior/DSC00647.jpg

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Gibson%20les%20paul%20junior/DSC00648.jpg

jutter
13 augustus 2009, 14:09
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Gibson%20les%20paul%20junior/DSC00652.jpg

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Gibson%20les%20paul%20junior/DSC00657.jpg

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Gibson%20les%20paul%20junior/DSC00642.jpg

richwoodplayer
13 augustus 2009, 14:11
super vet! :rockon:

mooi kleurtje ook!
en hele mooie foto's!

veel plezier ermee:cheerup:

xaviervr
13 augustus 2009, 14:12
Hij ziet er geweldig uit!

Het is precies de ideale slideguitar

proficiat!:ok:

jutter
13 augustus 2009, 14:16
super vet! :rockon:

mooi kleurtje ook!
en hele mooie foto's!

veel plezier ermee:cheerup:


Hij ziet er geweldig uit!

Het is precies de ideale slideguitar

proficiat!:ok:

Thanks! Ik ben zo blij als een klein kind!

jutter
13 augustus 2009, 14:17
Ik moet nog wel het plastic v/d slagplaat afhalen dan is hij vast nog mooier!

soup
13 augustus 2009, 14:24
Congrats

waarom heeft deze niet zo'n brug (of hoe het heet), lijkt me makkelijker om af te stellen?

http://www.elderly.com/images/vintage/30U/30U-14046_bridge.jpg

jutter
13 augustus 2009, 14:26
Congrats

waarom heeft deze enkel niet zo'n brug (of hoe het heet), lijkt me makkelijker om af te stellen?

http://www.elderly.com/images/vintage/30U/30U-14046_bridge.jpg

Omdat de Juniors vroegah deze wraparound bruggen hadden.

soup
13 augustus 2009, 14:31
Maar kun je me zeggen wat het voordeel van zo'n brug is?

jutter
13 augustus 2009, 14:34
Maar kun je me zeggen wat het voordeel van zo'n brug is?

De Juniors waren in de 50'er jaren bedoeld voor beginners. Het mocht dus niet veel kostten. Dit type brug was het meest goedkope. Vandaar.

zoon van Piet
13 augustus 2009, 14:52
EN: Volgens nogal wat recht in de leer gibsonistici klinkt het simpele dingske beter. met als verklaring dat het komt omdat er geen bewegende delen in zitten..
En misschien hebben ze gelijk..
er zijn wel juniors gemaakt met de TOM, zoals mijn 87er Junior Double Cut:
http://img201.imageshack.us/img201/8624/img0124zu4.jpg
maar feit is dat die minder populair zijn.

Jutter, ik vind wel dat je gitaar er véél te nieuw uitziet. Juniors moeten afgeragd zijn - niet te verwarren met gerelicd.. Dus gewoon even 20 jaar raggen, daar zal ie mooier van worden!

jutter
13 augustus 2009, 14:55
EN: Volgens nogal wat recht in de leer gibsonistici klinkt het simpele dingske beter. met als verklaring dat het komt omdat er geen bewegende delen in zitten..
En misschien hebben ze gelijk..
er zijn wel juniors gemaakt met de TOM, zoals mijn 87er Junior Double Cut:
http://img201.imageshack.us/img201/8624/img0124zu4.jpg
maar feit is dat die minder populair zijn.

Jutter, ik vind wel dat je gitaar er véél te nieuw uitziet. Juniors moeten afgeragd zijn - niet te verwarren met gerelicd.. Dus gewoon even 20 jaar raggen, daar zal ie mooier van worden!

Ik heb thuis staalwol, staalborstels, schuurpapier, etsmiddel, etc. Bovenal heb ik ontzettende vieze vingers, dus de relic komt wel goed! Mooie DC heb jij trouwens!

Luke-wannabe
13 augustus 2009, 15:26
Tof, Jutter!

zoon van Piet
13 augustus 2009, 15:32
NEEE! Niet reliccen! gewoon op spelen, jarenlang! Afraggen! desnoods buiten laten slapen, dat mag nog net van de gitaarliban, maar het staat geschreven: gij zult uwe gitaar niet reliccen of de toorn Gods zal over u nederdalen en gezeide gitaar zal in uwe hol geschoven worden -met den achterste zijde ten voren..

(en in tegenstelling tot wat het lijkt is mijn DC niet gerelliced. Die heeft gewoon in de fik gestaan..)

jutter
13 augustus 2009, 16:07
(en in tegenstelling tot wat het lijkt is mijn DC niet gerelliced. Die heeft gewoon in de fik gestaan..)

Ooowh.....ben jij niet de zoon van J.Hendrix? En ze hebben je wijsgemaakt dat je de zoon van Piet bent....??????

jutter
13 augustus 2009, 16:10
Tof, Jutter!

Thanks, man!

robzilla
13 augustus 2009, 16:11
Vette gitaar hoor! Erg mooi..

Zit er ook aan te denken wat P90's in mijn SG te gooien. Zou een mooie combi zijn met mijn Les Paul, maar de gitaar die jij daar hebt is wel een hele gave P90 plank!

Veel plezier er mee

jutter
13 augustus 2009, 16:17
Vette gitaar hoor! Erg mooi..

Zit er ook aan te denken wat P90's in mijn SG te gooien. Zou een mooie combi zijn met mijn Les Paul, maar de gitaar die jij daar hebt is wel een hele gave P90 plank!

Veel plezier er mee

Mooi he!? Klinkt ook super met die P-90.

stratlover
13 augustus 2009, 18:05
Zeer mooi !!
Hoop dat je er veel plezier aan zult hebben :D:D

Chris Winsemius
13 augustus 2009, 18:17
Omtrent de brug:

de meeste "wrapover-bridges" zorgen imho voor 'n betere overzetting v/d snaartrilling naar de body toe. De pre '62 Gibson met zo'n brug waren alleen "globaal" intoneerbaar, daarna kwamen die bruggen met die "inkepingen" [net als de geposte Junior] en in de jaren 70 kwam de Bad Ass [wrapover] brug op de markt die 'n volledig intoneerbare replacement voor de originele brug is.

sommige mensen zweren bij die oude bruggen wegens materiaal en sound en net als bij 'n 3-zadelige-Tele(brug) is de intonatie toch vrij goed te krijgen.

Bij deze Junior zit die brug trouwens recht, bij de oude (50s) exemplaren schuin.

j3r03n
13 augustus 2009, 19:27
Wooow, gefeliciteerd! Dit is echt een van de weinige Gibsons die ik zelf zou willen (liefst dan Double Cut) vooral in deze kleur! Het valt me echt op hoe mooi de paintjob gedaan is bij deze gitaar. Veel plezier ermee!

Dweezman
13 augustus 2009, 19:37
fraai! Dapper om een gitaar met slechts 1 pup te kopen. Maar het kan!

vulvasonic
13 augustus 2009, 20:23
Oooeeeeeeeh......, lekkàhhhh!!!!! :crazyhappy:

GEFELICITEERD!
En nu vlug jezelf volledig naar de kloten spelen. :cooler:

jutter
13 augustus 2009, 20:30
Wooow, gefeliciteerd! Dit is echt een van de weinige Gibsons die ik zelf zou willen (liefst dan Double Cut) vooral in deze kleur! Het valt me echt op hoe mooi de paintjob gedaan is bij deze gitaar. Veel plezier ermee!

Deze heb ik altijd graag willen hebben. De DC staat nu ook op mijn lijstje!


fraai! Dapper om een gitaar met slechts 1 pup te kopen. Maar het kan!

Kan enorm goed! Als je wat speelt met de volume en tonepot speelt heeft hij een breed scala aan klanken.


Oooeeeeeeeh......, lekkàhhhh!!!!! :crazyhappy:

GEFELICITEERD!
En nu vlug jezelf volledig naar de kloten spelen. :cooler:

Beter kon je het niet zeggen!


Thanks!!!

bagheera
13 augustus 2009, 20:37
Mijn nieuwe lievelingskleur voor een P90 gitaar.
Ik heb de gibson special nog wel in GAS stand staan.
Ook in die kleur dat is een must

Neals
13 augustus 2009, 23:42
Gave kleur, gave gitaar! Congrats!

Waarom een single cut en geen double cut? Dat zou de gitaar echt afmaken!

TopRob
14 augustus 2009, 20:24
Gefeliciteerd met deze aankoop. Ik heb een paar weken geleden zelf ook een Les Paul Junior gekocht (bruin). 't Is een echte rockgitaar met een geweldige sound! Ik wist trouwens niet dat dit model ook in de kleur geel verkrijgbaar was. Volgens de site van Gibson worden ze alleen gemaakt in de kleuren Satin Vintage, Satin Cherry en Satin White.

jutter
14 augustus 2009, 20:28
Gefeliciteerd met deze aankoop. Ik heb een paar weken geleden zelf ook een Les Paul Junior gekocht (bruin). 't Is een echte rockgitaar met een geweldige sound! Ik wist trouwens niet dat dit model ook in de kleur geel verkrijgbaar was. Volgens de site van Gibson worden ze alleen gemaakt in de kleuren Satin Vintage, Satin Cherry en Satin White.

Heb je ook foto's op het forum geplaatst?

TopRob
14 augustus 2009, 20:30
Heb je ook foto's op het forum geplaatst?

Nee, maar misschien doe ik dat binnenkort nog wel.

jutter
14 augustus 2009, 20:35
Nee, maar misschien doe ik dat binnenkort nog wel.

Graag, ik kijk er naar uit! Ik las dat je ook geen puber meer bent, heeft dat iets met je keuze voor deze gitaar te maken?

guitarkid
14 augustus 2009, 22:23
Afraggen! desnoods buiten laten slapen, dat mag nog net van de gitaarliban, maar het staat geschreven: gij zult uwe gitaar niet reliccen of de toorn Gods zal over u nederdalen en gezeide gitaar zal in uwe hol geschoven worden -met den achterste zijde ten voren..


Gitaarliban..... LOL :) :) :)


Zeer mooi !!
Hoop dat je er veel plezier aan zult hebben :D:D

Ik niet.... En dat je 'm dan voor weinig aan mij verkoopt. ;)


Gr. C.

munkie
15 augustus 2009, 11:39
http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/Tokai%20LP%20jr/TokaiLPjr030.jpg

Ik heb een Tokai copie gehad vd DC LP jr. Heerlijke resonante gitaar maar de axie was me te hoog en die dogear P90 is niet in hoogte verstelbaar. Jammer. Te gekke gitaar voor vieze R&R, slide etc.

TopRob
15 augustus 2009, 15:01
Graag, ik kijk er naar uit! Ik las dat je ook geen puber meer bent, heeft dat iets met je keuze voor deze gitaar te maken?
Nee inderdaad, geen puber meer, maar wat leeftijd met de keuze van een gitaar te maken heeft ontgaat me enigszins. Ik koos voor de LP Jr. om zijn unieke geluid. Ik heb meerdere gitaren en deze klinkt totaal anders dan wat ik al had. Meer een kruising tussen een "gewone" Les Paul en een Telecaster vind ik zelf. Kortom: een bijzonder fijn gitaartje!

jutter
16 augustus 2009, 10:39
Nee inderdaad, geen puber meer, maar wat leeftijd met de keuze van een gitaar te maken heeft ontgaat me enigszins. Ik koos voor de LP Jr. om zijn unieke geluid. Ik heb meerdere gitaren en deze klinkt totaal anders dan wat ik al had. Meer een kruising tussen een "gewone" Les Paul en een Telecaster vind ik zelf. Kortom: een bijzonder fijn gitaartje!

Nee, zo bedoel ik het niet.Leeftijd heeft er ook niets mee te maken. Het zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat je deze gitaar toen hebt aangeschaft omdat één van je gitaarhelden erop speelde....