PDA

View Full Version : Weer een beginneling hoor ik jullie al denken... microfoon/audio-interface gezocht!



E-J
13 augustus 2009, 13:52
Hoi,

Nou, ik wil binnenkort gaan beginnen met opnames te maken, van akoestische/electrische/basgitaar en zang. Met behulp van Cubase wil ik dan drums en keys toevoegen en hopelijk met leuke nummertjes als resultaat!

Ik begrijp dat ik dan nog een microfoon en een audio-interface nodig heb..? Ik wil het eigenlijk zo simpel mogelijk houden, en veel poespas heb ik dan niet nodig denk ik. Ik wil gewoon één instrument per keer opnemen, niet meerdere tegelijkertijd. De microfoon moet van redelijke goede kwaliteit zijn en in staat zijn zowel gitaar als zang prima op te kunnen nemen. Het hoeft geen fantastisch ding te zijn. Hetzelfde geldt voor de audio-interface.

Wat zijn aanraders volgens jullie? En hebben jullie nog tips voor een (absolute) beginneling zoals ik? Ik heb de afgelopen flink wat gelezen over opnames maken maar ik heb nog geen precies idee welke microfoon en audio-interface bij mij zou passen. Ik zou in totaal rond de 250 euro willen uitgeven...

groetjes,
Emiel

Heibel
13 augustus 2009, 14:01
Ik ben zojuist teruggegaan van 'n complete setup met 'n 16 sporen multitracker naar één mic met 'n audio-interface..(te weinig tijd)..Maar wil wel af en toe fatsoenlijk iets kunnen opnemen..Ik heb bij Thomann 'n audio-interface gekocht met de mogelijkheid voor fantoomvoeding..Nog even afwachten wat de kwaliteit is, maar om eenvoudig 'n enkel instrument of zang op te nemen, lijkt het me prima..Tbone-micplug (http://www.thomann.de/nl/the_tbone_micplug_usb.htm)

Als microfoon zou ik voor 'n Samson co3 gaan..in ieder geval die heb ik zelf en 't is 'n degelijk ding met nog wat extra mogelijkheden..

Maar je kunt 't ook veel uitgebreider aanpakken, maar dat kost ook meer..

Succes ermee

bert k
13 augustus 2009, 14:43
Check de topics over mics en over interfaces bovenaan in dit subforum.