PDA

View Full Version : Goedkoop, doch goeie cabinet



6-string
13 augustus 2009, 12:07
Ik ben opzoek naar een goede prijs/kwaliteit cabinet voor mijn Dynacord 30 watt. Ik heb hem laten ombouwen tot gitaarversterker. Ik speel er nu mee op m'n 1960a cab, maar die is eigenlijk te groot. Dus ik zo een kleinere 2x12 cab (à la Marshall 1922 of 1936) voor mijn versterker. Ik speel voornamelijk clean en de cab moet geen optredens enzo doorstaan:)

Budget: +/- 200€

Ik heb al gekeken naar de Fame en Harley Benton cabs is dat iets?

Nielsje
13 augustus 2009, 12:09
Voor 200 euro zou ik dan kijken naar zo'n Harley benton cab.
Wel leuke V30's speakers, maar die cab kan volgens mij nooit veel zijn.

Of je gaat natuurlijk 2e hands zoeken, maar dan moet je je budget wel ophogen, wil je wat leuks tegen komen. 200 is namelijk een beetje krap..

Hallie
13 augustus 2009, 12:26
ik heb de fame 2 x 12

en de speakers zijn prima, het klinkt en gaat als een beest.

opzich wel gewoon netjes gesoldeerd etc. alleen het hout is erg op bezuinigd.

wat opzich geen probleem is. ik trok na 'n tijdje een handvat eruit. maar als je 'm koopt. raad ik je aan om de zijkanten van binnenuit te verstevigen en langere schroeven erin te zetten. ( heb ik ook gedaan)

nou dan heb je voor dat geld een prima ding!:)

edit;

de plek waar het handvat inzit is dan ook de enige plek die niet echt deugt, de rest van de cab is van dik hout.

JeroenSchaaf
13 augustus 2009, 12:48
Harley benton Cabinet heb ik hier nu zelf staan! en valt eerlijk gezegd voor de prijs echt niet tegen. Je moet natuurlijk wel alles in verband zien he :D

Wiellem
13 augustus 2009, 13:18
Harley benton Cabinet heb ik hier nu zelf staan! en valt eerlijk gezegd voor de prijs echt niet tegen. Je moet natuurlijk wel alles in verband zien he :D

Ben het daar mee eens :)

JeroenSchaaf
13 augustus 2009, 13:23
En wat kosten twee v30? 180 euro? Nou ik kan zelf niet voor een paar centen dat cabinetje in elkaar schroeven.

Koop je gewoon over een tijdje ( als je meer budget hebt ) een leeg cabinet! en gooi je daar die V30's in.:D

Chocola
13 augustus 2009, 19:44
En wat kosten twee v30? 180 euro? Nou ik kan zelf niet voor een paar centen dat cabinetje in elkaar schroeven.

Koop je gewoon over een tijdje ( als je meer budget hebt ) een leeg cabinet! en gooi je daar die V30's in.:D

My idea ^__^.

Als je echt mooi clean wil, kun je misschien andere speakers kopen, ga eens wat experimenteren.

caliban
13 augustus 2009, 20:18
En wat kosten twee v30? 180 euro? Nou ik kan zelf niet voor een paar centen dat cabinetje in elkaar schroeven.

Koop je gewoon over een tijdje ( als je meer budget hebt ) een leeg cabinet! en gooi je daar die V30's in.:D

Waarom niet gewoon die Harley Benton, toch prima ding voor de prijs?

JeroenSchaaf
13 augustus 2009, 20:20
Prima ding inderdaad voor de prijs, maar ik wil net even een stapje hoger.

caliban
13 augustus 2009, 20:22
Prima ding inderdaad voor de prijs, maar ik wil net even een stapje hoger.

Framus 2*12 cabinet dan. Klinkt geweldig, kost niet zo veel, en lijkt me zeker een stap hoger dan de HB.

JeroenSchaaf
13 augustus 2009, 20:27
Stapje hoger naar de Bogner 2x12 oversized.

Ik heb op dit moment die Harley benton staan, en die kan ik voor een mooie prijs weer inleveren.

caliban
13 augustus 2009, 20:32
Stapje hoger naar de Bogner 2x12 oversized.

Ik heb op dit moment die Harley benton staan, en die kan ik voor een mooie prijs weer inleveren.

Ik heb nooit echt goed tussen alle merken kunnen vergelijken. Zelf zou ik wel nog ooit willen overschakelen op een orange cabinet. Ik heb nu een Mesa/boogie metal grill met v30's in, klinkt prima, maar is een erg kleine cabinet, dus klinkt wel strak, maar er zou wat meer bas in mogen vind ik.

Een vriend van me heeft die framus 2*12, en voor de prijs klinkt die héél goed.

caliban
13 augustus 2009, 20:51
Even een offtopic vraag, zijn dit (http://www.2dehands.be/orange-speakerkast-ppc412-62434206.html?qq=orange) nu normale tweedehandse prijzen voor een orange cabinet? Nieuw kosten ze 79 euro meer. Toch een belachelijke vraagprijs?

JeanPaul du Vinnie
13 augustus 2009, 22:45
Misschien anticipeert de verkoper op het opbieden en hoopt hij op een zeshonderdtal euro?

Anyway, voor 200 euro kan je normaal gezien wel een goeie tweedehandse Marshall 1922 of 1936 scoren.

Mitch
13 augustus 2009, 23:34
Het budget is 200E, maar je wilde van je 1960 af? Kan het budget dan niet hoger??
Absoluut nog steeds het beste cab (en dan niet "voor het geld" maar gewoon de lekkerste) is de Vernet (www.vernetamps.com) 2x12MK. Meer dan uitstekende sound, zeer goed te tillen, toch genoeg spreiding en druk en een smoel naar keuze. En dat, beste vrienden, voor een prijs waar menig productie cab van moet slikken. Ja oké, geen Harley Beton of Fluim waaibomen vezelplaat voor 3 tientjes, maar als je het vergelijkt met redelijk grote merken... het blijft een bizar goed ding.
Nielsje bijvoorbeeld doet zijn Bogner OS2x12 weg en neemt een Vernet 2x12MK. Tja, als dat niet maatgevend is?!

caliban
14 augustus 2009, 00:28
Misschien anticipeert de verkoper op het opbieden en hoopt hij op een zeshonderdtal euro?

Anyway, voor 200 euro kan je normaal gezien wel een goeie tweedehandse Marshall 1922 of 1936 scoren.

600 blijft nog veel voor een cab met nieuwprijs onder de 800.


voor een prijs waar menig productie cab van moet slikken. Ja oké, geen Harley Beton of Fluim waaibomen vezelplaat voor 3 tientjes, maar als je het vergelijkt met redelijk grote merken... het blijft een bizar goed ding.



Vernet 2x12 MK, zonder speakers: 369,- euro incl. BTW

Zonder speakers vind ik dat nog vrij duur. Niet zoals een Bogner of Mesa, maar Orange bijvoorbeeld is echt niet veel duurder.

Chocola
14 augustus 2009, 01:27
Het budget is 200E, maar je wilde van je 1960 af? Kan het budget dan niet hoger??
Absoluut nog steeds het beste cab (en dan niet "voor het geld" maar gewoon de lekkerste) is de Vernet (www.vernetamps.com) 2x12MK. Meer dan uitstekende sound, zeer goed te tillen, toch genoeg spreiding en druk en een smoel naar keuze. En dat, beste vrienden, voor een prijs waar menig productie cab van moet slikken. Ja oké, geen Harley Beton of Fluim waaibomen vezelplaat voor 3 tientjes, maar als je het vergelijkt met redelijk grote merken... het blijft een bizar goed ding.
Nielsje bijvoorbeeld doet zijn Bogner OS2x12 weg en neemt een Vernet 2x12MK. Tja, als dat niet maatgevend is?!

Euhm, dat is VEEL duurder, gezien die HB's al speakers hebben en die Vernet niet... Het is meer dan dubbel zo duur, zo een 550 euro namelijk met dezelfde speakers. Dan kun je net zo goed meteen een tweedehands Mesa kopen :p.

Nielsje
14 augustus 2009, 01:32
Nielsje bijvoorbeeld doet zijn Bogner OS2x12 weg en neemt een Vernet 2x12MK. Tja, als dat niet maatgevend is?!

Ja, dat ik smaak heb, dat mag toch wel algemeen bekend zijn?
(hou je kop nog ff, ik moet de bogner nog steeds verkopen..)


Zonder speakers vind ik dat nog vrij duur. Niet zoals een Bogner of Mesa, maar Orange bijvoorbeeld is echt niet veel duurder.


Euhm, dat is VEEL duurder, gezien die HB's al speakers hebben en die Vernet niet... Het is meer dan dubbel zo duur, zo een 550 euro namelijk met dezelfde speakers. Dan kun je net zo goed meteen een tweedehands Mesa kopen :p.

Tja, Mesa, Bogner, PL, K&E: Het is allemaal niet slecht, maar het is een kwestie van smaak. De Bogner is niet slecht, maar hij sluit gewoon niet helemaal aan bij mijn muzikale wensen, vandaar dat 'ie het veld mag ruimen. De K&E recent gehoord met twee oude greenbacks, maar ook dat vond ik ook niet optimaal. 't Is gewoon smaak..

Maar de Vernet is zeker een goeie kast, en is redelijk goedkoop. Of het je smaak is...tja..
Ik heb meer dan 10.000 berichten, dus dan moet het wel goed zijn hè?

Midwolda
14 augustus 2009, 07:34
Of zoiets (http://link.marktplaats.nl/271458073)?

Chocola
14 augustus 2009, 10:49
(hou je kop nog ff, ik moet de bogner nog steeds verkopen..)

LOL!

Maar de Vernet is zeker een goeie kast, en is redelijk goedkoop. Of het je smaak is...tja..
Ik heb meer dan 10.000 berichten, dus dan moet het wel goed zijn hè?

Dat zegt eerder dat als je die tijd in gitaarspelen stak je nu wereldberoemd zou zijn :p, of levensmoe :O.

Heeft die Vernet-cab ook stereo/mono?

Mitch
14 augustus 2009, 15:11
Euhm, dat is VEEL duurder, gezien die HB's al speakers hebben en die Vernet niet... Het is meer dan dubbel zo duur, zo een 550 euro namelijk met dezelfde speakers. Dan kun je net zo goed meteen een tweedehands Mesa kopen :p.

En dan? Die Mesa is geen sikkepit beter hoor, wel heel anders qua sound.
Maar goed, tijd voor topic starter om weer eens te reageren voor we over elkaar heen buitelen met adviezen en steeds verder off topic raken.

Over de Orange, mwoh... ik vind Orange over de hele lijk overpriced. Van amps tot cabs, alles eigenlijk. Vox laat ook aardig wat meuk in China maken maar zet daar ook wel een scherpe prijs tegenover. Met uitzondering van de Tiny Terror is Orange niet echt waar voor zijn geld naar mijn mening.

caliban
14 augustus 2009, 18:10
Volgens heel wat mensen zijn de v30-cabs de beste cabinets voor de zware genres. Dat is natuurlijk wel een mening, maar bouwkwaliteit lijkt me heel goed, en een redelijk ca va prijs.

Bernards
19 augustus 2009, 02:25
Heyhey,

Ik heb een Vox V212BN, helemaal te gek! voor 315 euro!
Zou ik zeker eens checken.

Greetz,

B

speedmusic
7 september 2009, 20:53
Begrijp ik nu goed dat er in de Harley Benton 2x12 Celestion v30s zitten?

Kijk ik naar Kool & Elfring dan betaal ik voor 2X12 met V30 koopt €695,--.
Een lege kast kost €525,-- dus dat maakt €170,-- voor de speakers.

Bij Thoman betaal je geen €170 maar €118,-- voor 2xV30 en zit er nog een kastje van Harley Benton omheen.

Klopt dit of ga ik ergens fout.

Chris Winsemius
7 september 2009, 20:55
Begrijp ik nu goed dat er in de Harley Benton 2x12 Celestion v30s zitten?

Kijk ik naar Kool & Elfring dan betaal ik voor 2X12 met V30 koopt €695,--.
Een lege kast kost €525,-- dus dat maakt €170,-- voor de speakers.

Bij Thoman betaal je geen €170 maar €118,-- voor 2xV30 en zit er nog een kastje van Harley Benton omheen.

Klopt dit of ga ik ergens fout.

Er schijnt ook nog 'n verschil in konstruktie en geluidskwaliteit te zijn.... ;)

speedmusic
7 september 2009, 21:00
Van de speakers zelf? Daar doel ik namelijk op.
Een Celestion v30 blijft een Celestion v30 of ze nu uit een schuur in Egmond komen of ergens uit Duitsland.

JoVe
7 september 2009, 21:19
Begrijp ik nu goed dat er in de Harley Benton 2x12 Celestion v30s zitten?

Kijk ik naar Kool & Elfring dan betaal ik voor 2X12 met V30 koopt €695,--.
Een lege kast kost €525,-- dus dat maakt €170,-- voor de speakers.

Bij Thoman betaal je geen €170 maar €118,-- voor 2xV30 en zit er nog een kastje van Harley Benton omheen.

Klopt dit of ga ik ergens fout.

Je kunt bij Thomann kiezen tussen een 2x12 Harley Benton Vintage met V30's (195 euro) en een Harley Benton 2x12 zonder V30's, maar met andere speakers (125 euro).

zeiler
7 september 2009, 21:23
op 't internet? Moet te doen zijn, geen idee of 't redelijk is of wat dan ook, maar misschien is het wat voor je ;)!

http://link.marktplaats.nl/275971913

Squier4ever
7 september 2009, 21:23
Van de speakers zelf? Daar doel ik namelijk op.
Een Celestion v30 blijft een Celestion v30 of ze nu uit een schuur in Egmond komen of ergens uit Duitsland.

Een V30 blijft idd een V30, maar een kast is nog geen kast. Daarin zit 'm nou juist het echte verschil. Multiplex vs. Spaanplaat, type verbindingen enz. maken veel verschil voor je sound.

Squier4ever
7 september 2009, 21:24
op 't internet? Moet te doen zijn, geen idee of 't redelijk is of wat dan ook, maar misschien is het wat voor je ;)!

http://link.marktplaats.nl/275971913

1922 is een prima rock 'n roll kastje, maar mist eigenlijk wat basdruk, door de geringe diepte. Maar verder prima cabje voor weinig geld (heb er zelf ook een).

Chris Winsemius
7 september 2009, 21:41
Van de speakers zelf? Daar doel ik namelijk op.
Een Celestion v30 blijft een Celestion v30 of ze nu uit een schuur in Egmond komen of ergens uit Duitsland.

Ok (daar las ik "overheen").

Ik vermoed: geografisch/logistiek:
Die HD cabs worden (waarschijnlijk) in China gemaakt en de V30s ook. Dan is de kans zeer groot dat de V30s aldaar geleverd en gemonteerd worden. Scheelt dus iig. duizenden kilometers transport en waarschijnlijk ook 'n beduidend lagere inkoopsprijs.

(Just thinking out loud ;) )

speedmusic
7 september 2009, 21:53
daar zit de crux standaard worden de HB's niet met v30s geleverd.

Even gekeken op de site van thomas en zag dat de HB met de v30's iets goedkoper zijn. €179,-- voor de uitvoering met 2x V30.

Wat ik bedoel te zeggen is dit:
Als je stapsgewijs wil upgraden, is de Harley Benton met v30's een uitstekende investering.

In één keer topklasse:
K&E kast 2x12 incl v30 kost €695,--

Upgradepad:
Harley Benton vintage 30 €179,--
Lege K&E kast voor 2x12 kost €525,--
Totaal €704,--

In de laatste stap verlies je dus maar €9,--.

JeroenSchaaf
7 september 2009, 22:38
Ja en dan nog de verzend kosten van Thomann €8,- en volgens mij is een HB 2x12 195 euro? of is die sinds kort goedkoper?

speedmusic
7 september 2009, 22:45
hij is inderdaad goedkoper geworden.
Dus een verschil €17,-- lijkt mij een koopje voor een upgradepad.
(mijn Linn draaitafel kent dit soort prijzen niet als ik naar een upgrade kijk :(

Chris Winsemius
8 september 2009, 14:07
naast evrzendkosten waarschijnlijk ook nog garantie ;) en je weet zeker dat de bouwer het op zijn manier heeft gemonteerd en gesoldeerd.