PDA

View Full Version : Slaapkamer: te veel geluid in huis



6-string
13 augustus 2009, 11:26
Hoi

Ik speel nu op het moment thuis gitaar in mijn garage. Ik heb een 50 watt buizenamp en die gaat redelijk hard. Nu is het probleem dat in de garage ook de verwarmingsketel staat met als gevolg dat het daar nogal warm kan worden. Daarom wou ik mijn spullen naar m'n slaapkamer verplaatsen en daar spelen. Nu is het probleem dat wij houten vloer hebben boven en dus als ik dan speel, heel het huis er last van heeft.

Is er enige mogelijkheid om dit te beperken (zonder dan koptelefoon of zachter te spelen)?

Mvg

Rutger
13 augustus 2009, 13:06
Je kunt je versterker op een stoel/bank met bekleding zetten, dat dempt al wat in contactgeluid. Of je zet m op je bed, nog beter.

sell
13 augustus 2009, 13:39
Je zou eventueel een open kist kunnen bouwen waarvan de voorkant open is. Deze kist bekleed je aan de binnenkant met accoustisch isolatiemateriaal. Als Vervolgens zet je die kist op fline rubbers od iets wat het trillen tegengaat. Ik denk dat wielen van rubber al heel veel op lost.

Als je je verterker in die kist zet en jij tijdens het spelen voor de open zijde gaat zitten dan zal het al een heel eind schelen. Zeker als je zorgt dat je versterker gericht staat op een bekleed gedeelte van de kamer (dikke gordijnen of zo. Je kan ook een scherm maken en die bekleden met accoustisch materiaal en die nog achter je neer zetten.

Ik heb even een tekening voor je gemaakt ;)http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/08/13/1250160335-620.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1834998.html)

Roman
13 augustus 2009, 13:57
Heb je dat getest?

sell
14 augustus 2009, 08:54
lijkt me een vrij logisch verhaal, zorgen dat de trillingen van het geluid zo snel mogelijk dood slaan.
Als je een prefab studio koopt, dan is dat ook een hok in je ruimte die volledig los staat van de vloer en muren zodat er geen contact trillingen ontstaan. Dus een hok in een hok zal ik maar zeggen.

In dit geval kan het geluid alleen maar richting de TS en slaat vervolgens dood op het paneel er achter. Ik weet niet of je wel eens in een studio achter van die panelen hebt gestaan..... Maar dat scheelt echt en heel eind.

Maar als je een keer wilt testen..... zet je versterker in de badkamer, of ga in een goed beklede ruimte zitten.


Of mijn oplossing voor de TS voldoende oplevert??? dat weet ik natuurlijk niet.... Daarvoor ken ik de situatie onvoldoende.... De ene versterker is de andere niet, elke ruimte is uniek enz...

Wij hadden eens een oefenruimte waarvan de muren van steen waren. Was altijd redelijk. totdat de muren werden geschilderd. Alle gaatjes die in de steen zaten en enigszins het geluid absorberen zaten dicht. Een grote galm bak. Met een paar wandkleden op de juiste plekken was het probleem weer opgelost ;)

Roman
14 augustus 2009, 09:24
oh, okay dat wist ik niet :makeup:

:sssh:

Schuey
14 augustus 2009, 14:36
oh, okay dat wist ik niet :makeup:

:sssh:

niet iedereen leest al jouw posts :P

flitslicht
16 augustus 2009, 01:21
Ik zou die doos om de verwarmingsketel heen bouwen oid om hem te isoleren. Het is in deze eco-tijd toch niks om je garage zo heet te stoken dat je er niet kan verblijven?

TIMBER
18 augustus 2009, 08:34
oh, okay dat wist ik niet :makeup:

:sssh:

Denk om je tenen..;)

Roman
18 augustus 2009, 13:26
AUW! potver...
:)

ach, beetje jolige bui. je kent het wel.