PDA

View Full Version : MXR phase 90 volumedrop?



lindstrom
13 augustus 2009, 08:49
Hoi,

Komt de MXR phase 90 101 nogsteeds nieuw met een volumedrop waarbij je het weerstandje moet wegknippen? of hebben ze inmiddels bij MXR door dat het niet helemaal klopt?

HaroldA
13 augustus 2009, 09:43
Hoi,

Komt de MXR phase 90 101 nogsteeds nieuw met een volumedrop waarbij je het weerstandje moet wegknippen? of hebben ze inmiddels bij MXR door dat het niet helemaal klopt?

Ehm, dat weerstandje haal je toch weg om oversturing in het mid gebied uit te schakelen? Daar gaat hij in ieder geval een stuk milder van klinken en dus hoorbaar zachter...

Ik zou bijna zeggen dat hij standaard met volume boost komt.

rocker_71
13 augustus 2009, 09:47
Ehm, dat weerstandje haal je toch weg om oversturing in het mid gebied uit te schakelen? Daar gaat hij in ieder geval een stuk milder van klinken en dus hoorbaar zachter...

Ik zou bijna zeggen dat hij standaard met volume boost komt.

Dat was ook gelijk wat ik dacht. ;)

Sinner
13 augustus 2009, 11:36
Die van mij geeft i.e.g. een kleine en (meestal) welkome volume boost

lindstrom
13 augustus 2009, 11:40
in dat geval ga ik er gauw weer een halen!!

ik kocht een jaar of 5 geleden zo'n ding en die had een volumedrop, scheen toen een bekend probleem te zijn. ik kreeg bij aanschaf een foto te zien op het computerscherm bij Dirk Witte Utrecht met het advies dat als ik last zou hebben van die bekende volume drop dat ik dan een weerstandje weg moest knippen.

Erg goede service vind ik zelf, echter had ik na het verwijderen nog steeds die drop en heb ik het pedaal maar verkocht.

blindfaith85
13 augustus 2009, 21:44
heb zelf paar maand geleden er 1 gekocht heeft volume drop, welk weerstande gaat het om? (hij heeft ook dat in het midden de oversturing)

HaroldA
13 augustus 2009, 21:50
heb zelf paar maand geleden er 1 gekocht heeft volume drop, welk weerstande gaat het om? (hij heeft ook dat in het midden de oversturing)


But I've done the R28+C11+C12 mod (the easiest in the world, it only takes 10 minutes) and the effect became glorious. The best phaser I've ever had, very subtle, very vintage sounding.


After R28 mod (also clipped the two capacitors, I forget which at the moment) the mid boost and distortion was gone and the sound takes on a nice phased warble/shimmer (depeding on Speed). I like to use the Phase 90 with the EH Big Muff Pi, it has a very psychadelic, trance-like sound. (Worth noting that the R28 mod is about as simple as a mod can get; you simply remove a resistor and two capacitors. At the same time, it DOES invalidate your warranty, so be careful.)

Zie ook: http://reviews.harmony-central.com/reviews/Effects/product/MXR/Phase%2090/10/1

lindstrom
14 augustus 2009, 11:25
Heeft iemand daar de afbeelding van?

lindstrom
14 augustus 2009, 11:28
oh wacht,... al gevonden!

http://www.erikhansen.net/diy/phase90scriptmod.jpg

maestro_nl
14 augustus 2009, 12:49
Met buffer heb ik geen volumedrop kunnen ontdekken met MXR.

vinni
14 augustus 2009, 17:49
Over weilke P90 hebben we het hier eigenlijk?

Vinni

lindstrom
14 augustus 2009, 17:57
de standaard phase 90 die je voor circa 100 euro koopt.

ik meen 88 bij thomann.