PDA

View Full Version : The Sheila Divine



caliban
13 augustus 2009, 00:56
Net een aantal van mijn ooit nog gekochte cd's geript op mijn computer (handiger in de wmp afspeellijst). Skunk Anansie, de eerste van Muse, Matthew Good Band (ook vrij ongekende groep, kent iemand ze?), en het eerste album van The Sheila Divine: New Parade.

Een band uit Boston, maar buiten Boston hebben ze vooral succes gehad in België. Zijn er hier ook Nederlanders die ze kennen, en zijn er Belgen die ze nóg kennen. Voor mij een van dé bands tijdens de eerste jaren van de middelbare school. In 2001 heb ik ze toevallig ook op Marktrock gezien, lang geleden, maar wat ik me ervan herinner: mooi optreden (en knappe meiden langs me met de toen populaire I Love t-shirts van Das Pop :)).
Enkele jaren geleden gesplit, en ondertussen een reünieshow gedaan in hometown Boston.

soup
13 augustus 2009, 00:58
hum en we all have problems zijn mijn favorieten

caliban
13 augustus 2009, 01:30
Van het tweede album ken ik niet zo heel veel (enkel Where have my countrymen gone, en misschien nog eentje, maar ik kan niet op de titel komen).
De zanger heeft een nieuwe band, maar vind het album redelijk tegenvallen

kl1172
13 augustus 2009, 10:08
Ja, ik vond ze goed, heb zo nooit in levende lijve kunnen aanschouwen wat jammer is. The Sheila Divine, kon het moeilijk geloven dat ze enkel in België bekend waren, toch wel raar hé voor een Amerikaanse band. Hum blijft voor mij hun beste nummer met voorsprong wat waarschijnlijk ook hun bekendste nummer was.

caliban
29 mei 2011, 13:25
Deze band is ondertussen terug bijeen, in de originele bezetting, en ze hebben een nieuw album af ongeveer.