PDA

View Full Version : Wat staat hier aan de deur......?



Geoffrey
12 augustus 2009, 22:43
Na een reis van ongeveer een maand door Spanje, heb ik eindelijk de knoop doorgehakt ivm een nieuw cabinet.
En dan nog op een ietwat zeldzame manier..

We hadden enkele metals leren kennen uit de buurt van Barcelona, en zo waren we op een avond terechtgekomen op een kleine metalshow.. Vooral wat plaatselijke bands.

Het was waarschijnlijk de 2de of de 3de band die plots een Krank Revolution cabinet op het podium rolde, en daar was ik al een tijdje nieuwsgierig naar.
Het kon dan ook nog niet beter dat deze gitarist over een Peavey 6505 speelde..
(Ideaal.. ik heb een 5150II)

FUCK.. wat een klank!!
laag, midden, hoog,.. het zat perfect.
Dit was het!!

Ik heb dan ook niet getwijfeld en de dag erna onmiddelijk het cabinet besteld bij Musik produktiv..

Geoffrey
12 augustus 2009, 22:45
http://i465.photobucket.com/albums/rr12/6The6Omen6/P1030895.jpg

http://i465.photobucket.com/albums/rr12/6The6Omen6/P1030897.jpg

http://i465.photobucket.com/albums/rr12/6The6Omen6/P1030898.jpg

http://i465.photobucket.com/albums/rr12/6The6Omen6/P1030899.jpg

Geoffrey
12 augustus 2009, 22:45
http://i465.photobucket.com/albums/rr12/6The6Omen6/P1030901.jpg

http://i465.photobucket.com/albums/rr12/6The6Omen6/P1030902.jpg

macwilliams
12 augustus 2009, 22:50
Mooi:ok:

gefeliciteerd.

bagheera
12 augustus 2009, 22:51
Leuk voor je,

ik wou dat ik thuis ook zo'n dingen voor men deur vond.

caliban
12 augustus 2009, 23:03
Leuk voor je,

ik wou dat ik thuis ook zo'n dingen voor men deur vond.

Zonder te betalen ^^, heerlijk :p. Ziet er een mooie cab uit. Iedereen basht Krank graag, maar de versterkers klinken vind ik niet verkeerd (nieuwe bring me the horizon blaast vreselijk hard, en is denk ik toch krank). Over de cabinet heb ik nog weinig gehoord, maar je spreekt veelbelovend. Heel veel plezier ermee, looking nice.

Heb je hem thuis al kunnen testen Geoffrey?

sjaak1990
12 augustus 2009, 23:28
Super dat je je cab hebt na een lange zoektocht :) Veel plezier ermee!

Hoe klinkt hij in vergelijking met andere cabs? Het lijkt mij ook wel wat voor dat geld, vind cabs anders vaak overdreven duur en ik vind Eminence ook leuker dan standaard Celestion.

Baco
13 augustus 2009, 06:13
Ziet er alleszins een nette cab uit! Benieuwd hoe die klinkt...

Welke "versie" heb je nu genomen? Had je er daar geen 2 van gevonden?

boybrouwer
13 augustus 2009, 10:24
ga je nou ook je onderschrift (handtekening) veranderen?

Chiel
13 augustus 2009, 10:44
Equipped with Eminence? Nice! :rockon:

JeroenSchaaf
13 augustus 2009, 10:45
Gefeliciteerd! ziet er goed uit!

Bl44t44p
13 augustus 2009, 13:27
Heel gaaf, gefeliciteerd :)! Ik vind ze alleen niet om aan te zien helaas...

Geoffrey
14 augustus 2009, 16:58
Zonder te betalen ^^, heerlijk :p. Ziet er een mooie cab uit. Iedereen basht Krank graag, maar de versterkers klinken vind ik niet verkeerd (nieuwe bring me the horizon blaast vreselijk hard, en is denk ik toch krank). Over de cabinet heb ik nog weinig gehoord, maar je spreekt veelbelovend. Heel veel plezier ermee, looking nice.

Heb je hem thuis al kunnen testen Geoffrey?

Met Krank heb ik voor de rest totaal geen ervaring eigenlijk.. zelf dit cabinet heb ik niet zelf getest.
Met welke gear BMTH momenteel speelt weet ik niet.. ik meen wel dat ze een tijdje met een Peavey 6505 over Krank cabinetten gespeeld hebben.
Thuis heb ik hem al even kunnen testen, maar op laag volume (ivm de buren)..
Ik hoop deze snel in het repetitiekot te krijgen zodat ik ook wat de speakers kan inspelen.


Super dat je je cab hebt na een lange zoektocht :) Veel plezier ermee!

Hoe klinkt hij in vergelijking met andere cabs? Het lijkt mij ook wel wat voor dat geld, vind cabs anders vaak overdreven duur en ik vind Eminence ook leuker dan standaard Celestion.

Wat me het eerste opviel tegenover andere cabinetten was dat deze meer laag heeft, maar toch duidelijk blijft klinken. Wat voor mij heel belangrijk is.
Het is niet dat je hoge- en middentonen verdwijnen in het laag.
De speakers klinken vooral ook zeer helder en vervormen niet.

Ik heb voor dit cabinet iets meer dan 600euro betaald.. maar normaal kosten deze rond de 990 euro.
Deze was stukken goedkoper omdat Musik Produktiv er vanaf wil. :crazyhappy:


Ziet er alleszins een nette cab uit! Benieuwd hoe die klinkt...

Welke "versie" heb je nu genomen? Had je er daar geen 2 van gevonden?

Ik heb toch de solid wood gekocht.. Deze in Barcelona was ook een solid wood.

Geoffrey
14 augustus 2009, 17:07
ga je nou ook je onderschrift (handtekening) veranderen?

Waarom zou ik dit doen?

Mijn AMP(lifier) is nog steeds een Peavey..

marter544
14 augustus 2009, 17:42
Vette shit! Staat ook op mijn lijstje om te testen.. Wil toch een 4*12. Ik dacht altijd dat krank duur was, maar die revolution amp is ook maar 650 bij musikproduktiv, en een volbuizen top van krank voor 899 euro. Dan ga ik die gelijk testen als ik daar ben.

Geoffrey
14 augustus 2009, 17:47
Vette shit! Staat ook op mijn lijstje om te testen.. Wil toch een 4*12. Ik dacht altijd dat krank duur was, maar die revolution amp is ook maar 650 bij musikproduktiv, en een volbuizen top van krank voor 899 euro. Dan ga ik die gelijk testen als ik daar ben.

Niet te lang wachten, want Musik produktiv verkoopt nog enkel Krank tot einde voorraad..

Baco
14 augustus 2009, 17:56
Vette shit! Staat ook op mijn lijstje om te testen.. Wil toch een 4*12. Ik dacht altijd dat krank duur was, maar die revolution amp is ook maar 650 bij musikproduktiv, en een volbuizen top van krank voor 899 euro. Dan ga ik die gelijk testen als ik daar ben.

Pas op hé, da's een hybride versie, niet de full tube Revolution amp!

caliban
14 augustus 2009, 18:03
Krank lijkt me prima qua amps, alleen de fx-loop zou op niet veel trekken (zit geen buffer in).

Geoffrey
16 augustus 2009, 13:06
Krank lijkt me prima qua amps, alleen de fx-loop zou op niet veel trekken (zit geen buffer in).

Kan je toch makkelijk oplossen..?

caliban
16 augustus 2009, 14:30
Kan je toch makkelijk oplossen..?

In principe zit er ook wel buffering in het fx unit zelf, maar ik denk wel dat een buffer in de amp zelf beter is voor je sound (anders zou ik niet weten waarom er in de meeste gevallen een buffer in de fx-loop wordt gestoken).
Zelf een buffer inbouwen is niet zo simpel vrees ik..

René`
16 augustus 2009, 15:31
Wauw, als je zulke dingen bij de voordeur vind moet ik toch maar eens overwegen vaker buiten te komen.

Geoffrey
17 augustus 2009, 15:08
Wauw, als je zulke dingen bij de voordeur vind moet ik toch maar eens overwegen vaker buiten te komen.

Moet je zeker eens doen.. je kan er ook mensen tegenkomen enzo.
Het is er over het algemaan behoorlijk aangenaam vertoeven.

iWishmaster
17 augustus 2009, 15:49
Bah, ik wil zo graag een keer een cab testen met eminence speakers (legends, V12's, governers) ... Maarja, waar?

Anyway: gefeliciteerd met je aankoop! Ik vind het ook mooie dingen trouwens!

interessander
17 augustus 2009, 15:51
Bah, ik wil zo graag een keer een cab testen met eminence speakers (legends, V12's, governers) ... Maarja, waar?

Anyway: gefeliciteerd met je aankoop! Ik vind het ook mooie dingen trouwens!

Mocht je er eentje tweedehands willen: http://link.marktplaats.nl/269661095

iWishmaster
17 augustus 2009, 16:01
Mocht je er eentje tweedehands willen: http://link.marktplaats.nl/269661095

Ik wel eens ooit iets tweedehands staan, maar ik bedoel juist in een winkel. Ik wil ze namelijk graag naast een ander cab (of mijn eigen) horen. Heb ook geen moeite met een cab nieuw kopen, maar dan wil ik wel zeker weten dat het ook 'mijn ding' is.

Geoffrey
17 augustus 2009, 18:57
Bah, ik wil zo graag een keer een cab testen met eminence speakers (legends, V12's, governers) ... Maarja, waar?

Anyway: gefeliciteerd met je aankoop! Ik vind het ook mooie dingen trouwens!

Je mag gerust langskomen om te testen.. maar het zal wel een eind rijden zijn waarschijnlijk.
Het repetitiehok is in Tielt (België).

iWishmaster
17 augustus 2009, 20:29
Bedankt voor je aanbod, maar Brugge is me te ver weg (3 uurtjes rijden ongeveer) ;).

Geoffrey
19 augustus 2009, 18:30
Maar het is zeker de moeite waard om toch uit te kijken waar je een cab met Eminence speakers kan testen!!

Dagje Musik Produktiv ofzo?