PDA

View Full Version : Pedaal kopen. Goed/slecht exemplaar of onzin?



David1223
12 augustus 2009, 21:00
Mijn vraag is niet 'kan ik een pedaal kopen zonder te testen en demo's van internet te kijken'

Ik ga een big muff pi with tone wicker kopen en
mijn vraag is 'zijn er van bijv. dit pedaal exemplaren die minder of beter klinken? Moet je ze dus altijd even uit testen wat vaak bij gitaren het geval is? Of klinkt elk exemplaar gewoon even goed?

aad
12 augustus 2009, 23:21
Mijn vraag is niet 'kan ik een pedaal kopen zonder te testen en demo's van internet te kijken'

Ik ga een big muff pi with tone wicker kopen en
mijn vraag is 'zijn er van bijv. dit pedaal exemplaren die minder of beter klinken? Moet je ze dus altijd even uit testen wat vaak bij gitaren het geval is? Of klinkt elk exemplaar gewoon even goed?

Je kan er van uit gaan dat elk apparaat van een bepaald type voldoet aan de door de fabrikant gestelde specificaties. Nederlands: Hij doet wat-ie moet doen.
Natuurlijk zal er een mimiem verschil kunnen zijn tussen apparaten onderling. Maar ja ga dat maar eens uitzoeken.

Mitch
13 augustus 2009, 08:34
Minimaal verschil, normaal gesproken. Dingen als snaren, kabels en pedalen kun je gewoon bestellen. Versterkers vind ik alweer een ander verhaal en een gitaar bestellen raad ik ten zeerste af tenzij je zeker weet dat je 'm voor een goeie prijs weer kan doorverkopen als -ie niet bevalt.