PDA

View Full Version : Welke phaser .. deel II



Shaggy
12 augustus 2009, 20:24
.. eerder reeds een advies topic geopend voor een phaser. De adviezen waren voornamelijk richting de phase 90 al dan niet met mod.

Nu heb ik diverse uitgeprobeerd en vind ik de phase 90 script, niet de huidige 74 handwired maar die daarvoor (101?) met print en goedkopere versie, wel aardig in de richting wat ik zoek.

Het is, zoals je kunt lezen, niet helemaal wat ik zoek. Ik mis nog een wet/dry mix knop. Nu heb ik een Pfeiffer Phaser gehoord op youtube en dat is eigenlijk wat ik zoek. Ik kan het alleen niet uitproberen omdat die gast nieuw is ofzo en in USA etc..

Welke phaser met wet/dry mix kan ik evt checken?

en nee, ik ga geen blender van xotic kopen :)

Mitch
12 augustus 2009, 20:42
Had BYOC niet een Phase90 kloon met blend knop?

Shaggy
12 augustus 2009, 21:17
hi mitch, ik heb ff gezocht en volgens mij is het een extra feature op de byoc.

Het heet bij de phaser geen wet/dry mix maar feedback. Het is ook iets anders dan wet/dry, ik kan het niet uitleggen.

btw, de maxon ph350 is ook errug gaaf maar veel te duur, no way dat ik zoiets aanschaf.

aad
12 augustus 2009, 23:32
Ik heb onlangs een PH-3 van Boss gekocht. Daar zit een DEPTH pot op en een RES. Daar moet je toch ook wat mee kunnen. Verder kun je het aantal filters kiezen. 4/8/10/12. Fall/Rise en bovendien STEP, zoiets als TAP bij een delay.

Valoosj
13 augustus 2009, 00:21
hi mitch, ik heb ff gezocht en volgens mij is het een extra feature op de byoc.

Het heet bij de phaser geen wet/dry mix maar feedback. Het is ook iets anders dan wet/dry, ik kan het niet uitleggen.

btw, de maxon ph350 is ook errug gaaf maar veel te duur, no way dat ik zoiets aanschaf.

Feedback is een andere mod. Mix is ook mogelijk op de phase 90.

Shaggy
13 augustus 2009, 07:15
Hoe kun je feedback in geval van een phaser het beste uitleggen? Iets als dat de wet signaal nog een keer in het pedaal gaat ofzo?

HaroldA
13 augustus 2009, 09:41
Ik ben helemaal in m'n nopjes met m'n Ross Phaser! Hij lijkt wel wat op de Small Stone, maar dan iets minder hoog/'jet' er in: dus vetter!

Shaggy
20 augustus 2009, 07:45
Ok

De Pfeiffer Phaser is binnen en gaat ook weer terug naar de States. Het is gewoon te warm en kan het niet gebruiken.

Nu is er een veelzijdige phaser van subdecay. Ik heb overal gezocht, ebay en google :) Weet iemand waar dit te vinden is?

Als iemand nog suggesties heeft, ik zoek dus een phaeer met mix wet/dry en evt de feedback is ook leuk.. en wellicht een trim of knop voor level.

Comfortably Daniel
20 augustus 2009, 19:14
De Gier is dealer van Subdecay. ;)

http://www.degiergitaarbouw.nl/

Shaggy
29 augustus 2009, 19:38
Het heeft lang geduurd maar eindelijk heb ik dan een phaser. Ik zei nog zo dat ik niet zou doen. Het is de maxon ph350;


http://www.proguitarshop.com/images/products/744_01.jpg


Ik had Erik vd Haar nooit ontmoet tot ik dit pedaaltje mocht ophalen. Wat is dat een sympathieke gast, echt een vakman. Ik ga zekers nog langs voor een 52 tele.

De ph350 heeft een unieke funky phaser sound en veel headroom. De klant is zo uniek en lekker OYOYOYOY tot EUIEUIEUIEUI achtig, dat ik de eis van level/mix maar heb laten vallen.

Nu alleen nog aansluiten met de rest, maar daar kun je me in een andere topic mee helpen.