PDA

View Full Version : Multikabel/ snake oplossing



Heibel
12 augustus 2009, 15:47
Ik was op zoek naar 'n multikabel/ snake om m'n pedalboard aan te sluiten op m'n versterker. De meeste snake's zijn echter 4 parig, terwijl ik er maar drie nodig heb (zoals de meesten vermoed ik..), namelijk: één kabel naar de input van m'n amp en twee voor de send- return. Veel snakes, zoals bijvoorbeeld bij Thomann zien er goedkoop en niet echt gig- worthy uit. Ik heb nu echter een 3 parige 6m lange kwaliteits snake van DAP besteld zie hier (http://www.highlite.nl/index.php/highlite/silver.econtent/catalog/highlite/entertainment_products/dap_audio/prefab_cables/xcaliber_prefab_line_instrumentcables/xgl25_jack_mono_jack_mono_3_way_3)..Voor zo'n €20- €30 bij de bekende webshops te krijgen. Het gaat in ieder geval héél wat anders worden dan het zooitje kabels bijeengebonden met tieraps, waarvan om de haverklap 'n kabel naar de klote gaat..Zie het als een topgear toptip!

Yek1
12 augustus 2009, 16:04
De stroomkabel gaat apart? Misschien was een Pedalsnake dan nog handiger.

JeroenSchaaf
12 augustus 2009, 16:12
Ik heb een multi kabel laten maken door uwkabelopmaat.nl (http://www.uwkabelopmaat.nl/Home.html)

5,5 meter lang met mijn eigen footswitch kabel erin verwerkt! gewoon goeie kwaliteit.

Heibel
12 augustus 2009, 16:21
De stroomkabel gaat apart? Misschien was een Pedalsnake dan nog handiger.

M'n pedalboard staat voor op het podium, daar liggen meestal voldoende stroompunten, dus is het niet nodig deze te integreren.

@Joene..Voor mij is de footswitch niet zo'n probleem..wellicht dat ik die nog van m'n board afhaal om ruimte vrij te maken voor nog 'n pedaaltje..Jouw oplossing is natuurlijk ideaal, maar zal relatief duur zijn geweest in verhouding tot deze "budget" oplossing. Het is wel jammer dat ze niet 3 paar mono kabels en één stereo standaard aanbieden. Veel gitaristen zullen daar erg blij mee zijn..

JeroenSchaaf
12 augustus 2009, 16:23
Mijn ''custom'' kabel was € 75 euro incl verzenden! Ik vond het nog mee vallen. Een beetje kwaliteits kabel kost al gauw 20 euro, en ik kan het zelf niet zo netjes maken.

Heibel
12 augustus 2009, 16:45
Dat valt me alleszins mee..misschien voor als ik weer 'ns wat geld heb en als ik wat vaker op het podium sta..Als je er iedere week gebruik van maakt is het wel een elegante oplossing..

Jan Buurman
13 augustus 2009, 12:30
Ik heb een multi kabel laten maken door uwkabelopmaat.nl (http://www.uwkabelopmaat.nl/Home.html)

5,5 meter lang met mijn eigen footswitch kabel erin verwerkt! gewoon goeie kwaliteit.

Ik heb hier ook twee custom kabels laten maken. Eén voor mijn pedalboard waarin Main, Send, Return en Footswitch in verwerkt zijn met kleurcodering waardoor aansluiten een makkie is. De ander is een kabel voor mijn talkbox, dus dat is speakekerkabel. Keurig één kabel tussen mijn gear en mijn talkbox.
Met beide kabels ben ik erg tevreden. Ik kan het je aanraden, daar krijg je geen spijt van...

JeroenSchaaf
13 augustus 2009, 12:47
Ja ik heb ook kleur codering! Perfect! als het moet kan iemand anders het aansluiten.

jungletarzan
8 september 2009, 23:14
Hallo allemaal,
Ik wil dus hetzelfde en heb een Cordial multicore 4 parig gekocht.
Hoe moet ik het solderen ik heb een aantal manieren geprobeerd maar heb een signaalverlies niet normaal, zeg maar je trebleknop van 7 naar 3?
Wat ik geprobeerd heb is 2 aders aan elkaar en aan de tip en aarde aan aarde en ook nog 1 ader aan tip en aarde aan aarde.
Hebben jullie bij uwkabelopmaat geen signaalverlies vergeleken met bv. een goede Klotz kabel met neutrik pluggen en ongeveer dezelfde lengte?
Ron

Midwolda
10 september 2009, 12:55
Jeetje wat moeilijk allemaal. :mad:
Ik heb vier kabels: signaal naar amp, footswitch naar amp, 9V voeding en 16V voeding.
Daar heb ik zo'n kabelhuls van vijf meter voor gekocht bij de Praxis ("kabeltemmer").
Mooi zwart, simpel op maat te maken, makkelijk te veranderen als er kabels bij of uit moeten...
en dat alles voor een paar euro.
:soinnocent: