PDA

View Full Version : Valve Junior Head



vintage1990
12 augustus 2009, 15:35
Ik heb op anraden van een kameraad van mee een buizenversterker van Epiphone gekocht, een valve junior head met 1 kanaal en een volume draaiknop: http://www.thomann.de/nl/epiphone_valve_junior_head.htm
daarbij heb ik een harley benton G112 speaker van 100 watt gekocht, nu is dat setje vandaag aangekomen, ik heb alles aangesloten maar hij doet het niet?! Heeft iemand enig idee wat ik misschien verkeerd doe? ik heb de speaker aangesloten op de buizenversterker, de buizenversterker aan gesloten op mijn gitaar. Zo lastig is dat niet maar er komt toch geen geluid uit! iemand enig idee:???:

driesp
12 augustus 2009, 15:57
hou ermee rekening dat een buizenversterker tot soms een halve minuut moet opwarmen vooralleer ze geluid maakt.

muziekschuur
12 augustus 2009, 16:00
Heb je een speakerdraad tussen versterker en cabinet? Dat is geen gitaarkabel...

vintage1990
12 augustus 2009, 16:09
Heb je een speakerdraad tussen versterker en cabinet? Dat is geen gitaarkabel...


Ja, heb er een 0,6m kabel bijbestelt ook op aanraden van mijn kameraad.

muziekschuur
12 augustus 2009, 16:25
Gaat het lampje van de versterker aan?

vintage1990
12 augustus 2009, 16:49
Ja lampje gaat aan, ook het lampje van de buis (klein oranje lampje) brand ook, als ik de versterker aanzet hoor je alleen geen 'poef', wat je normaal wel hoort.

muziekschuur
12 augustus 2009, 16:52
Heb je 'm van standby gehaald? Een buizentop heeft meestal een standby switch.

Zit er een zekering in? Nagekeken?

Kan het zijn dat er een draad loszit in het speakercabinet?
Heb je een andere versterker waarmee je het cabinet kan testen?

vintage1990
12 augustus 2009, 16:58
Heb je 'm van standby gehaald? Een buizentop heeft meestal een standby switch.

Zit er een zekering in? Nagekeken?

Kan het zijn dat er een draad loszit in het speakercabinet?
Heb je een andere versterker waarmee je het cabinet kan testen?


Waar zit de standby switch?
het lijkt me sterk dat er een draadje los zit want zowel de speaker als de cabinet zijn nieuw uit doos. (mogelijkheid is er natuurlijk altijd. ik zelf heb geen mogelijkheid tot testen, mijn kameraad wel maar die is er nog niet weer;))

remmiedepemmie
12 augustus 2009, 17:00
Een Junior heeft geen standby.

Shaggy
12 augustus 2009, 21:43
Heb je de "speakerkabel" op de juist ohmage aangesloten. Ook op de verkeerde zou gewoon geluid moeten geven.

Heb je de jack in je gitaar en volume open?

Zitten de buizen er wel goed in?

Misschien je output tranny naar de pleuri.

Mijn epi valve head wordt nu gerepareerd door "tzie germans".. was ook naar de tief.

kalmah
14 augustus 2009, 15:50
Heb de versterker thuis geprobeerd (degene waar het over gaat), komt geen geluid uit.

Openmaken gaan we niet doen, lijkt me niet verstandig bij een nieuw apparaat..

Pepe
14 augustus 2009, 16:28
Volgens mij is het schokkende veronderstelling dat het ding gewoon kapot is...

kalmah
15 augustus 2009, 11:38
Hij gaat ook gewoon terug;)

Ga er niet aan liggen sleutelen en doormeten als dat ding nieuw is. Gewoon terug en een nieuwe laten aanrukken. Duurt even, maargoed, je moet wat he;)

Hallie
25 september 2009, 14:29
ik gebruik dit oude topic om even 1 vraag te stellen..

ik heb dus een 2x12 fame v30's.

en sinds ik 'm kreeg stond er achter op een plaatje met 8 ohm ( de rest doorgestreept met een stift).

maar nu zie ik op internet dattie 16 ohm zijn.

wat is het nou? en wat maakt het verschil?

http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Fame-Duo-212-Cabinet-16-Ohm/art-GIT0012757-000

Nielsje
25 september 2009, 15:01
Als je het zeker wil weten, moet je hem even open schroeven.
Op de speakers staat wat de impedantie van de speakers is, en aan de bedrading kan je zien hoe ze geschakeld zijn.

Hup, pak de kruiskop maar!

Hallie
25 september 2009, 15:07
noooo dat zijn er echt veel!

vooruit dan maar...:(

Kim Wilson
25 september 2009, 15:11
Kabel erin, multimeter erop en kijken hoeveel weerstand je meet. Volgens mij werkt dat ook.

JTB
25 september 2009, 15:19
dat weet ik wel zeker...