PDA

View Full Version : verwijderen van je slagplaat



ruben_gitaar
12 augustus 2009, 15:26
mijn vraag was of ik mijn slagplaat van mijn les paul kan afhalen (epi honeyburst) en weer opzetten, want het lijkt me een mooier gezicht en als het niet bevalt wil ik hem er gewoon weer opzetten
1. is dat mogelijk
2. kan je uitleggen hoe
3. zo niet, is er ergens een site met beschrijving

PS: ik weet niet of hier al topics over bestaan, dus neem het mij niet kwalijk als dat zo is

:lp:

Hendriks
12 augustus 2009, 15:28
3 schroefjes losdraaien? Zo gebeurd.

ruben_gitaar
12 augustus 2009, 15:31
kan je em der ook zo weer opzetten

inteDes
12 augustus 2009, 15:32
3 schroefjes losdraaien? Zo gebeurd.

3? Twee is zelfs genoeg!

Hendriks
12 augustus 2009, 15:37
kan je em der ook zo weer opzetten


En dan zet je die 2 schroefjes er weer in.

EuroCinema
12 augustus 2009, 15:38
Wel onthouden welk schroefje uit welk gaatje komt want ze zijn verschillend.

Tim..
12 augustus 2009, 15:57
Wel onthouden welk schroefje uit welk gaatje komt want ze zijn verschillend.

:seriousf:




hmm.. volgens mij niet nee (of was dat je hele punt?:chicken:)


gewoon eruit draaien, kan geen kwaad en oja, zonder slagplaat is bijna altijd mooier!

Sanderltd
12 augustus 2009, 16:19
Anders moet eventjes iemand de moeite nemen een filmpje te maken in HD, het op YoupTjoebe te plaatsen en het vervolgens hier neer te zetten?


:seriousf:

RoelTM
12 augustus 2009, 16:25
Anders moet eventjes iemand de moeite nemen een filmpje te maken in HD, het op YoupTjoebe te plaatsen en het vervolgens hier neer te zetten?


:seriousf:
Op YouTube staan al enkele instructiefilmpjes (http://www.youtube.com/watch?v=zEzmk6qUjOM&feature=related) over hoe je een slagplaat van een gitaar kunt verwijderen. Erg leerzaam.

LesPas89
12 augustus 2009, 16:31
Als je van te voren er al over na gaat denken dat je hem eventueel weer terug gaat zetten, haal hem er dan gewoon niet af. De rede dat mensen die dingen eraf halen, is omdat ze het niet mooi vinden. Jij vindt het blijkbaar wel mooi. Maar dat kan ook aan mij liggen.

Owja, gewoon een schroevendraaier pakken (weet je wat dat is?). En dan linksom draaien. Tegen de klok in.

:seriousf:

Tim..
12 augustus 2009, 16:36
Ach ik haalde hem er ook af gewoon om te kijken wat mooier zou zijn, het was even wennen maar na een weekje heb je toch echt wel door dat het een godsgruwelijk lelijk ding is.:ok:

macwilliams
12 augustus 2009, 17:22
Oh wat handig die filmpjes. Ik weet nog in mijn tijd dat er eens in het jaar en enkel bij genoeg animo een cursus werd gegeven in Brabant en dat we reizen organiseerden om er heen te gaan. Gezellig en goedgemutst met soms wel een dozijn menschen reisden wij af naar het zuiden des land alwaar wij onze zuiderburen ontmoeten de Belgaren, het huidige België. Ook de Germanen waren in grote getale aanwezig, in de zomer van '78 hadden wij samen met onze buurlanden een recordaantal bezoekers bereikt van wel tweeenveertig man. Wat een dolle boel was dat, al vroeg begonnen wij aan de alkoholistische versnaperingen. De shandy vloeide rijkelijk en met rode neuzen begonnen wij aan de cursus.
Wat een mooie tijd was dat, zo educatief ook!

Zorg je wel voor het juiste gereedschap, want met mijn koevoet heb ik toch wel wat krasjes op de body overgehouden.

Of was dat van de cursus uitlaatwisselen op een vluchtheuvel voor beginners...:???:

tjah die shandy ook.

Little Jay
12 augustus 2009, 17:47
Je kunt bij mij een 3-daagse cursus Slagplaatverwijderen volgen voor 350 euro per dag. De cursus ziet er zo uit:

Dag 1: Het gereedschap: de schroevedraaier en hoe deze te hanteren
Dag 2: Het verwijderen van schroef 1
Dag 3: het verwijderen van schroef 2

Wil je hem daarna weer terugplaatsen dan bestaat er de mogelijkheid om de 2-daagse cursus Slagplaatmonteren te volgen, voor 225 euro per dag. Normaal duurt die ook 3 dagen, maar aangezien je in de cursus Slagplaatverwijderen al hebt geleerd hoe de schroevedraaier te hanteren, slaan we deze dag over (wel is een korte herhalingscursus van 2 uur mogelijk voor 50 euro extra).






(ja sorry hoor, eind van de werkdag en zoveel meligheid hier werkt aanstekelijk! :-)

LesPas89
12 augustus 2009, 20:07
Hahahaha. Ik kan er wel om lachen.

macwilliams
12 augustus 2009, 20:22
Als je van te voren er al over na gaat denken dat je hem eventueel weer terug gaat zetten, haal hem er dan gewoon niet af. De rede dat mensen die dingen eraf halen, is omdat ze het niet mooi vinden. Jij vindt het blijkbaar wel mooi. Maar dat kan ook aan mij liggen.

Owja, gewoon een schroevendraaier pakken (weet je wat dat is?). En dan linksom draaien. Tegen de klok in.

:seriousf:
Lachen hoor, hij heeft geen analoge klok....

nickofzo
12 augustus 2009, 20:25
onthoud DROL : Dicht Rechts/Open links

macwilliams
12 augustus 2009, 20:32
En als het engels draad is dan?

nickofzo
12 augustus 2009, 20:42
in dat geval moet je ook een tegendraadse klok kopen:P

ordl onthoud niet zo makkelijk

nickofzo
12 augustus 2009, 20:45
Owja, gewoon een schroevendraaier pakken (weet je wat dat is?). En dan linksom draaien. Tegen de klok in.

:seriousf:

dit doelde ik op eigenlijk

EuroCinema
12 augustus 2009, 22:54
En als het engels draad is dan?

Dan geldt: righty tighty, lefty loosy...

Overigens heeft mijn LP wel echt 2 verschillende schroefjes!

geert1976
13 augustus 2009, 00:13
Dan geldt: righty tighty, lefty loosy...

Overigens heeft mijn LP wel echt 2 verschillende schroefjes!

klopt ook, schroefje van de beugel (waar je de beugel aan de body vastmaakt) is een tikkeltje groter dan de schroef voor de bevestiging bij de hals humbuvker

ellisvertellis
13 augustus 2009, 00:24
Dit moet zowat het grappigste "gesprek" zijn dat ik hier op GN al gelezen heb, ik zit net op café! :seriousf:

geert1976
13 augustus 2009, 00:27
Dit moet zowat het grappigste "gesprek" zijn dat ik hier op GN al gelezen heb, ik zit net op café! :seriousf:

ja ik heb zo het gevoel dat er een loopje met ons wordt genomen:soinnocent:

undertaker321
13 augustus 2009, 00:29
als je je slagplaat verwijderd, krijg je dan meer beschadigingen aan de lak laag die normaal "beschermd" wordt ?

geert1976
13 augustus 2009, 00:30
als je je slagplaat verwijderd, krijg je dan meer beschadigingen aan de lak laag die normaal "beschermd" wordt ?

waarom heet het slagplaat:soinnocent::seriousf:?

undertaker321
13 augustus 2009, 01:48
ja dat snap ik ook wel..

maar zijn de beschadigingen zo erg dat het je lak ( paint job) aantast.
zoals relic gitaren dat bedoel ik met beschadigingen

Sanderltd
13 augustus 2009, 02:00
Als je maar lang genoeg en hard genoeg je snaren aanslaat, kan dat in theorie wel gebeuren. Maar in de praktijk zul je op korte termijn zeker geen goeie laklaag vernielen. Enkele krasjes zijn wel mogelijk; althans die merkte ik laatst op op mijn Ltd, maar die kun je dan ook weer wegpolijsten.