PDA

View Full Version : Wat zoek ik nou echt? gitaarproblemen?



ThePupD
12 augustus 2009, 15:23
Aan de hand van mijn bezoek vandaag aan gitaarwinkel ben ik behoorlijk gaan twijfelen aan wat ik nou wil,

Eerste thread:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=126000

Ik wil graag een western gitaar van max 200 euro, ik ben de afgelopen 2 weken bij zowat elke online winkel gaan kijken wat ik wil, en ben ook opzoek geweest naar 2ehandse gitaar. Omdat ik zelf pas een paar maanden speel en weinig kennis heb, ben ik gewoon afgegaan op reviews van gitaren.

Ik ben vandaag naar Feedback in utrecht gegaan en vroeg daar naar een betaalbare gitaar, en ik kreeg er 2 in mijn handen. De eerste was een Fender CD 60 BK van 99 euro en nog een budget gitaar van 79 euro. (en ja ik weet dat fender er bekend omstaat veel slechte budget gitaren te maken)
Ik heb de laatste maand op een spaanse gitaar gespeeld maar speelde daarvoor op 2ehandse western gitaar van huisgenoot (die ook goedkoop was maar het merk weet ik niet meer)

Ik was zooo verbaasd over de klank, het klonk (in mijn beginnersoren) echt waardeloos. Het klinkt misschien stom maar het klinkt verschrikkelijk metaal. Ik zei dit tegen de verkoper en zei dat dit op een western gitaar zo nou eenmaal was. Maar als ik welk youtube filmje maar ook luister dan ben ik echt wel warme klanken gewend en een lekker hard geluid. Maar dit klonk gewoon alsof ik op een elektrische gitaar speelde zonder versterker (hier heb ik een paar maanden geleden op gespeeld) echt heel zwak geluid, heel erg metale sound, niks warm of vol. Het was nogal druk in de winkel en na 10 minuten wachten heb ik de gitaren maar teruggezet en weggegaan want de parkeermeter liep af en hij maakte het me niet echt duidelijker.


Heb ik t nou mis ofzo??? als ik gewoon even snel youtube :
http://www.youtube.com/watch?v=8fSOY-JtXpk

of de goedkopere washburn 10 dus:
http://www.youtube.com/watch?v=cGJQuGF0EjE&feature=related

Gewoon even snel wat gezocht, omdat de washburn op mijn lijstje stond, maar dit klinkt harstikke warm en lekkere sound, gewoon lekker jammen en gaan. Maar in de winkel klonken de gitaren (2 budget gitaren dus) harstikke slecht. De verkoper vertelde mij dat hij zelf ook zon fender had maar dan een ouder model en dat de sound zo hoorde te klinken maar goed, beginner of niet, het klink harstikke schel. Ik kan het echt niet beter uitleggen dan het gewoon klonk als een elektrische gitaar zonder versterker.


Heb ik t soms mis??? wil ik soms een betere spaanse gitaar? want ik ben echt in de war. Elk youtube filmpje klinkt echt veeeel beter dan wat ik van die gitaren in de winkel hoorde. De hals van de gitaar was echt heeeeel erg smal,(heb even een foto van iemands gitar uit een ander thread gepkat maar zo'n smalle hals bedoel ik ongeveer http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/framuswestern.jpg) terwijl de gitaren in de filmjes er veel breder uitzien en klinken heerlijk. Ik heb echt niet veel eisen, gewoon een lekker oefengitaar maar ik ben nog steeds geschokt hoe slecht ik het vond klinken, zo verschrikkelijk schel.


Kan iemand mij hierover iets vertellen? moet dit ingespeeld worden of hangt dat ook per western gitaar af?
Ik pakte ook heel snel een yamaha gitaar van 300 euro, maar die had ook een smalle hals en vond ik ook slecht klinken. Helemaal geen warme sound...

wat me ook opviel, de snaren (die in de winkel vergeleken met de snaren van mijn huisgenoot zijn stalen snaren gitaar) was dat de snaren VEEL dunner waren. Misschien heeft dat ook iets met het geluid te maken? ze waren echt miniscuul de snaren...

Hopelijk kan iemand mij hier meer over vertellen.
ben ik nou gek?
Ik wilde vandaag een gitaar kopen maar ik wacht dan toch maar even tot zaterdag. Hopelijk kan iemand mij voor dan wat meer vertellen.
Harstikke bedankt!

*edit:
heb ook dit filmpje gevonden van de yamahaf310
http://www.youtube.com/watch?v=wf5xAuBTQb0

En dit geluid vind ik dus niks, want hij speelt nu met zijn vingers, maar wedden dat zodra die een plectrum pakt (ik speel alleen maar met een plectrum) dat het heel metalig gaat klinken, deze hals is volgens mij ook iets smaller en ik vidn dit geluid dus niet echt wauw, ook al is die kerel heel positief.
Dat wilde ik er toch even bij vermelden omdat zo mijn verhaal misschien duidelijk wordt. Want met plectrum klinkt dit echt veel scheller.
Deze klinkt toch al wel veel beter dan wat ik in de winkel testte daar niet van

Misty
12 augustus 2009, 16:03
Feedback is een prachtige zaak ,alleen niet in utreg
te weinig aanbod en te sloom personeel
van de 10 gitaren op mijn lijstje waren er 4 aanwezig
maar ze staan wel in *het* boekje die ik krijg jaja
ik zei speel is wat even voor,gewoon om te horen
nou ik sla met mIJN NEUS nog betere akkoorden aan :seriousf:
zoek een ander winkel in utreg,of beter buiten utreg
veel succes

Mod edit : Spelfout en overbodig grof taalgebruik verwijderd, Misty, het is hier geen off topic, denk er even om, wil je?

ThePupD
12 augustus 2009, 17:02
Dat de winkel niet zo wauw is geloof ik nu wel ja. maar het gaat mij meer om welke gitaar ik nou wil, of welk merk of wat... daar hoop ik wat hulp in te vinden. Wil zaterdag naar rock palace den haag rijden. Stuk rijden met de auto maar hoop daar wel de juiste dingen te vinden.

Sta open voor tips/suggesties

remmiedepemmie
12 augustus 2009, 17:14
Specificaties en reviews zijn niet zaligmakend. Het is een goed punt om mee te beginnen, maar uiteindelijk ben jij degene die moet bepalen wat goed voor jou is. (Dit zeg ik wel vaker).

Bespeel in winkels meerdere gitaren, ook duurdere. Net zolang tot je er een vindt die je aanstaat. En dan is het zoeken naar een gitaar met dezelfde eigenschappen (of die iig dichtbij komt) wat past in jouw budget. Hou er rekening mee dat dat eventueel niet mogelijk is, immers, een nieuwe auto die van 0 - 100 gaat binnen 4 seconden onder de 8000 euro vind je ook niet. (Van een cliff afduiken telt niet!)

Zelf heb ik een Godin 5th Avenue, een Archtop, waar ik toevallig tegen aanliep dankzij een forumlid. Die heeft het geluid die ik al langer zocht, maar niet kon vinden.

Succes met je zoektocht!

LaurentB
12 augustus 2009, 18:29
Hmm, merkwaardig; geluidskwalitatief hoor ik toch niet zoveel verschil tussen wat jij geweldig en heel slecht vindt. Ik hoor wel verschil, maar niet veel beter of slechter.

Staalsnarige gitaren hebben wel veel hoog, inderdaad. Ik zou in elk geval dan een dreadnought model zoeken, als ik jouw was, die klinken i.h.a. wat zwaarder.

Ik vind het wel heel goed dat je een duidelijk oordeel hebt over wat je mooi vindt en wat niet, je luistert in elk geval goed voordat je iets koopt.

Zoek gewoon eens stevig door; jouw oren zullen je meer vertellen in dertig seconden dan wij hier in vele pagina's kunnen.

En onder de 100 euro hoef je ook inderdaad niet zoveel te verwachten, probeer ook eens de duurdere en concludeer wellicht dat je gewoon nog even door moet sparen.

P.S.: juist die Seagulls hebben ook een wat warmer geluid, door het bovenblad van ceder.

ThePupD
12 augustus 2009, 18:59
Hmm, merkwaardig; geluidskwalitatief hoor ik toch niet zoveel verschil tussen wat jij geweldig en heel slecht vindt. Ik hoor wel verschil, maar niet veel beter of slechter.

Staalsnarige gitaren hebben wel veel hoog, inderdaad. Ik zou in elk geval dan een dreadnought model zoeken, als ik jouw was, die klinken i.h.a. wat zwaarder.

Ik vind het wel heel goed dat je een duidelijk oordeel hebt over wat je mooi vindt en wat niet, je luistert in elk geval goed voordat je iets koopt.

Zoek gewoon eens stevig door; jouw oren zullen je meer vertellen in dertig seconden dan wij hier in vele pagina's kunnen.

En onder de 100 euro hoef je ook inderdaad niet zoveel te verwachten, probeer ook eens de duurdere en concludeer wellicht dat je gewoon nog even door moet sparen.

P.S.: juist die Seagulls hebben ook een wat warmer geluid, door het bovenblad van ceder.

Dankje voor je reactie.
Ik zal idd zelf moeten luisteren, ik vond het alleen jammer dat ik in de winkel vandaag niet veel heb kunnen horen. Na 2 onder de 100 gitaren heb ik niks meer gehoord omdat de verkoper er dus niet meer was.

Ligt het nou aan mij of heeft die Yamaha een veeeel dunnere hals dan een washburn? Omdat hij met zijn vingers speelt klinkt het prima (in de winkel klonk het met mijn vingers niet heel lelijk) maar ik speel enkel met plectrum. Dus niks elektrisch of metalige sound. Maar lekker warm met dikkere snaren. Dit is misschien niet de professionele benaming maar beter kan ik het niet verwoorden. Die washburn lijkt me veel breder en heeft een warme sound. Ik stond echt versteld vandaag van hoe dun de hals was. Oke mijn spaanse gitaar nu heeft een 5 cm hals (fret?) aan de bovenkant. maar van die fender was het echt maar 3,5 cm ofzo.

Ook andere gitaren die er hingen (van 1000 euro) hadden zo'n dunne hals, tenminste die yamaha's die er hingen. Terwijl ik op youtube etc en fora ook genoeg met bredere hals zie. Maar op een plaatje van internet is het moeilijk kijken. Mahja den haag is wel dik uur rijden en uur terug. (ben nu in bilthoven bij utrecht) voor iemand die tip heeft.

Ik weet het nu echt niet meer, raak in de war. want ikw eet zzeker dat niet elke gitaar met stalen snaren zo klinkt omdat ik maandenlang op gitaar huisgenootje speelde, maar dat was een goedkope en weet het merk niet.
Dus beetje in de war... en wil ook niet helemaal naar den haag rijden voor niks, m'n gitaarkennis is beperkt dus weet niet echt hoe ik t beter kan beschrijven

Portel
12 augustus 2009, 19:17
Misschien kun je ergens een Crafter vinden voor onder de 200 euro.
Mijn Crafter D6/N was 199 euro bij Dirk Witte, Amsterdam, vorig jaar.

Crafter vind ik echt een goed merk. De hals is niet zo breed, maar wel vrij dik. Dat geef best een warme klank.
Misschien kun je, als je een gitaar koopt die je wat 'metalig' vindt klinken er een ander setje snaren opzetten. Phosphor Bronze, 20/80 bronze ofzo.

Als je budget max. 200 euro is, kun je ook in de winkel vragen om gitaren tussen de 100 en 200 euro.
Die zijn meestal al veel beter dan gitaren onder de 100 euro.

jplm
12 augustus 2009, 19:26
Oke mijn spaanse gitaar nu heeft een 5 cm hals (fret?) aan de bovenkant. maar van die fender was het echt maar 3,5 cm ofzo.

Terwijl ik op youtube etc en fora ook genoeg met bredere hals zie.

Het is niet persoonlijk bedoeld, maar ik geef het op.

Dus even als een soort toegift, nog één keer: je hebt dus 43 mm en 45 mm halzen (even héél algemeen gesteld), en dat verschil kun je wel goed voelen, maar vaak niet eens goed zien, ook al zouden er twee gitaren naast elkaar hangen. Ik bedoel maar, jij hebt het steeds maar over dat youtube, welnu; ten eerste, het geluid van een youtube filmpje komt door je computerspeakertjes, dus je hoort daar geen gitaar, maar je speakers (tenminste, je kunt op basis daarvan géén gitaren onderling beoordelen, ik in elk geval niet), en stellen dat een gitaar op een youtube-filmpje een brede topkam heeft is helemaal tamelijk onzinnig, dat is simpelweg niet te zien, niet als je in het echt iemand ziet optreden, en ook niet op een filmpje.

Groet, Jan.

--=HANS=--
12 augustus 2009, 20:39
Klopt het dat je in de buurt van Utrecht woont? Zoja, even de andere kant op rijden naar Amersfoort, is stukje dichterbij en daar zit Kees Dee en die heeft echt een enorme collectie akoestische gitaren in de kelder. Alles van spotgoedkoop tot high end R. Taylor gitaren van rond de € 9.000,- en dus ook in alle soorten en maten qua hals breedtes. Ik denk dat je je zoektocht naar een nieuw instrument op een andere manier moet aanpakken. Het is geen MP3 speler die je op grond van een aantal functies uitzoekt.
Dat schelle geluid is overigens wel herkenbaar. In veel muziekzaken waar je gewoon in de zaak zelf een gitaar test is de akoestiek niet fantastisch.Grote ruimte met veel achtergrondgeluid. Een deel van het geluid gaat verloren en je hoort voornamelijk de hoge tonen, zeker bij budget gitaren. De kwaliteit van je eigen spel speelt daar natuurlijk ook een grote rol in. Als je gewend bent aan de akoestiek van een kleine studentenkamer dan komt het geluid heel anders over.
Dus, op naar een goede speciaalzaak en daar lekker van alles gaan proberen. Pak voor de grap ook eens een gitaar die ruim boven je budget valt, dan zie je namelijk hoe groot, of misschien wel klein, het verschil is in jou beleving.

Succes ermee!

ThePupD
12 augustus 2009, 22:09
Het is niet persoonlijk bedoeld, maar ik geef het op.

Dus even als een soort toegift, nog één keer: je hebt dus 43 mm en 45 mm halzen (even héél algemeen gesteld), en dat verschil kun je wel goed voelen, maar vaak niet eens goed zien, ook al zouden er twee gitaren naast elkaar hangen. Ik bedoel maar, jij hebt het steeds maar over dat youtube, welnu; ten eerste, het geluid van een youtube filmpje komt door je computerspeakertjes, dus je hoort daar geen gitaar, maar je speakers (tenminste, je kunt op basis daarvan géén gitaren onderling beoordelen, ik in elk geval niet), en stellen dat een gitaar op een youtube-filmpje een brede topkam heeft is helemaal tamelijk onzinnig, dat is simpelweg niet te zien, niet als je in het echt iemand ziet optreden, en ook niet op een filmpje.

Groet, Jan.

Hallo Jan,

Excuses voor mijn "onnozelheid"... soms haal ik wat dingen door elkaar.
Ik weet dat het geluid anders kan dan wat ik vandaag heb gehoord, omdat zoals ik al vermelde een ik een huisgenoot heb met een western gitaar en zijn gitaar klonk heeel anders en had een brede hals (niet 5 cm maar ook niet de max 4 cm die ik vandaag in mn handen had) wat vooral het verschil was dat gitaren van vandaag van heel smal naar breder liepen en dat ik liever een gitaar heb die "evenrediger" verloopt. Het geluid van youtube is natuurlijk anders en ik snap dat dit niet het echte geluid is, maar ik hoor wel t verschil tussen 2 totaal andere geluid, van schel naar warm. Maar idd ik snap dat youtube dit youtube dat niet heel duidelijk is. Nogmaals dank voor je uitleg (maar dat was me in de andere thread al duidelijk dat een western dus smaller was)

ThePupD
12 augustus 2009, 22:11
Klopt het dat je in de buurt van Utrecht woont? Zoja, even de andere kant op rijden naar Amersfoort, is stukje dichterbij en daar zit Kees Dee en die heeft echt een enorme collectie akoestische gitaren in de kelder. Alles van spotgoedkoop tot high end R. Taylor gitaren van rond de € 9.000,- en dus ook in alle soorten en maten qua hals breedtes. Ik denk dat je je zoektocht naar een nieuw instrument op een andere manier moet aanpakken. Het is geen MP3 speler die je op grond van een aantal functies uitzoekt.
Dat schelle geluid is overigens wel herkenbaar. In veel muziekzaken waar je gewoon in de zaak zelf een gitaar test is de akoestiek niet fantastisch.Grote ruimte met veel achtergrondgeluid. Een deel van het geluid gaat verloren en je hoort voornamelijk de hoge tonen, zeker bij budget gitaren. De kwaliteit van je eigen spel speelt daar natuurlijk ook een grote rol in. Als je gewend bent aan de akoestiek van een kleine studentenkamer dan komt het geluid heel anders over.
Dus, op naar een goede speciaalzaak en daar lekker van alles gaan proberen. Pak voor de grap ook eens een gitaar die ruim boven je budget valt, dan zie je namelijk hoe groot, of misschien wel klein, het verschil is in jou beleving.

Succes ermee!

Bedankt voor de tips. Zal deze zeker meenemen. En amersfoort is dichterbij (een flink stuk dichterbij idd) dus anders daar maar even een kijkje nemen.
Ik zie alleen wel op de site van Kees Dee dat hij alleen maar "dure" gitaren heeft; de goedkoopste acoustische western is 225 euro, en daarna vooral 300 euro plus gitaren. Dus echt iets tot 200 euro staat uberhaubt niet op zijn site...


Verder lees ik veel redelijk goede recensies over de Cort Earth 100... deze kan ik tweedehands redelijk goedkoop krijgen (140)
Natuurlijk kan ik niet afgaan op de internetgeluiden ervan... maar zou dit geen mooie gitaar voor mij zijn... nieuw kost die rond de 250-300 en hij is in goede staat. Weet iemand of dit een goede gitaar is (of de sound wat voor mij is moet ik idd wel zelf ondervinden dan)

Muzieknono
13 augustus 2009, 07:20
Cort earth is een prima gitaar met als ik me niet vergis een iets bredere hals, 45mm.
Het geluid is lekker vol en warm, althans toen ik er een maandje geleden op speelde wel.
Succes.
Mvgr. Dirk Jan :B

ThePupD
13 augustus 2009, 10:24
Cort earth is een prima gitaar met als ik me niet vergis een iets bredere hals, 45mm.
Het geluid is lekker vol en warm, althans toen ik er een maandje geleden op speelde wel.
Succes.
Mvgr. Dirk Jan :B

Bedankt Dirk Jan, klopt idd die 45 mm, voor mij een voordeel.
Ik heb zo'n beetje alle reviews er over gelezen, het enige wat ik negatief las is dat iemand zei dat het moeilijk is de akkoorden in te drukken, ik heb wel gemerkt dat dit per gitaar kan uitmaken. Weet niet of dat komt door mijn onervarenheid, maar ik kon op 1 gitaar waar ik ooit op speelde totaal niet de snaren op de eerste fret (weet niet zkeer of ik dat goed zeg, zeg maar de eerste rij snaren) amper indrukken bij akkoorden. Me vingers deden ongelofelijk pijn en kreeg ze niet helemaal door gedrukt dus geen goed geluid. Is wel de enige gitaar geweest waarbij ik dat had want heb flink wat eelt op mn vingers nu. maar dat verschilt dus wel blijkbaar per gitaar...

Het is toch niet zo dat die gitaar daarom bekend staat ofzo? lijkt me sterk maar ik merk dat ik dus niet lekker kan spelen als ik veel moeite moet doen met "indrukken" ... onervarenheid ofzo, of een ongelofelijke aansteller hehe

(maar nee het was echt niet te doen)

Muzieknono
13 augustus 2009, 10:51
Dat pakken van akkoorden is een kwestie van de gitaar laten afstellen, is niet zoveel werk en kan gewoon bij iedere goede gitaarspeciaalzaak gedaan worden, met een beetje mazzel kost het je niets en anders zal het 10 - 20 euries kosten.
Mvgr. Dirk Jan :B

Portel
13 augustus 2009, 23:29
Dat pakken van akkoorden is een kwestie van de gitaar laten afstellen, is niet zoveel werk en kan gewoon bij iedere goede gitaarspeciaalzaak gedaan worden, met een beetje mazzel kost het je niets en anders zal het 10 - 20 euries kosten.
Mvgr. Dirk Jan :B

Of bij een handige buurman/kennis,
Die doen het vaak voor niets (Ik bedoel: gratis)

Muzieknono
14 augustus 2009, 07:40
Tja, moet je maar net zo iemand bij je in de buurt hebben wonen, ik heb het mezelf aangeleerd, maar niet iedereen is even handig en ik kan me voorstellen dat een beginnende gitaarspeler er helemaal huiverig voor is om het zelf te doen.
Mvgr. Dirk Jan :B

ThePupD
14 augustus 2009, 10:38
Tja, moet je maar net zo iemand bij je in de buurt hebben wonen, ik heb het mezelf aangeleerd, maar niet iedereen is even handig en ik kan me voorstellen dat een beginnende gitaarspeler er helemaal huiverig voor is om het zelf te doen.
Mvgr. Dirk Jan :B



Klopt! maar ik heb m'n keuze gemaakt en ga vanavond ernaar kijken en als ie bevalt kopen. Zal dan even wat foto's neerzetten of iets dergelijks. Misschien wel leuk:)

LaurentB
14 augustus 2009, 11:28
Klopt! maar ik heb m'n keuze gemaakt en ga vanavond ernaar kijken en als ie bevalt kopen. Zal dan even wat foto's neerzetten of iets dergelijks. Misschien wel leuk:)

Misschien wel leuk? Misschien wel leuk? DAT IS JE GERADEN!

g.kopf
14 augustus 2009, 15:33
Tanglewood! Niet duur en klinkt beter dan andere in die prijsklasse. Dat is tenminste mijn ervaring. Als er eentje hangt in de winkel zou ik hem zeker even pakken en uitproberen.

ThePupD
14 augustus 2009, 21:42
Ja oke maar ik heb al besloten... en net de gitaar opgehaald.
heel erg blij mee, lekker geluid, even wennen maar klinkt goed en is al helemaal goed afgesteld dus dat scheelt.

Top geluid (voor mij dan)... binnenkort foto's:gitarist:

Portel
14 augustus 2009, 22:28
Tja, moet je maar net zo iemand bij je in de buurt hebben wonen, ik heb het mezelf aangeleerd, maar niet iedereen is even handig en ik kan me voorstellen dat een beginnende gitaarspeler er helemaal huiverig voor is om het zelf te doen.
Mvgr. Dirk Jan :B

Dat is ook weer zo. De achterbuurman van mijn overbuurman is toevallig handig :-)

ThePupD
15 augustus 2009, 13:35
Misschien off topic, maar omdat ik toch al zulk fijn advies heb gekregen. Ik wil een gitaartas kopen voor op mijn rug, maar mijn vrg is, is zo'n tas universeel. Ik heb al gezien dat een elektrische gitaar een andere tas heeft maar ik kan met elke acoustische gitaartas mijn western gitaar kwijt? toch even voor de zekerheid weten ivm online bestellen.


ps: gitaar bevalt lekkerrrrr... heeeerlijk om op te spelen na paar maanden op goedkoop spaans ding te hebben gespeeld. Heerlukkkk

Muzieknono
15 augustus 2009, 16:29
Dus toch de Cort aangeschaft naar ik aanneem???, goede keuze, heb er vandaag in de gitaarzaak ook nog even op gespeeld.
Je moet even je gitaar meenemen als je een tas gaat kopen, tassen voor klassieke gitaren zijn kleiner en in een tas voor een dread past volgens mij ook de flinke kast van de cort niet.
Mvgr. Dirk Jan :B
PS, ik heb je even een pm. gestuurd.

ThePupD
16 augustus 2009, 10:28
Ja idd die gekocht.
Ik heb de Cort Earth 100 genomen. Heerlijke sound, en hij is al verlaagd (of hoe je dat ook zegt) dat die wat zwaarder en warmer klinkt. Echt een super geluid en voor mij echt top om op te spelen. Voor een relatief lage prijs (voor mij dan) heb ik echt een top gitaar die zowel hoorbaar als voelbaar zo veel beter is dan die butt fender van 99,- die de verkoper mij wilde verkopen. (maarja deze is dan ook 150 euro duurder)

LaurentB
16 augustus 2009, 10:30
Ha, gefeliciteerd! En hoe staat het nou met die foto's?

ThePupD
16 augustus 2009, 10:33
Ha, gefeliciteerd! En hoe staat het nou met die foto's?

Hehee jaa je hebt gelijk. Ik ben daar te lui voor want ben de hele dag aan t spelen! Zal toch snel even wat foto's nemen om m'n schatje te laten zien:lovelove:



Toch nog even een informatief vrgje, als ik het hier goed heb gelezen past niet elke gitaar in elke gitaartas. Ik kan de gitaar wel meenemen naar de winkel maar als ik m online bestel is t goedkoper (plus dat ik anders met mn gitaar in mn handen door de stad moet lopen)

Kan ik er niet vanuit gaan dat een western gitaar in dezelfde tas past als waar een andere westerngitaar in heeft gezeten? want het zal misschien een cm verschillen als k t goed lees. Of heb ik dat fout? (want online vind ik t veel makkelijker, plus dat ik m z.s.m. moet hebben omdat ik m moet gaan vervoeren.

rijsberman
16 augustus 2009, 11:36
Niet iedere gitaar past in elke tas, maar dit is een dreadnought-model, als je daar een tas voor kiest, moet 't goed gaan.

ThePupD
16 augustus 2009, 15:23
Ok dank.

Ik heb er net 1 besteld, dus we zien t wel.

foto's komen eraan.. maar eerst: :noob::punk:

Muzieknono
16 augustus 2009, 19:03
Gefeliciteerd en dat je er maar veel plezier aan mag beleven.
Mvgr. Dirk Jan :B

Chocola
17 augustus 2009, 01:01
Foto's! :cheerup::cheerup::cheerup:

LaurentB
19 augustus 2009, 09:33
Ja, ik wou net zeggen, nou niet denken dat je hiermee wegkomt zonder foto's hè?