PDA

View Full Version : Basgitaar distortion



Chapzz
11 augustus 2009, 22:46
Eey,

Ik zoek vooir mijn metal-band een distortion die een superranzige sound maakt. Maar hij moet ook strak blijven. Ik heb er nu een van glx staan voor het randje, maar als ik die ook zou gebruiken voor de ranzige sound wordt het een brij van hier tot morgen.

Suggesties zijn welkom.

Greetz, Chapzz

arcane
11 augustus 2009, 23:03
ashdown lomenzo hyperdrive

caliban
11 augustus 2009, 23:08
Wat bedoel je juist met ranzig? Je kan misschien een voorbeeldje geven van een band die je gewenste sound heeft.
(Ranzig doet me persoonlijk denken aan een QOTSA-sound of zo.)

JER00N
11 augustus 2009, 23:26
Russische big muff?

bastiaanvanbeek
12 augustus 2009, 10:15
Russische big muff?

die is gewoon bruut. zon vet geluid krijg je uit dat ding. onze bassist gebruikt m ook en er komt echt n suppervet geluid uit, beetje te vergelijken met het distortion geluid van de bassist van Muse. maar voor metal zal die ook wel geschikt zijn.

interessander
12 augustus 2009, 11:53
De Little Big Muff klinkt ook leuk op bas. De smerigste bassfuzz die ik ooit heb gehoord was een vol open gedraaide Ibanez Fat Cat (denk mortician) een zoom 1010 was een goede tweede...

HaroldA
12 augustus 2009, 12:11
Onze bassist heeft een Sansamp Bass Driver DI voor het vieze buizen randje en hij is aan het sparen voor een MXR El Grande bass fuzz voor het "natte scheten" geluid. ;)

Chapzz
12 augustus 2009, 12:46
Bedankt voor de reacties.

Met superranzig bedoel ik de hoeveelheid distortion die in Gasoline van Audioslave wordt gebruikt met een beetje extra.

arcane
12 augustus 2009, 13:58
Dan blijf ik bij de Ashdown Lomenzo Hyperdrive.

Gitaar4LifeDude
12 augustus 2009, 14:37
Bassist van mijn band is zeer tevreden met zijn ebs valvedrive, dat ding kan echt alles dus ranzige metal lijkt me ook geen probleem.
Het is wel 'n duur apparaat.

Negative K3 fan
12 augustus 2009, 19:49
ik heb ooit eens met bas over een univox superfuzz clone gespeeld (octave fuzz) en dat was echt heel smerig :)