PDA

View Full Version : decal plakken



gertgert
11 augustus 2009, 19:13
als ik een waterslide decal wil aanbrengen,
doe ik het dan het beste op het hout, alvorens er over heen te lakken,
of bevestig ik 'm op de eerste laklaag?

JurjenYarr
11 augustus 2009, 19:29
volgens mij maakt het niet zoveel uit, als je er maar overheen lakt om hem te beschermen toch?

oigun
11 augustus 2009, 19:55
Niet op het kale hout plakken dan blijft het doorzichtige gedeelte van de decal zichtbaar. Na twee lagen ofzo de decal plakken en dan net zo lang aflakken totdat er geen niveauverschil meer zichtbaar is. Fender plakte decals na het lakken dat kan ook nog.

aaronstonebeat
11 augustus 2009, 20:00
Sommig hout heeft ook meer dan ander de neiging overeind te gaan staan als het nat wordt; schuren om dat weer glad te krijgen als de decal er al zit, gaat vast geen succes worden :D

oigun
11 augustus 2009, 20:11
Sommig hout heeft ook meer dan ander de neiging overeind te gaan staan als het nat wordt; schuren om dat weer glad te krijgen als de decal er al zit, gaat vast geen succes worden :D

Daarom kun je voor de laatste keer schuren ook het hout wat vochtig maken zodat de vezels gaan staan,hierna nog een keer licht schuren en dan pas lakken. Dan krijg je een gladder resultaat en heb je minder schuurwerk en laklagen nodig.

Chroxy
15 augustus 2009, 03:15
even enigssinds offtopic..

ik wil een zelf een fender-decal maken.. en had vroeger een mooie site met fender logo's (telecaster/strat).. kent iemand die site nog?

snaarplukker
15 augustus 2009, 10:40
Hierzo (http://www.brandsoftheworld.com/), typ Fender in het venster en je krijgt de Fenderlogo's in eps formaat.