PDA

View Full Version : Probleem met snaren



zheaven
11 augustus 2009, 17:45
Beste leden,

Ik heb een probleem.
Ik heb onlangs een nieuw topic aangemaakt over een nieuwe gitaar (Ibanez Artcore AS73), misschien heb je hem gezien.. Misschien ook niet..

In dit topic vroeg ik ook welke snaren jullie mij aan zouden raden voor blues/rock & roll. Mij werd aanbevolen .011. Gehoorzaam jullie raad opvolgend heb ik die snaren dus gekocht ;), maar nu ik ze er op probeer te zetten blijkt dat de 'lage E-snaar' niet/nauwelijks in de brug past en niet in het geultje in de topkam.

Mijn vraag dus of jullie tips/complete oplossingen hebben.
Meteen een nieuwe brug+topkam aanschaffen en (hopelijk met weinig gedoe) die er op zetten of (bijv.) het geultje wijder vijlen (geen idee of dit problemen oplevert)?

Alvast hartelijk bedankt,
Tom

Farether
11 augustus 2009, 17:49
Ik zou het geultje gewoon ff bijvijlen.
het enige 'probleem' wat zou kunnen optreden is dat je je gitaar even opnieuw moet (laten) afstellen

zheaven
11 augustus 2009, 18:16
Ik zou het geultje gewoon ff bijvijlen.
het enige 'probleem' wat zou kunnen optreden is dat je je gitaar even opnieuw moet (laten) afstellen

Bedankt voor je reactie,

Liggen de dunnere snaren die ik eventueel later wil gebruiken er dan niet te ruim in?

aaronstonebeat
11 augustus 2009, 19:50
Ik gebruik een setje voelermaten waaraan ik tandjes heb gedremeld om topkammen in te vijlen (en ik weet dat ik niet de enige ben). Helaas kan smaller vijlen niet; althans, je kunt wel de slots opvullen met secondenlijm en opnieuw slots vijlen als die hard is geworden. Werkt verbluffend goed.