PDA

View Full Version : Strat Pick Up



EGH
11 augustus 2009, 17:26
Ik ben op zoek naar een humbucker in singlecoil formaat voor in mijn LC Strat. Eerst was mijn oog gevallen op de GFS lil killer, maar aangezien de reacties gemengd waren (sommigen vonden ze erg goed, anderen weer compleet bagger), en ik het toch net wat teveel geld vind voor een 'gok' (pick ups zelf zijn inderdaad 'maar' $25, maar er komt nog $11 bij voor het verzenden en sommige mensen moesten ook nog import belasting betalen ondanks dat op het pakketje 'replacement parts' stond). Komt dus nog op een bedrag uit wat voor mij niet echt meer de gok waard is, zeker aangezien een 2e hands Seymour Duncan denk ik maar weinig af zit van dat bedrag. Misschien kan ik beter hier in NL een tweedehands SD element proberen te scoren?

Zo had ik de Seymour Duncan JB Jr. gezien op enkele geluidsfragmentjes op youtube en het geluid dat er uit kwam was ik erg over te spreken.

Maar aangezien ik nieuw ben in het wereldje der humbuckers in singlecoil formaat, kan ik misschien wel beter voor een heel ander element gaan? Ik wil er vooral een erg goed 'Van Halen' geluid mee kunnen krijgen. Verder wil ik er graag gewoon goed wat rock ed mee weg kunnen werken, zodat ik niet steeds van gitaar hoef te wisselen bij elk nummer.

Wat kunnen jullie mij aanraden? En wat is een goede prijs voor een dergelijk tweedehands Seymour Duncan element? Iemand die er toevallig nog eentje heeft liggen?

EGH
11 augustus 2009, 20:49
Meer dan 25 keer bekeken maar niemand die antwoord? Niemand die me kan helpen? :dontgeti:

rocker_71
11 augustus 2009, 21:39
Nou nou, zo snel gaat het niet. ;)

SD hot rails should do the trick...










... en toevallig heb ik die thuis werkloos liggen. :cheerup:

(bij interesse, stuur maar een PM)

EGH
11 augustus 2009, 22:10
Hehe, sorry. Geduld is nooit mijn sterkste kan geweest :sssh:

Bedankt voor je aanbod, maar op youtube heb ik wat demo's gezien, en ik vond ik ze meer neigen naar metal en daar was ik toch niet echt naar op zoek. Maar is die JB Jr. een beetje geschikt voor wat ik zoek (Zie openingspost)? En wat is een goede prijs (als koper ;) )voor zoiets tweedehands (nieuwprijs = €75) ?

Nog iets, ik weet dat Alnico pups hun magnetisme (gedeeltelijk) verliezen als de gitaar vlakbij de versterker wordt geplaatst, maar worden 'gewone' elementen ook minder na verloop van tijd?

j3r03n
11 augustus 2009, 22:50
Ik heb de SD JB Jr. in de brug van mijn Fender Jaguar, maar hij is eigenlijk meer voor Stratocasters gemaakt heb ik het idee (stringspacing en grootte). Qua sound is het erg open en organisch, zeker niet strak of metal-geörienteerd. Ik heb echter nooit de vergelijking met andere mini-humbuckers kunnen maken.

pasqual
11 augustus 2009, 22:57
je kan niet zomaar zeggen dat het ene element neigt naar metal en het andere niet; het heeft ook veel met je settings te maken en hoe je speelt. dus zo gek is rocker_71 zijn suggestie nog niet. je bent namelijk niet verplicht om alle gain er in te draaien.;)

groeten Pasqual.

snaarplukker
12 augustus 2009, 01:27
Meer dan 25 keer bekeken maar niemand die antwoord? Niemand die me kan helpen? :dontgeti:

Tja, ik heb er een set GFS lilkillers inzitten van € 55,-- en ben er best tevreden over.;)
BTW. Als je slechts één lilkiller koopt betaal je er totaal € 25,50 voor. De pickup kost je € 17,75 en is dus vrij van invoer.

geert1976
12 augustus 2009, 01:51
hmm voor Van Halen geluid, zit ik eerder aan Dimarzio's te denken.

Vind de SD eigenlijk iets te schril klinken, Dimarzio's hebben voor mijn gevoel meer een evenrediger voller geluid, maaruhh dit is mijn ervaring afgaande van de Dimarzio die in mijn Aupperlee Mockingbird is geplaatst.

De SD heeft er bij mij maar een weekje in volgehouden

Rooker
12 augustus 2009, 03:07
Ja,, ik zeg ook Dimarzio (Tone Zone). Heb ze zelf in me gitaar en ze hebbe een goede output en een compacte toon die ook super bij elkaar blijft bij heel veel gain. Het is een soort van helderdere toon in tegenstelling met veel hum's die vaak een wat donkerder gelluid geven. Het is geen spam hoor want ik heb ze niet te koop:hippie:.

belfrink
12 augustus 2009, 11:45
Ja,, ik zeg ook Dimarzio (Tone Zone). Heb ze zelf in me gitaar en ze hebbe een goede output en een compacte toon die ook super bij elkaar blijft bij heel veel gain. Het is een soort van helderdere toon in tegenstelling met veel hum's die vaak een wat donkerder gelluid geven. Het is geen spam hoor want ik heb ze niet te koop:hippie:.

Klopt :)

Ik heb ook 2 Tone Zones in mn RG750 zitten en het geluid blijft altijd strak met veel punch, en toch genoeg output voor veel verschillende stijlen.

EGH
12 augustus 2009, 15:28
Klik (http://www.youtube.com/watch?v=J8RNIugpjZs) Hierdoor kwam ik uit bij de JB Jr. Van halen (achtige) stuk klonk erg goed vond ik. Ook hier Klik (http://www.youtube.com/watch?v=dcMo0JW7wI8) (vanaf 1:25 ofzo) vond ik de JB Jr. erg lekker klinken. Daardoor kwam ik daar op uit, maar misschien is er nog wel iets veel beters? En wat betaal je nu eigenlijk voor zo'n element 2e hands? Is wel handig als ik alle marktplaatsen ed af ga speuren om eerst te weten wat de juiste prijs is ;) .

EGH
12 augustus 2009, 21:41
Kan een Seymour Duncan JB Jr kopen voor €40 inclusief verzendkosten. Is dat een beetje een goede prijs?

Shaggy
12 augustus 2009, 22:00
Ik was zelf een tijdje aan het gassen op de duckbuckers van sd, gas is in sluimermode overgegaan. Kwestie van tijd voor ik die kwaakgehalte in mijn plank wil hebben.