PDA

View Full Version : wat nu?



lindstrom
11 augustus 2009, 15:47
stel je hebt een delay en een chorus pedaal. beide hebben ze een stereo output maaaaar beide ook maar 1 input. betekend dit dat er een keuze gemaakt moet worden welke stereo gebruikt wordt puur om het feit dat je een stereo signaal niet in een mono input kan doen?

zou mooi zijn als de delay een stereo input zou hebben.

het gaat hier op Ibanez pedalen.

Sinner
11 augustus 2009, 21:07
Volgens mij heb je gewoon pech, dat is waarom nieuwere delay en choruspedalen ook een stereo in hebben, bijv. nova delay, line6 tonecore pedalen etc.

Keuzes, keuzes ...:)

lindstrom
12 augustus 2009, 08:46
Tjah... dan gaat de chorus maar weer weg :P

WillemdaGuide
12 augustus 2009, 08:54
Is zijn die pedalen overigens "true stereo" of hebben ze een wet en een dry output?

lindstrom
12 augustus 2009, 08:57
uuhhmm, als ik goed begrijp wat je nu vraagt zijn ze true stereo

Bram+
12 augustus 2009, 08:57
Of je koopt er een tweede delay bij, kun je zelfs quadrafonische geluidseffecten veroorzaken :D

Je hoeft sowieso de delay en/of de chorus niet in stereo te gebruiken natuurlijk, als je niet van plan bent om iedere keer twee versterkers o.i.d. mee te zeulen, heeft het ook weinig zin.

lindstrom
12 augustus 2009, 09:07
gast, je brengt me op geniale ideeën!!!!! ik ga binnenkort het eea opnemen, leuke surround effects maken is dan best te doen!!!

een stereo chorus over 2 stereo delay pedalen en dan de 4 signalen elk naar een ander spoor maar hoe converteer ik die dan weer naar surround.....

hmmm. nog even iets om over na te denken :S