PDA

View Full Version : 2 Tonig effectpedaal, hoe heet het?



}{Metalmaster}{
10 augustus 2009, 23:55
Ey mensen,

Ik was gister bij een concert van Obscura, Atheïst en Gnostic, super vet gehad, en gelijk ook ff opgelet wat die gitaristen van Obscura hadden. Ze hadden een effect waarbij als je 1 noot speelt, hij 2 tonig klinkt, alsof 2 gitaren spelen waarvan de ander de 2e stem. Hoe heet dit effect, ik heb dit hard nodig voor mijn band.

Greetz Wieger

robert-gitarist
11 augustus 2009, 00:03
Ik denk dat je dan een Harmonizer/pitchshifter of octaver hebt gehoord ;)

JER00N
11 augustus 2009, 00:32
Zal idd een harmonizer zijn, o.a. de Boss GT10 heeft er een en oudere versies geloof ik ook wel. Ik geloof dat ze los ook wel te koop zijn.

Nitefly7
11 augustus 2009, 04:56
Ey mensen,

Ik was gister bij een concert van Obscura, Atheïst en Gnostic, super vet gehad, en gelijk ook ff opgelet wat die gitaristen van Obscura hadden. Ze hadden een effect waarbij als je 1 noot speelt, hij 2 tonig klinkt, alsof 2 gitaren spelen waarvan de ander de 2e stem. Hoe heet dit effect, ik heb dit hard nodig voor mijn band.

Greetz Wieger
inderdaad, pitch shifter/harmonizer (bij Pitch shifter kies je het inteval/toonsafstand, bij harmonizer (of 'intelligent pitch shifter') kies je de toonsoort/toonladder..

effecten:
'budget' (pedaal, maar errug goed)
Boss PS-5
vaak aangeboden op GM/MP, maar het is een alles-in-1 pedaal; soort chorus/harmonizer/pitch shifter/whammy/tremolo arm..

andere opties:
Eventide Pitchfactor
Pitch shifters in G-major/G-Force/Eventide Eclipse..

}{Metalmaster}{
11 augustus 2009, 09:06
Dankje mensen! Erg tof, deze gaat naast mijn zootje erbij komen hoor!

Greetz

rocker_71
11 augustus 2009, 11:35
Kan ook een Octavia zijn. Dan krijg je een toon van een octaaf hoger (of lager) erbij.
Is eigenlijk een vorm van een pitch shifter.

interessander
11 augustus 2009, 11:40
Obscura kennende zal het wel een pitch shifter zijn. Veel multi-effects hebben deze optie ook maar de tracking is niet altijd super.

Andere (rack) opties: Digitech IPS-33(B) en de Ibanez Harmonics/Delay serie. (HD-1000/HD-1500)

Bram+
11 augustus 2009, 11:43
En voor nog meer harmonische geschiftheid een EHX HOG (http://www.ehx.com/products/hog)!

interessander
12 augustus 2009, 09:43
En tweedehands: http://link.marktplaats.nl/271083682

the sure thing
12 augustus 2009, 11:52
'budget' (pedaal, maar errug goed)
Boss PS-5
vaak aangeboden op GM/MP, maar het is een alles-in-1 pedaal; soort chorus/harmonizer/pitch shifter/whammy/tremolo arm..

+1. Erg leuk en veelzijdig pedaal: goed voor uren (klooi)plezier!

}{Metalmaster}{
13 augustus 2009, 14:28
zo te zien is het de super shifter. Nice hoor! Bedankt voor jullie informatie!

RoelTM
13 augustus 2009, 17:22
effecten:
'budget' (pedaal, maar errug goed)
Boss PS-5
vaak aangeboden op GM/MP, maar het is een alles-in-1 pedaal; soort chorus/harmonizer/pitch shifter/whammy/tremolo arm..

http://www.youtube.com/watch?v=7J-AZ9C4l5A&fmt=18

Kan aan mij liggen, maar ik vind het nogal vals klinken... :dontgeti:

Serenity
13 augustus 2009, 20:40
Misschien harmonist, maar moet je wel goede hebben anders word je geluid echt verpest.