PDA

View Full Version : Nieuwe preamp: Egnater M4!



BeeJee
10 augustus 2009, 23:23
Hey mannen, sinds gisteren de trotse bezitter van een Egnater M4. Pre-loaded gekocht met de volgende modules: Twin, Bassman, SL en SL2. Even snel aangesloten op de poweramp van een oude Fender super60 rack-amp en damn! wat een lekkere sound al. Kan niet wachten om hem te horen op mijn Traveller, dat wordt nog veel meer smullen waarschijnlijk. Helaas staat mijn rack in de oefenruimte, dus ik moet nog ff geduld hebben.
Vooral de Bassman en de beide SL-modules klinken zooo vet en bruut. Bassman is instant Stones etc. De SL doet je meteen denken aan ACDC, oude Aerosmith, Led Zep, Jimi etc. en de SL2 heeft zoveel gain, pffff...:rockon: veel meer dan bijv. kanaal D van de Rover, wat tot nu toe mijn meest gainy sound was. Dit is echt een heel brute lead-module.
De Twin zou ik liever vervangen zien door een andere module, omdat ik verwacht voldoende uit de voeten te kunnen met kanaal A van de Rover. (de Vox-module bij voorkeur voor nog wat meer variatie in break-up/lichte gain sounds). De planning is om de M4 naast mijn Rover te gebruiken. Ik wil de Rover dus aanhouden voor clean en wat meer scooped gainsounds en de M4 voor de rest.
www.gtrgear.com (http://www.gtrgear.com) levert geen Egnater meer zag ik (damn!). Weet iemand of en waar er nog aan modules te komen is in Europa?

Liquid_Metal
10 augustus 2009, 23:37
Vet man, lijkt me (toch) wel een toffe amp.
Volgens mij zijn die modules enkel nog tweedehands te krijgen.

signsofzodiac
11 augustus 2009, 15:42
Dacht dat de Randall modules gewoon uitwisselbaar waren met de Egnater's. Wat ik er over gelezen heb maakt het tone- en quality-wise ook weinig uit tussen de twee. Egnater-gebruikers die Randall-modules gebruiken en vice versa. Er zijn intussen zo'n 20 Randall modules, dus keus zat.

BeeJee
11 augustus 2009, 17:07
Had inderdaad al ontdekt dat het Randall-systeem ook in het M4-chassis past. Jammer dat deze modules 1-kanaals zijn. Weet iemand hoe de Randall-modules zich verhouden tot de Egnater modules wbt. geluidskwaliteit?

ateng
11 augustus 2009, 17:28
Hey mannen, sinds gisteren de trotse bezitter van een Egnater M4. Pre-loaded gekocht met de volgende modules: Twin, Bassman, SL en SL2. Even snel aangesloten op de poweramp van een oude Fender super60 rack-amp en damn! wat een lekkere sound al. Kan niet wachten om hem te horen op mijn Traveller, dat wordt nog veel meer smullen waarschijnlijk. Helaas staat mijn rack in de oefenruimte, dus ik moet nog ff geduld hebben.
Vooral de Bassman en de beide SL-modules klinken zooo vet en bruut. Bassman is instant Stones etc. De SL doet je meteen denken aan ACDC, oude Aerosmith, Led Zep, Jimi etc. en de SL2 heeft zoveel gain, pffff...:rockon: veel meer dan bijv. kanaal D van de Rover, wat tot nu toe mijn meest gainy sound was. Dit is echt een heel brute lead-module.
De Twin zou ik liever vervangen zien door een andere module, omdat ik verwacht voldoende uit de voeten te kunnen met kanaal A van de Rover. (de Vox-module bij voorkeur voor nog wat meer variatie in break-up/lichte gain sounds). De planning is om de M4 naast mijn Rover te gebruiken. Ik wil de Rover dus aanhouden voor clean en wat meer scooped gainsounds en de M4 voor de rest.
www.gtrgear.com (http://www.gtrgear.com) levert geen Egnater meer zag ik (damn!). Weet iemand of en waar er nog aan modules te komen is in Europa?

Heeee gaaf man! Ik zag m al staan op gitaarmarkt en twijfelde nog maar jij heb m dus. Ik vind m geweldig en vooral de Vox module klinkt echt gaaf.

Baco
11 augustus 2009, 20:34
Jammer dat deze modules 1-kanaals zijn

Hmm, dat mis ik nu eens niet, zie. Die Eggie's zijn aardig prijzige modules (check gtrgrear.com trouwens als je er zoekt). Er is heel wat meer te verkrijgen, trouwens. Check mtsforum.grailtone.com maar even.

Dit is bijvoorbeeld een custom Orange Rockerverb module die ik heb laten maken, klinkt super:

http://www.barcoo.be/gitsite/pics/Randall/MTS/IMG_0484.JPG

Zalig systeem, die modules, ik wil niets anders meer :)

BeeJee
11 augustus 2009, 23:58
Cool, bedankt voor de tip! Veel info te vinden op dat forum. gtrgear verkoopt geen egnater meer volgens mij, tenminste, ze staan niet meer op de site.
Btw: kun je ook custom modules laten maken?!

BeeJee
12 augustus 2009, 00:23
@ Ateng; I'm a happy man! Ik had de M4 al lang op het oog. Ik heb me eerder al georienteerd en zou de M4 nieuw met dezelfde modules besteld hebben. Alleen de Twin die ik nu heb, had ik dan vervangen door een Vox.Ontdekte een tijd geleden dat gtrgear geen importeur meer is. Dus toen ik deze voorbij zag komen hoefde ik niet lang na te denken. Wel balen dat ik nu geen egnater modules meer in de buurt kan bestellen. In de USA lijken ze nog wel beschikbaar te zijn. Kom op een aantal dealers via de egnater site. Wellicht exporteren ze ook naar buiten de states?

Baco
12 augustus 2009, 06:19
Cool, bedankt voor de tip! Veel info te vinden op dat forum. gtrgear verkoopt geen egnater meer volgens mij, tenminste, ze staan niet meer op de site.
Btw: kun je ook custom modules laten maken?!
Op dat forum zitten een aantal handige kerels die idd modules gaan aanpassen tot bijvoorbeeld een Orange RockerVerb clone (zoals m'n Stonerverb module), een (betere) XTC module, een Ubershall, Diezel enz. Ik heb ook een gemodde Super V module (basissound is Vox geïnspireerd, maar deze is aangepast zodat ik ook een Matchless sound heb en met een switch die 3 gainstages kan activeren). Momenteel heb ik nog 2 modules die ik kortelings verwacht (beide gemodde 1086 modules) en ik heb nog 2 modules kunnen kopen voor een prijsje die ik ga laten modden, dus dat wordt nog leuk ;)

BeeJee
12 augustus 2009, 23:16
Hey cool! Ga er eens induiken. Morgen repetitie en dan sluit ik de M4 aan op mijn traveller eindtrap. High expectations ;)