PDA

View Full Version : squier stratocaster



deefke666
10 augustus 2009, 22:39
er zijn nogal wat verschillende soorten squier strats op de markt....
sommigen goed en sommigen minder goed tot slecht....
zo zie ik er soms met een logo van squier met daaronder in het klein stratocaster
en heb ik er ook al gezien waar gewoon squier strat achter elkaar opstaat

welke squiers zijn redelijk tot goed van kwalititeit en wat zou een faire prijs zijn daarvoor

alvast thanks for the info

grtz d

Braindead
10 augustus 2009, 22:53
JV serienummers en E nummers zijn goede Squiers.

mikeyaxeman
10 augustus 2009, 23:03
Squier Classic Vibe

Midwolda
10 augustus 2009, 23:03
De mijne is een 1994 Made in Korea Squier strat uit de Cort fabriek (CN4xxx). Kostte €150,-.
Eèn van de fijnste strats waar ik ooit op gespeeld heb (en ja daar zaten ook oudere USA podiumbeesten tussen...)
Misschien dat ik ooit nog eens wat met pickups ga experimenteren maar de bespeelbaarheid is gewoon super.
Voor mij dan he... altijd zelf proberen!

geert1976
10 augustus 2009, 23:05
De mijne is een 1994 Made in Korea Squier strat uit de Cort fabriek (CN4xxx). Kostte €150,-.
Eèn van de fijnste strats waar ik ooit op gespeeld heb (en ja daar zaten ook oudere USA podiumbeesten tussen...)
Misschien dat ik ooit nog eens wat met pickups ga experimenteren maar de bespeelbaarheid is gewoon super.
Voor mij dan he... altijd zelf proberen!

ook goede Squier, maar de beste zijn toch echt de J V en E serie's, de huidige Squiers komen daar niet eens bij in de buurt

deefke666
10 augustus 2009, 23:08
mijn eerste electrische gitaar was een squier uit de jaren 80....
en ik ben een beetje aant rondkijken om er opnieuw eentje aan te schaffen , meer uit nostalgie, een tweedehandsje waarschijnlijk want die nieuwe squiers vind ik inderdaad niet zo intressant op mss die classic vibe na....

frander
10 augustus 2009, 23:10
Ik heb een Silver series, serienummer begint met p. Uit japan. Ook leuk!

Midwolda
10 augustus 2009, 23:10
ook goede Squier, maar de beste zijn toch echt de J V en E serie's, de huidige Squiers komen daar niet eens bij in de buurt

Geloof ik zomaar van je, Geert.
Maar een JV of een E wordt lang niet zovaak aangeboden en kost veel meer dan een '94er MiK.
En ik geef m'n geld liever uit aan Gibsons dan aan strats, maar ik wilde er toch eentje hebben om de klank.
Dus ik ben d'r gewoon zeer mee in m'n nopjes.
Van de nieuwe lichting Squiers ben ik totaal niet op de hoogte.
Maar goed, ik heb nog nooit in m'n leven een nieuwe gitaar gekocht... ;)

deefke666
10 augustus 2009, 23:17
en wat zijn zo een beetje de prijzen wat er voor een squier normaal is...
ik heb er eentje gezien met een m serie nr en daar vroegen ze toch 250 euro voor...

geert1976
10 augustus 2009, 23:25
Geloof ik zomaar van je, Geert.
Maar een JV of een E wordt lang niet zovaak aangeboden en kost veel meer dan een '94er MiK.
En ik geef m'n geld liever uit aan Gibsons dan aan strats, maar ik wilde er toch eentje hebben om de klank.
Dus ik ben d'r gewoon zeer mee in m'n nopjes.
Van de nieuwe lichting Squiers ben ik totaal niet op de hoogte.
Maar goed, ik heb nog nooit in m'n leven een nieuwe gitaar gekocht... ;)

hhhmm, verwacht niet de lekkere relaxte Gibson halsje;)

als je een leuke Squier wilt, ga dan voor de E-serie, die JV series zijn net zo duur als een nieuwe USA Fender (wellicht terecht, want ze schijnen beter te zijn)

E series zijn lekker

Ik speel niet mee op strats, hoeft ook niet meer want ik heb nu een Gibson M3, dus Gibson gitaar, inclusief de brul, maar door het splitten kan die stratachtig klinken, maaaarrr een lekker hals, die ze bij Fender niet maken:lp:

telestratje
10 augustus 2009, 23:27
er zijn nogal wat verschillende soorten squier strats op de markt....
sommigen goed en sommigen minder goed tot slecht....
zo zie ik er soms met een logo van squier met daaronder in het klein stratocaster
en heb ik er ook al gezien waar gewoon squier strat achter elkaar opstaat

welke squiers zijn redelijk tot goed van kwalititeit en wat zou een faire prijs zijn daarvoor

alvast thanks for the info

grtz d

Koop een Classic Vibe 50's of 60's man,gewoon super.:strat:

geert1976
10 augustus 2009, 23:27
en wat zijn zo een beetje de prijzen wat er voor een squier normaal is...
ik heb er eentje gezien met een m serie nr en daar vroegen ze toch 250 euro voor...

voor een JV ben je al gauw tussen de E 800,00 a E 1000,00 kwijt, voor een E rond de E 400,00 a E 550,00

nineties Squiers varieren van E 100,00 a E 150,00, hangt van de uitvoering af en de staat en upgrades

Midwolda
10 augustus 2009, 23:35
Ik speel niet mee op strats, hoeft ook niet meer want ik heb nu een Gibson M3, dus Gibson gitaar, inclusief de brul, maar door het splitten kan die stratachtig klinken, maaaarrr een lekker hals, die ze bij Fender niet maken:lp:
:D ik heb hetzelfde "probleem" met m'n Epi Del Rey... :sssh:

geert1976
10 augustus 2009, 23:45
:D ik heb hetzelfde "probleem" met m'n Epi Del Rey... :sssh:

waarom dan een strat?, zo'n Del Rey is een geweldige gitaar, die moet je eigenlijk helemaal niet wegdoen, dat is een collectortje in spé.

En heeft ook niet zo'n gammele trem:soinnocent:

Midwolda
10 augustus 2009, 23:51
De trem van de Squier zit vast met 5 veren en die pook ligt ergens in een onderdelendoosje.
Dit is gewoon een strat die me bevalt, en deze mag mee buiten spelen, als-ie kapot gaat is dat niet zo erg he...
Of zeg ik nu iets geks? :soinnocent:

geert1976
10 augustus 2009, 23:54
De trem van de Squier zit vast met 5 veren en die pook ligt ergens in een onderdelendoosje.
Dit is gewoon een strat die me bevalt, en deze mag mee buiten spelen, als-ie kapot gaat is dat niet zo erg he...
Of zeg ik nu iets geks? :soinnocent:

nee hoor, Een kapotte of kreupele Gibson knap je op of restaureer je en een Fender sloop je voor de onderdelen:soinnocent:

Eko
10 augustus 2009, 23:56
Ik heb een E-serie en menige USA die daar niet bij in de buurt komt. Ik heb diverse strats uit good old USA gehad naast de Squier en de Squier is er nog steeds.
Niet te koop trouwens.
Wat niet wil zeggen dat er geen goede USA`s zijn. Ook die staan er bij mij.
Silver series zijn trouwens ook niet slecht. Kijk eens naar de Bordello`s ( Thinline in het rood).

geert1976
11 augustus 2009, 00:01
Ik heb een E-serie en menige USA die daar niet bij in de buurt komt. Ik heb diverse strats uit good old USA gehad naast de Squier en de Squier is er nog steeds.
Niet te koop trouwens.
Wat niet wil zeggen dat er geen goede USA`s zijn. Ook die staan er bij mij.
Silver series zijn trouwens ook niet slecht. Kijk eens naar de Bordello`s ( Thinline in het rood).

klopt, ben ik met je eens, maar wilde het niet hardop zeggen, want veel Fenderlovers vinden dit niet leuk om te lezen:chicken:

BamBuFan1
11 augustus 2009, 01:39
Ik heb een Silver series, serienummer begint met p. Uit japan. Ook leuk!

Idem. Als je er eentje ziet moet je snel zijn, nu zijn ze nog enigzins betaalbaar te vinden.

Orgasmocaster
11 augustus 2009, 05:17
klopt, ben ik met je eens, maar wilde het niet hardop zeggen, want veel Fenderlovers vinden dit niet leuk om te lezen:chicken:

helemaal niet erg om te lezen :)
ik heb verschillende fenders die nog beter spelen en klinken dan de duurste gibsons!! :) is ook erg leuk.