PDA

View Full Version : G-Major geeen wah



sell
10 augustus 2009, 19:55
Een kennis heeft een G-major gekocht. Nu kwam hij er achter dat er geen wah in zit zoals in mijn g-force....

Maar volgens mij is het beter om een wah tussen je gitaar en je versterker te hebben?
Als dit een juiste conclusie is kan hij dus beter een losse wah pedaal kopen omdat hij de G-major in de loop heeft zitten.

gaarne uw commetaar ;)

minoin
10 augustus 2009, 20:08
Klopt als een busje. De Wah wordt meestal voor de pre-amp geplaatst al hebben de G-major 2 en G-system een soort van wah als effect.

Yek1
10 augustus 2009, 20:20
Er zit een wah in de GM-2 maar 't is geen volwaardig alternatief.
Overigens hoeft een wah niet altijd voor de pre-amp. Tom Morello bv. heeft z'n wah in de effects loop zitten.

sell
10 augustus 2009, 21:08
Tom Morello bv. heeft z'n wah in de effects loop zitten.


Ja maar das nou niet echt bepaald een gangbaar wah geluid. Hij heeft er wel een heel eigen sound mee gecreëerd. dat dan weer wel

ACSlater
10 augustus 2009, 21:53
Ik heb ook eens gezocht naar een manier om iets wat op een wah lijkt uit mijn Gmajor te halen. Dit vond ik op de officiële supportsite:

http://forum.tcelectronic.com/viewtopic.php?id=3525

Heb het nooit geprobeerd maar wie weet!

Liquid_Metal
10 augustus 2009, 23:14
Ja maar das nou niet echt bepaald een gangbaar wah geluid. Hij heeft er wel een heel eigen sound mee gecreëerd. dat dan weer wel

Jimi had 'm toch ook postgain?


Ik heb ook eens gezocht naar een manier om iets wat op een wah lijkt uit mijn Gmajor te halen. Dit vond ik op de officiële supportsite:

http://forum.tcelectronic.com/viewtopic.php?id=3525

Heb het nooit geprobeerd maar wie weet!

Dat klinkt voor geen meter (nou ja, iig niet als een wah).

Ik heb een Dunlop Hendrix Crybaby en die klinkt erg goed (pregain). Heb de wah uit de GM2 geprobeerd, maar daar blijf ik ver van uit de buurt :supercool:

sell
10 augustus 2009, 23:15
ah thanks ik heb het linkje meteen op de mail gezet

hole
11 augustus 2009, 08:38
Beetje stom om pas achteraf erachter te komen dat er geen Wah op zit.

Maar het is al gezegd: meestal is pre-gain toch beter (maar da's smaakgebonden)