PDA

View Full Version : Wat kon jij.....?



TDZH
10 augustus 2009, 18:22
Ikzelf speel nu anderhalve maand gitaar, :strat: en vroeg me af wat voor dingen jullie allemaal konden spelen na: (je mag er ook bijzeggen hoe veel je oefent, en of je in bepaalde dingen heel slecht of goed ben)

1 maand -
2 maanden -
6 maanden -
1 jaar -
2 jaar -
3 jaar -
5 jaar -

etc... als je langer speelt dan dit, verzin zelf maar een getal en zeg wat je kon.

BTW, dit is bedoeld voor de Elektrische en de Akoestische gitaar.


ikzelf speel op een akoestische en ene elekitsche, maar de riffs zijn meestal voor elektsche gitaar bedoeld.

Ik speel nu dus anderhalve maand. Ik speel bijna alleen maar Riffs, behalve dan nummers die uit maar een deel bestaan, bijv A Horse With No Name.

Ik kan een deel van de The Godfather van Guns N' Roses
Nirvana: Smells like teen Spirit solo, de Come As You are en In Bloom Intro.
Metallica: Intro's: One, Enter Sandman, Sad But True, Nothing Else Matters.
Smoke on the water (met power chords)
Seven Nation Army (hele nummer, +solo. ken de volgorde alleen niet)
Eric Clapton's Layla. Intro. (de Elektrische versie, niet de unplugged) (is echt niet zooo moeilijk)
Intro's van Satisfaction en Paint it Black van The Stones.
Running up That Hill van Kate Bush (tabs opgezocht voor een op ander vaag instrument en speel die op gitaar)
En een stel accorden. Dat is trouwens waar ik moeite mee heb, het wisselen van accorden, ik ben vaak gewoon te traag. Waar ben ik goed in? Buiten dat in me sig? Heel hard proberen denk ik....

En ik speel meestal wel een paar uur per dag... Ik oefen heel veel. Je moet er maar de tijd voor hebben (zomervakantie :-P)

En nog wat dingen die ik niet ga noemen omdat het dan te veel word, of ik dinge maar half kan. En er zijn zat dingen die ik leerde maar weer vergeten ben... maar dit moet een vage indruk geven.

Tho
10 augustus 2009, 21:13
Kan je de noten aanslaan? Of kan je het ook daadwerkelijk spelen. Daar zit nogal een verschil in naar mijn idee.

hole
11 augustus 2009, 09:11
Pfft..ik speel al 20 jaar, en ik kan de helft van wat jij kunt nog niet eens.

bagheera
11 augustus 2009, 09:33
Kan je de noten aanslaan? Of kan je het ook daadwerkelijk spelen. Daar zit nogal een verschil in naar mijn idee.

+1
en ik gok op " kan de noten aanslaan"
na anderhalve maand is dat echt onmogelijk om dat echt allemaal te SPELEN en weten wat je speelt.

Na anderhalve maand kon ik nog niets, het is pas nu na jaren dat ik stil aan het gevoel begin te krijgen dat ik het een beetje onder de knie begin te krijgen.
Een instrument leren bespelen gaat nu eenmaal niet van vandaag op morgen.

belfrink
11 augustus 2009, 09:50
Feeling heeft bij mij echt jaren geduurt, beetje dom noten aanslaan kon ik na een aantal maanden ook wel maar dat had niet bijster veel met gitaarspelen te maken.

Ik heb nu nog steeds moeite met bepaalde akkoordcombinaties om ze vloeiend in elkaar te laten overlopen, en ik speel toch zeker al een dikke 8 jaar.

Snap dat je enthousiast bent en dat je het spelen leuk vind maar ga geen dingen overhaast roepen want geen enkel nummer wat daar staat kun jij spelen omdat je er simpelweg de feel en techniek niet voor hebt ... zelfs een gitaarwonder kan dat niet na een maand.

Voor je gevoel kun je die nummers misschien "spelen" maar als je over 2 jaar weer dit topic gaat bekijken dan zul je er net als mijn voorgangers heel anders over denken ;)

ellisvertellis
11 augustus 2009, 09:51
Na twee maanden akkoorden proberen kon ik powerchords denk ik. "Smoke on the water" dus. Een heel klein stukje van Metallica "Nothing else matters" en de akkoorden van Santana's "Black magic woman".

Ik dacht nog: "hier word ik goed in!"..... Als ik zo had blijven oefenen misschien wel, maar helaas :)

EuroCinema
11 augustus 2009, 10:58
Poeh dat is al weer even geleden. Na een of twee jaar kon ik in elk geval nummers van de Stones, The Cult en de Ramones goed genoeg spelen om ermee op te treden, inclusief de solootjes. Solootjes van Clapton, Hendrix, Gilmour na 2-3 jaar zeg maar goed genoeg om ermee te kunnen varieren etc. Na 18 jaar kon ik trouwens pas goed genoeg slag spelen naar m'n eigen zin, wat een onderschat iets is dat! Maar inderdaad, kunnen en kunnen zijn 2 dingen. Kun je de noten op het goede moment spelen? Kun je het laten klinken als muziek? Kun je ermee spelen, varieren, je eigen ideeen bedenken op basis van het geleerde? Kun je het naspelen, maar toch je eigen sound en feel geven? Dat is het belangrijkst in je ontwikkeling, niet de hoeveelheid dingen die je beheerst.

bastiaanvanbeek
11 augustus 2009, 11:36
de eerste 3 jaar dat ik met gitaar begon heb ik eigenlijk maar wat aangekloot. m'n pa gaf me toen af en toe les in spaanse gitaar, maar voor de rest was het puur dingen uitproberen. ik kan me herinneren dat ik op het begin een powerakkoord gewoon met een barré van drie vingers pakte in E stemming omdat ik dat een gitarist had zien doen (later kwam ik erachter dat dat drop D had moeten zijn). dat aangekloot heeft me wel geholpen met het creëren van m'n eigen stijl omdat ik dus vrijwel niets van andere muziek speelde.

nu (na 8 jaar) speel ik nog steeds niet ontzettend veel andere muziek, ik vind m'n eigen werk veel belangrijker. ik oefen/speel gemiddeld 3 tot 5 uur per dag waarvan meestal ongeveer een uur toonladders, techniek en akkoorden.

TDZH
11 augustus 2009, 18:23
Die dingen die ik heb genoemt zijn meestal echt niet zoo moeilijk hoor, ook niet om gewoon soepel en 'muziekaal' te kunnen spelen. Maar ik weet niet of ik dit duidelijk heb gemaakt... als ik bijv. zeg Intro riff van One, bedoel ik echt maar een klien stukje, en niet de eerste minuut ofzoiets... En t is ook niet me bedoeling om op te scheppen of wat dan ook, want ik vint mezelf zeker niet goed! :hippie:
Als iemand zich afvraagt hoe ik bepaalde dingen speel, vraagt t maar, dan schrijf ik de tabs wel op. En Als dat dan de verkeerde tabs zijn, of hele makkelijke ofzo... dan was dat niet de bedoeling om iemand voor te liegen..:makeup:


ps, zoals ik al zei, Ik oefen me wel He-le-maal kapot, dus het zou prima kunnen dat ik misschien net een tikkie sneller ben dan sommige mensen. K zou t niet wete.
En nee, het is niet dat ik datgene kan doen terwijl ik wilde stage-moves erbij doe.
En ik heb trouwens enorme moeite met de intro van Smells Like Teen Spirit, pfff. (Zelfsal is het maar als in ''Noten aanslaan'') Ik dacht dat dit door de meeste mensen super simpel gemoemt werd?
en als er nog iemand commetaar op me wil leveren, ga je gang, maar vertel ook wat je zelf kan, want daar was deze topic voor he ;-)

bagheera
11 augustus 2009, 18:30
weet je wat maak een filmpje en dan zullen we zeggen of je een wonder boy bent.
maar zelf al oefen je je te pletter, je polsen en vingers zitten nog niet los genoeg, je hebt nog niet de natuurlijke reflexen.

Maar als je wel zo snel bent, maak een opname.

Tho
11 augustus 2009, 18:48
Die dingen die ik heb genoemt zijn meestal echt niet zoo moeilijk hoor, ook niet om gewoon soepel en 'muziekaal' te kunnen spelen. Maar ik weet niet of ik dit duidelijk heb gemaakt... als ik bijv. zeg Intro riff van One, bedoel ik echt maar een klien stukje, en niet de eerste minuut ofzoiets... En t is ook niet me bedoeling om op te scheppen of wat dan ook, want ik vint mezelf zeker niet goed! :hippie:
Als iemand zich afvraagt hoe ik bepaalde dingen speel, vraagt t maar, dan schrijf ik de tabs wel op. En Als dat dan de verkeerde tabs zijn, of hele makkelijke ofzo... dan was dat niet de bedoeling om iemand voor te liegen..:makeup:


ps, zoals ik al zei, Ik oefen me wel He-le-maal kapot, dus het zou prima kunnen dat ik misschien net een tikkie sneller ben dan sommige mensen. K zou t niet wete.
En nee, het is niet dat ik datgene kan doen terwijl ik wilde stage-moves erbij doe.
En ik heb trouwens enorme moeite met de intro van Smells Like Teen Spirit, pfff. (Zelfsal is het maar als in ''Noten aanslaan'') Ik dacht dat dit door de meeste mensen super simpel gemoemt werd?
en als er nog iemand commetaar op me wil leveren, ga je gang, maar vertel ook wat je zelf kan, want daar was deze topic voor he ;-)

Oh maar dat begrijp ik ook wel knul, maar toch. Echt soepel, op de tel, accentjes kunnen leggen in wat voor een vorm dan ook, dat valt niet mee.

En Smells Like Teen Spirit is voor de ervarener gitaristen onder ons ook een eitje, maar probeer de barree akkoorden maar eens zo te spelen dat elke noot even helder is, en op de tel te dempen. Het perfectioneren van (ook simpele) stukken vergt meer ervaring. En als je nog een hele tijd door oefent op het tempo waar je nu op oefent krijg je het prima in de vingers. Maar ik ben benieuwd op welk niveau je nu zit! Misschien kan je inderdaad iets posten?

WillemdaGuide
11 augustus 2009, 18:58
Ik kan na 15 jaar redelijk vakjes schuiven op de E en A snaar, maar wat is spelen? Hangt ook erg af van je intresse en voorkeur

Serenity
11 augustus 2009, 19:30
Ik speel nu zelf ongvn 6 jaartjes gitaar, ik kan een beetje van alles, soleren gaat lekker en ik heb de meeste accoorden goed onder de knie.
Ik vind zelf dat als je een paar nummertjes kunt na spelen van een band dat dat niet zo moeilijk is.
Mja ik heb zo'n leraar die niks volgens de blaadjes speelt, wel bij de motieven blijft, maar er zijn eigen nummer van maakt, dat leert hij mij ook aan.
Ik raad je ook aan om een leraar te nemen want dan leer je de technieken goed aan. ik heb zelf gehad dat ik mezelf foute dingen ging aanleren (posities) dat ik bijv alles met 1 vinger pakte, ik heb nu aangeleerd dat ik 4 vakjes met 4 vingers bespeel bijv.

Hier speel ik op: http://img32.imageshack.us/img32/7836/afb049x.jpg

Gitaar: Japanse Fender Strat
Versterker: Fender Superchamp XD
Speaker uit de Superchamp gebruik ik niet, ik heb een box eronder staan: Marshall 6912 anniversary
Ik oefen niet op strikte tijden ofzo, ik pak m'n gitaar als ik daar zin in heb, en dat is behoorlijk vaak :P.

Portel
11 augustus 2009, 19:38
1 maand - A, Am, C, D, E, Em, G akkoorden. 'Tante uit Marokko', 'Act Naturally - Beatles'
2 maanden - A, Am, C, D, D7, Dmin7, E, Em, G akkoorden.
6 maanden - Alle standaard open akkoorden, barré-akkoorden, wat andere akkoorden. Beginselen fingerpicking (Makkelijke versie Here Comes The Sun)
1 jaar - Beginselen elektrische gitaar (Powerchords en fingerpicking: Sweet home alabame intro)
1 1/2 jaar - Beginselen soleren

Ik oefen ook niet echt op stipte tijden. Heb wel elke donderdag van kwart over 5 tot half 7 gitaarles.
Verder pak ik mijn gitaar ook altijd wanneer ik daar zin in heb. Soms is dat heel vaak, maar soms raak ik mijn gitaar een week niet aan.

@ Serenity: Wat een prachtige houttekening/kleur heeft die strat :-D

Serenity
11 augustus 2009, 20:04
Thnx :D ik heb 'm 2e hands van m'n oom gekocht paar jaar terug met lakscheurtjes voor 330 euro.
Deze is btw met mobiel genomen, kut kwaliteit ik zou nog wel even eentje nemen met camera

TDZH
11 augustus 2009, 20:59
Ik zou best filmpjes willen maken hoor, of geluid ofzo, amr heb heb geen microfoon en geen (eigen) camera, dus schiet echt niet.

En lees nou goed: IK VIND MEZELF NIET GOED! en ik heb ook nooit gezegt!
Ik heb alleen gezecht welke Riffs ik speel, en dat ik ze bijna allemaal vrij soepeltjes kan spelen, zo dat het nog wel goed (goed genoeg!) klink.
Heb nooti gezecht dat ik die riffs perfect speel of wat dan ook. Ik heb de dinge neergezet die gewoon lekker soepel gaan, lekker klinke, met het juiste ritme etc. Gewoon wat goed genoeg gaat om het spele te noemen en niet 'aanklote'
EN NEE, EN NATUURLIJK IS HET DAN NIET ALSOF JIMI HENDRIX IN MIJ WEER TOT LEVE IS GEKOMEN! ik speel anderhalve maand, ik ga mezelf niet in voor de gek houden...
Dus ga nu aub weer doen waar deze topic voor is bedoeld.

Tho
12 augustus 2009, 00:21
Ik zou best filmpjes willen maken hoor, of geluid ofzo, amr heb heb geen microfoon en geen (eigen) camera, dus schiet echt niet.

En lees nou goed: IK VIND MEZELF NIET GOED! en ik heb ook nooit gezegt!
Ik heb alleen gezecht welke Riffs ik speel, en dat ik ze bijna allemaal vrij soepeltjes kan spelen, zo dat het nog wel goed (goed genoeg!) klink.
Heb nooti gezecht dat ik die riffs perfect speel of wat dan ook. Ik heb de dinge neergezet die gewoon lekker soepel gaan, lekker klinke, met het juiste ritme etc. Gewoon wat goed genoeg gaat om het spele te noemen en niet 'aanklote'
EN NEE, EN NATUURLIJK IS HET DAN NIET ALSOF JIMI HENDRIX IN MIJ WEER TOT LEVE IS GEKOMEN! ik speel anderhalve maand, ik ga mezelf niet in voor de gek houden...
Dus ga nu aub weer doen waar deze topic voor is bedoeld.

Je hoeft niet zo uit je slof te schieten. Niemand vind dat jij zegt dat je een herboren Hendrix bent. We zijn alleen benieuwd naar hoe je speelt zodat we je feedback kunnen geven.

pimmetje
12 augustus 2009, 10:24
@Fistfunk & Tho... Jullie laatste berichten hier zijn verwijderd.
Een beetje on-topic houden aub. Prima om soms ff zo'n gepost lijstje uit te diepen, maar niet flamen!...

EuroCinema
12 augustus 2009, 10:31
:dontgeti: Doe eens even gezellig. Ik vind dat er wel degelijk zinnige dingen gezegd zijn waar de topic starter iets aan kan hebben. Als beginner race je vaak te snel door, je leert dan heel veel dingen maar half. Snapt niet goed wat je speelt, zet je vingers wel op de juiste plek maar leert je je instrument niet beheersen. Dan ga je het eerste anderhalf jaar als een tierelier en loop je vervolgens heel demotiverend tegen een muur aan. En dan gaat die gitaar weer op marktplaats. Zou toch heel jammer zijn!

Instrumentbeheersing, improviseren en snappen wat je speelt zijn wat mij betreft ook zeker geen dingen die pas na vele jaren interessant worden. Mensen als Clapton, Steve Cropper, James Burton waren nog broekies toen ze al klassieke platen maakten. Op die platen konden ze nog niet zoveel, maar wat ze konden, konden ze ook echt goed. Da's de truc.

bagheera
12 augustus 2009, 12:08
:dontgeti: Doe eens even gezellig. Ik vind dat er wel degelijk zinnige dingen gezegd zijn waar de topic starter iets aan kan hebben. Als beginner race je vaak te snel door, je leert dan heel veel dingen maar half. Snapt niet goed wat je speelt, zet je vingers wel op de juiste plek maar leert je je instrument niet beheersen. Dan ga je het eerste anderhalf jaar als een tierelier en loop je vervolgens heel demotiverend tegen een muur aan. En dan gaat die gitaar weer op marktplaats. Zou toch heel jammer zijn!

Instrumentbeheersing, improviseren en snappen wat je speelt zijn wat mij betreft ook zeker geen dingen die pas na vele jaren interessant worden. Mensen als Clapton, Steve Cropper, James Burton waren nog broekies toen ze al klassieke platen maakten. Op die platen konden ze nog niet zoveel, maar wat ze konden, konden ze ook echt goed. Da's de truc.

+1

We willen je niet dissen ofzo , alleen helpen.
Zelf heb ik er geen idee van wat ik on spelen toen ik pas begon.
Altijd veel gespeeld op gehoor.
Ik speel nu ook heel andere muziek als toen.
Wat ik wel nog weet is dat het eerste wat ik heb leren spelen klein klein kleutertje was.
Dat was op gehoor, zodra ik die gitaar in men handen had is dat er uit gekomen en ik was meteen verliefd

Misty
12 augustus 2009, 13:00
:dontgeti: Doe eens even gezellig. Ik vind dat er wel degelijk zinnige dingen gezegd zijn waar de topic starter iets aan kan hebben. Als beginner race je vaak te snel door, je leert dan heel veel dingen maar half. Snapt niet goed wat je speelt, zet je vingers wel op de juiste plek maar leert je je instrument niet beheersen. Dan ga je het eerste anderhalf jaar als een tierelier en loop je vervolgens heel demotiverend tegen een muur aan. En dan gaat die gitaar weer op marktplaats. Zou toch heel jammer zijn!

Instrumentbeheersing, improviseren en snappen wat je speelt zijn wat mij betreft ook zeker geen dingen die pas na vele jaren interessant worden. Mensen als Clapton, Steve Cropper, James Burton waren nog broekies toen ze al klassieke platen maakten. Op die platen konden ze nog niet zoveel, maar wat ze konden, konden ze ook echt goed. Da's de truc.

Lees ik hier een Kenner,dat is fantastisch.
Dat zouden er meer moeten doen.
Want tips zijn moeilijk,en iemand afzeiken heel makkelijk.
Mooie pm Eurocinema :cheerup:

Amokachi
12 augustus 2009, 18:35
Ik ben in maart begonnen met gitaarles, elke week krijg ik te horen dat ik te weinig oefen maar kan er zo weinig tijd voor maken, heb dan ook 1001 hobby's...

Kan dan ook niet echt veel spelen, enkel wat rifjes en intro's.
en enkele gemakkelijke liedjes zoals Anouk - Michel, The Cranberries - Zombie, ...

Ik wil heel graag Oasis - Wonderwall leren spelen maar lijkt zo moeilijk.

Had ik maar talent !!!

Jason34
13 augustus 2009, 15:24
Ik ben nu ongeveer een anderhalf jaar verder en merk inderdaad wel dat mijn vooruitgang iets langzamer gaat dan in het begin. Ik ben begonnen op een elektrische maar speel nu voornamelijk acoustisch. Laatste nummer wat ik geleerd heb is Still loving you van the Scorpions, maar ook dit nummer gaat niet 100% perfect. De Barré akkoorden gaan steeds beter maar ook niet perfect. Ik kan wel aardig wat liedjes spelen maar ik zou het niet op het podium of in een dat recorder moeten inspelen want dan is het geen gehoor denk ik. Maar ik had op het moment dat ik een gitaar kocht nooit gedacht ooit zo ver te komen. Zolang je gewoon elke dag dat ding oppakt en er op gaat rammelen zal er altijd iets van vooruitgang zijn.

Serenity
13 augustus 2009, 17:08
Ik ben in maart begonnen met gitaarles, elke week krijg ik te horen dat ik te weinig oefen maar kan er zo weinig tijd voor maken, heb dan ook 1001 hobby's...

Kan dan ook niet echt veel spelen, enkel wat rifjes en intro's.
en enkele gemakkelijke liedjes zoals Anouk - Michel, The Cranberries - Zombie, ...

Ik wil heel graag Oasis - Wonderwall leren spelen maar lijkt zo moeilijk.

Had ik maar talent !!!

Hee hee niet zo negatief, kwestie van veel oefenen.

Als je meer wilt oefenen zul je dus keuze moeten maken van hobby's weg ofzo.
Nu is het oefenen nog saai, waarschijnlijk leer je nog de basissen, maar als je eenmaal wat onder de knie hebt, gaat het gemakkelijker en word het spelen echt leuk.

Fistfunk
13 augustus 2009, 17:47
Ik snap niet precies waarom mijn post is verwijderd.. Het was nl. ter verdediging van de topicstarter, die hier heel wat harder werd geflamed dan ik in mijn post deed.

Die post was ook zeker niet naar jou gericht Eurocinema. Telkens als ik berichten van jou tegenkom ben ik het er mee eens, en zo niet waardeer ik in ieder geval je manier van posten: behulpzaam en niet betweterig.

Ontopic:
Ik heb ook geen idee meer wat ik kon spelen elke zoveelste maand. Ik weet wel dat ik eerst als "doel" smells like teen spirit had en toen ik die "noten kon spelen" zoals het hier wordt genoemd stelde ik een ander doel.

Toen ik een tijdje later terugkeek op hoe ik SLTS speelde toen ik hem net kende had ik zelf ook wel door dat daar nog flink aan geschaafd kon worden, dus dat gaat allemaal vanzelf. Je tone hoeft simpelweg niet perfect te zijn als je net bezig bent met spelen. Ik heb er onderhand ook alweer 6 jaar op zitten en heb nog genoeg te leren, maar als je net bezig bent ben je anders met leren spelen bezig dan na een paar jaar, da's alles wat ik wilde zeggen.

Tho
13 augustus 2009, 18:01
Ik snap niet precies waarom mijn post is verwijderd.. Het was nl. ter verdediging van de topicstarter, die hier heel wat harder werd geflamed dan ik in mijn post deed.

Als je dit al flamen vind.. Het is een interessante discussie en we proberen hem te helpen.

Fistfunk
13 augustus 2009, 18:17
Dat was het punt ook niet.
Het punt is dat dat van mij niet eens in de buurt kwam van wat er al in dit topic staat.

En helpen kan ook op een constructieve manier.

Tho
13 augustus 2009, 18:21
Dat was het punt ook niet.
Het punt is dat dat van mij niet eens in de buurt kwam van wat er al in dit topic staat.

En helpen kan ook op een constructieve manier.

Precies waar we hier mee bezig zijn. Of denk je dat beginnende gitaristen er nooit meer over heen komen als je ze vertelt dat gitaar spelen meer is dan alleen noten aanslaan?

soup
13 augustus 2009, 18:24
Tho misschien terug on-topic? Want zo lok je het zelf weer uit.

Fistfunk
13 augustus 2009, 18:25
Lees het topic nog eens door dan. Ik kan me goed voorstellen dat het niet echt motiverend is voor iemand die net gitaar speelt en trots is op wat hij al heeft geleerd.

En hier laat ik het nu bij, want het heeft niets meer met het topic te maken en hier schieten we ook niets mee op.

pimmetje
13 augustus 2009, 19:40
En nu kappen en gewoon weer on-topic!
Vragen => PM.

bagheera
13 augustus 2009, 20:11
@ topic starter: je hoeft je niet slecht te voelen bij alles wat hier gezegd is hoor.
Laat ik het zo stellen, het is goed dat je de noten van al die stukjes al kunt aanslaan.
Zelf denk ik niet dat ik dat na anderhalve maand al kon.
But then again , ik kende het liedje layla toen ook nog niet eens :soinnocent:
Maar we raden je wel aan rustig aan te oefenen op precisie.

Iedereen hier heeft alles wel met de beste bedoelingen neergeschreven hoor :makeup:

Ibanez666
13 augustus 2009, 21:23
5 jaar- vader jacob op 1 snaar

Misty
13 augustus 2009, 21:51
zal wel commentaar krijgen .
ik ben begonnen op -1 en na 60 lessen van 40 min speel ik dit
king carlos
http://www.youtube.com/watch?v=JT83-m3El5o
beetje rock??
http://www.youtube.com/watch?v=dnd_Jb2W9UI
dit lijkt er meer op hands out
http://www.youtube.com/watch?v=KmVJZzBmblM
ik ben t niet zelf ,wat weer moeilijk te bewijzen is
dat ik dat dan weer wel kan ,maar geloof me.
ten eerste wilde ik slowblues spelen ,
dus ik heb naar mijn leraar geluisterd
en die kwam met zulke boeken speel blues en rock
dus ik ben gestopt en heb nu iemand gevonden
die geboren is met the blues.zal ze naam niet noemen,
maar t is een hele bekende bluesgitarist en niet de minste
en nu speel ik dit na ruim 2 jaartjes ,oke 1 van de makkelijkste versies
maar dit is het,en nu verder en sneller
http://www.youtube.com/watch?v=PlRpxyY_QkY
ik speel elke dag ,maar alleen als ik zin heb
anders heeft t geen zin.maar wel elke dag
blues on :strat:

Thomas-z
13 augustus 2009, 22:25
@ TOPIC STARTER

Dat kan je echt niet na een anderehalfe maand al spelen...

hahahaha...

wonderboy..
:hippie:

Serenity
13 augustus 2009, 23:14
@ Misty,

Neem zelf is een keer wat op dan, is btw wel chille muziek ja.
Enne hoevaak per week heb je dan les?

Neals
13 augustus 2009, 23:45
Ik ben al 9 jaar bezig zo ondertussen. Nu na 9 jaar lukt het me eindelijk om met een fatsoenlijke slag/groove te spelen. Ik trek nog eens 9 jaar er voor uit voor het eens een keer lukt om er solo's uit te gooien.

Misty
14 augustus 2009, 00:02
@ Misty,

Neem zelf is een keer wat op dan, is btw wel chille muziek ja.
Enne hoevaak per week heb je dan les?

daar ben ik mee bezig ,maar ik heb een fototoestel van mijn nicht
met camera functie en een goeie telefoon ,van mijn zwager, mp4 zooi
misschien heb je een tip bijv een goeie webcam
waar ik t kan laten zien hoe of wat ,en er stond door
Thomas-z ,,1,5 maand ,nee lezen 60 lessen van 40 min
dus 20 maanden gitaarschool waarvan 5 of 6 mnd verzuimt
wegens omstandigheden,gitaarschool utreg kan me niet verder helpen
en ik heb nu 1x les in de week van een hele goeie blues gitarist
dus zeg maar dat ik 2 jaartjes gitaar speel ,maar wel vanaf 0
of -1 hihi ,kortom ik ben the blues ,ik weet waar ik moet beginnen
en weet waar ik moet eindigen ,maar ik voel en hoor wanneer ik ergens anders moet riffen of licken ,weet waar de E of A zit
maar vraag me niet als ik een solo speel wat voor toon is dat???
F# of B ,ik voel en hoor t ,stom he ,kan er niks aan doen
kan verder alle basis akkoorden + barre
en dan nog A7 E7 B7*mary had a little lamb*enz
en E9 jimmy akkoord als ik t goed heb.
maar geen sus+4 of dim of dam,
speel ook al1 in open G ,nou dat was t
zal zo spoedig mogenlijk wat in het schaamteloos topic zetten :sssh:

Spazzeh
14 augustus 2009, 00:07
de eerste maanden was het rotzooien met de gitaar, alles door elkaar leren. Akkoorden wel goed geleerd.
Na een jaar volledige nummers van RHCP oa. beginnen spelen + mijn eigen werk begon op iets te trekken.
Na anderhalf jaar (en nog iets) speel ik vrij foutloos Jimi, GnR, Dire Straits.
Laatste liedjes geleerd(lead gedeelte en ja helemaal goed op snelheid) Sultans of Swing en Sweet child of mine( nu aan het werken aan de laatste 20 sec van de laatste solo)

Wat ik hoop te bereiken, vloeiend improviseren, op gehoor spelen en een nog beter bluesy feel ontwikkelen.

Serenity
14 augustus 2009, 00:09
Ik heb een 2e hands webcam pro ding 9000 gekocht via marktplaats voor 35 euro, is hd kwaliteit, of de geluidskwaliteit goed is weet ik niet.
M'n ma heeft een camera'tje van panasonic is wel leuk speeltje alleen beetje prut :D.

ohja en je hebt van die kleine opname apparaatjes, zit verschil in prijzen, m'n pa heeft er een gekocht om wat dingetjes op te nemen @ z'n bass, er zitten normale micro's ingebouwd, je kunt hem op paneel doen ennuh je kunt je gitaar erin pluggen, er zitten 2 van die gaten boven in (Wtf?!? hoe heten die?) (groote van gitaar stekker)

Misty
14 augustus 2009, 00:24
bedankt ik ga wel ff klote en goegelen ,
dan hoop ik volgende week klaar te zijn
kenne ze lagge ,is leuk ,de nieuwe jimmy netnietdrix :gitarist:

Comfortably Daniel
14 augustus 2009, 13:33
tjah...een jaar of 14 geleden begonnen. Misschien iets langer, maar ach.
Ik heb in eerste instantie wat simpele dingen zoals het rifje van de James Bond theme geleerd.
Doordat een vriendin al wat jaren les had, wat dingen van haar geleerd, zoals; Intro en het tokkeltje van Still got the blues, Tears in heaven, etc...

Daarna(ongeveer half jaar later)zelf een spaans gitaartje gekocht en wat boeken en nummer daaruit gaan leren. Een beetje de standaard nummers...Hotel California, House of the rising sun, e.d.
Dat ging eigenlijk erg snel allemaal. Ik denk dat er ongeveer een jaar over heb gedaan om een boek of 15 door te worstelen. Toen ben ik eigenlijk een hele tijd blijven "hangen".

Na een jaar of 3 een Epiphone Les Paul gekocht en begon ik mee te spelen met cd's en dus te soleren. Gary moore, Toto, Santana, Pink Floyd. Het was niet hoogstaand, maar ik kon me redelijk redden. Dit heb ik eigenlijk heel lang gedaan.

Ik ben pas serieus begonnen in 2003. Mee gaan doen bij jamsessies en dus heel veel met anderen spelen. Toen in 2004 in m'n eerste bluesband tercht gekomen.

Nu speel ik eigenlijk van alles...behalve metal e.d.
Vooral een hoop Pink Floyd, blues, (oudere)rock....etc
Ik zit in een net beginnende 70's rockband, 2 blues-rockbands en een nog een bluesbandje. Druk druk...ghehehe:strat: Geezzz, wat een verhaal. :seriousf: