PDA

View Full Version : Hoofdtelefoon PA/DJ/OPNAME



J-sus Rulez
10 augustus 2009, 17:28
Ja hoor, vrijdag is mijn loon gestort dus zal ik maar beginnen met het kopen van allerlei audio materiaal :ok:

Naast waarschijnlijk een studioprojects B3 (waar iedereen lovend over is) zoek ik een hoofdtelefoon waar ik zowel mee kan mixen, opnemen en me gaan draaien.

Nu heb ik weinig ervaring met hoofdtelefoons.
Het budget is 200 euro (ongeveer) en mijn eerste gedacht ging uit naar een allen&heath XD-53, omdat ik dit merk zeer goed vind qua prijs/kwaliteit...

Nieuwe ideeen of dingen waar ik zeker op moet letten wil ik dit alles met 1 hoofdtelefoon doen? ik hoor het graag!

MjS
10 augustus 2009, 21:10
Mixen met koptelefoon wordt doorgaans afgeraden. Je kunt beter met actieve studiomonitors afluisteren. Desnoods een hifi setje.

Als je niet anders kan dan met koptelefoon, kijk dan naar een goede koptelefoon (bijv de Beyer DT770) en kijk eens rond voor software om speakers te emuleren (Redline Monitor van 112dB bijv).

Heb je al een audio-interface en DAW-software?

J-sus Rulez
10 augustus 2009, 21:18
Software en interface heb ik.
Het gaat enkel over hoofdtelefoon.
Ik weet dat het beter op monitors gaat, en deze komen er ook aan. Maar deze hoofdtelefoon wil ik op dit moment gebruiken, samen met live performances als DJ etc.

B_2_the_a
10 augustus 2009, 21:25
Er zijn weinig koptelefoons die je voor zowel studio werk als dj kan gebruiken...
Als dj wil je draaibare schelpen (liefste mono schakelbaar) en in de studio zo vast mogelijk op je oren.

Daarnaast klinkt een dj koptelefoon helemaal niet neutraal...

J-sus Rulez
10 augustus 2009, 21:27
Er zijn weinig koptelefoons die je voor zowel studio werk als dj kan gebruiken...



Wel deze zoek ik dus :cooler::crazyhappy:

Ik weet wel dat ik op beide gebieden moet inleveren, maar het moet inderdaad draaibare schelpen hebben...

B_2_the_a
10 augustus 2009, 22:00
kan je beter 2 ok koptelefoontjes kopen :P eentje voor studio eentje voor dj...
inplaats van 1 goeie die het voor beide net niet is

J-sus Rulez
10 augustus 2009, 22:06
mijn budget laat dat niet toe vrees ik... :makeup:

B_2_the_a
10 augustus 2009, 22:14
jawel ;)

de sennheiser hd 280 pro schijnt overigens wel ok te zijn als koptelefoon voor diverse doeleinde EN draaibare schelpen...
Dat voor 100 euro

J-sus Rulez
10 augustus 2009, 22:19
Maar dat lijkt die Allen&Heath ook te zijn, maar bedankt voor de tip! ik zal hem eens grondig bestuderen :ok:

keenoncoolstuff
11 augustus 2009, 01:43
Ik wil de Sony MDR-7509HD nog even in de groep gooien. Sluit lekker af, gebruik hem zelf ook bij zowel live- als studiomixwerk. In beide gevallen natuurlijk NIET als eerste referentie, alhoewel hij weldegelijk erg goed klinkt.

Groet, Rob.