PDA

View Full Version : Rack kalender voor op de wc!!



sell
10 augustus 2009, 15:33
Is er animo om je playboy kalender om te ruilen voor een mooie rack kalender met de allemooiste en jongste rackjes die de maanden van het jaar versieren?

:crazyhappy:

hole
10 augustus 2009, 15:43
Haha ...briljant!

ik vind het wel iets hebben ja!!

interessander
10 augustus 2009, 15:45
Neem anders eens een kijkje bij http://www.hugeracksinc.com

hole
10 augustus 2009, 16:03
Hmm..als je geen Tyler speelt, Suhr Od-100 of AxeFx Ultra hebt tel je daar niet mee.

Liquid_Metal
10 augustus 2009, 16:12
Jij mag daar best meedoen met je CAE hoor. Die komen daar best wat voor. Ik moet er iig niet aankomen met m'n setup (behalve misschien de GCP).

vinni
12 augustus 2009, 15:17
Hmm..als je geen Tyler speelt, Suhr Od-100 of AxeFx Ultra hebt tel je daar niet mee.

Hmm tja.....ik zit er ook veel.....En je hebt wel gelijk.
Zo ben ik geen Landau fan.....nou....dan heb je het daar niet makkelijk.

Vinni

hole
12 augustus 2009, 15:18
@Vinni: Ja pcies ..Landau óf Guthrie Govan, da's ook goed.

Of die andere knakker..ben even zijn naam kwijt

interessander
12 augustus 2009, 15:23
Dat kom je eigenlijk overal wel tegen, op het Mesa forum kom je niet onder John Petrucci of James Hetfield uit en op het JEM forum is Steve Vai natuurlijk de grote held.

Michael AE
12 augustus 2009, 18:49
Moet je voor de gein eens zegen dat je een Fender CS strat beter vind dan een Suhr. Ik kreeg zelfs pm's van Suhr zelf die heel netjes waren, maar toch suggereerden dat ik niet wist waar ik over praatte. Er is veel kennis op HRI, maar helaas is het ook zo dat er een bepaalde smaak hangt waar niet veel mensen een andere mening over hebben.

Als ik nog een keer clipjes zie/hoor van een Suhr/Tyler strat in een OD100 wordt ik gek!

Michael AE
12 augustus 2009, 18:53
Dit (http://www.youtube.com/watch?v=ZdvEaV2WvgI) soort clipjes krijg je dan. En iedereen vind het de beste sound ooit.:???:

Kijk, smaken verschillen, maar dit is toch gewoon een hele slechte sound of ben ik doof aan het worden?

JeroenSchaaf
12 augustus 2009, 19:07
Lol tjah tis maar net wat je een goed geluid vind. Ik ben er niet fan van.

De OD100 niet gaaf? Suhr tjah... Iedereen zijn eigen heug en meug:D

Liquid_Metal
12 augustus 2009, 19:18
Ik weet niet waarom jij dat slecht vind, maar ik vind het best lekker klinken. Zit héél veel power in, daar hou ik wel van. Zou wel een beetje mid vanaf mogen misschien, maar ik vind het best lekker klinken.

Michael AE
12 augustus 2009, 19:18
Nee, ik vind OD100's bijna allemaal niks. Heb d'r een aantal geprobeerd en ik krijg er niet uit wat ik wil. Er zijn wel gasten die met dat ding kunnen werken,zoals Landau, Pete Thorn en Henderson maar ik wordt er niet vrolijk van.

Michael AE
12 augustus 2009, 19:22
Ik weet niet waarom jij dat slecht vind, maar ik vind het best lekker klinken. Zit héél veel power in, daar hou ik wel van. Zou wel een beetje mid vanaf mogen misschien, maar ik vind het best lekker klinken.

Power? Totaal geen power, IMO. Eén grote klinische bak met fizz.
Mid er AF? :???: Holy shit! Dit is voor mij al heel erg gescooped. En veel te veel gain. Afschuwelijk.

Even zonder dollen, dit soort geluiden krijg je toch ook wel uit Amplitube of een POD? Waarom heb je daar in vredesnaam een Amp van 3 ruggen voor nodig?

Liquid_Metal
12 augustus 2009, 19:23
Ik vind het pedaal ook niet zo, maar de amp zelf wel. Zijn jullie wel fan van highgain-sounds? Want dat scheelt natuurlijk ook.

Michael AE
12 augustus 2009, 19:32
Ik hou op zijn tijd zeker wel van High Gain sounds, maar dit vind ik echt niks.

Heb voor de gein even een clipje (http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=627191) gemaakt met Amplitube. (Software modeler.) Daar zitten wel honderd van dit soort sounds in en kost maar 100 € of een paar minuten downloaden.

Liquid_Metal
12 augustus 2009, 19:36
Misschien ben ik bevooroordeeld, maar ik vind jouw clip toch wel een stuk kaler klinken hoor.
Maar voor dat prijsverschil moet ik je gelijkgeven.

jonesd
12 augustus 2009, 19:43
Dit (http://www.youtube.com/watch?v=ZdvEaV2WvgI) soort clipjes krijg je dan. En iedereen vind het de beste sound ooit.:???:

Kijk, smaken verschillen, maar dit is toch gewoon een hele slechte sound of ben ik doof aan het worden?

+1, Die man heeft de oorlog verklaard aan dynamiek (en gewonnen ook zo te horen)...

Michael AE
12 augustus 2009, 19:47
Effe voor de duidelijkheid; dit is dus gewoon een preset. Ik heb niets getweaked om in de buurt van zijn sound te komen. Dat kalere komt omdat hij in een kleine ruimte opneemt en ik gewoon gortdroog met wat delay. Als ik reverb zou gebruiken en zou tweaken, durf ik te stellen dat ik akelig dicht bij hem in de buurt kan komen. En dat voor 2000 € minder.

Nee, dude. Ik geloof niet dat wij qua sound op 1 lijn zitten. :hippie:

Michael AE
12 augustus 2009, 19:48
+1, Die man heeft de oorlog verklaard aan dynamiek (en gewonnen ook zo te horen)...

Inderdaad. Totaal geen dynamiek en al helemaal geen ballen.

MSNL
12 augustus 2009, 19:51
Ik wil niet een discussie starten wat wel een mooi en wat geen mooie sound is. Smaken verschillen en dus ook welke sounds je wel en niet mooi vindt.

Ik heb op een paar keer CAE amp gespeeld. Scott Henderson en Mike Landau krijgen er een fantastisch geluid uit, dus was ik benieuwd. Het is mij enorm tegengevallen; Ik kreeg er niet het geluid uit wat ik wil. Voor mijn smaak veel te veel hoog!
Maar Landau en Henderson vind ik te gek klinken..... hoe kan dat dan?

Het eerste clipje van Michael met de CAE vind ik niet slecht klinken. Het is niet mijn sound en inderdaad veel gain een gescooped mid, maar ik kan niet zeggen dat ik het heel slecht vind.
De clip die Michael zelf gemaakt heeft met Amplitude vind ik ook zeker niet slecht klinken.

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar een clip van Michael met zijn buizenamps.
En niet met de bedoeling om daarna te zeggen dat het goed of slecht is, maar om te horen hoe wat zijn gitaargeluid is.

Op al dit soort fora is heel veel kennis te verkrijgen, maar zijn er ook heel veel meningen die op zich natuurlijk allemaal heel terecht kunnen zijn.
Als ik een bepaalde sound niet mooi vind, is dat zo, maar een ander kan het helemaal te gek vinden. Ik weet dat ik de meeste gitaarsounds te schel vind; ik hou van een warm gitaar geluid.
Aan de andere kant heb je op die fora wel een aantal 'heiligen' die bijna aanbeden worden en waarvan bijna verwacht wordt dat alles wat zij maken, doen opnemen etc goed bevonden wordt. Dat is wel jammer.

Liquid_Metal
12 augustus 2009, 19:57
+1, Die man heeft de oorlog verklaard aan dynamiek (en gewonnen ook zo te horen)...

Dat ben ik inderdaad met je eens :). En ik vind het ook een overdaad aan gain hoor. Dus waarschijnlijk ben ik bevooroordeeld :P.

Michael AE
12 augustus 2009, 20:00
Ja, ik ben een beetje zijn sound aan het afkraken en dat was eigenlijk niet de bedoeling.

Wat ik meer bedoel te zeggen is dat ik vind dat de mensen op HRI allemaal een hele grote mond hebben, maar eigenlijk gewoon bezig zijn met wat we allemaal doen; lekker gitaarspelen. Natuurlijk is de één meer bezig met zijn sound dan de ander, en is het helemaal niet erg dat er communities zijn waar veel mensen met dezelfde gear zitten die daar over willen praten, maar ik merk wel dat men op HRI wat agressief reageert op mensen met een andere mening. Ik zou het liever iets genuanceerder zien.

Smaken verschillen zeker, maar als mensen costant "de grote merken" gaan afzeiken en dan met clips komen als die ik linkte, dan is er iets falikant mis in gitaarland, IMO.

ps. Als ze het nou over de feel van amps en gitaren zouden hebben, is het een heel ander verhaal, maar men heeft het daar dus over sound.

Michael AE
12 augustus 2009, 20:05
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar een clip van Michael met zijn buizenamps.
En niet met de bedoeling om daarna te zeggen dat het goed of slecht is, maar om te horen hoe wat zijn gitaargeluid is.

Ik zal eens wat clips opnemen als ik tijd heb en een ruimte waar ik hard kan. Clips zijn best leuk om te maken vind ik, maar uit context van een mix compleet nutteloos om naar te luisteren. Bovendien is de feel van een amp belangrijker dan de sound.

Toch zal ik eens wat opnemen om te laten horen wat ik dan een goede sound vind. Misschien vinden de meeste mensen mijn sound weer helemaal kut. ;)

Liquid_Metal
12 augustus 2009, 20:19
Ja, ik ben een beetje zijn sound aan het afkraken en dat was eigenlijk niet de bedoeling.

Wat ik meer bedoel te zeggen is dat ik vind dat de mensen op HRI allemaal een hele grote mond hebben, maar eigenlijk gewoon bezig zijn met wat we allemaal doen; lekker gitaarspelen. Natuurlijk is de één meer bezig met zijn sound dan de ander, en is het helemaal niet erg dat er communities zijn waar veel mensen met dezelfde gear zitten die daar over willen praten, maar ik merk wel dat men op HRI wat agressief reageert op mensen met een andere mening. Ik zou het liever iets genuanceerder zien.

Smaken verschillen zeker, maar als mensen costant "de grote merken" gaan afzeiken en dan met clips komen als die ik linkte, dan is er iets falikant mis in gitaarland, IMO.

ps. Als ze het nou over de feel van amps en gitaren zouden hebben, is het een heel ander verhaal, maar men heeft het daar dus over sound.

Yep ik snap je punt en ben het daar ook volledig mee eens. Zelf heb ik het een beetje met de amps van Mesa Boogie, hoewel ik daar eigenlijk maar EEEEEEEEEEERG weinig ervaring mee heb :P.
Ik vroeg me laatst ook af of zoveel forummen wel verstandig is. Ik doe alleen dit forum en heb sinds 1½ jaar 1500 posts gemaakt. Da's dik 3 posts per dag, dus ik ben tamelijk actief.
En ik heb nog nooit zoveel gear gekocht als het afgelopen jaar. Ten dele GAS, ten dele doordat ik meer geleerd heb en meer weet wat ik wil. Toch ben ik zoveel met gear bezig dat ik maar weinig speel. Ik heb alleen nog niet ontdekt of ik nu meer of minder speel dan 1½ jaar geleden...

MSNL
12 augustus 2009, 20:22
Ik zal eens wat clips opnemen als ik tijd heb en een ruimte waar ik hard kan. Clips zijn best leuk om te maken vind ik, maar uit context van een mix compleet nutteloos om naar te luisteren. Bovendien is de feel van een amp belangrijker dan de sound.

Toch zal ik eens wat opnemen om te laten horen wat ik dan een goede sound vind. Misschien vinden de meeste mensen mijn sound weer helemaal kut. ;)

Ik ben heel benieuwd
Je hebt gelijk dat de context van de mix heel belangrijk is, maar enkel het gitaargeluid is beter denk ik. Ik heb op myspace de clips van je band al beluisterd en dan vallen details minder op.

Over de 'agressie' op HRI en andere fora ben ik het ook met je eens. Sommige merken worden de hemel in geprezen, andere worden alleen afgezeken. En hier tegenin aan, roept alleen commentaar op. Heel jammer.

Daarnaast kunnen door de mening van een aantal forum leden bepaalde producten ineens heel populair worden. Als Michael Landau een andere versterker koopt wordt die vanaf dat moment de hemel ingeprezen, terwijl daarvoor geen goed wordt erover gesproken is.

Objectiviteit is niet het sterkste punt op deze fora.

Maar ik denk dat het beschrijven van geluid en feel heel moeilijk is.
Waarom vind ik bijna alle fenders k*t???? Ik weet het niet.

Michael leef je uit! je hebt prima spullen, je kunt heel goed spelen, dus ik ben heel benieuwd.

JTB
13 augustus 2009, 09:20
Ik weet niet waarom jij dat slecht vind, maar ik vind het best lekker klinken. Zit héél veel power in, daar hou ik wel van. Zou wel een beetje mid vanaf mogen misschien, maar ik vind het best lekker klinken.

ik vloek effe lekker mee, ok, de dynamiek is naar zijn grootje en het is teveel gain, maar op zich vind ik het niet verkeerd klinken, had nog wat zwaarder gemogen van mij.

Ed Lauwerens
12 november 2009, 23:15
Ik moet zeggen dat ik ook al een tijdje op HRI actief ben en moet zeggen dat ik nooit wat gemerkt heb van verbale agressie. Meeste mensen hebben daar wel gevoel voor humor lijkt me en er is veel info over racks. Daarnaast moet ik zeggen dat ik dit jaar ook voor het eerst een Tyler gekocht heb en die heeft echt wel iets. Twee wat meer lokale sites die interessant zijn voor rack fanaten zijn natuurlijk die van Paul Lenders (www.paullenders.com) en www.racksrock.com.
Je kunt overigens mijn rack zien via mijn gitaarsite: http://www.treessite.nl/guitarpage.htm
Ik ben open voor (rustig) commentaar.
Gr/.
Ed

Michael AE
13 november 2009, 02:22
Ik moet zeggen dat ik ook al een tijdje op HRI actief ben en moet zeggen dat ik nooit wat gemerkt heb van verbale agressie. Meeste mensen hebben daar wel gevoel voor humor lijkt me en er is veel info over racks. Daarnaast moet ik zeggen dat ik dit jaar ook voor het eerst een Tyler gekocht heb en die heeft echt wel iets. Twee wat meer lokale sites die interessant zijn voor rack fanaten zijn natuurlijk die van Paul Lenders (www.paullenders.com (http://www.paullenders.com)) en www.racksrock.com (http://www.racksrock.com).
Je kunt overigens mijn rack zien via mijn gitaarsite: http://www.treessite.nl/guitarpage.htm
Ik ben open voor (rustig) commentaar.
Gr/.
Ed

Het ging ook niet zo zeer om de verbale agressie, want daar heb ik nooit iets van gemerkt, maar meer om het Tyler/Suhr idoliseren wat daar IMO te veel gebeurd. Verder is het een schat aan informatie en stikt het van de goede gitaristen en gear nerds. Altijd leuk!

Ik ben helemaal niet zo tegen enthousiasme en iedereen mag daar Suhrs en Tylers ophemelen wat ze willen, maar ik kan niet zo tegen het anti-Fender syndroom. Komt ook omdat ik Fender te gek vind natuurlijk. :D

Tylers vind ik ook cool en Anderson is zo'n beetje mijn lievelings superstrat, maar toch vind ik het vreemd dat ze daar niet wat meer open minded kunnen zijn.

hole
13 november 2009, 09:56
Ik ben open voor (rustig) commentaar.
Gr/.
Ed

Jammer dat het alleen rustig mag...want anders had ik gezegd:

DIE ZWARTE VHT IS GAAAAAAAAAAAAFFFFFFFF

Trecion
13 november 2009, 13:19
beetje off-topic maar uhm @ Michael AE, waarmee heb je dat geluid opgenomen? gewoon direct in je pc of via audio interface?

AART
13 november 2009, 14:28
Dat OD100 clipje klinkt inderdaad niet echt goed als dat 3000 moet kosten.
Fuzzy, way te veel gain en daardoor veel te zompig. Die palmmutes op de lage e klinken echt nergens naar, alsof je met een pleeontstopper in een bak drijfzand staat te soppen.

Misschien dat ik de amp wel lekkerder vind met minder gain, normaal ben ik niet vies van licht klinische amps (VHT), maar ik ken de OD100 verder niet zo.

Michael AE
13 november 2009, 14:44
beetje off-topic maar uhm @ Michael AE, waarmee heb je dat geluid opgenomen? gewoon direct in je pc of via audio interface?

Euhm, even denken. Volgens mij via mijn Motu interface en dan amplitube.

VanMeekeren
14 november 2009, 12:49
Dit (http://www.youtube.com/watch?v=ZdvEaV2WvgI) soort clipjes krijg je dan. En iedereen vind het de beste sound ooit.:???:

Kijk, smaken verschillen, maar dit is toch gewoon een hele slechte sound of ben ik doof aan het worden?

1.27 - "That's my basic crunch channel" :dontgeti:

What the hell?! .. Wat krijg ik dan uit mijn Marshall met de Gain op 10? Een randje?

Van Meekeren

BeeJee
14 november 2009, 13:25
:seriousf: Da's inderdaad wel wat meer dan 'your basic crunch'. Zoveel gain heb ik nog nooit gebruikt.
Ik vind het ook geen geweldige sound. Op zich wel tight en strak, maar dit haal je ook uit een podje o.i.d. . Bovendien blijft er in een bandmix volgens mij niks van die sound over.

Liquid_Metal
14 november 2009, 16:00
1.27 - "That's my basic crunch channel" :dontgeti:

What the hell?! .. Wat krijg ik dan uit mijn Marshall met de Gain op 10? Een randje?

Van Meekeren

Ik denk dat hij met Crunch doelt op de crunch die bijvoorbeeld John Petrucci ook heeft. Die gasten hebben clean, crunch en lead, waarbij crunch eigenlijk gewoon full frontal overdrivescheur is en lead daar dus nog een stap bovenop (meer mids enzo). Crunch zoals in de classic Marshall crunch is het in ieder geval niet :P.