PDA

View Full Version : Pickup advies gevraagd



Spazzeh
10 augustus 2009, 01:18
Hey iedereen, ik heb hulp nodig met mijn pickups.

Ik heb momenteel een aria (foto beneden), stevige gitaar, maar de sound dat ik ervan krijg vind ik niet goed, de neck en middle pickups zijn goed en hebben een frusciante achtige toon, en dat vind ik goed, maar de bridge is helemaal niet goed, op clean vooral.
Ik wil de bridge zeker verranderen en heb deze pickup gevonden. (http://www.musicstore.de/nl_NL/EUR/Seymour-Duncan-Jeff-Beck-Model-SH4-Bridge-black-4-adrig/art-GIT0001411-001)Klinkt goed want ik wil van de aria een echte rock gitaar maken. Ik ga binnekort strat/tele kopen, vandaar dat ik de aria "ruiger" ga maken. :)
De eerste vraag is of de pickup goed is, en zo niet anders suggesties?
En een paar mensen zeiden dat een pickup niet zoveel verrandert, als je amp en dat ik een nieuwe amp moet kopen en later de pickup ( de amp die ik nu heb is een roland cube 30), klopt dat of is het een ok versterker?

foto

http://img210.imageshack.us/img210/6152/scyche.jpg

Orgasmocaster
10 augustus 2009, 03:21
dat is een mooie aria, als ik het goed heb nog een japanse, dus een matsumoku.

de JB is een van de meest gebruikte pickups in (hard)rock, maar naar mijn mening is de tone wel een beetje aan de 'bright' side.

als je het echt de metal kant op wilt, kun je misschien ook wel een motherbucker of een gfs double rails (of hoe heten die dingen) proberen. zijn nog goedkoop ook.

Spazzeh
10 augustus 2009, 14:21
yep :) ben er wel trots op ^^

vind ik niet erg dat het beetje bright is, ik ga toch voor de hard rock, in de stijl van slash, jimmy page, angus young, beetje ook in de richting van the blackbox revelation :)

Kellet
10 augustus 2009, 15:21
Ik denk dat de Seymour Duncan JB wel aan jouw wensen voldoet.

Bekijk ook de DiMarzio Norton. Dat is ook een geweldige pickup voor de stijlen/bands die je noemt.

xaviervr
11 augustus 2009, 14:37
Misschien een handig weetje, maar Frusciante gebruikt in zijn '62 strat een setje Seymour Duncan Vintage pick ups.

Je kan die eens uittesten

Gothra
11 augustus 2009, 14:56
zijn dat geen single coils? hij heeft een hb nodig