PDA

View Full Version : Rocktron mAXE en adapter



MattB
9 augustus 2009, 22:24
Hallo,

Onlangs heb ik van de amerikaanse ebay een Rocktron mAXE preamp weten te bemachtigen alleen zit ik nu een beetje in de knoop over de adapter.

Ik heb de handleiding opgezocht (http://www.manualnguide.com/manual-get/12604/). Hierin staat het volgende:

- Power Requirements
This unit accepts power from the 9V AC/1500mA adaptor supplied with the unit. This 9V RMS AC voltage is internally processed by a voltage doubler, thus generating a bi-polar + & - 15V to maintain the headroom and sound quality of professional, studio quality equipment. Using an external power source such as this minimizes excessive noise and hum problems often associated with internal transformers, providing optimal performance for the user.

En dan verderop:
- Power Requirements 9VAC 700mA

Bij de unit zelf zit al een (niet orginele) amerikaanse adapter maar ik heb liever geen geknoei met us->nl adapters. (Tenzij dat handiger is natuurlijk?)

Dus wat wilt dit apparaat nou eigenlijk hebben? Een 9v AC adapter die minimaal 700mA levert. Maar is dat genoeg info? Ik hoop dat iemand hier wat licht op kan schijnen, wat heb ik nou precies nodig voor deze rackunit?

interessander
9 augustus 2009, 22:39
Dat eerste stuk is gewoon uitleg waarom je uberhaupt een adapter nodig hebt.
Een 9v AC adapter van 1500 mA zal zeker volstaan, Rocktron heeft verschillende adapters van 1 A tot 4 A, maar blijkbaar heeft de mAXE maar 700 nodig.

MattB
9 augustus 2009, 23:19
Dus inprincipe zou deze ermee moeten werken

http://www.thomann.de/nl/rocktron_power_supply_9v_2_amp_ac.htm (die natuurlijk veel te duur is)

9volt, 2A en AC/AC. Waarvoor zijn DC/AC adapters dan?

Liquid_Metal
10 augustus 2009, 09:18
Ja die werkt. Je hebt een AC (alternatief current of wisselstroom) adapter nodig. Sommige toestellen (bv de stompboxes van Boss) werken op DC (direct current/gelijkstroom).
AC wordt geleverd door het stopcontact omdat dat veel makkelijker en goedkoper op te wekken is. DC adapters zetten dit om (daarom AC/DC). Verkeerde adapter aansluiten kan je toestel opblazen, maar ook je adapter. Zoals mijn zeer vereerde bassist bij mijn Blackstar DistX heeft gedaan (die heeft een 14V AC adapter en hij had 'm op een DC stompbox aangesloten).

MattB
10 augustus 2009, 18:04
Top, ik weet genoeg, bedankt voor de uitleg!