PDA

View Full Version : Warmoth of Fender?



Madcow
9 augustus 2009, 22:02
Hallo iedereen!!

Ik heb een mooie gitaar op het oog. De Fender Ritchie Blackmore signature. Het beste aan de gitaar is het scalloped fretboard! Het speelt echt GE-WEL-DIG!!! maar! Hij kost 1000 euro. (voor een mex strat... Maarja, hij klinkt en speelt als een tiet.) En het scalloped fretboard is zo gedaan dat akkoorden normaal gaan. (Een diepere geul aan de dunne E dan aan de dikke) En als ik hem koop. dan komt er een Steve Lukather EMG set in. Het zal dus tegen de 1300 euro aanlopen.

Maar dan heb je Warmoth...
Maple fretboard. Check
Scalloped fretboard. Check.
Wit body. Check.
Alles al gefreest. Check.
Dat alles rond de 800 euro. Check.


Fender:
Waardevast +
Ik weet hoe hij speelt +
Ik weet hoe hij klinkt +
Ik kan hem kopen bij me lokale gitaarboer +
Een geweldige scalloping job+
Hij is best duur voor een mim strat-
Rosewood fretboard-
Er zullen aanpassingen aan te pas komen.

Warmoth:
Alles zoals ik wil+
Maple fretboard+
Scalloped fretboard is mogelijk+
Helaas niet zoals de Fender -
Ik weet bij god niet hoe hij klinkt -
Zo waardevast als net niks -
Wachttijd-
Als er problemen zijn dan heb ik geen garantie -
Import en transport kosten -


Wie o wie heeft tips en opmerkingen?

Aca Ilic
9 augustus 2009, 22:04
Hoeze Warmoth "helaas niet zoals de Fender" ?

Rubster
9 augustus 2009, 22:19
Ik denk dat hij de manier van scalopen bedoelt. Tja, de fender heeft eigenlijk alle plus voor toch? De prijs is hoog, en denk maar niet dat je er 2e hands veel voor terug gaat krijgen. Echter, als deze gitaar geniaal speelt.. Waarom dan proberen na te bouwen? Je weet nooit of hij hetzelfde gevoel gaat geven als dat je al met de fender hebt gehad. Hoewel ik groot fan ben van warmoth, zou ik zeggen: fender!

macwilliams
9 augustus 2009, 22:19
Hoezo is de fender waarde vaster dan?
-je gaat er aan sleutelen
-koopt dure onderdelen die waarde verliezen
-het is een mim, geen USA.

Ik denk dat de waardevastheid nog zal tegenvallen.

bagheera
9 augustus 2009, 22:31
moet je bij warmoth alles apart bestellen en dan zelf in elkaar knutselen???
Of kun je bv een nek en body kopen die al vast staan?

Wiellem
9 augustus 2009, 22:32
Als ie geweldig is dan zou ik hem gewoon kopen, warmoth kun je niet zomaar ff uittesten dus zou het een te grote gok zijn.

macwilliams
9 augustus 2009, 22:37
Als ie geweldig is dan zou ik hem gewoon kopen, warmoth kun je niet zomaar ff uittesten dus zou het een te grote gok zijn.

Dat is ook iets om rekening mee te houden!

Chris Winsemius
9 augustus 2009, 22:39
Nadeel Warmoth: je kan het niet van te voren proberen (hout is 'n organisch materiaal, iedere plank is anders) en de halspen is anders dan bij vele Fenders (dus andere klank/feel)

Nadeel Fender: je moet er even 'n aantal proberen ;)

Nielsje van dit forum heeft naar mijn weten 'n Malmsteen Strat te koop, misschien is dat 'n optie (die ook nog te testen is)?

Raytheman
9 augustus 2009, 22:42
Zéker de de Fender. Je koopt dan niet alleen een gitaar maar ook een hoop MOJO
Daarnaast is Blackmore natuurlijk een meester-gitarist

Misty
9 augustus 2009, 22:55
als ik je verhaal leest ,staat t antwoord er al in
FENDER :strat:

geert1976
9 augustus 2009, 23:14
hhmm de waardevastheid tov Fenders vind ik eigenlijk tegenvallen als ik naar de prijzen op MP kijk:???:

soup
9 augustus 2009, 23:16
Als je hem zo goed vindt spelen en hij voor jou perfect is -> kopen.

Orgasmocaster
10 augustus 2009, 03:31
als je precies weet wat je wilt (neck profiel, fretsize, radius, nutwidth) dan kun je met een warmoth niet mis gaan.

zo niet, en die rb voelt perfect voor jou, dan moet je voor die fender gaan.

Madcow
10 augustus 2009, 08:03
Hoewel ik ygnwie malmsteen helemaal geweldig vind.(en dankzij hem op een scalloped fretboard ben gekomen) zou zijn strat me toch minder liggen. Aangezien hij een scalloped fretboard heeft die overal even diep is. Dus lekker riffen is dan erg moeilijk.

Btw: Toen ik speelde op de ritchie blackmore strat merkte ik dat ik op de 16de fret geen noot omhoog kon benden. De noot stopte gewoon. Hoe kan dit komen? Slechte factory afstelling? Ik ben echt een bender. dus dit probleem kan ik niet hebben.

Eko
10 augustus 2009, 08:11
Gitaren met een scalopped board zullen nooit zo snel verkopen als een standard. Dat zal dus voor beide gelden. De naam Fender er op zal het alleen iets makkelijker maken.

orreltak
10 augustus 2009, 10:28
Hoewel ik ygnwie malmsteen helemaal geweldig vind.(en dankzij hem op een scalloped fretboard ben gekomen) zou zijn strat me toch minder liggen. Aangezien hij een scalloped fretboard heeft die overal even diep is. Dus lekker riffen is dan erg moeilijk.

Btw: Toen ik speelde op de ritchie blackmore strat merkte ik dat ik op de 16de fret geen noot omhoog kon benden. De noot stopte gewoon. Hoe kan dit komen? Slechte factory afstelling? Ik ben echt een bender. dus dit probleem kan ik niet hebben.

zou kunnen.ligt ook aan de radius van de fret'board'.
voor jou ligt een 12 graden hals misscchien beter dan een 7,25 graden,wat die fender RB heeft.

Rubster
10 augustus 2009, 10:30
Zéker de de Fender. Je koopt dan niet alleen een gitaar maar ook een hoop MOJO
Daarnaast is Blackmore natuurlijk een meester-gitarist

Volgens mij krijg je R. Blackmore zelf er niet bij hoor.. ;). Daarnaast heeft Warmoth ook echt wel mojo, staat alleen geen fender op! Echter in het logo schuilt geen mojo.

In het geval van de topic starter heb je echter wel gelijk hoor, de Fender heeft eigenlijk alles voor op de Rosewood toets na.

Rutger
10 augustus 2009, 11:03
Je hebt een geweldige gitaar gevonden waar je helemaal weg van bent: koop die. Elke gitaar is immers weer anders, ook die van hetzelfde model, elke gitaar is uniek. Als je dus een gitaar hebt gevonden (in dit geval de Fender) waar je die klik helemaal mee hebt: niet twijfelen maar er helemaal voor gaan, er is geen ander als deze!

munkie
10 augustus 2009, 16:26
http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/Warmoth033a.jpg

Net een projectje gedaan met een gebruikte Warmoth body en een Allparts neck. De neck steekt iets te hoog uit boven de body, was wel op te lossen met een montagering onder de brug en de elementen wat hoger zetten, maar toch even opletten.

Gezien de nieuwprijzen (ik heb natuurlijk alles 2dehands) was ik skepties over Warmoth maar ik moet toegeven, ondanks (dankzij?) de vele uitfrezingen en de vele laklagen is die body zeer resonant, je voelt hem gewoon trillen. De gitaar als geheel klinkt geweldig met veel sustain door de vaste brug.

Dus als je niet vies bent van je handjes vuil maken: Warmoth. Kijk maar eens op MP: Warmoth spul zie je vrijwel niet 2dehands, is dus exclusief.

sjaak1990
10 augustus 2009, 16:37
Ik heb nooit op een Warmoth gespeeld, wel op Mexican fenders waar ik niet heel blij van werd, ook niet van meerdere Amerikaanse Fenders trouwens. Warmoth lees je veel positiefs over, het is natuurlijk wel een beetje een gok maar dat maakt het juist spannend :) Warmoth lijkt me wel een klasse hoger dan zo'n Fender, waardevastheid koop je geen gitaar voor maar denk dat deze apartere Mexicaanse Fender ook niet zo heel waardevast zou zijn.
Voor mij is het een enorme plus dat je elk onderdeel kan kiezen, de tuners, bridge, topkam, pickups. Je betaald niet voor iets dat je niet wilt hebben en als je precies weet wat je wilt dan is een custom perfect naar mijn meing.

Orgasmocaster
10 augustus 2009, 17:11
Btw: Toen ik speelde op de ritchie blackmore strat merkte ik dat ik op de 16de fret geen noot omhoog kon benden. De noot stopte gewoon. Hoe kan dit komen? Slechte factory afstelling? Ik ben echt een bender. dus dit probleem kan ik niet hebben.


dat probleem zul je niet zo snel hebben met een Warmoth Compound radius neck :):):)

bat
10 augustus 2009, 17:23
Kijk maar eens op MP: Warmoth spul zie je vrijwel niet 2dehands, is dus exclusief.
Dat zegt helemaal niks en vooral niks ovver de waardevastheid. Wat meer zegt over de waardevastheid: dat veel veropers bij hun niet Fender Strat toch Fender neerzetten, omdat ze weten dat strat-zoekers vaak op Fender zoeken.

Het is in dit topic al meerdere keren gezegd: bij een scalloped neck zou ik me van de waardevastheid neit al teveel voorstellen. Je moet echt maar net iemand treffen die zo'n nek wil en dat zijn er niet veel.

Volgens mij gaat het er daarom vooral om dat de gitaar echt bij je past. Van de Fender wéét je dat, van de Wrmoth mag je het alleen maar hopen. Is die het net niet, dan wordt het nog knap lastig om de spullen weer te verkopen (zeker de nek).

Ik zou daarom op zeker gaan en de Fender nemen.

Madcow
10 augustus 2009, 19:04
Ai... Het benden werkt nauwelijks door de radius? Dan valt de gitaar al af. Aangezien ik enorm veel bend. Of kan dit zijn door een 'Rock' op een fret? Wel jammer! Aangezien ik hem echt vet vind.

Di Stefano
10 augustus 2009, 20:35
Onmogelijk dat het benden niet kan door de radius. Normaal gezien kan je op elke goed afgestelde gitaar zonder probleem een bend doen van 1.5 toon.

Orpheo
11 augustus 2009, 11:41
Onmogelijk dat het benden niet kan door de radius. Normaal gezien kan je op elke goed afgestelde gitaar zonder probleem een bend doen van 1.5 toon.
niet waar. als de radius klein is, dus heel ronde toets, loopt ie aan, of de actie moet hoog zijn. basic guitar-technology.

Ik zou natuurlijk voor een warmoth gaan! je kunt fretsize, radius, breedte, halsprofiel en headstock shape kiezen (CBS of 'klassiek', recht of angled).

om maar te negeren dat 't hout van Warmoth veel beter is dan Fender (zoals ik al vaak zei, Fender C.S. haalde z'n bodies en halzen bij warmoth vandaan...). het lakwerk is veel strakker en dunner gedaan dan bij Fender, wat resulteert in een betere tone. je kunt er gelijk super-tuners opzetten (bijvoorbeeld gotoh!), gelijk een goede brug erin (gotoh, diego, hipshot...), goede pickups (kinman, lace). Het upgraden van een fender is gewoon duur, want ik vind fender-hardware gewoon slecht spul, van dat pisbakkenstaal.

Di Stefano
11 augustus 2009, 12:39
Dat bedoel ik met goed afgesteld, ongeacht de radius. Die zal echt wel niet zo zijn dat het helemaal onmogelijk is om te benden. Op elke gitaar moet je kunnen benden.

Hendriks
11 augustus 2009, 12:53
Mijn strat heeft een radius van 7,25 , staat perfect afgesteld en benden tot 1,5 toon is geen probleem.

Rutger
11 augustus 2009, 13:48
...maar waarschijnlijk staat de actie dan wat hoger.

Tuurlijk kun je op elke radius lekker benden. Een vlakke radius staat alleen een lagere actie toe, een ronde radius meestal een wat hogere actie. Dat hoeft verder geen probleem te zijn, t is maar net wat je fijn vind.