PDA

View Full Version : hulp bij het instellen van triaxis



gwond
9 augustus 2009, 19:30
hoi allemaal
ik weet niet of dit allemaal goed gaat. ik ben nog al nieuw hier.
het gaat om het volgende, ik ben sinds enige tijd de bezitter van een mesa boogie tri axis. nu doet zich in eens het volgende probleem voor.
Als ik een aantal pre sets heb gemaakt en denk die op geslagen te hebben en ik zet de preamp uit om de volgende keer de boel weer aan tezetten zij mijn presets weg. alles heeft zich weer gereset naar vorige instellingen. wat doe ik verkeert.
alvast bedankt voor de hulp. groet guido

Rinze
9 augustus 2009, 20:04
Je zou kunnen beginnen met het downloaden van de handleiding bij Mesa op de site..

minoin
9 augustus 2009, 20:26
+1
De manual is te downloaden op de website en tevens prettig te lezen.
Daar staat een bom aan informatie in over de TriAxis waar je wel blij mee gaat zijn.

gwond
9 augustus 2009, 20:29
Op zich een goed idee ware het niet dat ik dat al gedaan heb en er via die handleiding ook niet uit kom.
groet guido

Baco
9 augustus 2009, 20:32
Zit je niet in de fabriekspresets te wijzigen? Deze kunnen standaard niet overschreven worden, dacht ik.

minoin
9 augustus 2009, 20:47
Klopt, je moet de presets vanaf 21 opslaan. Het is mogelijk de eerste 20 presets te verwijderen en daarover te schrijven, maar de procedure weet ik zo niet uit mijn hoofd.

gwond
9 augustus 2009, 21:11
ok dat is iets wat ik morgen op m'n ga makkie ga uitzoeken. tot nu toe hartelijk dank voor jullie reacties ik laat nog weten of het me gelukt is.
groet guido

FrankC
9 augustus 2009, 21:12
Klopt, je moet de presets vanaf 21 opslaan. Het is mogelijk de eerste 20 presets te verwijderen en daarover te schrijven, maar de procedure weet ik zo niet uit mijn hoofd.

Bevalt de ENGL Cab bij dit setje?

FrankC
9 augustus 2009, 21:14
Je kunt ook lid worden van het Triaxis forum. Op Yahoo.

minoin
9 augustus 2009, 21:23
Bevalt de ENGL Cab bij dit setje?

Owjazeker :D De V30's komen helemaal tot hun recht met een dergelijke TA / 2:90 set.
Heel misschien dat ik de onderste twee speakers ga vervangen door G12K100's, maar voor nu ben ik meer dan tevreden.

tnijland
9 augustus 2009, 22:29
Ik heb de Triaxis al jaren en ben er zeer tevreden mee. Het is een goede opsomming van ca. 10 jaar Mesa/Boogie historie. Van sublieme jazz/blues naar de Santana lead en daarna een vette Rectifier rock/metal sound in 1 preamp is gewoon mogelijk. 2 kanalen van de Triaxis worden niet voor niets in de Axe-Fx geemuleerd....

Alleen het prutsen met membraan toetsen is wat bewerkelijk maar daar heb je wel een enorme veelzijdige en bruikbare preamp voor terug gekregen (wel in combinatie met 6L6 eindtrap). Kwalitatief niet te vergelijken met POD XT welke ook zeer bruikbaar is maar in vergelijking als een lo-fi pedaaltje klinkt (andere klasse). Heb inmiddels al heel veel andere top-preamps gehad en uitgeprobeerd maar deze zit dus nog steeds in mijn rack...

De factory presets lopen inderdaad van 1 t/m 20 maar deze kunnen desgewenst wel overschreven worden d.m.v. de indrukken van de Shift en daarna Loop/SW key. Het leuke is dat daarna (bij spijt) ook de Factory presets weer zijn terug te halen d.m.v. het indrukken van de Shift en daarna Mode toets. Kortom, perfect apparaat!

speedmusic
19 september 2009, 14:56
gwond, gefeliciteerd prachtige pre al zeg ik het zelf.

Zelf heb ik er één in 1995 gekocht, was destijds helemaal op rackformat bezig in tegenstelling tot mijn vrienden die allemaal van hun eerste combo overstapte op stacks van Mesa een rectifier met 4x12" Cabs. Zelf wilde ik mijn quadraverb GT ook wel kwijt maar wel wilde ik 19" blijven, dat Mesa had wel wat en heb dus één van de eerste v2.0 aangeschaft in USA, (toen nog op een transistor 50watt 1he hoog marshall ampje, binnen het jaar kwam daar natuurlijk de 2:90 onder en deze doet nog altijd zijn werk.

on topic: pas na preset nummer 20 kun je eigen presets instellen. Of je moet de eerste overschrijven iets wat ik eigenlijk nog steeds niet heb gedaan omdat ik ze goed bruikbaar vind.

FrankC
19 september 2009, 15:47
Ik heb zelf ook de combi tri-2:90. Ik ben benieuwd of jullie boost pedalen gebruiken en zo ja welke. De recto (red 1) mode houd ik persoonlijk niet van. De overige modes vind ik zonder boost een beetje te braaf voor het scheurwerk of hebben jullie andere ervaringen? Ik gebruik op dit moment een MXR OCD die goed bevalt en een OCD van Fulltone die ik niet lekker vind klinken op de tri. Maar wel op mijn marshall.

Zijn er mensen die een bogner cab gebruiken in combi met de triaxis?
Ben benieuwd.

tnijland
20 september 2009, 10:15
Ik heb de Triaxis 2.0 in combinatie met de 295 (6L6) eindtrap, met een Lexicon MPX G2 als rack. De lexicon heeft een dual (true-bypass) signal-path looper waarmee ik dus mijn pre-amp effecten (boost, compressor, vibe etc.) in de loop voor de preamp kan zetten en een 2e loop (delay, chorus, reverb etc) die dus tussen de preamp en de eindtrap kan zetten.

Alle effecten worden dus gemaakt met de Lexicon G2 omdat deze ook enorm veel pedalen met redelijk goede kwaliteit kan emuleren. Ik moet wel zeggen dat een RC booster nog een keertje op de verlanglijst staat...

Meestal gebruik ik factory preset 04 (clean) in combinatie met een lexicon tube screamer en een dual delay hetgeen super klinkt voor gitaarsolos en mooie fills. Als ik een vette solo moet spelen kies ik meestal voor preset 09 omdat die heel goed door de mix komt.

Als cabinet heb ik 2 Paul Lender ClubCabs met 2 soorten speakers (Eminence V-12 & 1x Delta-12 speaker). Daarnaast speel ik soms over een zelfbouw 4x12" met Celestion G12-V70 speakers.