PDA

View Full Version : Deathocaster Guitars.



Dark Farmer
9 augustus 2009, 17:29
Omdat ik nieuw ben op dit Forum weet ik niet of ik hier goed zit.
Maar ik teken dus zelf gitaren en hoop deze dus zelf later te gaan bouwen in een eigen bedrijf.
Nu heb ik dus een vraagje.
Ik wil zelf een gitaar gaan bouwen, Maar hoe doe ik dit?
Wat heb ik er allemaal voor nodig?
En kost dit duur?
En vinden jullie mijn ontwerp mooi of denken jullie dat het niks wordt?
En ja, Ik teken geen normale gitaren zoals Les Pauls, Stratocasters, Telecasters, Maar ik teken alles anders.

[Oja, Ik noem mijn gitaren Deathocaster, Vindt ik een leuke apparte naam]

Mvg, Dark Farmer.
Hier zijn mijn ontwerpen (een paar van):

Deathocaster ''Spirit'' Guitar (http://deathocaster.deviantart.com/art/Deathocaster-Spirit-132702765)
Deathocaster ''Blorange'' Guitar (http://deathocaster.deviantart.com/art/Deathocaster-Blorange-132703647)
Deathocaster ''Pink Punkers'' Guitar (http://deathocaster.deviantart.com/art/Deathocaster-Pink-Punk-132704251)

:strat:

barno
9 augustus 2009, 17:38
hi there,
als ik jou was zou ik me eerst enkele weken of maanden gaan inlezen, op dit forum bouwtopics bestuderen, boeken lezen enz... No offence maar te zien aan je ontwerpen, heb je dat zeker nog niet gedaan.

JeroenSchaaf
9 augustus 2009, 18:07
Hee welkom hier!

Net wat van je ontwerpen bekeken, het is in iedergeval niks voor mij. Maar misschien voor de metal gitaristen onder ons?

soup
9 augustus 2009, 18:10
Hee welkom hier!

Net wat van je ontwerpen bekeken, het is in iedergeval niks voor mij. Maar misschien voor de metal gitaristen onder ons?
zeker de blorange met bloemen op

pueblo
9 augustus 2009, 18:12
hi there,
als ik jou was zou ik me eerst enkele weken of maanden gaan inlezen, op dit forum bouwtopics bestuderen, boeken lezen enz... No offence maar te zien aan je ontwerpen, heb je dat zeker nog niet gedaan.

inderdaad, als ik nu even terugkijk naar mijn eerste ontwerpen... en die vergelijk met die nu. helaas is bouwen er bij mij ook nog niet echt van gekomen

JeroenSchaaf
9 augustus 2009, 18:19
zeker de blorange met bloemen op

Hoe raad je het?:D

ik doelde meer op de vormen, dan de invulling.

Kipnugget
9 augustus 2009, 18:34
Zoals Barno zegt, eerst goed inlezen. Ben ik nu ook mee bezig, vandaar ook dat dit mijn eerste post is:sssh:

Ik zou trouwens met die roze beginnen, kun je je een beetje op een Flying V baseren;) Oja en het is natuurlijk handig als je iet uitgebreidere bouwtekeningen hebt als deze:soinnocent: (j/k;))

Jeroenofzo
9 augustus 2009, 20:53
Persoonlijk denk ik dat je nog even wat moet nadenken en moet hertekenen. Als je een eigen bedrijf wilt beginnen, begin met normalere vormen, die verkopen vele malen beter dan iets puntigs.

J-sus Rulez
9 augustus 2009, 20:55
Overal staat er maar 1 humbucker, is dat de bedoeling?

oigun
9 augustus 2009, 21:35
Gewoon veel lezen zodat je snapt hoe je een gitaar moet bouwen, intoneren, afstellen etc. en het dan gewoon doen. Daar leer je het meest van. Het is wel belangrijk dat je een beetje handvaardig bent of heel veel doorzettingsvermogen hebt om het te leren. Probeer ook te begrijpen waarom bij gitaren bepaalde vormen wel en andere vormen niet gebruikt worden. Soms is daar een goede reden vooor zoals balans sterkte van de constructie etc.
succ6

DeiDRagonas
9 augustus 2009, 21:53
Ik weet niet wat ik het allerschattigst vind... Dat er iemand dit idee heeft en zulke tekeningen laat zien.. of dat er ook nog mensen serieus op reageren. Geweldig topic in elk geval.

Ts: Wordt tien a vijftien jaar ouder en probeer het dan nog eens.

R.

Shibby
9 augustus 2009, 23:05
Als je je er nog niet mee hebt in verdiept, kan ik me voorstellen dat je bij je eerste schetsen gewoon een idee uitwerkt zonder te kijken naar bv ergonomie en balans. Maar dat maakt niet uit, want dat leer je gaandeweg. Beetje flauw om daar iemand belachelijk over te maken.

DeiDRagonas
9 augustus 2009, 23:11
Nja, belachelijk maken is echt niet de bedoeling hoor. Alleen ik zeg wat ik denk. Deze meneer moet heel veel gaan lezen, leren en het dan nog eens proberen, thats it.

thijser
9 augustus 2009, 23:37
+1 lol :crazyhappy:

Dark Farmer
10 augustus 2009, 12:30
Nou, Het is niet zo zeer de bedoeling om een normale gitaar te maken,
DeiDRagonas, Heb jij mij 1ste post wel gelezen van dit topic?

En ja, Ik teken geen normale gitaren zoals Les Pauls, Stratocasters, Telecasters, Maar ik teken alles anders

Ik maak gitaren anders en ik heb het met mijn Opa d'r over gehad,
Want die kan heel mooi dingen maken,
En die zij dat ik beter kon beginnen met ééntje wie ik mooi vindt en ik vindt de Blorange mooi ;D
Maar ik ga alleen nog de verf kopen, En ik ga nog alles lezen over het hout.
Want als ik dan een gitaar maak, Wil ik een goeie maken :D

niekb
10 augustus 2009, 13:09
Een gitaar kan heel mooi zijn maar moet ook praktisch zijn zodat ie bespeelbaar is. Dat zijn de punten die men hier bedoelt. Ruimte voor tuners. De afstand van kam tot brug. Balans, dat soort zaken.

Als dat niet in orde is heb je ook geen plezier van hetgeen je gemaakt hebt. Daar zal je je ontwerpen dus op aan moeten passen.

Dark Farmer
10 augustus 2009, 13:22
Hmm, Kijk zo zou ik me gitaar wel willen maken;
http://www.tribalspirits.nl/members/bio-jjh6-l.jpg
Deze jongen [Jory Hogeveen] heeft deze zelf gemaakt en hij is ook vet om op te spelen.
Ik heb deze gitaar met eigen ogen gezien en het is een awesomeness gitaar!

soup
10 augustus 2009, 13:23
awesomenesss :ok::ok::ok::ok:

Dark Farmer
10 augustus 2009, 13:24
awesomenesss :ok::ok::ok::ok:

Ja toch, Gewoon een vette gitaar!:punk:

hendrix2
10 augustus 2009, 13:46
Je bedoelt vast 'awesome' zonder de 'ness' achter.

Afgaande op je tekeningen denk ik dat je je toch echt eerst moet verdiepen in wat een gitaar nou juist een gitaar maakt. Afmetingen ed. zijn erg belangrijk.

Ik zie bv. op je tekeningen dat de gitaren varieren tussen de 13 en de 15 frets, terwijle een 'standaard' gitaar toch eerder 21-24 fret heeft.

Kijk hier in het zelfbouw forum eens rond naar wat andere topicjes. Daar zie je welk materiaal je nodig hebt en zo.
Het is leuk dat je aan zoiets wil beginnen, maar een voorkennis is toch nodig. En niet om je te ontmoedigen, maar ik denk dat het best veel geld kan kosten om zelf een gitaar te maken. Hout, electronica, hardware,... het is allemaal niet goedkoop.

Hedge
10 augustus 2009, 14:58
Ik zou de verf nog niet halen. Dat is zo'n beetje het laatste product wat je nodig hebt in het bouw proces van een gitaar. De kans dat je nog op andere ideeen komt voor het afwerken is wel heel erg groot.

Koop een goed boek en ga daar eerst in lezen. Want ik vrees dat je anders wel eens je fiks kunt vergissen in een bouwproject. Je moet met veel dingen rekening houden.

Shibby
10 augustus 2009, 15:40
Nja, belachelijk maken is echt niet de bedoeling hoor. Alleen ik zeg wat ik denk. Deze meneer moet heel veel gaan lezen, leren en het dan nog eens proberen, thats it.

Oke, zo kwam het alleen op mij over. Maar ik ben het er mee eens dat er wel het een en ander aan deze ontwerpen moet veranderen :soinnocent:

pimmedoris
10 augustus 2009, 18:42
@ hendrix2

"Gaafheid" is een woord tegenwoordig bij de jeugd... Awesomeness dan vast ook wel :)

Al denk ik bij awesomeness eerder aan dit:

"Awesomeness:
Whenever I get sad, I stop being sad and be awesome instead..."
- Barney Stinson

:ok:

oigun
10 augustus 2009, 19:16
een van je ontwerpen doet me aan deze denken:
http://www.bas-extravaganza.nl/uplfiles/thumbs/28_Bassen__DSC5735.jpg

hendrix2
10 augustus 2009, 19:47
"Awesomeness:
Whenever I get sad, I stop being sad and be awesome instead..."
- Barney Stinson

:ok:

Jup, uiteraard denk ik dan ook aan B.stinson :D
Maar het neemt niet weg dat een 'awesome' gitaar juister is dan een 'awesomeness' gitaar :)

Sorry voor de offtopic post.

snaarplukker
10 augustus 2009, 20:07
En vinden jullie mijn ontwerp mooi of denken jullie dat het niks wordt?Tja, iets mooi vinden is een persoonlijke smaak. Ik ben bang voor je dat er niet veel vraag zou zijn naar jouw ontwerpen. Zeker als er maar 12 tot 16 frets opzitten. Maar ik sluit niet uit dat de Farmer Strat's en Tele's even populair worden als de Fender.;)

wizzie1982
10 augustus 2009, 20:33
een van je ontwerpen doet me aan deze denken:
http://www.bas-extravaganza.nl/uplfiles/thumbs/28_Bassen__DSC5735.jpg

fucking gaaf ding!! maar die lijkt me toch nog wel enigzins bespeelbaar ;) maar uh.. waar moet de jack in? :p

ontopic: Gitaren zoals ze nu zijn zijn niet voor niets die vorm natuurlijk. Daar is vast goed over nagedacht qua ergonomie en bespeelbaarheid. Ik heb ook wel eens gespeeld met de gedachte om een vreemde vorm te gaan maken, maar hou dan zeker de bespeelbaarheid in gedachten want om nou een geweldig goede gitaar te bouwen alleen maar om aan de muur te hangen, dat zou ook zonde zijn. En dan ben ik bang dat je bedrijfje ook niet zo goed gaat lopen :)

Persoonlijk vind ik die bc-rich beast en warlock al een beetje over the top, maar da's natuurlijk mijn mening ;)

orreltak
10 augustus 2009, 20:35
om te beginnen kun je ook gewoon zo'n kantenklare hals met paddleheadstock kopen.kun je de headstock veranderen in wat voor vorm je wilt zonder het je meteen te moeilijk maken met zaken als hals rond maken,fretboard inzagen en lijmen,trussrods,fretten,enz,enz.

waar je je misschien op verkijkt is dat een gitaar maken een dure hobby is,niet alleen vanwege de onderdelen maar vooral ook om het nodige gereedschap.

maar vooral begin zoals meerdere malen is vermeld met het verdiepen in de constructie van een gitaar en de theorie daar achter.

KoenB
10 augustus 2009, 23:58
Wat orreltak post is zeker waar: goedkoop is het niet. En het zou toch zonde zijn als je simpelweg maar wat gaat doen en er vervolgens achter komt dat je flink wat geld hebt weggegooid. Vergaar veel kennis, begin voorbereid, en je eerste project zal waarschijnlijk een aardig goed resultaat geven.

soup
11 augustus 2009, 00:14
ik moest aan dit denken

http://www.harmony-central.com/Newp/2001/Daisy-Rock-Electric-Guitar.jpg

pueblo
11 augustus 2009, 10:52
waar moet de jack in? :p

kijk naar het driehoekje rechts boven de brug :)

Zjef
11 augustus 2009, 10:54
kijk naar het driehoekje rechts boven de brug :)

Ligt het aan mijn ogen, of is dat de switch?

pueblo
11 augustus 2009, 10:58
Ligt het aan mijn ogen, of is dat de switch?

oei, nu je het zegt...
even opgezocht, de jack output zit achteraan
http://www.bas-extravaganza.nl/uplfiles/28_Bassen__DSC5761.jpg


oeps, sorry voor de grote foto...

barno
11 augustus 2009, 12:21
wel bewonderenswaardig dat iemand zoveel werk heeft gestoken in zo'n grotesk lelijk ding: very spinal tap :)

wizzie1982
11 augustus 2009, 14:44
LOL ja inderdaad ;) toch vind ik hem wel gaaf :p

Dark Farmer
11 augustus 2009, 18:11
Hmm,
Ik heb een nieuwe gitaar bedacht, Alleen moet ik hem nog inscannen ;D
Ik heb wel een schetsje online, hier is ie;


Wat vinden jullie hiervan?
:strat:

Deathocaster 'Kingoqueen' Gitaar Schets (http://deathocaster.deviantart.com/art/Deathoschets-132967692)

Edit;
Nog een vraagje,
Ik wil zo'n gitaar tekenen/ooit bouwen van Gene Simmons (Die hakbijl).
Weet iemand hoe ik hier het best mee kan beginnen?

gertgert
11 augustus 2009, 19:35
Ik wil zo'n gitaar tekenen/ooit bouwen van Gene Simmons (Die hakbijl).
Weet iemand hoe ik hier het best mee kan beginnen?

Volgens mij heb je al een paar keer antwoord gekregen: boeken lezen, en goed voorbereid beginnen. Als je handige opa je wil helpen zou ik daar zeker gebruik van maken.
Succes!

DaanW
11 augustus 2009, 20:06
Hmm,
Ik heb een nieuwe gitaar bedacht, Alleen moet ik hem nog inscannen ;D
Ik heb wel een schetsje online, hier is ie;


Wat vinden jullie hiervan?
:strat:

Deathocaster 'Kingoqueen' Gitaar Schets (http://deathocaster.deviantart.com/art/Deathoschets-132967692)

Edit;
Nog een vraagje,
Ik wil zo'n gitaar tekenen/ooit bouwen van Gene Simmons (Die hakbijl).
Weet iemand hoe ik hier het best mee kan beginnen?

Ik wil bij deze, dit topic een dikke +1 geven :)

oigun
11 augustus 2009, 20:08
+1 kudo ;)

Sanderltd
12 augustus 2009, 01:30
Schitterend allemaal! Doet me denken aan hoe ik dacht toen ik nog 12 jaar was. :ok:

flitslicht
12 augustus 2009, 01:53
Hij begint wél met marketing onderzoek. Die jongen brengt het nog ver.

Dark Farmer
12 augustus 2009, 22:19
Hmm, Wat gebeurt er als ik 1mm verschil heb met de afstand van de elementen?

Bram+
12 augustus 2009, 22:40
Wat er gebeurt als de pickups een milimeter naast de 'ideale' plek zitten? Niks. Is te verwaarlozen.

Sanderltd
13 augustus 2009, 01:52
Nu je het zegt; op je schetsen lijken de pickups soms iétsje scheef te zitten. ;)

Maar in de realiteit zal een millimeter niet zoveel verschil uitmaken. Hoewel je wel altijd moet zorgen dat je elke snaar zo dicht mogelijk over het centrum van de pooltjes laat lopen.

Rock Bottom
13 augustus 2009, 22:40
Funnacount

Dark_Tranquillity
14 augustus 2009, 02:04
Idd, dit moet gewoon een grap zijn.

Bram+
14 augustus 2009, 08:22
Nee man Dark Farmer is for real!

flitslicht
14 augustus 2009, 11:10
Nee man Dark Farmer is for real!

Nieuwsbulletin 2091:

"Afgelopen Dinsdag is de legendarische gitaarontwerper 'Dark Farmer' overleden, zo heeft zijn familie zojuist bekend gemaakt. Dark Farmer, een alias voor Piet den Boer, was de eerste die het belang van de materie-synthesizer voor de gitaarbouw onderkende. Het gebruik van dit apparaat stelde hem in staat machinaal gitaarontwerpen te realiseren die onmogelijk via de traditionele en veel duurdere handmatige houtbouw tot stand konden worden gebracht.

Na aanvankelijk te zijn uitgelachen om zijn gedurfde ontwerpen kwam de doorbraak voor Dark Farmer nadat topgitaristen als Bram+ en Sanderltd zijn gitaren van het merk 'Dethocaster' gingen gebruiken en daarmee de unieke 'Doom' sound ontwikkelden die de eerste decennia van deze eeuw zou domineren.

Dark Farmer bleef tot op hoge leeftijd gitaren ontwerpen. Zijn vermogen werd vorig jaar door Forbes geschat op 5934 miljard Euro en gold als de op drie na rijkste persoon ter wereld. De eerste rechtszaken over zijn erfenis zijn al aangekondigd.

Dark Farmer is 94 jaar geworden."

Shibby
14 augustus 2009, 12:06
WTF:seriousf:

Dark Farmer
14 augustus 2009, 12:27
Jullie zijn echt dom soms he, Volgens mij gelooft mijn Opa alleen in mij ;)
En oja, Ik ga een Vanguard maken.
Dat is de beslissing met mijn Opa geworden.

snaarplukker
14 augustus 2009, 12:51
Jullie zijn echt dom soms he, Volgens mij gelooft mijn Opa alleen in mij ;)
En oja, Ik ga een Vanguard maken.
Dat is de beslissing met mijn Opa geworden.
Een opa hoort in zijn kleinzoon te geloven.;)
Slechts een handje vol gitaarbouwers hebben succes geboekt. Duizenden gitaarbouwers blijven met hun eigen voorraad zitten.

aaronstonebeat
14 augustus 2009, 13:24
Komt er hier ook daadwerkelijk een bouwproces dat we kunnen gaan volgen?

Hedge
14 augustus 2009, 14:46
He jammer hoor, introduceer je jezelf met zulke exotische modellen, ga je zo'n saaie Vanquard maken.

Dark_Tranquillity
14 augustus 2009, 16:12
Het blijft een grap.

flitslicht
14 augustus 2009, 17:19
Jullie zijn echt dom soms he, Volgens mij gelooft mijn Opa alleen in mij ;)
En oja, Ik ga een Vanguard maken.
Dat is de beslissing met mijn Opa geworden.

Ah joh, gewoon geen aandacht aan schenken en doorgaan. Ik hoop inderdaad wel dat je het bouwproces laat zien.

Arvoitus
14 augustus 2009, 22:44
Het blijft een grap.
Het is geen grap. Ik denk dat jullie niet echt op de hoogte zijn van de toestand van de topicstarter.

aaronstonebeat
14 augustus 2009, 23:03
Het is geen grap. Ik denk dat jullie niet echt op de hoogte zijn van de toestand van de topicstarter.

Mogen we meer weten?

flitslicht
14 augustus 2009, 23:04
Het is geen grap. Ik denk dat jullie niet echt op de hoogte zijn van de toestand van de topicstarter.

Natuurlijk niet, hoe zouden we dat kunnen zijn? Geen telepathie hier.

Ik vind het wel leuk, heb vroeger als kind een paar 'gitaren' gemaakt van sigarenkistjes waar de fretten uit luciferhoutjes bestonden. Ben benieuwd waar de TS mee komt uiteindelijk, maar het is natuurlijk niet zo gek dat er een paar grapjes gemaakt worden als iemand zonder informatie over zijn achtergrond met wat vrolijke gitaarschetsjes aankomt en zegt dat hij vast de verf gaat kopen. Het is echt niet makkelijk om een serieuze gitaar te bouwen, ik loop er al heel lang tegen aan te hikken.

Ik wens hem veel succes. Hij is inmiddels trouwens wel al met Les Paul vergeleken, dat pakt niemand hem meer af.

Edit: Ik kies trouwens zelf de tegenovergestelde weg. Mijn eerste 'echte' poging zal waarschijnlijk gewoon een plank (vloerdeel) worden waar ik de verschillende technieken op uitprobeer.

Dark Farmer
16 augustus 2009, 13:50
Tuurlijk komt hier een bouwproces.
Ik werk alleen nog niet omdat ik nog niet mag werken (ik ben 13).
Dus heb ik ook nog geen geld, alhoewel; weinig.

Dus ik zie nog wel even.

Martijn-w
16 augustus 2009, 13:55
Op mijn 13e had ik toch al lang vakantiewerk hoor. Vanaf je 13e mag je onder toezicht van ouderen werken.

guitargeek3
16 augustus 2009, 15:52
Tuurlijk komt hier een bouwproces.
Ik werk alleen nog niet omdat ik nog niet mag werken (ik ben 13).
Dus heb ik ook nog geen geld, alhoewel; weinig.

Heb je inmiddels al een idee wat een gitaar bouwen gaat kosten aan goed hout, speciaal gereedschap en onderdelen?
Ik heb begrepen dat je een goed bespeelbare gitaar wilt gaan maken...?
En je hebt geen werk?

Hou er rekening mee dat dit in de honderden euro's gaat lopen, vooral als je niet luistert naar de tips en opmerkingen wat hier gegeven wordt.

Maar succes en ik ben benieuwd.

Arvoitus
17 augustus 2009, 01:54
Mogen we meer weten?
Doormiddel van hyves en google kan je heel veel vinden.

Tho
17 augustus 2009, 07:04
Syndroom van Down?

Sanderltd
17 augustus 2009, 09:31
Doormiddel van hyves en google kan je heel veel vinden.

Wat een toestanden toch weer... Als je iets weet, vertel het dan ook gewoon. Als je vindt dat je het, omwille van zijn privacy, niet kunt vertellen, had het dan in de eerste plaats ook niet aangehaald. :noob:

KoenB
17 augustus 2009, 14:18
Syndroom van Down?

:seriousf: mss een beetje te grof, Tho

StrungOut87
17 augustus 2009, 17:30
Gewoon blijve tekene kerel, als ik terugkijk naar men cursussen van t middelbaar, die staan gewoon vol met schetsen zoals de jouwe op elke pagina..

Deathocaster ey..check men Evilcaster!

grtz

soup
17 augustus 2009, 17:34
Het is geen grap. Ik denk dat jullie niet echt op de hoogte zijn van de toestand van de topicstarter.
Vertel het dan... misschien kun je het beter vertellen in plaats dit uit de hand te laten lopen

+
ik vind zijn hyves niet.

flitslicht
17 augustus 2009, 17:37
Wat een toestanden toch weer... Als je iets weet, vertel het dan ook gewoon. Als je vindt dat je het, omwille van zijn privacy, niet kunt vertellen, had het dan in de eerste plaats ook niet aangehaald. :noob:

En daarbij, wat maakt het uit? Zowat de enige die hier een beetje normaal doet is HanS :soinnocent:.

oigun
17 augustus 2009, 20:05
En daarbij, wat maakt het uit? Zowat de enige die hier een beetje normaal doet is HanS :soinnocent:.
http://acct.tamu.edu/smith/starwars/Chewbacca_w_Han_Solo_ANH.jpg
Eens! +1 voor Han.S

Arvoitus
17 augustus 2009, 20:28
Wat een toestanden toch weer... Als je iets weet, vertel het dan ook gewoon. Als je vindt dat je het, omwille van zijn privacy, niet kunt vertellen, had het dan in de eerste plaats ook niet aangehaald. :noob:
Omdat ik er een hekel aan heb om een persoon een label op te plakken en hem daarop te beoordelen.


Vertel het dan... misschien kun je het beter vertellen in plaats dit uit de hand te laten lopen

+
ik vind zijn hyves niet.
Misschien wel, misschien ook niet. Hopelijk heeft wel iedereen in de gaten dat hij serieus/enthousiast is en zijn ideeën graag wil delen.


Tuurlijk komt hier een bouwproces.
Ik werk alleen nog niet omdat ik nog niet mag werken (ik ben 13).
Dus heb ik ook nog geen geld, alhoewel; weinig.

Dus ik zie nog wel even.
Probeer veel van andere mensen/bouwverslagen te leren hier op het forum, lees ze misschien een keer door samen met je opa.
Zorg dat je weet hoe een gitaar in elkaar zit en ga dan samen met je opa aan de slag.

Neem de tijd, en zorg dat je veel plezier hebt! Iets zelf in elkaar zetten en daarna gebruiken is geweldig!

soup
17 augustus 2009, 20:37
Goed, ik heb zijn netlog gevonden.

En nu?

Sanderltd
17 augustus 2009, 22:23
Ik snap ook je hele punt niet echt... Op deze manier geef je Dark Farmer ook al een label; je laat uitschijnen dat er ergens iets heel erg mis is met de jongen. Als je nu zou zeggen wàt er mis was, belabel je hem niet meer of minder lijkt mij. :)

snaarplukker
17 augustus 2009, 22:48
Tuurlijk komt hier een bouwproces.
Ik werk alleen nog niet omdat ik nog niet mag werken (ik ben 13).
Dus heb ik ook nog geen geld, alhoewel; weinig.

Dus ik zie nog wel even.

Maar je hebt toch een opa die in je gelooft?
Trek hem aan zijn jasje.;)

Nashco
24 september 2009, 05:55
Ik ben toch wel heel erg benieuwd wie die ''dark farmer'' hier nou is ?
Kan iemand het vertellen?

Hiro
24 september 2009, 07:55
neem eerst een ouwe gitaar (elektrisch) haal die s uit elkaar en weer in elkaar ga s wat expirimenteren met settings en bekijk waarom bepaalde dingen zo gedaan zijn, het is niet voor niets dat er een paar modellen overal weer teug komen.

En als je serieus voor je eigen bedrijf wilt ontwerpen, neem een paar technische tekenlessen, je zult er geen spijt van krijgen ;)

oigun
24 september 2009, 08:19
Ik ben toch wel heel erg benieuwd wie die ''dark farmer'' hier nou is ?
Kan iemand het vertellen?

http://gallery.photo.net/photo/6275244-lg.jpg

, ,