PDA

View Full Version : p90 elementen?



Hallie
9 augustus 2009, 16:57
beste,

ik heb thuis een squier strat liggen, waar ik al 't een en ander aan heb verprutst, veranderd, etc.

nou wil ik 1 of 2 elementen erin proppen en ik zat aan p90 te denken.

maar ik heb sowieso al weinig (lees; Erg weinig) verstand van elementen en merken.

ik zag bij guitarsupplies van het merk kluson een p90 elemten voor 60 E.
is dat wat?

wat raden jullie aan?
het liefst nog goedkoper.

ik zag namelijk laatst ergens een topic voorbijkomen( die ik niet meer kan vinden) waarin stond dat iemand voor.. 25 Dollar een tele element had gekocht en daar erg blij mee was.

zou mooi zijn als ik ook zoiets kan vinden.

bedankt.

barno
9 augustus 2009, 17:25
http://store.guitarfetish.com/p90pickups.html

zijn budget pups die een vrij goede naam hebben. ik ken de P90's ervan niet maar heb er al humbuckers van gebruikt die hun geld meer dan waar waren.

heinz3110
9 augustus 2009, 19:14
Zo'n 14 euro het stuk bij www.conrad.nl. Voor die 14 euros echt niet slecht!
Wonderbaarlijk maar waar.

Ze bieden ook humbuckers aan voor 11 euro, ook geprobeerd, maar helaas: prut. Microfonisch en zompig. De p90's klinken voor de brug mooi open met een grommetje, bij de hals mooi jazzy, airy maar net niet te dik. En niet te microfonisch, redelijk gewaxt dus.

Edit: Hier stond een link, maar die werkte niet. Zoek op Sound en Light, Muziekinstrumenten, en dan op Gitaar-benodigdheden


En inderdaad, er zijn duurdere met mooiere beschrijvingen en toebedichte kwaliteiten, maar ik betwijfel of je goedkoper kan :)

aaronstonebeat
9 augustus 2009, 23:33
Ik heb een tijdje terug een setje van Mighty Might gekocht, ook voor maar een paar tientjes, en die bevallen prima. Was bij GuitarSupplies. Ik heb daar ook een Tonerider setje voor een tele (geen P90 dus maar die hadden ze wel) aangeschaft en daar ben ik ook heel blij mee. Maar de laatste tijd zie ik die merken bijna niet meer daar; alleen nog een restje Toneriders.

arcane
9 augustus 2009, 23:37
Ik heb een setje p-90's besteld bij gfs. Zodra ze in de gitaar zitten zal ik er over vertellen;)

Hallie
10 augustus 2009, 00:50
bedankt voor de reacties!

bij conrad kost dat echt niets zeg!
maarja.. conrad..nooit geweten dat ze daar muziekinstrumenten en toebehoren verkochten.

kan iemand iets vertellen over de bezorg snelheid van gfs?

nouja, mischien moet ik ook maar gewoon bestellen bij allebei.
voor dat geld verwacht ik natuurlijk niet 't beste.
leuk om uit te proberen!.

nou wil ik dan ook een nieuwe slagplaat ( zonder gaten, die wil ik zelf maken) kan dat ergens?

thanks

stijnkenens
10 augustus 2009, 00:55
Tja, het bouwen van een element stelt niet veel voor, natuurlijk.
Ik zou het wel eens willen weten waarom er zoveel prijsverschil (x10) kan zitten in pickups.


s

aaronstonebeat
10 augustus 2009, 01:07
Tja, het bouwen van een element stelt niet veel voor, natuurlijk.
Ik zou het wel eens willen weten waarom er zoveel prijsverschil (x10) kan zitten in pickups.


s

Ik verbaas me ook soms over prijzen. Maar ik hoop er op te kunnen vertrouwen dat bij een duurder element meer precisie en toewijding in de fabricage zit en dat er een uitgebreide kwaliteitscontrole en uitstekende service zal zijn.

Ik ben een klassiek gitaartje aan het restaureren en daarvoor was ik rond aan het neuzen voor nieuwe mechanieken. Mijn lieve hemel, ik heb nog nooit zulke dure tuners gezien! Tot meer dan 400 euro :seriousf:

PS
Conrad verkoopt ook wikkeldraad dat gebruikt kan worden om zelf elementen te maken. Het is voor minder dan 5 euro zelf te doen (bij voldoende zen).

flitslicht
10 augustus 2009, 01:38
Rikkers Gitaarbouw heeft een verhaal over elementen, ook het zelf wikkelen ervan (drie delen).

http://www.gitaarnet.nl/magazine/tipsandtricks/rikkers/index.php?id=27&language=NL

stijnkenens
10 augustus 2009, 02:04
met die precisie kan ik wel eens zijn, ook met kwaliteitscontrole.

En troost je maar, ik heb stemmechanieken (handmade) van meer dan $1600 gezien. Dat wil je gewoon niet op je gitaar...


s

arcane
10 augustus 2009, 18:18
kan iemand iets vertellen over de bezorg snelheid van gfs?



De vorige keer dat ik wat bestelde was het meen ik binnen een dag of 8 tot 10 ofzo geleverd.