PDA

View Full Version : Boeh! N0000b!



j-op
9 augustus 2009, 12:20
Goeiemorgen, dames en heren!

Ik ben Jop, 18 jaar oud, kom uit Heerlen in het nu-even-niet-zo-zonnige-zuiden, maar verhuis binnenkort naar Tilburg om een soort van evenement-management-achtig-iets te gaan studeren (CO IEMES). Misschien herkent iemand mijn spul al van Offsetguitars.com, maar ik moet wachten totdat Tele2 de DNS vernieuwt zodat ik er weer op kan. Ondertussen heb ik natuurlijk een leuk, gezellig forum nodig om mijn GAS te voeden, dus ik hoop dat dat hier mag.

Goed, nu over naar de belangrijke zaken: ;)
Ik speel een jaartje of 4,5, bijna 5 jaar gitaar. Ik begon op een Ibanez EX-serie shred-apparaat, maar een wereld ging voor me open toen ik een Telecaster kocht na 3 jaar spelen. Een Squier Affinity Tele (!), om precies te zijn. Naar mijn mening misschien wel de beste €160 die ik tot nu toe heb uitgegeven aan gitaar spelen.
Na een jaar de Tele flink misbruikt te hebben, had ik genoeg gespaard om, wat mij betreft, een van de geilste gitaren ooit te kopen: een Jazzmaster; een Japanse in CAR. Ondertussen heb ik er een AVRI brugpickupje in gegooid en dat klinkt best wel heel erg lekker, dus ik ben blij.

Jaja, this thread is worthless without pics:

http://i334.photobucket.com/albums/m401/J-op/CIJ%20Fender%20Jazzmaster/DSCN2920.jpg
:lovelove: Wel valt op te merken dat vooral de JM wat deuken rijker is sinds die foto genomen is (in maart of april?).

Ook komt er binnenkort een '78 Bronco uit Praag naar mij toe, zwarte refinish, (nette) humbucker routes, maar in zo origineel mogelijke staat terug gebracht. Geen zorgen, daarvan komen later natuurlijk plaatjes.

Pedaaltjes vind ik ook erg leuk, maar ik ben de 'more is more'- manier van pedaaltjes kopen een beetje zat en het is me ook te duur. Daarom ben ik flink ingekrompen en deze drie kastjes zijn er over:

http://i334.photobucket.com/albums/m401/J-op/DSCN3287.jpg

Korg Pitchblack -> '88 Rat --> Malekko Echo 600D :lovelove:*yum yum*:lovelove:
Vooral voor die Malekko heb ik erg lang geGAS'd en toen ik dus eenmaal een redelijk budget had heb ik hem meteen uit België laten overkomen. Absolúút geen spijt van: klinkt fantastisch.
Ook met de Rat ben ik erg blij. Ik had er eerst een nieuwe, met een schakelbare Ruetz-mod, maar die kon dus vertrekken omdat ik deze had.
Oh ja, wat de Pitchblack doet lijkt me vrij duidelijk en doet hij goed.
En (als het goed is!), komt er ook deze week een Fulltone '69 aan. Ja, dezelfde die nog steeds op Marktplaats staat, terwijl ik al betaald heb (???). Daarna is het afgelopen met de pedaaltjes. Hoop ik.

Ik heb natuurlijk ook een leuk oefenversterkertje. 15'' speaker, 75 watt - buizen, oftwel een Fender 75 uit 1980. Helaas neem ik alleen maar mijn Orange Crush 10 mee naar Tilburg. Of tenminste voor de tijd dat ik (nog) met niemand samen speel, wat ik dus wel hoop dat gebeurt.

http://i334.photobucket.com/albums/m401/J-op/DSCN3104.jpg

Dat is trouwens mijn kater, genaamd Poesje. Die heeft graag een lekker warme kont.

Jop

budje
9 augustus 2009, 12:23
Welkom, leuke spulletjes, aardige kater, ennnnnnnnn: veel plezier hier!

JeroenSchaaf
9 augustus 2009, 12:44
Welkom hiero"!

Rinze
9 augustus 2009, 12:54
Welkom! Die kater heeft het goed voor elkaar :crazyhappy:


't Is dat mijn kont daar niet zou passen :(

j-op
9 augustus 2009, 13:15
Bedankt, allen!




't Is dat mijn kont daar niet zou passen :(

Nou, die 75 is best flink hoor! Hij klinkt ook flink. Het enige probleem is dat hij ongeveer evenveel weegt als een klein busje, dus dat is wat minder.

Overheated
9 augustus 2009, 20:56
dat katje is geweldig :seriousf:


,,Overheated

Dancing Lobster
9 augustus 2009, 21:00
Dat is trouwens mijn kater, genaamd Poesje. Die heeft graag een lekker warme kont.


:seriousf::seriousf:

Welkom :ok::cheerup: