PDA

View Full Version : ten einde raad:(



YannickH
8 augustus 2009, 23:26
ik heb al eerder vandaag een topic geopend over welke 7string ik zou kopen maar ik twijfel nog altijd ofdat ik echt wel een 7string zou pakken.
ik ben een moeilijk ventje i know:soinnocent:
Maar ik ben ook wat aan later aan het denken omdat na verloop van jaren men muziekstijl toch wat gaat veranderen.dus een bc rich of 1of ander extreemgeval komt er niet meer in.
nu ben ik weg van die jeff loomis sig,ibanez rg1527(me update pickups)en nog een hoop 6snarige gevallen.
en1van die 6snarige gevallen is de malmsteen strat.
ik ben echt kapot van die gitaar alleen ik heb schrik dat ik het niet onder de knie ga krijgen met di scalloped neck.(ik heb er nog nooit op gespeeld en ik kan hem nergens gaan uittesten.
er gewoon solotjes en rifjes enzo opspelen zal wel gaan maar als ik gewoon clean wat speel baree(of hoe ge et ook schrijft)akkoorden enzo.lukt dat wel goed op zo'n scalloped neck???
jullie gaan vast met zen allen roepen dat ik moet gaan testen maar ik had toch graag nog wat anders gehoort dan:GA TESTEN!
alvast bedankt

Nielsje
8 augustus 2009, 23:33
Ik heb dus recent zo'n Malmsteen strat aangekocht, en die bevalt me prima.
Het is natuurlijk wel even wennen, maar ik kan er inmiddels prima mee overweg. Speelt heerlijk licht, solo's gaan prima, en de standaard akkoorden gaan ook goed. Af en toe nog wel wat moeite met de 'jazzy' meuk, maar dat gaat ook wel prima.

én je hebt PM..

Quicksilver
9 augustus 2009, 00:48
Zo'n scalloped nek lijkt me geen probleem, zo ontzettend verschil maakt het voor mijn gevoel in ieder geval niet, maar wel dat als je erg hard drukt dat de pitch verkeerd word. Moet volgend mij geen probleem zijn :ok:

Thundermane
9 augustus 2009, 00:51
Scalloped neck lijkt me eerder dat je meer mogelijkheden hebt met de gitaar, in plaats van minder. Zelf begin ik steeds meer van instrumenten te houden zonder frets. :)

YannickH
9 augustus 2009, 00:52
Zo'n scalloped nek lijkt me geen probleem, zo ontzettend verschil maakt het voor mijn gevoel in ieder geval niet, maar wel dat als je erg hard drukt dat de pitch verkeerd word. Moet volgend mij geen probleem zijn :ok:

omdat jij zo'n alexifan bent: alexi zen esp's zijn van de20-24ste fret ook scalloped;)

YannickH
9 augustus 2009, 00:53
Scalloped neck lijkt me eerder dat je meer mogelijkheden hebt met de gitaar, in plaats van minder. Zelf begin ik steeds meer van instrumenten te houden zonder frets. :)

mja maar ik zit maat te twijfelen dat je er geen superbends mee kunt maken omdat je misschien de snaar tehard indrukt fzo?

Thundermane
9 augustus 2009, 00:54
mja maar ik zit maat te twijfelen dat je er geen superbends mee kunt maken omdat je misschien de snaar tehard indrukt fzo?

Hmmm. Nee, het zou wel heel slecht zijn als je zo'n limitatie had. Nope Lijkt me geen probleem. xD
Het is allemaal glad een gemaakt om goed te functioneren.

Quicksilver
9 augustus 2009, 00:59
omdat jij zo'n alexifan bent: alexi zen esp's zijn van de20-24ste fret ook scalloped;)

Zegt de man met 'c0b alexi' als naam? :seriousf:
En dat klopt niet helemaal, alleen zijn zwarte esp, die met de roze pinstripes heeft de 20-24ste fret gescalloped. Maarjah, alleen échte fans weten dat natuurlijk :cheerup::seriousf:

http://www.espguitars.co.jp/artist/alexi_laiho/alexi_laiho_ps.jpg

YannickH
9 augustus 2009, 01:17
Zegt de man met 'c0b alexi' als naam? :seriousf:
En dat klopt niet helemaal, alleen zijn zwarte esp, die met de roze pinstripes heeft de 20-24ste fret gescalloped. Maarjah, alleen échte fans weten dat natuurlijk :cheerup::seriousf:

http://www.espguitars.co.jp/artist/alexi_laiho/alexi_laiho_ps.jpg

zen nieuwe zwarte ook;)
en kheb deze naam 2jaar gelede gekoze eh:p

YannickH
9 augustus 2009, 01:55
Hmmm. Nee, het zou wel heel slecht zijn als je zo'n limitatie had. Nope Lijkt me geen probleem. xD
Het is allemaal glad een gemaakt om goed te functioneren.

en gaat het met een scalloped neck je spel niet snel vals klinken?

Luke-wannabe
9 augustus 2009, 01:56
Als je niet te ver indrukt niet nee. Zoals Niels al zei moet je daar mee leren spelen.

YannickH
9 augustus 2009, 02:57
Als je niet te ver indrukt niet nee. Zoals Niels al zei moet je daar mee leren spelen.

ik heb teveel schrik om het niet te kunnen denk ik:p
ik gas echt ongelofelijkhard op die malmsteen strat dat ik schrik heb dat het gaat tegenvallen:(
en het gaat over een dure aankoop dus niet ff 200euro

barno
9 augustus 2009, 10:27
ik heb teveel schrik om het niet te kunnen denk ik:p
ik gas echt ongelofelijkhard op die malmsteen strat dat ik schrik heb dat het gaat tegenvallen:(
en het gaat over een dure aankoop dus niet ff 200euro

koop dan een scallopped neck bij Warmoth, schroef die op een van je gitaren. pak goedkoper, als dat meevalt, kan je met een gerust hart een malmsteen kopen. uiteindelijik ben je nog meer geld kwijt, oke, maar ben je wel zeker :)

YannickH
9 augustus 2009, 14:03
koop dan een scallopped neck bij Warmoth, schroef die op een van je gitaren. pak goedkoper, als dat meevalt, kan je met een gerust hart een malmsteen kopen. uiteindelijik ben je nog meer geld kwijt, oke, maar ben je wel zeker :)
ik heb geen gitaar waar ik die neck kan opzetten...

Nielsje
9 augustus 2009, 14:07
Ik heb nog wel een stratbody liggen :D

JeanPaul du Vinnie
9 augustus 2009, 15:35
ik heb teveel schrik om het niet te kunnen denk ik:p
ik gas echt ongelofelijkhard op die malmsteen strat dat ik schrik heb dat het gaat tegenvallen:(
en het gaat over een dure aankoop dus niet ff 200euro
Geen schrik hebben, dat zal gewoon een kwestie van wennen zijn. Het is niet alsof je een nieuw instrument moet leren spelen hé, gewoon je spel een beetje aanpassen.

Los daarvan en compleet ongerelateerd: ik zou in jouw plaats je Gibson nooit ofte nooit verkopen. Dat is typisch zo'n gasgemotiveerde impulsverkoop die je nu even snel doet omdat je een paar andere modelletjes hebt gezien die je wel leuk lijken, maar die je je later echt hard gaat beklagen. Zo'n Malmsteen of een zevensnaar zal misschien leuk zijn voor even, maar ik geef hem weinig kans op de lange duur. Die Les Paul heb je voor je leven.

minoin
9 augustus 2009, 15:49
Mee eens. Daarnaast moet je ook kijken met welk doel je een dergelijke gitaar koopt.
Mijn Schecter C-7 ATX is een bariton, waardoor de snaren nogal strak gespannen staan. Dit zorgt voor een strakke B en strakke gainstructuur.
Maar ik speel veel solo en dat is in het begin enorm wennen. Benden kost nogal wat meer moeite dan een gewone axe en solo's in het algemeen zijn iets moeilijker te spelen.
Ik doe mijn 7 nooit meer weg, maar voor solo's zit ik echt nog te kijken naar een gewone 6 snaar (Music Man JP of Mayones)

YannickH
9 augustus 2009, 15:52
Mee eens. Daarnaast moet je ook kijken met welk doel je een dergelijke gitaar koopt.
Mijn Schecter C-7 ATX is een bariton, waardoor de snaren nogal strak gespannen staan. Dit zorgt voor een strakke B en strakke gainstructuur.
Maar ik speel veel solo en dat is in het begin enorm wennen. Benden kost nogal wat meer moeite dan een gewone axe en solo's in het algemeen zijn iets moeilijker te spelen.
Ik doe mijn 7 nooit meer weg, maar voor solo's zit ik echt nog te kijken naar een gewone 6 snaar (Music Man JP of Mayones)

ik ga gewoon die malmsteen links laten liggen en een ibanez rg1527 halen(ksteek er dimarzio's of iets anders)en ik heb een tremelo nodig en liefst24 frets en dat mis ik echt bij die gibson en een dunne hals speelt ook veel fijnder

Noctiis
9 augustus 2009, 16:03
Een gevalletje: volgende week wil je weer iets anders? ;)

YannickH
9 augustus 2009, 16:05
Een gevalletje: volgende week wil je weer iets anders? ;)

ja daar word ik dus gek van!waarom zijn er in hemelsnaam zoveel gitaren gvd!

JeanPaul du Vinnie
9 augustus 2009, 16:08
Kwestie van je te vermannen en je hoofd niet op hol te laten brengen door al die dingen die je op het internet ziet. Anders blijf je bezig en zal je nooit tevreden zijn, en ondertussen verlies je nog een hoop geld ook. (Ik spreek uit ervaring)

Noctiis
9 augustus 2009, 19:05
Mee eens. Blijf gewoon eens een weekje weg van gitaarnet. Ik snap dat je graag geld wilt uitgeven aan deze toffe hobby maar zo nu en dan een break om even rustig te bezinnen kan echt geen kwaad :)
Als je over een week of twee nog steeds die ene gitaar wilt, ga dan eens op zoek naar een test locatie. In de tussentijd kun je recenties lezen, youtube filmpjes kijken, plusjes en minnetjes op een rijtje zetten. Heb je die gitaar nodig? Wat wil je ermee gaan doen? Wat heeft deze wat je andere gitaren niet heeft? Zeg maar de irritante vragen die ouders/vriendinnen ook vaak stellen ;) Maar het kan geen kwaad om die vragen ook eens aan jezelf te stellen, vaak werkt dat best ontnuchterend en laat je je hoofd minder snel op hol brengen door al die forummers die om de haverklap een NGD hebben!

:)

JeanPaul du Vinnie
9 augustus 2009, 20:26
Als je over een week of twee nog steeds die ene gitaar wilt, ga dan eens op zoek naar een test locatie.
Tijd is inderdaad de beste testmethode om te zien of het geen bevlieging is. Als ik me in het hoofd haal dat ik een nieuwe gitaar wil, laat ik er meestal een paar maanden over gaan. Als ik na pakweg een half jaar nog steeds die gitaar wil én ik kan me er een praktisch nut voor bedenken (en neen, "voor de backup" is voor de meesten onder ons geen geldig excuus, al geloven we dat allemaal zelf zo graag ;) ), dan pas begin ik naar eentje uit te kijken.

Voor het stoppen van accute GAS-aanvallen is een tijdje kappen met gitaarfora inderdaad nog de beste remedie van allemaal.

aaronstonebeat
9 augustus 2009, 23:09
Ik heb een klein beetje ervaring met 'scalloped' halzen, één om precies te zijn. Een vriend van me heeft er een en ik heb er een paar keer op gespeeld. Normaal heeft hij wel flink dikke snaren (0.13) en laatst lag er een iets dunner setje op (0.11, gebruik ik zelf ook). Mijn mening: je merk er helemaal niets van. Zeker niet dat plots alles vals wordt door het knijpen, ik speelde er precies zo op als ik gewend ben. Ik ben wel een liefhebber van hoge jumbofrets dus ik ben wel eraan gewend dat ik eigenlijk het hout van de toets nooit raak.

Met dunnere snaren kan ik me voorstellen dat je echt moet opletten om niet te stevig vast te pakken.
Maar dat is sowieso nergens voor nodig.

Sterkte met de afwegingen.