PDA

View Full Version : it's a "marshall"



allochthomas
8 augustus 2009, 18:18
vandaag de tube amp doctor jtm 45 kloon van mede forum lid mitch overgekocht. was al langer op zoek naar een dynamische versterker en voor mij blijft een marshall toch wel het ultieme geluid hebben. thuis even snel op slaapkamer niveau gespeeld en toen m'n ouder weg waren de versterker eens lekker op z'n flikker gegeven. de versterker is uitgerust met een mastervolume dus zelfs op zachte volumes kan je al aardig scheuren maar natuurlijk komt de versterker echt tot leven als je hem hard zet. hopelijk volgend weekend in band formatie uitproberen.

genoeg geluld, foto's!
http://img40.imageshack.us/img40/7313/img1486mij.jpg
http://img6.imageshack.us/img6/865/img1487s.jpg

sjaak1990
8 augustus 2009, 18:31
Mooi! Ben benieuwd hoe hij klinkt, wat voor speakers zitten er in de cab? Toch geen 75t's hoop ik?

JeroenSchaaf
8 augustus 2009, 18:33
Mooi ding! gefeliciteerd!

Wicked Willy
8 augustus 2009, 18:51
It's a Marshall Jim, but not as we know it!

Veel speelplezier!

allochthomas
8 augustus 2009, 18:51
Mooi! Ben benieuwd hoe hij klinkt, wat voor speakers zitten er in de cab? Toch geen 75t's hoop ik?
zitten Celestion G12T-75's in. vind de speakers prima, het enige wat ik er op tegen heb is dat ze nogal beamy zijn. ik ben sowieso langzaam aan het sparen voor een goeie 4X12 cabinet, maar die 1922 voldoet nog prima

zelfs op slaapkamer niveau is de amp heerlijk dynamisch maar zoals ik al zei: op volume gaat hij pas echt grommen. jammer dat m'n ouders nu weer thuis zijn:seriousf:. heb zelf nu helaas weinig tijd om echt met de versterker te spelen, maar hopelijk volgende week weer repeteren dus dan kan ik me lekker uitleven:crazyhappy:

ps. Mitch, ik ben de standaard knoppen vergeten >.<

Luke-wannabe
8 augustus 2009, 19:43
Cool man!
Is dat die 18 watter? Zeker een echte scheurversterker, of niet?

Mitch
8 augustus 2009, 19:46
ps. Mitch, ik ben de standaard knoppen vergeten >.<

Ja foutje, ik kwam er ook te laat achter. Als je me je adres PB'ed dan stuur ik ze wel op voor je.

Die T75's combineerden overigens prima met de JTM. Ik heb een erg fijne cab met erg fijne speakers, maar de 1922 kast met de T75's temmen op een prima manier het dikste laag wat de amp goed kan hebben. Het gaat toch altijd om de combinatie, niet om de losse onderdelen van de keten...

Puerco
9 augustus 2009, 01:36
Een JTM45 klinkt geweldig met bijna elke speaker maar onderling is er wel een enorm verschil. Als je de kans hebt probeer die JTM dan eens met wat greenbacks (liefst 20 watters), wat G12H30 of helemaal geweldig met wat AlNiCo speakers (blue of gold).
Smaken verschillen maar ik kan me niet voorstellen dat je daarna nog wilt spelen op die t75 speakers. Zelfde geld voor V30's. Die speakers zijn leuk voor hardrock/metal maar die amp is geweldig voor alles behalve dat.
Ik zag dat je ook de kanalen jumpert, klinkt vet he?! Hier is nog een leuke: als je effecten gebruikt als reverb, delay etc. die je normaal in een FX loop zou hangen probeer dan dit eens; Plug de gitaar in op je favoriete kanaal en vanaf de tweede input van dat kanaal een kabel naar je reverb/delay en dan een kabel terug naar de high input van het andere kanaal. Stel het kanaal waar de gitaar is ingeplugd zo hard in als je wilt zodat het een lekkere distortion geeft. Het tweede kanaal met de effecten houd je laag genoeg dat het lekker clean blijft.
Je krijgt hier een soort wet/dry mix die geweldig klinkt en zonder FX loop.
Die JTM45 is in al z'n eenvoud eigenlijk een heel veelzijdig ding temeer daar hij van alle Marshall (en clonen) amps het mooiste clean heeft en een heerlijke distortion al moet ie daarvoor inderdaad wel loeihard.

Koeloe
9 augustus 2009, 10:41
offtopic

wat is het nut van:
http://i27.tinypic.com/zmxdvm.png

Chris Winsemius
9 augustus 2009, 10:55
offtopic

wat is het nut van:
http://i27.tinypic.com/zmxdvm.png

Dat wordt ook wel "jumperen", "patchen" of "linken" genoemd.

(Gitaar-kabel gaat dan in 1 v/d overgebleven ingangen).

Op deze manier kun jet heldere linkere kanaal mixen met het warmer/donker klinkkende rechter kanaal.

Werkt ook (zonder extra spullen) bij de Lead versies (50 en 100 Watt Marshalls) en bij blackface/silverface Fenders zonder reverb, bij de Bassman 100 en blackface Bassman versterkers v/h type AA864 en de tweed Fenders.

Koeloe
9 augustus 2009, 12:08
ty voor reply;)

allochthomas
9 augustus 2009, 16:13
je kan eindeloos met de settings blijven klooien voor een heel arsenaal aan sounds. het gaat nog even duren voordat ik hem helemaal perfect heb staan. de kanalen zijn gemod zodat ze een stuk dichter bij elkaar liggen. er is nog wel verschil, maar niet zo dramatisch als de standaard. het doorlussen van de inputs zorg voor wat meer gain en dan kan je de kanalen ook mixen met de volume knoppen.

@Luke-wannabe. hij is 30 watt. echt een scheur ijzer wil ik het niet noemen, maar het beestje bijt behoorlijk als die op z'n staart wordt getrapt.