PDA

View Full Version : HNGD PRS SE Custom 22



Heynis
8 augustus 2009, 17:53
Ik had er al een tijdje een op het oog, maar laatst kwam ik er een tegen voor een gunstige prijs toen ik op zoek was naar een kampvuurgitaar.

http://i77.photobucket.com/albums/j76/kijkmiech/SDC11423_1024x756.jpg

Hij komt uit een reguliere 2e handszaak, dus uiteraard was ze vergeven van de vetvlekken toen ik haar kocht. Meteen nieuwe snaren erop gezet en de poetsdoek erover. Overigens is deze plank nog in mint condition, tot mijn lichte verbazing :) .

MjS
8 augustus 2009, 18:02
Ik had er al een tijdje een op het oog, maar laatst kwam ik er een tegen voor een gunstige prijs toen ik op zoek was naar een kampvuurgitaar.

Hey mafketel, als je hem in het kampvuur gaat gooien mag je mij eerst bellen! ;)

Mooie gitaren vind ik dat! Heb zelf een Santana SE, als dit een beetje in de buurt zit is het een hele leuke gitaar.

spykie
8 augustus 2009, 18:26
Wow, mooie gitaar!

Wat heb je ervoor betaald? Is er nu echt geen gitaar van in de €200 met zo een lekkere top in die kleur ook die hierop lijkt :(

Wicked Willy
8 augustus 2009, 18:50
Ook even plaatsen bij 'Post je PRS'............en snel!:rockon:

Bl44t44p
8 augustus 2009, 19:53
Mooi ding man, gefeliciteerd! Vind SE's over het algemeen maar "mwah" maar deze is wel erg nice :) !

MjS
8 augustus 2009, 21:19
Mooi ding man, gefeliciteerd! Vind SE's over het algemeen maar "mwah" maar deze is wel erg nice :) !

Qua looks of qua kwaliteit? Want op het laatste punt vind ik ze érg goed voor het geld.

Liquid_Metal
8 augustus 2009, 21:21
Qua looks of qua kwaliteit? Want op het laatste punt vind ik ze érg goed voor het geld.

Dat moet wel over de looks gaan want hij heeft er, neem ik aan, niet op gespeeld.

Misty
8 augustus 2009, 23:50
Mooi ding man, gefeliciteerd! Vind SE's over het algemeen maar "mwah" maar deze is wel erg nice :) !

Paul Reed Smith vs Fender Stratocaster.
The PRS is 1 van de goedkoopste-SE Custom
the Strat is a American HSS Deluxe QMT -
1 van de duurste en moet je zeggen ,
vraag aan RINZE ,die PRS rocks
heb er geen spijt van ,voor die centen
is voor een beginneling zoals ik meer dan zat
http://www.youtube.com/watch?v=hTJq06whrRI
nu nog deze snelheid haha
http://www.youtube.com/watch?v=UJqacvSa3PE

Quicksilver
9 augustus 2009, 01:28
Vind PRS ook alsmaar mooier toelijken. Toch denk ik nog bij de meesten 'dit is veel luxe die ik mij niet kan veroorloven'.. Vraag me soms af waarom :seriousf:

Chocola
9 augustus 2009, 02:08
Ik snap nooit waarom PRS zo duur is, zo speciaal is het echt niet hoor :o. Het zijn goede gitaren, maar volgens mij betaal je 9999% voor de mooie body's.

Mijn volgende bouw wordt ook een PRS, ik ben een echte les paul speler, en ben niet erg dol op strats, dus ben benieuwd hoe het dan met een PRS zit.

Bl44t44p
9 augustus 2009, 16:39
Hohohoho, ik had het alleen over de looks inderdaad :)

MjS
9 augustus 2009, 18:34
Ik snap nooit waarom PRS zo duur is, zo speciaal is het echt niet hoor :o. Het zijn goede gitaren, maar volgens mij betaal je 9999% voor de mooie body's.

Mijn volgende bouw wordt ook een PRS, ik ben een echte les paul speler, en ben niet erg dol op strats, dus ben benieuwd hoe het dan met een PRS zit.

Heb je wel eens op een PRS gespeeld? En vergeet ook niet het verschil tussen de USA versies en de SE serie (Korea). Die SE's zitten qua prijs tussen Mexicaanse en USA Fenders, de USA's beginnen pas bij 2,5 keer dat.


Hohohoho, ik had het alleen over de looks inderdaad :)

Agreed! Vind zelf alleen de Custom SE's mooi.

Heynis
9 augustus 2009, 19:46
Wow, mooie gitaar!

Wat heb je ervoor betaald? Is er nu echt geen gitaar van in de €200 met zo een lekkere top in die kleur ook die hierop lijkt Deze kostte 450, maar daar heb ik nog 100 euro vanaf gepraat. Dat zal grofweg de helft van de nieuwprijs zijn geweest dus ik ben best tevreden. De kleur verschilt een beetje met het licht wat erop valt, gisteren leek het donkergroen, vandaag paarsachtig. Het is in ieder geval niet zo staalgrijs als het op de foto lijkt.


Ook even plaatsen bij 'Post je PRS'............en snel!Komt eraan :) .


Mijn volgende bouw wordt ook een PRS, ik ben een echte les paul speler, en ben niet erg dol op strats, dus ben benieuwd hoe het dan met een PRS zit.Het is in alles een beetje een kruising tussen een LP en strat. Deze heeft een wat dikkere hals dan ik gewend ben (mahonie, dus dat moet haast wel). Je kunt er prima LP klank uit halen, maar het zal iets minder diep in het laag klinken door de kleinere hoeveelheid hout. Een stratklank eruit halen gaat in ieder geval niet lukken, gelukkig want ik ben ook niet zo van de stratten. Als je hem dan trouwens toch zelf bouwt, het hielblok kan vast een stuk kleiner. Dat ding is ENORM.