PDA

View Full Version : HNSAD: Sansamp GT2 testing..



Rinze
8 augustus 2009, 16:47
Net een GT2 van een forumlid overgenomen, paar stukjes opgenomen om te kijken of het wat is. Ik geloof dat ik hem clean het mooist vindt tot nog toe... Wil hem misschien ook voor bas gaan gebruiken, eerst maar eens kijken of het wat voor me is.

http://soundcloud.com/rinze/gt2test

clean: Lag Roxanne Classic, halshumbucker (SD 59)
heavy 1 (Marshallachtig): Lag Roxanne Classic, brughumbucker (SD JB)
heavy 2 (Mesa-achtig): Lag Roxanne Classic, brughumbucker (SD JB)

Mono-opname, helemaal niks aan gedaan verder, geen eq of effecten.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Van het geluid dus, niet zozeer van het spel. Nog mensen met ervaringen met dit ding?

Ik merk dat ik veel en veel minder vervorming moet gebruiken dan volgens de handleiding. Dat herken ik van mijn Trademark 30. De beide metalstukjes zijn in de high gain-setting met de gainknop nog niet half open... Wanneer ik de hot wired setting gebruik en dan ook nog de gain voluit wordt het bij mij een vett bak wespen. Ik vind het hoog sowieso wat te krasserig, maar als je dan hoog wegdraait met de eq op het ding wordt het geluid vaag en verliest punch.

Het is dus dit bakkie:

http://guitart.ru/blog/wp-content/uploads/2009/06/sansampgt2.jpg

STW
8 augustus 2009, 20:29
een expert ben ik niet.. maar ik vind t niet zo fijn klinken. er zit een vervelende kraak in, lijkt op digitale clipping. dat zal waarschijnlijk niet aan je sansamp liggen though.

Rinze
9 augustus 2009, 09:46
Bedoel je in het cleane stuk, vooral aan het eind? Ik had het eerst niet zo gehoord, had haast he.

Maf is dat dit met de Tonelab ook gebeurt bij een Twinsetting. Wil ik het warm hebben qua sound dan gaat ie in de fout. Het mafste is dat de Tonelab via SPDIF de pc in gaat, de Sansamp gewoon analoog, er nergens ook maar in de buurt van de 0 dB opgenomen wordt en het met alle gitaren optreedt :dontgeti: O ja, de geluidskaart is een Terratec EWX 24/96.

Ik ga nog eens goed nadenken. Kan me ook niet echt voorstellen dat ik de ingangen van de GT2 en de Tonelab dichtblaf. Dan nog zou dat toch anders moeten klinken? Via de gitaarversterkers klinken de gitaren prima.

Ik merk wel dat ik altijd veel hoog heb in de output van de gitaren, zelf heb ik het idee dat de .011 setjes die ik op mijn gitaren heb zitten daar mee de oorzaak van zijn. Mijn techniek is verder wel in orde (ook volgens mijn oude gitaarleraar) maar het hoog knalt altijd erg.

Anyway, maf dat dit met twee heel verschillende apparaten optreedt. Ga eens goed nadenken over een strategie om uit te vinden waar het precies aan ligt.

Iemand verder nog een idee waar die kraak vandaan zou kunnen komen?