PDA

View Full Version : Galm



tommeke19
8 augustus 2009, 14:36
Hallo,

Als eerste: sorry als ik dit fout heb geplaatst.

Mijn vraag was of het normaal is dat als ik C# speel (power akkoord) dan direct demp dat het normaal is dat er een grote galm na komt?

Groeten

pannekoek
8 augustus 2009, 14:53
Hallo,

Als eerste: sorry als ik dit fout heb geplaatst.

Mijn vraag was of het normaal is dat als ik C# speel (power akkoord) dan direct demp dat het normaal is dat er een grote galm na komt?

Groeten

dat ligt waarschijnlijk aan je speeltechniek. probeer met beide handen af te dempen of je palmmute goed uit te voeren

tommeke19
8 augustus 2009, 14:56
ik denk zelf dat het aan mijn gitaar ligt, want bij mijn andere gitaar had ik dit niet.

pannekoek
8 augustus 2009, 14:57
ik denk zelf dat het aan mijn gitaar ligt, want bij mijn andere gitaar had ik dit niet.

dat kan, elke gitaar speelt anders en heeft een andere speelwijze nodig. combinatie van elementen, afstelling en de brug zijn heel belangrijk

RoelTM
8 augustus 2009, 14:59
Een grote galm... Heeft die gitaar toevallig een tremolo? Ik denk dat het de tremoloveren zijn die galmen...

tommeke19
8 augustus 2009, 15:05
een zeer grote galm, zelfs als ik men versterker niet heb opstaan, kan je het ook horen (wel zacht maar je hoort hem) en er zit een tremelo op, deze heb ik er wel afgehaald.

vidar
8 augustus 2009, 15:24
Je verhaal schijnt mij inderdaad toe als tremeloveren die meeresoneren. Je kunt er bijvoorbeeld een stuk schuimrubber of steenwol achter steken om het te voorkomen.

tommeke19
8 augustus 2009, 20:34
Je verhaal schijnt mij inderdaad toe als tremeloveren die meeresoneren. Je kunt er bijvoorbeeld een stuk schuimrubber of steenwol achter steken om het te voorkomen.

Hoe bedoel je?

Liquid_Metal
8 augustus 2009, 20:58
Hoe bedoel je?

Letterlijk zoals 'ie zegt :P. Aan de achterkant van je body zitten de veren die zorgen dat je tremolo niet naar voren klapt door de spanning van de snaren. Door iets zachts tussen body en de veren te stoppen kunnen de veren niet meer trillen.

Maar je zei dat je de trem eruit had gehaald. Ik denk dat je alleen het pookje eraf hebt gehaald :).
Probeer het volgende eens: zet je versterker uit en geef met de vlakke hand een mep op je gitaarbody. Als het je veren zijn hoor je ze nu ook resoneren. (niet te hard slaan want je wilt je gitaar heel houden neem ik aan ;))

tommeke19
8 augustus 2009, 21:16
Letterlijk zoals 'ie zegt :P. Aan de achterkant van je body zitten de veren die zorgen dat je tremolo niet naar voren klapt door de spanning van de snaren. Door iets zachts tussen body en de veren te stoppen kunnen de veren niet meer trillen.

Maar je zei dat je de trem eruit had gehaald. Ik denk dat je alleen het pookje eraf hebt gehaald :).
Probeer het volgende eens: zet je versterker uit en geef met de vlakke hand een mep op je gitaarbody. Als het je veren zijn hoor je ze nu ook resoneren. (niet te hard slaan want je wilt je gitaar heel houden neem ik aan ;))

Als ik mijn veren wil zie zitten moet ik de achterkant open schroeven, moet ik dan tussen de veren en de body iets "zachts" steken?

ik heb op mijn gitaar "geklopt" en ik hoorde inderdaad de veren..

greetz

bert k
8 augustus 2009, 21:17
Precies. Watten, of een zakdoek, maakt niet zo uit.

tommeke19
8 augustus 2009, 21:31
iedereen hartstikke bedankt om me te helpen!!
het is nu helemaal in orde!
+ ik ben eer ervaring rijker :)

nogmaals bedankt iedereen!

bert k
8 augustus 2009, 21:43
Graag gedaan. Het leuke is, als je ooit die tremolo wil gaan gebruiken, dat hij gewoon werkt met die demping er in.