PDA

View Full Version : Whoopi! Nieuwe gitaar :)



M Kactus
30 maart 2003, 13:43
Het is dus de Ibanez SZ520 QM geworden! Een prachtige gitaar: niet wat je direct van de cleane, brilliante ibanez zou verwachten, eerder een rauwere LP klank, een met vlees aan :smile:
Nu spelen spelen spelen!
Niet dat jullie er iets mee zijn, maar ik wou het maar even kwijt :smile:

M Kactus

airways6
30 maart 2003, 13:48
Gefeliceerd!!!!!!!!!!!!

Ibanez
30 maart 2003, 13:55
Gefeliciteerd! Hele gave gitaar! Hoeveel heb je er voor betaald als ik vragen mag?

M Kactus
30 maart 2003, 13:57
Ik heb er 520€ voor neergeteld. Valt nog serieus mee! Het is een gitaar waarvan je het dubbel zou verwachten. In de winkel stond'ie trouwens voor 650€, maar om de een of andere reden krijg ik daar korting :smile:

Bedankt trouwens, ga er nog uren naar staren denk ik :smile:

M Kactus

Maiden Michiel
30 maart 2003, 14:12
VOTOS!

BLOK182
30 maart 2003, 14:33
Gaaf ding, gefeliciteerd man!!

M Kactus
30 maart 2003, 14:57
Foto's komen er aan, zodra ik uitgevogeld heb hoe ik die hier op het forum kan krijgen :smile:

M Kactus

Fluffy
30 maart 2003, 15:07
geen foto's wel links

gefeliciteerd !

Electrical Storm
30 maart 2003, 15:11
De SZ-serie is één van de weinige Ibanessen die er ook nog mooi uit zien...

Edit: Heb vandaag een review gezien in Gitarre&Bass (Duits gitaarblad), en ondanks het feit dat mijn Duits belabberd is kon ik wel opmaken dat ze behoorlijk lovend waren over de SZ

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: electrical storm op 2003-04-03 14:44 ]</font>

Jay Cal
30 maart 2003, 15:43
Heb je de blauwe of de amberkleurige?

Ik geloof namelijk heilig dat de 520Qm het koopje van het jaar is bij Ibanez. Het is samen met de RGT2020 mijn favoriet uit de nieuwe catalogus.

ROCK ON!!

Gianno

M Kactus
30 maart 2003, 15:52
De amberkleurige, en van dat koopje: zeker weten &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif"> Alles is relatief natuurlijk, het blijft 500€, maar wat je er voor terug krijgt!

Hier zijn de langverwachte foto's (hopelijk):

http://users.pandora.be/dany.frederix/fotos/

Ik heb het net nog eens geprobeerd, maar dat mislukte catastrofaal &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif"> Nu moet het lukken. Op de site van vadertje!

M Kactus

[edit: toch nog de verkeerde URL :smile:/edit]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: M Kactus op 2003-03-30 15:53 ]</font>

Timmer
30 maart 2003, 18:14
Mooi hoor! Mooie finish!

Neals
30 maart 2003, 18:25
Mooie gitaar. kan je me vertellen of ie van koreanse oorsprong is of gewoon japans?

Ohzoso
30 maart 2003, 18:27
proficiat!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ohzoso op 2003-03-31 16:00 ]</font>

bassopotmus
30 maart 2003, 18:29
krijg je dat tegenwoordig voor 500€..hmm erug vet!

kokteejl
30 maart 2003, 19:04
man wat een akelig coole gitaar! chique aankoop joh

daron_kurt
30 maart 2003, 19:58
Op 2003-03-30 13:57, schreef M Kactus:
Ik heb er 520€ voor neergeteld. Valt nog serieus mee! Het is een gitaar waarvan je het dubbel zou verwachten. In de winkel stond'ie trouwens voor 650€, maar om de een of andere reden krijg ik daar korting :smile:

Bedankt trouwens, ga er nog uren naar staren denk ik :smile:

M Kactus




rot op lullo, daar moet je niet naar staren!!! Dat ding moet je vastpakken en niet meer loslaten, mooi ding man, gefeliciteerd.

sugarfish
31 maart 2003, 09:11
proficiat, harstikke mooie gitaar!!
have fun!!

IJzerbroot
31 maart 2003, 09:16
Gefeliciteerd, prachtding!

Soulflyhigh
31 maart 2003, 14:17
Wat een rete vette gitaar gitaar. Gefeliciteerd man :smile:. Ik vind die finish erug mooi. De blauwe trouwens ook daar niet van. het is gewoon een vette gitaar.

Rock on! Soulflyhigh :smile:

Toaster
31 maart 2003, 15:48
MMMMmmm ben eigenlijk geen ibanez fan...

Denk toch dat ik me vergist heb: Errug mooi ding!!

Gefeliciteerd!!!!

Willlem
3 april 2003, 11:22
Wat een supergitaar! Ik zit er zelf aan te denken om die ook te kopen. Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen de SZ 520 en de SZ 320 behalve de prijs? Het scheelt meen ik € 100,-.

Hankey
3 april 2003, 11:50
Op 2003-04-03 11:22, schreef Willlem:
Wat een supergitaar! Ik zit er zelf aan te denken om die ook te kopen. Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen de SZ 520 en de SZ 320 behalve de prijs? Het scheelt meen ik € 100,-.


De SZ 520 ziet er wat luxer uit: Quilted maple top, speciale inlay. Verder zijn ze volgens mij gelijkwaardig. De SZ 320 ziet er gewoon wat simpeler uit...

M Kactus
3 april 2003, 12:40
Het is een koreaanse gitaar, en geloof mij, ik heb er zeker weten niet alleen maar naar gestaard. Maar het was het eerste uur wel mijn belangrijkste bezigheid.
Niets wijst er trouwens op dat ze koreaans is.
De 520 is inderdaad veeeel mooier :smile: Met mooiere afwerking enzo. Het geluid is wel hetzelfde want de esdoorn top is zo dun dat'ie alleen maar dient als finish hoor.

Prachtgitaar :smile:

M Kactus

Barret Wallace
3 april 2003, 12:48
Mooie inlay, Neck thru, mooie finish :eek:

Gefeleci!

PeteRS
3 april 2003, 12:58
Moet nog wel even wennen aan die brugconstructie, maar verder een moordplank vooral die finish en inlay, waar voor je geld! Hoe klinken die pickups trouwens?

Neals
3 april 2003, 13:26
Voor een ibanez heeft ie overigens een erg geile headstock...

En nog belangrijker, hoe speelt ie, klink ie etc. etc.

green_day
3 april 2003, 14:33
das een erg mooi gitaartje!

Droffie
3 april 2003, 14:35
Gefeliciteerd man!!

Play it loud!

Hankey
3 april 2003, 15:23
Op 2003-04-03 12:48, schreef Barret Wallace:
Mooie inlay, Neck thru, mooie finish :eek:

Gefeleci!


Set neck :wink:

M Kactus
3 april 2003, 16:46
Wel ja, hoe speelt'ie: het is eerder een afwijking van de Ibanez standaard dan een volgeling, de klank is voller en sustaaaain! en rauwer. Ik denk dat de beste beschrijving is: een gitaar met vlees/pak/ballen aan... Maar niet zo heel geschikt voor de Jem-liefhebbers of de Strat's for that matter. Het is echt eerder een LP, een rocker dan een 'normale' ibanez... Moeilijk om uit te leggen hoe iets klinkt moet ik zeggen!

M Kactus

A3
4 april 2003, 12:18
Echt een prachtgitaar!! gefeleciteerd, zo een wil ik ook wel hebben!! Ik had nog nooit van die serie gehoord, graaf dat er ook rock ibanezzen zijn zonder floyd rose!!

A3
4 april 2003, 12:23
Die sz serie staat niet op de site van ibanez (of ik heb scheel gekeken). Weet er iemand een site waarop je informatie over deze gitaren kunt lezen?

Ibanez
4 april 2003, 13:24
http://www.ibanez.com/guitars/series.asp?s=sz&amp;l=e

A3
4 april 2003, 14:10
Scheelgekeken dus, Ze had gewoonweg perfect geweest als de 6 'gaatjes' van de string through body op één rij hadden gestaan, en persoonlijk vind ik een flamed maple top nog mooier, maar wat een mooie gitaar van ibanez, ik kan het echt niet geloven!!
Klinken de elementen goed voor zware metal distortion?

fred dons
4 april 2003, 16:27
sorry maar ik heb er EUR 499 voor betaald
bij Dirk Witte (de blauwe)
en het is inderdaad een uitstekend gitaartje
grappig is dat er een echte maple top op zit (die van mij is zelfs gevlamd, te zien in de fake binding) met een quilt fineer er over heen

Ibanez RuleZ
4 april 2003, 17:44
hmm, mooi ding, wil er ook nog wel zoeen :wink:. Het lijkt mij een beetje alsof het het antwoord van Ibanez is op de PRS gitaren uit Korea, want daar lijken ze wel wat op, alleen natuurlijk VEEEEEEL mooier dan die planken met PRS er op die door Samic zijn gemaakt. Mooi ding man, gefeliciteerd!

Harrald

M Kactus
4 april 2003, 20:21
Met heavy distortion heb ik ze nog niet geprobeerd,eind deze week normaalgezien, gaan dan nog eens samenkomen en apparatuur uitwisselen (lees: ik gebruik die van anderen :wink:) maar het zijn standaard elementen... Moet je niet zo heel veel van verwachten, ook al zijn ze de beste standaard-ibanez-elementen (wat een woord, bestaat het?) die ik tot nu toe gehoord heb.
En voor de blauwe zou ik ook minder moeten betalen in mijn winkel... Ongeveer 490€, weet er iemand vanwaar dit verschil komt dan?

M Kactus

koen_V
5 april 2003, 11:55
Is het niet zoals bij sunburst bij Fender daar betaal je ook 50€ extra voor.
Ik heb gisteren de blauwe zien liggen bij jacky claes in hasselt, aan je headstocksticker te zien komt de jouwe daar ook van?

M Kactus
5 april 2003, 12:56
Inderdaad van Jacky Claes :smile:
Ik heb die blauwe trouwens besteld, maar ik heb toch de amber gekozen. Ik mocht kiezen welke kleur en vond het blauw een beetje té blauw. Maar die blauwe is ook QM hoor, ook een beetje burst-achtig, net als de mijne, alleen in't blauw (d'uh :smile:)
Ik ga trouwens meestal naar Jacky Claes in Genk, daar staat véél meer, en zijn ze ook vriendelijker... (die jonge van Hasselt, mijn god)

M Kactus

Mitch
5 april 2003, 13:39
Late reactie, want ik sla de 'nieuwe gitaar'topics meestal over, maar eh....

GE-WEL-DIGE Ibanez ! Strings through, mooie top, perfecte kleur, niet die irritante puntige headstock.... zo wil ik ook wel een Ibanez (ben normaal niet zo'n fan). En die prijs zeg ! Alleen jammer van de strat-body :grin:

Electrical Storm
5 april 2003, 13:45
Precies, met een LP-body wist ik echt wel wat mijn volgende gitaar zou zijn!! :grin:

Hij ziet er werkelijk fantastisch uit...

Ic3gl0vE
5 april 2003, 13:46
die ibanez zou ik ook wel willen :smile:
Alleen jammer dat er een pickup toggle op zit ipv een switch (strat/tele style) maar het is wel een HELE mooie gitaar!

M Kactus
5 april 2003, 14:25
Wuw, al even goede reacties als de mijne. Ben er echt wel niet goed van :wink:.
Ik was trouwens van plan om (op termijn) de humbuckers splitbaar te maken... Heb dan een push/pull nodig, of niet soms? Lijkt me wel tof... Kost zoiets veel? (Ben namelijk student, en het geld voor dit jaar is er al door :smile:)

M Kactus

fred dons
7 april 2003, 15:50
de pups zijn al gesplits in de middelste
positie (enige plek waar het zin heeft
bij deze gitaar)
de driestanden schakelaar heeft 12 aansluitpunten en de pups 4 draadjes voor
custom mogelijkheden

Willlem
8 april 2003, 09:23
Ok, ik snap wel wat er staat in de vorige post, maar ik weet niet of het nou betekent dat die elementen kunnen worden gesplitst. Kan iemand dat uitleggen?

fred dons
8 april 2003, 16:38
ja ze kunnen worden gesplitst
(en zoals gezegd ze zijn al gesplitst als
je de drie standen schakelaar in de middelste positie zet)

voor alleen de brug positie zou splitsen op deze niet mooi klinken (hij is van zich zelf als tamelijk scherp) dus ik zou (als je voor een push pull gaat) alleen de neck positie splitsen, waarbij je om brom te vermijden
beter de pup in serie kunt schakelen ipv echt splitten (maar daarvoor kun je beter naar een reparateur gaan)

M Kactus
9 april 2003, 00:25
Ook weer waar... Eigenlijk is splitten nutteloos... Ik had het nochthans uitgedokterd, er zat een logica achter, maar die ben ik nu volledig kwijt...Gebeurd mij wel meer hoor :wink:

M Kactus

BTW: vandaag die blauwe gezien bij Jacky Claes, moet zeggen; ben nog extra-blij met de mijne :smile: No offence vr de blauwe, maar dit is meer mijn ding..

fred dons
9 april 2003, 08:19
ik vond de sunburst ook wel mooi maar ik heb al meer dan 10 gitaren in die kleur, dus ik wilde nu wel eens een licht blauwe (o;