PDA

View Full Version : Sylvia gitaar cover (youtube video)



Mukkez
8 augustus 2009, 13:43
Mijn eerste gitaar filmpje. Ik heb Sylvia gecoverd van Focus.

http://www.youtube.com/watch?v=YkbBNWEk1sg

Comment and rate please

NightFox
16 augustus 2009, 13:26
klinkt goed man ! Ik kan dat riddeltje ook spelen maar de akkoorden moet ik nog een beetje uitvinden...
Wel een beetje slechte kwaliteit geluid maarja.. wel mooie Gibson:ok:

Mukkez
17 augustus 2009, 21:21
bedankt voor de eerste reactie :cheerup:

Ik heb dit gefilmt met een digitale foto camera (en het geluid dus ook) ik heb wel een microfoon en Audacity maar weet niet precies hoe ik dan samen met backing moet opnemen en het daarna synchroon met het beeld krijg :mad:

Toch bedankt voor je feedback.

Misty
17 augustus 2009, 22:23
klinkt goed ,beeld en geluid was niks om te klagen shapoo
hoelang speel je al ??,en mooie gitaar trouwens ,
doet me aan jack black denken :seriousf:

Mukkez
19 augustus 2009, 10:03
Haha why, worste vingertjes? Dat beschouw ik wel als een compliment, ik mag die gast wel; groot AC/DC fan en ook de speelstijl is interessant.

Ik speel nu een kleine 3 jaar.

bastiaanvanbeek
19 augustus 2009, 11:14
Haha why, worste vingertjes? Dat beschouw ik wel als een compliment, ik mag die gast wel; groot AC/DC fan en ook de speelstijl is interessant.

Ik speel nu een kleine 3 jaar.

voor iemand die 3 jaar speelt, speel je erg goed moet ik zeggen. ondanks dat je enkele nootjes mischien niet helemaal goed pakte, wat helemaal niet erg is, heb je wel een heel goed gevoel voor ritme. en dat is heel belangrijk, er zijn ook professionele gitaristen die de gekste stunts op hun gitaar uit halen maar geen ritme kunnen houden.

keep on going:ok:

Mukkez
19 augustus 2009, 22:29
Toen ik net speelde zei iemand die ook speelde dat ik geen gevoel voor ritme had en het niet kon :dontgeti: Duh kon ik het nog niet, maar dat ritme gevoel. Volgens mij is het me gelukt.

(achteraf was die gast ook niet echt bepaald een held op gitaar, die speel ik er nu wel uit)

Anyhow ; bedankt

Ritchiefan
20 augustus 2009, 23:30
Hedie Mukkez,

Goede song-keuze ! Kijk, nou heb je meteen een van de beste nummers gepakt om gitaar te leren spelen volgens mij :) Iets meer vibrato, mischien? Voor de rest OK.

Groet,
Enrico:)

Mukkez
21 augustus 2009, 11:42
Die vibrato klopt ja. Daar moet ik nog wat aan werken. Misschien moet ik daarvoor even uitwijken naar jou held, Blackmore. Ook mijn held hoor :ok:

Pé.
21 augustus 2009, 12:11
Inderdaad, goede keus! :D Netjes gespeeld ook!


Ben zelf groooot fan van Focus (maar ja, als toetsenist dan meer van Thijs van Leer dan Jan..)! Heb zelf een piano versie van dit nummer op youtube staan! Is voor de belangstellende hierrrr (http://www.youtube.com/watch?v=9kVURvrCv80) te vinden! Sorry voor de slechte kwaliteit, had toen nog niet echt fatsoenlijke opnamemogelijkheden :)

Mukkez
21 augustus 2009, 12:31
Ah leuk. Ik had 't idee dat je wat snel speelde, maar het klonk goed. Misschien kunnen we ze samen voegen. Eventueel kan ik nog wel een bas lenen en dan zoek ik dat ook wel even uit. Misschien een ideetje?

Ik miste het jodelen wel een beetje :chicken:

Ritchiefan
21 augustus 2009, 14:22
Hedie Boys & Girls,

Ja, goed bedacht! Zo zie je maar weer, je kan heel erg veel leren van de (groot)meesters die ons voorgegaan zijn, hahaha. Nou lijkt het me inderdaad dat Blackmore veel meer vibrato gebruikt dan Akkerman, maar het moet wel passen in het nummer (in mijn opinie). Dus hier kun je lekker mee spelen (varieren enzo), niet?

Ook Thijs van Leer kan er wat van (vind ik). Maar dan vooral op zijn fluit.

Vr. Gr. Enrico :)

Mukkez
21 augustus 2009, 22:59
Haha ja echt. Hé Enrico cool dat je zo enthousiast en betrokken reageert. Beter dan gewoon omdat je meer posts wil hebben ofso (dat zie je ook nog wel eens.

Ritchiefan
22 augustus 2009, 12:13
Hey Mukkez,

Nou, ik ben zo enthousiast omdat je Sylvia heb uitgekozen! Dat ik vind ik een enorm goede keuze, omdat er zoveel in dat nummer zit:
+ schitterende noten
+ snelheid, timing
+ vibrato etc....

Ik denk al jaren na over waarom ik Akkerman en Blackmore zo goed vind, en dan kom altijd op de bovenstaande punten uit. En bij beiden is het ook zo dat ze zowel van Blues als Klassiek houden en dat vind ik ook weer bere-interessant, hahaha.

Keep up the good work!

Enrico :)